BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nie pali na wszystkie gary
PostNapisane: 21 lutego 2009, 12:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Witam.Mam problem ,mianowicie silnik nie pali na wszystkie gary.Słychać jakbym pod maską miał conajmniej V12 :hyhy: ,auto mocy nie ma prawie wcale.Co może być uszkodzone?? Swiece ,cewka?? Bo przewody chyba nie bo mam 2 litry bez vanosa 24v.Co obstawiacie?? A może coś innego poszło??

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 13:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
masz gaz?

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Tak mam.ALe to nie ma nic do rzeczy.Poszła fajka która łączy cewke z świecą.Miała przebicie.Narazie zrobilem na sztuke na tasme izolacyjna ale za długo nie wytrzyma.Dzis jade po cewke.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
-zrob remont ukladu zaplonowego a nie kombinujesz z tasma..
ja kupilem nowy komplet cewek BERU (6x108zł), nowe swiece BOSCH (6x18zł)i nowe fajki BERU (6x27zł).. wydatek szok, ale auto chodzi jak nowe.

-Sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.

-Jak masz gaz na mikserze to zainwestuj w blos'a bo teraz na zwezce pewnie bierze Cie astra 1.6 16v..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 22:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Uwierz mi ...Mam gaz 1 generacji.Auto od 0-100 km/h 10.1....Honda civic 1,5 90 koni siada.Autostrada.Jechałem do warszawy po brata....220 km/h....Silnik 2 litry bez vanosa.Pozdrawiam.

P.S Kazdy kto wsiadzie i jedzie i jest zdziwiony ze nie ma róznicy pomiedzy benzyna a gazem.I dlatego jestem za gazem chocby ze względu na cene...1,71 za litr.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
maniek6600 napisał(a):
Uwierz mi ...Mam gaz 1 generacji.Auto od 0-100 km/h 10.1....Honda civic 1,5 90 koni siada.Autostrada.Jechałem do warszawy po brata....220 km/h....Silnik 2 litry bez vanosa.Pozdrawiam.

P.S Kazdy kto wsiadzie i jedzie i jest zdziwiony ze nie ma róznicy pomiedzy benzyna a gazem.I dlatego jestem za gazem chocby ze względu na cene...1,71 za litr.


ja tez jestem za gazem:)

książkowo m50b20 ma rowne 9,9 sekund do 100km/h..nowy i na benzynie bez zadnej zwezki w dolocie. ciężko mi uwierzyć zeby na gazie mial 10sekund.. miales cos dlubane? Masz blosa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 10:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
NIe nic nie kombinowałem.Mierzyłem 2 razy.Raz za pomocą gps drugi raz z stoperem w ręku.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
maniek6600 napisał(a):
NIe nic nie kombinowałem.Mierzyłem 2 razy.Raz za pomocą gps drugi raz z stoperem w ręku.


masz gaz z mikserem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 13:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Szczerze powiedziawszy nie wiem.....Wiem tylko że gaz był zakłądany w roku 1992 na zlecenie bmw.Tak mam napisane w całych dokumentach potem auto stało w salonie do roku 1998 kiedy to zostalo sprzedane.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
jak pstrykniesz fotke silniczka to ci powiem jaka instalacja siedzi!

i radze kolego poszukac komplet CEWEK! Bo widze, ze Tobie strzela na benzynie a cewki na pewno nie byly wymieniane od nowosci..

mialem takie same problemy, myslalem wtedy zeby beemke w krzaki wstawic i zapomniec..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 16:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
No ale na gazie nie strzela.A cewki sa uzywane zarowno na gazie jak i na benzynie.Narazie zakupilem sterownik silnika.Jak to nie to to zostanie tylko pompa paliwa.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Niestety.Dzis przyszedk komputer.Zero efektu,Zdawało mi sie ze chodzila dobrze dopoki nie przelaczylem na gaz.Po przelaczeniu na gaz bylo ok do nastepnego zgaszenia auta.Po odpaleniu znowu strzela w kolektor itp...JUz sam nie wiem.Dziwne ze rob sie to tylko i wylacznie na cieplym silniku.Na zimnym tego efektu nie ma...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 22:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 718
Lokalizacja: bawaria
stary nieprzejmuj sie ma ten sam problem co ty ... strasznie mnie to wkurza ale widze ze nie tylko ja mam problem wystarczy wpisac obroty obcja szukaj .... chyba trzeba zalozyc specjalny temat o obrotach w bmw :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
kolego masz podobny problem z ktorym sie borykalem jakis czas temu (mam m50b25)

zaczynajac od gumy przy przepustnicy - wychodzi z niej wężyk powietrzny i wędruje sobie pod kolektor, nastepnie przechodzi przez regulator wolnych obrotów (tzw acuttator :hyhy: ) i w koncowej fazie leci bezposrednio do kolektora od wewnatrz. zakonczenie tej rurki juz przy kolektorze lubi płatac figle w postaci uszkodzonego oringu - od razu lewe powietrze dostaje i chodzi jak V7,9... sprawdz dokladnie te rurki.


czyli:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

kolejno lecisz: 12, 10, 6, 9 ,8

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

konczac na psikusowym elemencie numer 7, który jest zakonczeniem wyzej wymienionych elementów.


druga sprawa - widze ze masz inst. gazową I gen lub moze IIgen (whatever..)...

JEŚLI miales strzal z gazu, to bardzo mozliwe ze cisnienie wybuchu wypchalo jeden z czujników ktore sa mocowane do kolektora

tu masz wizualnie o co mi biega : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

numer 11 i 9 - jeden z nich (juz nie pamietam ktory) jest wciskany od spodu - lubi wyskoczyc - sprawdz je


kolejna sprawa: sprawdz poziom plynu chlodniczego - wystarczy ze zacznie troche brakowac plynu, to reduktor zaczyna zle rozprężać gaz i zaczyna się cyrk - objawem moze byc po prostu szron na reduktorze

ostatecznie moze byc wywalona membrana reduktora, ktora podlega wymianie (choc regenerowany reduktor, to nie to samo co nowy reduktor - i dobrze radze nie bierz sie sam za wymiane membrany, bo spartolisz :) - daj gazorowi zarobic te 50zl :)

jak niezabangla, to zastanowimy sie co dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
i jeszcze jedno:

jesli masz jakies porobione zabezpieczenia antystrzałowo-wybuchowe typu gwizdki, klapki gumki etc, to sprawdz je :

:arrow: gwizdki lubia sie blokowac jak mocno oberwą (tzn mocno zostana wypchniete przez cisnienie wybuchu i czasami sprezynka nie odskakuje i powoduje to przyplyw lewego powietrza i prace silnika w stylu V7,9)

:arrow: czasami przy mikserach od razu dorzucane są gumy okalające cały wynalazek - a moze sie zsunela ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 10:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A więc tak: Kolektor ssący rozbierałem z kolegą już x razy.Wszystkie wężyki wszelakie doprowadzenia sprawdzone.Silnik krokowy wyczyszczony ( nie faluje) kolektor ssący sprawdzony i jest napewno si.Kolektor posiada zabezpiecznie w postatci 2 grzybków które otwierają sie w momencie strzału i aż ogień z nich idzie.Grzybki dochodzą idealnie może minimalnie luzne są.Silnik nie bierze lewego powietrza.Przepływomierz jest na pewno sprawy.CO do gazu.Silnik na gazie chodzi idealnie.Na benzynie ale tylko i wyłącznie na optymalnej temepraturze silnika chce dodac gazu to strzela w kolektor i nie chce sie wkrecic na obroty (trzyma na 800) wduszenie pedału gazu na ful nic nie daje.Gaz mam 1 generacji z śrunbka.Wtryski wyczysciłem,nowy komputer silnika,przepustnica wyszczona,kolektor ssacy też.Z racji iż na gazie nie chodzą wtryski,pompa paliwa,komputer ( tak mi powiedziano w serwisie) wymieniałem te rzeczy.Na komputerze u innego pokazło zwarcie na wtrysku numer 4 i 6.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
odepnij Lambdę - pod kolektorem bardziej od strony przepustnicy masz wtyczke okragla odkrecana (trzeba sie troche namocowac i mozna sie pokaleczyc - wiec uwazaj)

jesli nie chce sie wkrecac na obroty i strzela w kolektor na benzynie to moze pompe paliwa zajechales ? sprawdzales filtr paliwa i pompe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
nie doczytalem z ta pompą i filtrem ze wymienione... sprawdz lambdę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 10:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Dzis ja odepne i troszke pojezdze bez niej.Zobacze czy bedzie różnica.Jesli nie....To napewno poszła sonda tak??A czy sonda chodzi na gazie 1 generacji???

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
przesledzilem jeszcze raz temat ... - jestem troche zmeczony po nocce - czas chyba spac ;]

powiadasz ze nagle po zgaszeniu silnika objawy wrocily ... hmmm a moze ... coś z rozrządem ? łańcuch wyciagniety i powoduje to te cyrki ?

sonda nie dziala przy gazie Igen - w zasadzie nic nie dziala gdy jest zalaczona gazownia Igen :)

maniek6600 napisał(a):
Kolektor posiada zabezpiecznie w postatci 2 grzybków które otwierają sie w momencie strzału i aż ogień z nich idzie


ogien niekoniecznie musi uchodzic tylko grzybkami ;) moze tez robic grilla z przeplywki

a wiec ...

maniek6600 napisał(a):
przepływomierz jest na pewno sprawy


sugerowalbym jego odpięcie na próbę również ...


a jak nie, to masz do obadania jeszcze czujnik polozenia walka rozrządu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL