BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Czujnik cofania - coupe
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 08:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Chciałbym założyć sobie czujnik cofania.
Na drodze wstępnego wywiadu zorientowałem się że w E46 coupe przed FL są dwa rodzaje listew montowanych w zderzak, jedna dla aut z PDC, druga bez.
Listwę z otworkami już zakupiłem... nie mniej jednak pozostało mi kilka pytań odnośnie samego montażu czujnika parkowania:

1 - jak idą przewody w zderzaku, tj. czy idą z lewej strony auta czy z prawej
2 - którędy przechodzi wiązka przewodów od czujników do wewnętrz auta.
3 - w którym miejscu powinna się znajdować centralka PDC
4 - w którym miejscu zainstalowany jest pikacz informujący o odległości

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 00:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
Kyokushin napisał(a):
4 - w którym miejscu zainstalowany jest pikacz informujący o odległości

umnie pikacz jest za licznikiem chyba to jest ten sam co informuje o wlaczonych swiatłach, a na reszte zagladne rano i napisze co i jak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 11:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
wiec tak:
ad2 przewody wchodza patrzac od tylu z prawej strony pod zderzakiem (powinna byc taka zaslepka
ad3 prawy tyl
ad4 z lewej strony za licznikiem

moze to pomoze ;)
http://www.tmk.com/transient/3381en.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 13:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dzięki, klikam 'pomógł' :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 12:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Kyokushin, Daj znac jak ida prace nad PDC u Ciebie gdyz ja tez chce zalozyc pikacze :) w razie czego to moze jakis zakup grupowy wazniejszych czesci :hyhy:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 13:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Już założyłem. Czas operacyjny 6-godzin. Koszt: ~ 170 PLN (czujniki, listwa, izolacja, klej, szybkozłączki).

Potrzebujesz:
1 - Czujnik cofania - nie warto się pchać w ori bo całe auto trzeba rozpruwać i koszt rośnie 5-krotnie.
Ja kupiłem taki, pasuje idealnie, po założeniu wygląda jak ori - 69 PLN + 11 PLN wysyłka: http://www.allegro.pl/item527344953_czu ... tlacz.html
2 - Listwę z otworami do PDC (element "8") - 90 PLN w ASO.
http://bmwfans.info/original/E46/Cou/32 ... l-51_3680/
3 - klej do wkejenia czujników (mają minimalny luz w listwie, wystarczy kropelka poxipolu od środka)
4 - izolacja by ładnie owinąć przewody
5 - szybkozłączki do wpięcia czujnika w instalację elektryczną

Wykonanie:
1 - Wklejasz sobie czujniki w listwę.
2 - izolujesz kable tak, aby mieć jeden gruby przewód z prawej krawędzi listwy.
3 - Wkładasz pod auto głowę i rękę. Ręką wypychasz listwę bez PDC, głową patrzysz gdzie wsadzić rękę.
4 - Wkładasz listwę z czujnikami, normalnie, od zewnętrznej strony auta.
5 - W bagażniku zdejmujesz prawą osłonkę boczku i wyjmujesz osłonę akumulatora. Jak spojrzysz tam to od strony tyłu auta będą 2 gumowe zaślepki. Jedną z nich wyciągasz, robisz w niej otwór (np scyzorykiem). Przeciskasz przez nią gruby przewód od czujnika cofania (gruby bo są to owinięte wszystkie kable z 4 czujników). Jak przeciśniesz to wkładasz spowrotem gumkę i masz już kable z 4 czujników w samochodzie.
6 - Tam gdzie zdjęłęś boczek, do szkieletu auta przyczepiasz (dostarczoną pastą obustronną) centralkę.
7 - Jak otworzysz bagażnik zobaczysz że z prawej strony idzie rurka z przewodami, między klapą a samochodem. Patrzysz gdzie ona idzie, a idzie ona do auta i tamteż znajdujesz grubą wiązkę przewodów. Zasilanie centralki podpinasz (przy pomocy szybkozłęczek, tak aby nic nie ciąć i nie izolować) pod przewód niebieski z żółtymi paskami oraz brązowy (są dwa takie i dwa takie bo są dwie lampy wsteczne). Z tego co pamiętam to plus to ten niebieski a minus to ten brązowy, ma to znaczenie.
8 - podłączasz do centralki zasilanie i czujniki (wpinasz wtyczki)
9 - przeciągasz sobie wedle własnej woli wyświetlacz z pikaczem. Ja niechcąc ingerować w auto, ciąć, rwać zrobiłem tak że wyświetlacza nie widzę, ale słyszę pikania.
Pikacza umieściłem z tyłu, na środku, między krawędzią tylnej kanapy a tunelem.
Tam w materialie, uprzednio wcisnąwszy czujnik wycięłem malusieńki, niemal niewidoczny otworek na głośniczek pikacza.

I to wszystko, więdząc jak to zrobić, zrobisz to w 2-3h.
Mi się zeszło 6h bo chciałem niepotrzebnie zdjąć zderzak (i zaczęłem to robić, później się kapnęłem że bez problemu można wypchnąć listwę przy pomocy ręki.)

Jak wyzdrowieję to mogę porobić zdjęcia jak wyszło wsadzić aparat w newralgiczne miejsca żeby pokazać co którędy, ale myśle że po opisie kapniesz się o co chodzi a jak rozbierzesz to spokojnie dasz sobie radę, to rozwiązanie samo się na myśl nasuwa :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2009, 13:53 przez Kyokushin, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 13:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
i jak dziala dobrze??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Kyokushin napisał(a):
Już założyłem. Czas operacyjny 6-godzin. Koszt: ~ 170 PLN (czujniki, listwa, izolacja, klej)

Ooo no prosze, jesli mozesz to powiedz co dokladnie kupiles, czyli instalka w BMW jest juz polozona pod PDC tylko trzeba dokupic listwe i czujniki?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 13:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W międzyczasie zdążyłem odpisać 3 posty wyżej :D

Działa świetnie, instalki do PDC nie ma.
Nie opłaca się kupować ori bo wymaga to podłączenia z przodu, do tego są dwie centralki, czujniki są drogie, trzeba mieć jeszcze komplet kabli no i jest mega dużo zabawy z kablami.
Jak liczyłem części, to koszt ori wyszedł na ok 1000 pln, na używanych częściach, więc zrobiłem nie ori.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Swietny poradnik :) przejrzyscie napisany, chyba sie za to zabiore niedlugo i tez bede chowal pikacz bo brzydkie to jest nie wiem co.
szkoda ze nie mozna ale spokojnie mogbys sobie kliknąc pomogł :D
ps.
Kyokushin napisał(a):
głową patrzysz gdzie wsadzić rękę.

mistrz!!! :rotfl:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 15:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 585
Lokalizacja: Poznań
Kyokushin napisał(a):
Jak wyzdrowieję to mogę porobić zdjęcia jak wyszło wsadzić aparat w newralgiczne miejsca żeby pokazać co którędy, ale myśle że po opisie kapniesz się o co chodzi a jak rozbierzesz to spokojnie dasz sobie radę, to rozwiązanie samo się na myśl nasuwa :)

Byłoby fajnie bo chyba się skusze ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 12:29 
Witam wszystkich

Posiadam BMW 330Ci i do wczoraj moje czujniki parkowania dzialaly poprawnie.

Dzis kiedy wrzucam wsteczny slysze w glosniczku pisk przez 2-3s i czujniki nie dzialaja w ogole.

Ma ktos jakiekolwiek pojecie co sie moglo stac?? Co powinienem zrobic zeby dzialaly ponownie?? Bezpiecznik nr 24 (odpowiedzialn6y za Parking AID) sprawdzilem i jest wporzadku.

Prosze o pomoc


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL