Tomcio_e36 napisał(a):
i jeszcze tylko pytanie do Kuca - faktycznie masz rację ,że o wiele prościej regulować jednym drązkiem i przestawić kierkę ,ale co z maglem(dokładnie chodzi mi o wspomaganie)?Mechanik u którego zawsze robię geometrię,zajmuje się tylko bmw i twierdzi,że ustawienie maglownicy w określonym punkcie powoduje takie ustawienie zaworów pośrodku że pompa przy ustawieniu na wprost pracuje na"luzie".Ponoć nawet na maglu jest jakiś znak w jakim ma być położeniu na wprost.Kiedyś,jak sam wymieniałem magieli drążki i wieloklin na maglu wsadziłem na oko,przestawiłem kierę to on najpierw ustawił magiel pod autem,potem pełną geometrię a potem przekładka kiery na właściwe miejsce.W srodku na ustawienia kierownicy nawet nie spoglądał tylko kazał kręcic na początku w jedną stronę,wyszło coś 1/4 obrotu,powiedział że magiel w punkcie zerowym i teraz zbieżność a ja trzymałem kierę aby się nie ruszyła.Myślę ,że by se ot tak roboty nie dokładał,cena za całą geometrię też jest zawsze u niego taka sama,a robi na oryginalnej maszynie bmw do zbieżności,tej co się zakłada w dziury montażowe w orginalnych felgach bmw a nie na koła.(gośc dawniej był autoryzowanym serwisem bmw).
Co do tego polozenia maglownicy, owszem - jest taka opcja i w taki sposob jak piszesz powinno sie to poprawnie ustawic. Ustawiajac jednym drazkiem jest mozliwosc ze beda minimalnie uchylone zawory Jednak co do pracy pompy - ona tak czy siak pracuje caly czas. Przeciez jest napedzana paskiem od silnika, i wtedy uklad pracuje "na luzie", w tryb "pracy" wchodzi dopiero w momencie gdy wykonujemy ruch kierownica. Przestajemy krecic - -pompa znow pracuje "na luzie" czyli bez obciazenia.
U siebie ustawialem jednym drazkiem bo drugi nie chcial sie poluzowac i jest ok, nie zauwazylem roznicy w prowadzeniu czy zmian w dzialaniu wspomagania. W wielu autach w ten sposob robilem - reklamacji nie bylo.