BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nie pali na wszystkie gary gdy jest rozgrzana!POMOCY!!
PostNapisane: 15 lutego 2009, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam.

Moj problem polega na tym ze betka gdy nabierze temperatury,to zaczyna wariować,przy przyśpieszaniu spadek mocy i uczucie jak by nie paliła na wszystkie gary :( Gdy samochod jest zimny,i gdy przyspieszam to ładnie chodzi i się wkręca.Dodam ze mam silnik m40 318i.Czy to świece,przewody,może kopułka,a moze całkiem coś innego? zasilana jest LPG,czy na gazie czy na benzynie,tak samo sie dzieje.Proszę pomóżcie!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 01:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Objawy wskazują na: cewkę, przewody, kopułkę, palec.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
no już sam teraz niewiem,przypuszczam ze to kopułka,kupiłem dziś świece i to samo sie dzieje.Wiem juz ze gar nr 2 nie spala dobrze,wkręciłem betke na maxymalne obroty i wyłaczyłem.Wykręciłem świece i 3 były białe,nie okopcone,prawie jak nowe,tylko jedna nr.2 była okopcona i troszke mokra.Wyjąłem wszystkie przewodu,sprawdziłem czy niesa popekane,były całe,więc stawiam raczej na kopułke lub przewód nr.2 Bo juz sam niewiem co by to innego mogło być :( Prosze pomóżcie!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 20:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Udaj się do jakiegoś elekromechanika i niech ci dokładnie określi co nie tak zamiast zgadywać. A to że przewód nie jest popękany nie znaczy że jest dobry i nie ma przebicia. Podobno nocą widać który przewód jest do bani bo skaczą po nim iskierki ale podobno- nigdy tego nie sprawdzałem. Możesz też zabawić się w kamikaze i jedną ręką złapać za przewód a drugą gdzieś do masy. Jak cie walnie to przewód ma przebicie :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
Jutro wybieram sie do spec majsterka od buniek,wiec mam nadzieje ze mi odpowie na jakie schorzenie jest chora moja dziewczynka :D Jutro napisze jakie byly dolegliwosc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 01:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
BMW Bartez napisał(a):
no już sam teraz niewiem,przypuszczam ze to kopułka,kupiłem dziś świece i to samo sie dzieje.Wiem juz ze gar nr 2 nie spala dobrze,wkręciłem betke na maxymalne obroty i wyłaczyłem.Wykręciłem świece i 3 były białe,nie okopcone,prawie jak nowe,tylko jedna nr.2 była okopcona i troszke mokra.Wyjąłem wszystkie przewodu,sprawdziłem czy niesa popekane,były całe,więc stawiam raczej na kopułke lub przewód nr.2 Bo juz sam niewiem co by to innego mogło być :( Prosze pomóżcie!!!




Kopułkę i palec ocenisz wzrokowo, ale przewód wysokiego napięcia już nie. Także jeśli kopułka i palce wyglądają dobrze - proponuje wymienić kable WN.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43B16
siemka mam niestetypodobny problem niechcialem zakladać nowego tematu więc pisze tutaj problem jest taki ze na benzynce jak rozgrzeje się silnik zaczyna chodzić nierówno czasem aż przygasa gdy dodaje gazu zbiera się dobże i wkręca ładnie ale jatylko zdejme nogę z gazu zaczyna się to samo silnik chodzi nierowno mam 316 m43 dodam tylko ze na gazie z kolei niezuca silnikiem ale obroty delikatnie faluja miedzy jakies minimum 700 a maximum 900 pomocy nakierujcie mnie chociaż co z tym zrobić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 19:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Witaj ksk0, jak chcesz to odepnij na chwilę przepływomierz albo silnik krokowy na benzynie. W obu przypadkach praca silnika powinna się zmienić. Jak na gazie faluje to może trzeba go wyregulować. Możliwe też że dostaje lewego powietrza.
Ogólnie dużo jest takich tematów na forum a i przyczyn takiego zachowania auta też nie mało. Musisz po kolei wykluczać poszczególne możliwości. Spróbuj też podpiąć becie pod komputer-może on coś pokaże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
No i przyszło mi czekać aż do soboty aby spec od betek mógłby mi ją podłaczyc pod kompa,bo jest za granica,a ja po nocach juz spac nie moge,i nurtuje mnie to pytanie co to może być :'( Telefonicznie powiedział mi ze to może sprężyna któregos zaworu jest juz za miekka czy jakos tak i moze sie dusic,ale jak przyjedzie to chce ja przebadać i mi powie.Puki co to zrobilem jak kolega wyzej pisał,odpiąłem przepływke,sprawdzilem czy niema lewego powietrza,i kompletnie nic.Sonde odłaczylem myślalem ze moze zła dawke daje tez nic,nic nie pomaga,jest tak jak było.

Zastanawiam sie nad czujnikiem temperatury cieczy,czytelm rozne fora i moze podawac bledny odczyt do komputera i dlatego wariuje jak sie nagrzeje,tylko zastanawiam sie gdzie on sie znajduje w silniku m40???

Koledzy pomóżcie!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Witam Ja mam podobny problem w e30 m40 1.8 z katem 113km. Tyle że u mnie pracuje znośnie do temp. pow niebieskiego pola potem do nastepnej kreski dławi się dusi nie chce przyspieszać dopiero jak przegazuje i złapie obroty to pracuje a gdy puszcze gaz to znów to samo. wymienie kopółke i czujke i podziele si info.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Pomogło. Wymieniłem czujnik temperatury NTC w bloku silnika ten koloru niebieskiego. Przy okazji wymyłem przepustnice i silniczek krokowy doszczelniłem przewody które byly luźne. Ale teraz jest idealnie równa praca i zero szarpania przy wyżej opisanej temp. :) Załozyłem własnie Blosa wczoraj i jest super hula az miło!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
ja mialem w sumie podobnie a szczerze mówiąc to nie wiem czy nadal nie mam... ale po kolei. Auto miało tak że jak była wilgoć to nieco brzydziej chodziło. Poźniej zauważyłem też że jak pada deszcz to jazda na gazie jest niemożliwa właśnie przez takie brzydkie chodzenie. Po wymianie termostatu(w poprzednim odpadły łapki trzymające) pierwszego dnia było ekstra, drugiego jak spadł deszcz, auto dostało jobla, na gazie kaplica, na benzynie jak się stało chodził jakby na 3 gary, żeby ruszyć trzeba było trzymać pedał leciutko wciśnięty( w innym położeniu nie reagował albo jeszcze spowalniał) a dopiero jak silnik zaskoczył to jakoś dało się jechać ale lepiej było nie schodzić z obrotów. Co więcej następnego dnia po deszczu sytuacja się powtórzyła mimo że nie padało. Pojechałem do jedynego chyba BMW magika w mieście. Stwierdził że to sonda, wziął ją odczepił, auto sie uruchomiło i objawy ustały. Sama diagnoza mi się nie spodobała ponieważ nie sprawdził sondy miernikiem(a nie pasuje mi to że sonda zepsułaby się praktycznie z dnia na dzień), ani też szczelności kabli(od siebie dodam że w samej wtyczce po odkręceniu było suchutko). Przez tydzień pojeździłem bez sondy i był spokój(tylko chyba paliło nieco więcej). Przedwczoraj z bólem została założona(sonda jakiejś dziwnej firmy goldcośtam- ja na nią krzywo patrzyłem ale gość mówił że wstawia je do bumek i się sprawdzają) bo nie dość że była zapieczona to po odkręceniu okazało się że nie da się nowej wkręcić, trzeba było kawałek z gwintem z innej rurki przespawać. I po tym sprawawygląda tak: raz zagrała jakby na 3 gary przy wyjeżdżaniu od mechanika ale potem się uspokoiło. Raz zagrała na 3 gary po odpaleniu jej na rozgrzanym silniku( od wymiany na rozgrzanym odpalałem ja z 3 razy i to się zdarzyło raz). I wczoraj przy lekkiej wilgotności autko na początku trochę brzydko chodziło ale to tylko moja opinia. Teraz w sumie czekam na deszcz żeby zobaczyć jak wtedy sobie auto poradzi,ale oczywiście jak nie chciała chodzić to w marcu spadł śnieg tylko po to żeby mnie wk...ić, a od wymiany nawet kropla nie spadła :zly: . Ale jak spadnie to zobacze co się będzie działo i wtedy wam napisze.

w sumie to na razie się przyglądam temu zjawisku tak mało krytycznie bo może komputer musi się sondy nauczyć, ale nie wiem jak to jest. Natomiast jak podczas deszczu zrobi się cyrk to będzie oznaczało że mechanik zawalił sprawe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 11:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Pietek ja miałem to samo w czasie deszczu i wilgotnego powietrza dostawała jebla :kwasny: szarpanie i dławienie i palenie na nie wszystkie gary. Wymieniełrm sonde nic wymieniłem kable nic kopułke nic dopiero czujnik ntc temperatury po wymianie wszystko ustało i wróciło do normy o damtej pory nie ma problemu. Zmień czujkę ta niebieską jest dokładnie pod przepustnica na bloku. A przynajmniej ją sprawdż miernikiem na temp. od 30 do 80 st. Tak naprawde za poprawną prace silnika odpowiada wiele ustrojstwa w naszych M40 zobacz sobie na schemat :szok: U siebie podejrzewalem kopułkę a wyszedł czujnik za 45zl. i trochę roboty żeby go wymienić. Dostęp bez zdejmowania kolektora FATALNY !!! :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Pietek miałem to samo przy swojej e30 M40. Gdy było wilgotno np. śnieg deszcz to przerywał szarpal i niepalił na wszystkie gary. Wymieniłem kable swiece kopułke i nie pomogło dopiero wymiana czujki ntc w bloku (niebieska) dała rezultat. Teraz wszystko pieknie pracuje. Wymień tą czujke koszt 55zł. Czujka jest dokładnie pod przepustnicą. Roboty jest troche bez zdejmowania kolektora bo dojście a raczej brak dojscia do śrubek i czujki. Ale da rade zrobic zgrabne palce i po bulu. :D A czujkę wykręcisz przy pomocy klucza nr 19 do świec i grzechotki tylko zgrabnej. resczta śrubek od przepustnicy to juz sprytne paluszki i kombinacje alpejskie z przedłuzkami do grzechotki najlepiej gietkimi. Ale warto. Acha po tym najlepiej odpiąc aku na jakąs chwilę żeby błedy pokasować w kompie i jak juz bedziesz miał na wierzchu przepustnicę to ją wymyj razem z silniczkiem krokowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 10:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
ja mam akurat m43 i tam faktycznie pod kolektor się dostać to trzeba mieć jakiś stopień wtajemniczenia chyba :). Chwilowo wstrzymam się bo jak na złość nie pada j....... deszcz :/. Ale jak będzie tak jak mówicie to wymienie czujke a starą wsadze w zadek temu debilowi co mnie za sonde skasował !:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 05:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
No i bęc :przestraszony: sie zaczeło szarpanie i duszenie silnika tyle ze teraz przy temp. dokładnie w połowie skali co za gówno :kwasny:
UWAGA UWAGA NIE KUPOWAC WŁOSKICH PODRÓBK CZUJNIKÓW NTC LEPIEJ DOŁOZYC 50 ZŁ JCHAC DO M CARSU I KUPIC ORGINAŁ ZA 120.
Wiem co mówie na codzien pracuje w branzy techniki grzewczej i wszystkie kotły mady by ITALY maja problem z sondami NTC do gwarancji i koniec. Aż sie pókam w głowę jak ja dałm sie wrobic we włoskie gówno :kwasny:
Dobrze ze tylko na benzynie dlatego nie zmieniam bo i tak na blosie smigam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 05:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
No i bęc :przestraszony: sie zaczeło szarpanie i duszenie silnika tyle ze teraz przy temp. dokładnie w połowie skali co za gówno :kwasny:
UWAGA UWAGA NIE KUPOWAC WŁOSKICH PODRÓBK CZUJNIKÓW NTC LEPIEJ DOŁOZYC 50 ZŁ JCHAC DO M CARSU I KUPIC ORGINAŁ ZA 120.
Wiem co mówie na codzien pracuje w branzy techniki grzewczej i wszystkie kotły mady by ITALY maja problem z sondami NTC do gwarancji i koniec. Aż sie pókam w głowę jak ja dałm sie wrobic we włoskie gówno :kwasny:
Dobrze ze tylko na benzynie dlatego nie zmieniam bo i tak na blosie smigam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL