BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 20:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Końcowego nie będę już dotykał, jaki jest taki zostanie. Docelowo miał być jakiś mugen z allegro więc i tak jest o niebo lepiej :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: DOlnyÂŚlÂąsk
Ładne autko :hyhy: I ładna dwururka :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
opusc ten tłumnik zderzak rozgrzeje ci sie i nastąpi deformacja

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Pisałem przecież, że on siedzi niehumanitarnie, do zdjęcie podtrzymywał go w tej pozycji klucz oczkowy rozmiar 19. Pewnie to jego wina :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 12:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Przerwa na obiad.

Do teraz zrobione zostało:

- obróbka kolektora wydechowego (wcięcia na świece, docinanie krawędzi, szlifowanie)
- docinanie nowej uszczelki do kol. wydechowego ( po co oni robią ten płaszcz zintegrowany z uszczelka :dobani: , już go nie ma )
- wywaliłem stary kol. wydechowy
- siedzi już nowy do przymiarki (pasuje ładnie, problem będzie z miejscem na turbosprężarkę, moja jest bardzo mała a i tak walczę o każdy milimetr miejsca, wylot strony zimnej wychodzi mi obecnie prosto w podłużnicę :zdegustowany: , trzeba będzie trochę kręcić, a spływ oleju tylko minimalnie obiega od poziomu :mur: , oj będzie rzeźby żeby to ułożyć tak jak napisane jest w przykazaniach


Coś tu już z wisi, ale jeszcze samotnie...
Obrazek


Wracamy do roboty. Wieczorem może jakieś zdjęcia wrzucę ( szkoda ze nie mam cyfrówki :dobani: )


edit:


No i mam wieczór. W aucie zostało zrobione niewiele. Przyczyna: wrodzone lenistwo :wstyd:

Ale tak, kolektor ma już otworek gdzie dospawana będzie flansza do turbosprężarki.

Wyrzuciłem łapę silnika, konieczne będzie wyspawanie nowej, przebieg tej uniemożliwia mi wszystko. Jutro turbo musi zawisnąć i tyle.

Tyle mam miejsca do wykorzystania. Wbrew pozorom jest go mniej niż widać na zdjęciu.
Obrazek


Zdjąłem wydech końcowy, całość będę kroił i kleił w garażu bez auta, mając tylko pół samochodu na kanale i tak nic nie mogę zrobić.

Do tego mam już gotowy materiał na reduktor filtr<->przepływka. Miałem to mieć już wieki temu ale tak się złożyło, że z tamtego to nic się nie dało ulepić.



Po południ wpadł do mnie kumpel i stwierdził, że wydech powinien mieć jedną końcówkę i że ten lepiej pasuje do Fabii (pewnie dlatego, że jest czerwona), a że ja żadnego wyzwania się nie boję to mu powiedziałem, że w parę sekund zamontuję go w Skodzie.
Obrazek


Tylko usta trochę bolą od udawania dźwięku rajdowego wydechu :rotfl:


stay tuned :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 21:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
:super: :super: :super: :super: :super: :super:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 19:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
No to mamy kolejny epizod: :)

Plan na dzień dzisiejszy ambitny i wykonany po części niestety. Ale tak, dopasowanie kolektora tak, żeby turbo się zmieściło było cholernie trudne. Miałem szczęście, że ojciec był chętny do pomocy bo sam to bym sobie mógł usiąść i płakać cały dzień, a i tak bym nic nie zrobił. Najpierw pomiary na oko, pierwsze spawy i nie mieści się nic, strona zimna wali w poduszkę silnika, śruby przy stronie goracej opierają się na wygłuszeniu komory, akutator wbija się wesoło w blok silnika.
No to jazda do garażu, tniemy, tłuczemy młotem i znów mamy dwa kawałki. Potem drugie spawy i do kanału, dostęp do śrub praktycznie żaden, nic nie widać, wszystko po omacku i jeszcze zimno jak w psiarni... :/
Horror...
Ale po wstępnych oględzinach wniosek: zmieści się. Potem jazda do warsztatu (droga warsztat garaż to ok 20-30 metrów przez stodołę :rotfl: zastawioną przez przeróżne rzeczy tak, że nie da się przejść w pozycji wyprostowanej ani żadnej innej w jakiej chodzą istoty ludzkie :luka: ), a w warsztacie końcowe spawy i jest miodnie. :cwaniak:

Wcześniej jeszcze dokończyłem reduktor na przepływkę ( o tym chyba piszę w każdym odcinku :oczami: ), trochę przepolerowałem ją papierem ściernym, w niedalekiej przyszłości machnę w kolorek i będzie ładnie.

Wydechu nie tknąłem wcale, przeniosłem tylko do warsztatu gdzie będzie możliwe cięcie, gięcie i spawanie od ręki bez przenoszenie poszczególnych detali. Z wydechem powstał jeszcze taki detal, że brakuje mi jednego elementu.


I tu pytanie (dokładnie dwa pytania) do ownerów aut z silnikami TDS.:

^ Pomiędzy turbosprężarką, a downpipe w waszych autach jest coś w rodzaju jakiegoś pierścienia uszczelniającego. Gdzie dostać taki bajer. Jak to dokładnie wygląda. Złożyłem sobie rurę z turbo i tak na oko to wiało by tam niemiłosiernie.

^ Następny problem to szpilki wkręcone w turbosprężarkę. Dlaczego one są takie długie?? Nie będę ukrywał, że piekielnie utrudniają mi schowanie turbo obok silnika bez wycinania dziur w aucie :kwasny: Wiem, że poza nakrętkami stosowane są jeszcze takie sprężynki ale czy one są konieczne? Tak to bym sobie przyciął te szpilki i było by elegancko i bezproblemowo. Jak ktoś wie to niech mnie oświeci co z tym zrobić. :padam:

Aaa i tak btw to muszę was wyprowadzić z błędu, napisałem niegdyś, że w pojedynku ja vs sesja wynik to 4:1, nastąpiło miłe zaskoczenie i wynik obecny to pięć do jaja dla mnie :hyhy: Jednak cuda się zdarzają.

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek



Akcent humorystyczny na koniec odcinka:

Obrazek



See ya soon!!! ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 15:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
chodzi ci o pierscien nr.2 i o sprezynki nr.3?
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-18_0194/
ale z tego co widziałem to ty masz:
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-18_0246/
a tu nie widac zadnego pierscienia,a szpilki mozesz chyba przyciac i te sprezynki nie sa konieczne.bo normalnie te sprezynki powoduja ze ten pierscien uszczelniajacy tak jakby pracuje(przez co nie jest poddany mocnym naprezeniom i nie peka)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 17:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 158
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: ropne e46
Kod silnika: M47D20
Nie no odcinki kozak :padam: . Takie rzeczy dzieją się tylko w lubelskim :hurra: .

_________________
Zobacz moją czarną nudną serie w sedanie na dodatek w dieslu :D czyli e46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
reza, tak jak piszesz chodzi mi o pierścień nr2. Dziś złożyłem wizytę "na górce" w lublinie. Na wtorek pierścień będzie u mojego człowieka. Koszt 60zł. Kolejne wnioski to: sprężynek nie będzie bo tak mi lepiej pasuje :P jedna szpilka zostanie ucięta bo się nie mieści.

Drugi link co podałeś to nie moja bajka, nie moje graty. Więc nie wnikam.

Co do dzisiejszego odcinka to zaraz skleję coś dłuższego. :hyhy:

Thx za pomoc :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 20:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ale na drugiej stronie twojego serialu na zdjeciu jest ten wydech z drugiego linku(razem ze stertą rurek i intercoolerem)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=264 ... 3d9acc0c73


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 21:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Ale zwróć uwagę na zakończenie tej rury. Nie ma takiej flanszy która mogłaby ładnie przylegać do turbo, tylko jest taki stożek głupi, po wstępnych przymiarkach zauważyłem, że musi tam siedzieć jeszcze ten pierścień.

Moja rura jest o tyle dziwna, żę kształt ma jak w linku nr2, z zakończenie jak w pierwszym adresie.


Kolejny opis prac.

Dziś zrobiłem mało rzeczy, gdyż musiałem pojechać do lublina i stracić ok 6 roboczogodzin. Ale to nic bo kilka rzeczy do zestawu dokupiłem. Kupiłem sobie ww pierścień, złączki do wydechów, kolejną rurę na dolot, jakieś trójniki i takie tam mało ważne pierdołki.

Co do prac, to zabrałem się za rozkładanie osprzętu żeby dobrać się do czujnika ciśnienia oleju. Roboty miałem po same jajca. Musiałem poodkręcać wszystko co tylko się dało, żeby uzyskać jako taki dostęp kluczem.
Ogólnie wiem już przynajmniej że:
-trójnik z żuka pasuje :D ,
-długość przewodu olejowego OK,
-nie dokręciłem czujnika temp wody i miałem tam lekko sączący się wyciek
-wtryski mam w bardzo ładnym stanie,
- do wymiany pójdą przewody paliwowe ( te gumowe odcinki), stare są lekko sparciałe i wolę nie ryzykować

Kolejne pytanie do Was, czy trójnik przewodów paliwowych może być plastikowy?? Nie wiem czy on to wytrzyma, bo z jednej strony muszę mocno skręcić opaskę co by żadnych wycieków nie było, a z drugiej strony paliwo to nie woda i nie wiem czy się nie będzie gryzło z plastikiem. Problemem było znalezienie trójnika na wąż 8mm metalowego.

Kolejny problem, to brak miejsca na zestaw filtr+przepływomierz :kwasny: Chyba będę się musiał rozejrzeć za mniejszym zbiorniczkiem na płyn do sprysków bo ten przeszkadza i uniemożliwia zamontowanie tamtych elementów. Co gorsza z filtrem K&N to nie mam żadnej możliwości. Simota jeszcze jako tako się zmieści. bo jest sporo mniejszy. Ale będzie ciężko, popatrzę zaraz allegro, może tam znajdę zamiennik jakiś.

Co więcej... wróciła siostra z aparatem :) ale po ok 5 zdjęciach umarł :( trudno...

Nabyłem także w międzyczasie podstawowe tworzywo tuningowe: trytytki :hyhy:
Obrazek

Jakieś tam fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To co mam teraz pod maską:
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Nikt nie komentuje, to teraz będę pisał skromniej. Aparat dopiero teraz się naładował ale nie wrócę już do garażu. Za zimno...

Postęp z dnia dzisiejszego (nielicząc ręćznego odśnieżania ponad 100m drogi :zdegustowany: ) :
- IC wisi cudnie pod chłodnicą
- dodatkowe wtryski mają już podpięte sterowanie,
- przewód olejowy dokręcony, dodane nowe uszczelki miedziane, trójnik i jest gitarka
- złożyłem już większość osprzętu pod maską, zostało kilka detali, 15 minut roboty ale muszę poczekać bo nie podpiąłem jeszcze paliwa
- zlałem stary olej
- nabyłem nowe oringi do dodatkowych wtrysków (ale nie wiem, czy nie będą za małe :kwasny: )


Kolejne prośby o pomoc ( na poprzednie zareagowała tylko jedna osoba, dziwne :zdegustowany: ):
- czy do wyjęcia miski konieczne jest lekkie uniesienie całego silnika?? tak wyczytałem w mądrej książce, ale tam widziałem już wiele niepotrzebnych głupot więc wolę Was zapytać.

- jak usunąć tą zaślepkę na środku zderzaka??? Już nie miałem czasu się przyjrzeć bo stopień wyziębienia organizmy był szczytowy. Muszę to odetkać aby mieć jako taki nawiew na intercooler.

Chyba tylko jedno zdjęcie mam, prawie nic nie widać, ale tradycja nakazuje coś rzucić. :P


Icek:
Obrazek


A to muszę jakoś wywalić:
Obrazek


No i niestety teraz kolejna przerwa aż do przyszłego piątku. Dobrze, że auto chociaż stoi na kanale i nie muszę go stamtąd wyrzucać.

Proszę komentujcie, doradzajcie, negujcie. Każda wypowiedź będzie cenna :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 20:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
jak dla mnie to pelny szacunek przede wszystkim za checi ... a co do E36 to nie pomoge zbytnio bo nigdy takowego modelu nie mialem i nie wiem co jak gdzie i po co :D

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
hmm, zapowiada się ciekawie

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 21:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
nie komentują ale obserwują uwaznie poczynania :) zapowiada sie ładnie :D nie moge sie doczekać pierwszego odpalenia :super: pamietaj żeby naładowac apart i filmik nagrac :cisza:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 21:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
co do tej miski nie mam pojecia,poszukaj jakiegos postu na temat wymiany miski w m43.i niech reszta forumowiczów wezmie sie do pomocy i doda troche zapału Wojtkowi :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 21:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Naładować to ja będę musiał, ale akumulator bo mi nagle padł :| No one knows, why...

Kurde a jak ja się nie mogę doczekać odpalenia. Dziś odśnieżyłem cały podjazd przed wszystkimi 3 garażami, żeby tylko szybciej zrobiło się sucho i żebym mógł "to" wytoczyć :cwaniak:

Z tą nieszczęsną miską to szukałem ale będę się bardziej starał.


Coś znalazłem:

Cytuj:
zdjęcie michy w cztero garowcu to prosta sprawa nic nie przeszkadza w jej demontażu nie tak jak w sześciogarówce.


mi to wystarcza dla spokojnego snu :D

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 14 lutego 2009, 21:23 przez woytek13, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 21:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Jesli chodzi o modyfikacje,to naprawde szacun dla wlasciciela,ale jesli chodzi o sens to dla mnie go nie ma.Turbo w 1.6 :/ w 2.8 to bylo by ciekawe ;)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 21:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Turbo w 2.8?? Zero sensu, co innego w M3 :P

Należy pamiętać, że zawsze znajdzie się silnik większy od naszego. Projekt traktuje badawczo-treningowo chociaż dlasze plany też wiążę z czterema cylindrami :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL