Jest jeszcze inny sposób. Najprostszy, najszybszy i najpewniejszy dla tych ktorzy nie maja wprawy lub robia to pierwszy raz. Sprobuje to wyjasnic łopatologicznie:
1. Dobieramy sie do paska zdejmujac wszystko co nam przeszkadza po drodze
2. Ustawiamy tłok 1. cylindra w GMP (na samej górze)
3. Robimy znaki mazakiem na kole zebatym wału korbowego, w tym samym miejscu na pasku, i na kadłubie silnika. Nastepnie na kole zebatym wałka rozrządu, w tym samym miejscu na pasku, i na glowicy. Znaki robimy tak aby byly w jednej linii, czyli jesli na kolku zrobimy na "garbie", to na pasku w tym miejscu bedzie "rowek" i do glowicy tak aby nam sie zgadzalo.
4. zdejmujemy stary pasek, rolki i napinacz.
5. zakladamy nowe rolki i napinacz
6. przykladamy nowy pasek do starego i przerysowujemy znaki na nowy pasek - UWAGA! ROBIMY TO BARDZO DOKLADNIE ZEBY SIE NIE POMYLIC BO TO BARDZO WAZNE. LEPIEJ SPRAWDZIC 3 RAZY NIZ RAZ SIE POMYLIC. chodzi o to aby znaki wychodzily co równą ilosc zebow, czyli dokladnie tak jak na starym pasku
7. montujemy pasek do silnika tak aby znaki z paska zgrywaly sie ze znakami ktore zrobilismy na kolach. po zamontowaniu i napieciu paska sprawdzamy czy znaki na kolach, pasku, glowicy i kadlubie sie zgadzaja.
8. jesli tak, zakladamy klucz na wal korbowy i robimy 2 obroty w kierunku ruchu wkazowek zegara.
9. po wykonaniu 2 obrotow, znaki na kolach, glowicy i kadlubie powinny sie zgadzac. UWAGA! TYM RAZEM TE ZNAKI KTORE ROBILISMY NA PASKU, NIE BEDA SIE ZGRYWALY Z TYMI NA KOLACH.
10. jesli wszystko sie zgadza, skladamy wszystko dokladnie
Wiem ze to taka taka troche druciarska robota, ale dla niedoswiadczonych - wydaje mi sie najlepszy sposob bo ryzyko pomylki tak naprawde jest zerowe. Trzeba tylko uwazac podczas nanoszenia znakow na nowy pasek. Można tak ustawic niemal każdy rozrząd, pod warunkiem iz wczesniej byl ustawiony poprawnie...
P.S.
schemat jak znakowac
