BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 318 tds CHIP TUNNING
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Starogard
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
witam, chcę wstawić chip do mojego tds'a 1.7, czy wie ktoś ile przybedzie mocy i momentu obrotowego? spalanie o ile wzrosnie? czy jest to wogole oplacalna opcja? proszę o info...pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
na moje to sie nie opłaca, jak mocny diesel to 3,0 i po 2003r :hyhy:
ale tez jaki chip to ma byc? allegro, AC SCHNITZER, HARDGE ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wa-wa, Lublin
A ja polecam :). Mam 318 TDS z 95 roku i chipa od kolegi Reserved, zrobiłem na nim już ponad 30 tys km i jest super. Auto zdecydowanie lepiej przyspiesza, nie tylko z miejsca. Na trasie nie muszę redukować biegu, żeby sprawnie i szybko kogoś wyprzedzić. Oczywiście nadal nie mam startu do większych braci mojej bawarki, ale chip zdecydowanie pomógł w codziennej jeździe. Jeśli chodzi o spalanie, kiedyś we mgle zrobiłem niecałe 130 km ze stałą prędkością 100-110 km/h. Nie wyprzedzałem za dużo, bo nie było kogo wyprzedzać. Przedc jazdą zalałem "pod korek". Gdy dojechałem na miejsce zrobiłem to samo i weszło niecałe 5 litrów. Jestem pewien wyniku, bo podczas pierwszego i drugiego tankowania poziom paliwa był widoczny przez wlew :). W mieście moja "bunia" wsysa od 6,5 L przy spokojnej jeździe, przy ciężkiej nodze w mieście potrafi spalić chyba nawet 10 L. Tego akurat nigdy nie mierzyłem, ale widząc jak szybko opada wskaźnik poziomu paliwa przypuszczam, że to możliwe. Wrażenia z jazdy są jednak tego warte :)
Prędkość maksymalna wzrosła ze 160 do około 190 km/h - niestety to był tylko jeden test na autostradzie.

Chipa założyłem przy oryginalnym przebiegu nieco ponad 160 tys, teraz mam 202 tys i nic złego z silnikiem się nie dzieje. Nie bierze oleju, pracuje równo. Jak się wciśnie gaz do oporu to kopci bardziej niż wcześniej, ale w czasie normalnej jazdy, albo zwykłego przyspieszania dymu nie ma. Nie narzekam, ale dbam o silnik i o całe auto jak tylko mogę najlepiej. Zawsze dobre paliwo, wszystkie płyny na czas albo ciut przed czasem :) Pewnie dlatego moja "bunia" mnie nie zawiodła.

PS. Nie byłem na hamowni, więc nie wiem ile dokładnie wszystkiego przybyło. Z tego co mówił mi Reserved moment powinien być wyższy o około 40 Nm, moc o około 25 koni. Wychodzi więc na to, że mam coś około 115 kucy i jakieś 230 Nm momentu. ( oryginał ma 90 km i chyba 190 Nm momentu). To nie jest dużo ( a w rzeczywistości może być nawet nieco mniej ), ale jeździ się o wiele lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Lolekman napisał(a):
wyższy o około 40 Nm, moc o około 25 koni.
:zdziwko: yyyyy sporawo jak na chipa :zdziwko:
nikt nie mówi ze tak nie jest, ale możesz np napisać koledze lukstg, co to i gdzie to jest do nabycia? :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
to jest turbo diesel, przyrost jak najbardziej realny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 17:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
to bylby przyrost 30%
jaja sobie robisz??
z chipa za 40 zl bez hamowni mowisz ze masz 30% przyrostu mocy??
chyba chory jeste


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wa-wa, Lublin
Napisałem, że chip pochodzi od kolegi Reserved z tego Forum. Nie wiem jednak czy kolega jeszcze się udziela... W każdym razie nie nadziałem się na jakiś szajs. Nie robiłem tego zupełnie "w ciemno", najpierw przeczytałem kilkadziesiąt postów i opinii o chipach robionych przez Reserved. Po tym i po PRIV-ach wysłanych przez Reserved upewniłem się, że to lepsze niż chipy Alledrogo, a w porównaniu do "profesjonalnych" firm cena bardzo kusząca. Reserved, o ile się nie mylę pracował/pracuje właśnie w firmie, która zajmuje się chiptuningiem. Poza tym zna się nie tylko na samym chiptuningu, wie co mówi i potrafi poprzeć to dobrymi argumentami. W każdym razie, ja się nie przejechałem, chociaż z drugiej strony...przejechałem się swoją bunią tak, że koledze w 316 ( 1,6) zrobiło się głupio, że taki dieselek może tak dużo :) :hurra:

@tomasz86
nie było to 40 zł, ale nie było to też 1800 jak w firmach, które szczycą się swoim profesjonalizmem. Wiele jest firm, które tak się tylko tytułują. Nie zrozum tego źle, nie chcę najeżdżać na żadną z nich, boi nigdy nie miałem z nimi żadnego kontaktu. Swoją opinię opieram tylko na postach z tego forum i doświadczeniu z chipa od Reserved. Poszukajcie na forum postów napisanych przez Reserved, na pewno jeszcze są. W razie czego służę swoim archiwum :).

PS. Auto serwisuję pod Wawą - trasa na Poznań, miejscowość chyba Mory. W zakładzie pracuje dwóch kolesi, którzy znają się na BMW jak mało kto. Znają moją bunię odkąd przyjechała do Polski. Jeśli wiecie o jakim zakładzie mówię, czujcie się zaproszeni by pojechać i spytać się jak się sprawuje. Wystarczy powiedzieć "autko Karola z radia".

PS2. Nie widzę też żadnego problemu by się spotkać i samemu przekonać jak chodzi mój mały dieselek. Nie chodzi mi o jakieś walki na czas i tak dalej, auto nie służy mi do tego. Jednak użytkowników akurat tego forum bez obaw wpuszczę za kierownicę. Wydaje mi się, że na tyle kochacie BMW, że mojego nie rozbijecie :)
Niestety pod względem wyglądu ( poobijania ) moja bunia na pewno odbiega od Waszych Bawarek, ale najpierw chciałem zainwestować w to auto z drugiej strony. Było nieco zaniedbane, a ja dopiero od niedawne mam "normalną" pracę z "normalną płacą". Do zrobienia na szczęście jest już tylko blacha :)

Aha, chcę by to była zwykła seria, żadnych extra dodatków, wodotrysków i tym podobnych. Lubią ją taką jaką ją zaprojektowano - wizualnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 01:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wa-wa, Lublin
@lukstg
Który Starogard? Gdański, ten bliżej Szczecina, czy bliżej Bydgoszczy? Mam w planach wycieczkę nad nasze morze, w starym roku już się pewnie nie uda, ale może w któryś ze styczniowych weekendów się uda... Jakby coś to sam będziesz się mógł przekonać jak to działa. Szukaj Reserved na forum :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 01:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja polecam te od bagora:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 271#537271
ja mam u siebie w 318i m40 w dosc mocno dłubnietym,robiony indywidualnie na paliwo 98 oktanów,do tego mam jeszczcze zwykły standardowy i indywidualny na 100 oktanów.ale wiadomo to benzyna wiec przyrosty nie bedą jak w tds'ie.kumpel ma w e36 325 tds i po chipie za... jak szalona:)
dużo ludzi jes sobie chwali.
przyrosty w dieslu: 20KM do 45KM oraz od 45Nm do 115Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 11:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: BRZEG
Moje BMW: e46 Touring Automat
Kod silnika: M54B30
do poprzedniego 1.8 tds założyłem chipa za 250zł, no i było czuć różnicę był żwawszy, aaale zaczęła mocno dymić, więcej palić a ,miała niby do 0.5 litra mniej paić

_________________
JEDYNA SŁUSZNA MARKA BMW

ZOBACZ MOJĄ BYŁĄ BUNIE

viewtopic.php?t=34950 i obecną viewtopic.php?f=6&t=117502


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
tomasz86 napisał(a):
to bylby przyrost 30%
jaja sobie robisz??
z chipa za 40 zl bez hamowni mowisz ze masz 30% przyrostu mocy??
chyba chory jeste


nie masz pojecia o czym piszesz buraku, mialem chipa od reserweda w moim e30 325 m50, silnik zrobil sie bardziej nerwowy,zdecydowanie lepiej przyspieszal, poprostu super, a to byla benzyna w benzynie mialem miec przyrost w granicach 18km to jest 9%
turbo diesel inna bajka, przyrosty 30% to norma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wa-wa, Lublin
Koledzy nie wyzywajcie się, wystarczy przecież spokojnie wyjaśnić, albo
pogooglać :). Moja bunie kopci więcej tylko wtedy gdy jej wcisnę pedał w podłogę. Tak jest w każdym dieslu, ale w porównaniu do tego co było przez założeniem chipa, kopci znacznie więcej. Na szczęście szybciej odjeżdżam z miejsca i dym mnie nie dogania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
Pawel BMW e36 napisał(a):
nie masz pojecia o czym piszesz buraku, mialem chipa od reserweda w moim e30 325 m50, silnik zrobil sie bardziej nerwowy,zdecydowanie lepiej przyspieszal, poprostu super, a to byla benzyna w benzynie mialem miec przyrost w granicach 18km to jest 9%
turbo diesel inna bajka, przyrosty 30% to norma

chlopczyku pojedz na hamownie i daj mi papiery na to-wtedy sie mocno zdziwisz ze zamiast 18km masz 3 konie ale mniej
i kim ty jestes zeby mnie burakiem nazywac??



Lolekman kiedys sie spotkamy w Lbn to bedzie mozliwosc weryfikacji bo mialem 318tdsa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
faktycznie trudno powiedziec ile mialem przyrost ale na 100% byl i reserwed robi dobre chipy, kumpel zakladal do isa tez chip od reserweda i i wrazenia mial takie same jak ja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wa-wa, Lublin
A może ja pojadę zhamowac autko? Tak z ciekawości? Problem tylko w tym, że nie mam zielonego pojęcia gdzie i za ile w Wawie mogę to zrobić? Pomożecie?

@tomasz86

Nie widzę przeciwskazań :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: GdaĂąsk
W wawie hamownie kolego powinnieneś mieć prawie na każdym rogu, tyle sie tego tam pojawiło. Koszt w trójmieście oscyluje w granicach 100 złoty za hamowanie.

Szacowane przyrosty:
http://www.kreatormocy.com.pl/fbinx05.php?action=0033


Posta schnitzera nie komentuje, bo nie ma sensu. Paweł coś sporo przybyło, i to w benzynce.

Ogólnie kolego zakładaj jak najbardziej tylko ja na twoim miejscu liczyłbym bardziej na moment niż na moc. Po chipie będzie żwawiej, i oszczędniej bo nie trzeba będzie deptać ( o ile na starcie coś się nie wysra i nie będzie dymić).

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: GdaĂąsk
W wawie hamownie kolego powinnieneś mieć prawie na każdym rogu, tyle sie tego tam pojawiło. Koszt w trójmieście oscyluje w granicach 100 złoty za hamowanie.

Szacowane przyrosty:
http://www.kreatormocy.com.pl/fbinx05.php?action=0033


Posta schnitzera nie komentuje, bo nie ma sensu. Paweł coś sporo przybyło, i to w benzynce.

Ogólnie kolego zakładaj jak najbardziej tylko ja na twoim miejscu liczyłbym bardziej na moment niż na moc. Po chipie będzie żwawiej, i oszczędniej bo nie trzeba będzie deptać ( o ile na starcie coś się nie wysra i nie będzie dymić).

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 23:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
u kolesia w e36 325tds własnie po chipie od bagora auto zaczeło mniej kopcic,nawet przy ostrym deptaniu.spalanie na trasie mu spadło o ponad 0,5l w miescie bez zmian.ale z tego co mi wiadomo to po tym jak ma chipa to czesciej depcze:)wiec jakby dalej jezdził spokojnie to w miescie tez by pewnie spadło.pare razy z nim jechałem przed i po zamontowaniu chipa,różnica jest masakryczna,nie to samo auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 14:26 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
http://www.gekocars.pl/tabela1.php?m=BMW

318TDS -1665- z 90KM na 115KM, z 190Nm na 240Nm

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL