BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 11:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] rozrząd jakie cześci
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 15:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Gdansk
Witam mam zamiar wymienić rozrząd w e36 92 sedna 1,8 benzyna na pasek czy to będzie m40?. 115KM
Jakie części najlepiej zastosować i jakie są ich ceny? Pozdrawiam

_________________
Moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 19:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Kompletny rozrząd do M40 SKF 360zł wymieniałem u siebie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 20:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Najlepiej:
Pasek - Contitech
Rolki - Ruville, SKF, INA

ceny mozesz sprawdzic na:
http://ekatalog.intercars.com.pl/
http://!_nie_reklamujemy_!/

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 20:49 
Kucu napisał(a):
Najlepiej:
Pasek - Contitech
Rolki - Ruville,


To chyba dobre :)

dodatkowo, możesz szykować oprócz 2. rolek i napinacza oraz paska, uszczelkę pod pokrywę klawiatury :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 20:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
a to trzeba ściągać klawiarure przy wymianie paska?? czy to tak przy okazji??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 21:03 
Lukezz napisał(a):
a to trzeba ściągać klawiarure przy wymianie paska?? czy to tak przy okazji??


a jak chcesz dobrze ustawić wałek? :)

Da się to zrobić bez ściągania pokrywy klawiatury i mniej więcej na oko założyć, ale nie zawsze. Doświadczenie i praktyka mówią, że co drugą wymianę rozrządu da się bez ściągania pokrywy to zrobić, przy czym również- przy ściąganiu pokrywy co 2. raz nowa uszczelka będzie potrzebna, a czasami wystarczy tylko kapkę silikonu.

Dodam, że w ASO zawsze ściągają pokrywę, mają specjalny przyrząd, który zakładają na wałek i głowicę i ustala go we właściwym położeniu. Wałek się nie obróci ani o mm.

W domowych warunkach jednak, taka dokładność nie jest potrzebna i można to śmiało robić na oko. Potem skręcać, jak coś puka, rozbebrać i jeszcze raz ustawić i skręcić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Jest jeszcze inny sposób. Najprostszy, najszybszy i najpewniejszy dla tych ktorzy nie maja wprawy lub robia to pierwszy raz. Sprobuje to wyjasnic łopatologicznie:

1. Dobieramy sie do paska zdejmujac wszystko co nam przeszkadza po drodze ;)
2. Ustawiamy tłok 1. cylindra w GMP (na samej górze)
3. Robimy znaki mazakiem na kole zebatym wału korbowego, w tym samym miejscu na pasku, i na kadłubie silnika. Nastepnie na kole zebatym wałka rozrządu, w tym samym miejscu na pasku, i na glowicy. Znaki robimy tak aby byly w jednej linii, czyli jesli na kolku zrobimy na "garbie", to na pasku w tym miejscu bedzie "rowek" i do glowicy tak aby nam sie zgadzalo.
4. zdejmujemy stary pasek, rolki i napinacz.
5. zakladamy nowe rolki i napinacz
6. przykladamy nowy pasek do starego i przerysowujemy znaki na nowy pasek - UWAGA! ROBIMY TO BARDZO DOKLADNIE ZEBY SIE NIE POMYLIC BO TO BARDZO WAZNE. LEPIEJ SPRAWDZIC 3 RAZY NIZ RAZ SIE POMYLIC. chodzi o to aby znaki wychodzily co równą ilosc zebow, czyli dokladnie tak jak na starym pasku
7. montujemy pasek do silnika tak aby znaki z paska zgrywaly sie ze znakami ktore zrobilismy na kolach. po zamontowaniu i napieciu paska sprawdzamy czy znaki na kolach, pasku, glowicy i kadlubie sie zgadzaja.
8. jesli tak, zakladamy klucz na wal korbowy i robimy 2 obroty w kierunku ruchu wkazowek zegara.
9. po wykonaniu 2 obrotow, znaki na kolach, glowicy i kadlubie powinny sie zgadzac. UWAGA! TYM RAZEM TE ZNAKI KTORE ROBILISMY NA PASKU, NIE BEDA SIE ZGRYWALY Z TYMI NA KOLACH.
10. jesli wszystko sie zgadza, skladamy wszystko dokladnie

Wiem ze to taka taka troche druciarska robota, ale dla niedoswiadczonych - wydaje mi sie najlepszy sposob bo ryzyko pomylki tak naprawde jest zerowe. Trzeba tylko uwazac podczas nanoszenia znakow na nowy pasek. Można tak ustawic niemal każdy rozrząd, pod warunkiem iz wczesniej byl ustawiony poprawnie...

P.S.
schemat jak znakowac
Obrazek
Obrazek

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 Sedan
Kod silnika: M40B18 LPG
Witka.
Nadszedł czas aby i u mnie wymienić paseczek i resztę :P w związku z tym mam małe pytanko... co sądzicie o tych kompletach? warto kupić?
http://www.moto.allegro.pl/item546896177_rozrzad_bmw_3_5_e30_e36_e34_316_318_m40_skf_org.html

http://www.moto.allegro.pl/item550561031_rozrzad_bmw_e30_e34_e36_silnik_m40_gates_skf.html

Normalnie w sklepie krzyczą od 300 do 400zł/kpl lepiej kupić w sklepie czy z powyższych linków?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Gdansk
nie polecam... jaki masz silnik. jak masz m40 to rozrząd powinno się wymieniać co 50tyś i lepiej kupić leprze części ja polecam Ci Pasek - Contitech,Rolki - Ruville, nie są najdroższe ale bardzo chwalone i trwałe cena za komplet wacha się od 270zl do 350zl, kliknij pomógł jak pomógł :

_________________
Moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 Sedan
Kod silnika: M40B18 LPG
Maciejo napisał(a):
Ruville

z tego co słyszałem to rokli "tej" firmy są średniej jakości... (skąd wiesz że są OK??) a nie lepiej kpuić rolki SKF?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 20:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Gdansk
bo właśnie takie zakładałem i dużo osób mi polecało... mechanicy w sklepie, oraz w necie np. stones...

_________________
Moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 20:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Gdansk
bo właśnie takie zakładałem i dużo osób mi polecało... mechanicy w sklepie, oraz w necie np. stones...

_________________
Moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 Sedan
Kod silnika: M40B18 LPG
Maciejo, ja rozmawiałem ostatnio z mechanikiem i mówił że, jak się trafi rolka Ruville, to może być z nią różnie... ponoć jak ma zeszlifowany znaczek BMW to jest bardzo dobra a jak nie, to ponoć chińska podróbka... ale jak to faktycznie to kij go wie :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 21:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Mechanik-bajkoposarz :) Szlifowanie znaków na rolkach nie ma nic wspólnego z ich trwałością :)
Rozrzad w M40 to raczej co 60tys. Chyba ;)

Tak jak kolega wyzej pisal, pasek Contitecha, rolki Ruville, INA, lub SKF.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 Sedan
Kod silnika: M40B18 LPG
ok, dzieki za info :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 22:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
Szary, ja brałem to i jest ok, mechanik zastrzeżeń też nie miał http://allegro.pl/item561567753_rozrzad ... o_ina.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 22:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Gdansk
60tys zalecane przez producenta jest 40tys, wiec napisałem 50tys bo tyle się da, ale do 60tys to już ryzyko, bez sensu narażać się na koszta, szczególnie jak montujesz cały komplet za 199zł to już na pewno 60tyś nie zrobisz. chyba nie warto żydzić tej stówy ale potem nie mieć problemów jak się rozsypie przy tych Twoich 60tyś :)

_________________
Moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 23:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Szary ile masz km przelatane że wymieniasz?? Ja mam 46 tyś i nie wiem czy wymieniać czy nie. Może spytam sie inaczej urwał sie komuś pasek rozrządu jak tak to przy ilu km i jakiej firmy miał.Ale pewnie go zaniedługo i tak wymienie bo ryzyko jest a zwłaszcza kiedy sie depta

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 08:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
Lukezz, pasek paskowi nie równy, więc lepiej uważaj z takimi danymi i zmień zanim będzie za późno. Zerwanie w tym silniku za wiele kosztuje :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 Sedan
Kod silnika: M40B18 LPG
Lukezz napisał(a):
ile masz km przelatane że wymieniasz??

a nie mam pojęcia ile ma nalatany ten pasek :kwasny: ponoć niby 30kkm. Bo od niedawna jeżdżę tą e36 także wymienię go na dniach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL