BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 11:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Tuleje wachacza / sworznie.
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam, już tematów troszke było o tym ale napiszcie czym różni się tuleja która ma otwór na środku a ta która ma otwór boczny czy robi to jakąś różnicę?? W sumie to znalazłem tylko te środkowe w sprzedaży a ja mam z otworem z boku. Ps tak na oko to z samej budowy mocniejsze wydają mi się sworznie Myle HD bo nie mają spodu łączonego tak jak lemforder podzielacie opinię??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuleje wachacza / sworznie.
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
z otworem na środku - centryczne sa od zwyklego e36

po boku - acentryczne są od M3

wymyślno je po to aby auto się jeszcze lepiej prowadziło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuleje wachacza / sworznie.
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
z otworem na środku - centryczne sa od zwyklego e36

po boku - acentryczne są od M3

wymyślno je po to aby auto się jeszcze lepiej prowadziło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: z nienacka
siemanko. podzielam opinie własnie zamówiłem z allegro zestaw sworzni meyle (2krótkie, 2długie) cena niewiele sie rózni od lemfordera bo za meyle 180 a za lemfordery 215. Jednak czytałem opinie o meyle i jakos mnie przekonały. A co dalej to wyjdzie w praniu. ale zdanie mam takie ze nie wiele je rózni.

_________________
Przedni napĂŞd jest dla dziewczynek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 22:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
GŁADKI, hmm a to temu takie drogie :-D bo za komplecik 180 zl prawie:/. Ja już mam w tych tulejach dziury wyrobione od boku więc do wymiany :-( i pewnie trzeba z m3 kupić....

raku, ja teraz miałem sforznie z febi i przeklinam tą firmę na amen .... 1 sworzeń 4 mies. wytrzymał a 2 po prawej wyrwał mi się wczoraj choć troszkę dziwnie bo nawet stukać nie zaczął, dam fotke może opinie jakąś macie ...

Obrazek

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: z nienacka
febi jest firmą która łączy w miare mozliwosci ''jakosc'' i przystępną cene a jak wiadomo jak cos jest od wszystkiego to jest do niczego w skali 1-5 oceniam na 3. a jezeli dbacie o swoje bunie to warto wydac pare groszy wiecej i kupic cos lepszego. kto kupuje tanio ten kupuje 2 razy.

_________________
Przedni napĂŞd jest dla dziewczynek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: sowrzne e36
PostNapisane: 4 marca 2009, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Hej. Czytam sobie wasze opinie! Ostatnio też mnie to spotkało - musiałem wymienić sworznie w swojej bejcy! Na allegro znalazłem ogłoszenia sklepu AutoCzesciWrobel.I powiem Wam że rewelacja! Mieli do wyboru Febi, Meyle i Lemforder. Ale gośc który tam sprzedaje /swoją drogą też pasjonata BMW/ miło i sympatycznie mnie obsłużył. Doradził mi Meyle, które cenowo są tańsze a jakościowo nawet lepiej! Jak narazie super jestem zadowolony, zarówno z zakupu jak i ze sklepu - na pewno będę sobie tam kupował graty do swojego autka! :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 00:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
dadus18 napisał(a):


Po prostu szok :zdziwko: . Pomyslcie co by sie stalo jakby taki sworzek pekl przy 150 km/h ? :( .

Cos dziwnego - albo Febi to az tak gowniana firma, albo ktos je zle montowal - sam to robiles ? - chociaz btw to nie wiem co tu mozna zrobic zle - choc nie mam doswiadczenia w tych sworzniach z wkladem gumowym pod "jablkiem" - widzialem ze przy wybijaniu ta guma ulegala i najpierw sam trzpien sie wciskal i odpadala ta blaszka z dolu, a potem dopiero sam trzpien wychodzil .

Moze ktos je wybijal bo dajmy na to zle je wprasowal, a potem znowu wciskal ? To by moglo tlumaczyc ich uszkodzenie ..

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 09:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
piotres, nawet nie chcę myśleć co by było, wg mnie jak by to było np. zużycie materiału to by zaczął sobie stukać itd, ale żadnych oznak! No sam tego nie robiłem tylko u mechanika mi to zmieniali bo narazie prasy nie mam a ponoć za chiny ludowe nie mogli tego wyciągnąć, no sam nie wiem może faktycznie to wina złego montażu ...

dzieki za rady pozdr.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 11:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
A może to było "Febi" z allegro?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 11:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
TomekB, nie to był org. febi bo zamawiałem w sklepie motor. ps wybiłem właśnie sworznie zewn., i tuleje ale wewnętrzne nawet nie drgną... trzeba na prasie:/

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 19:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
piotres, czy sworzeń wewnętrzny trzeba wcisnąć jakoś "schematycznie", czy też obojętnie jak będzie obrócony przy wciskaniu?? Bo jak przykręciłem wachacz to prawy wisi niżej od lewego, jakby lewego coś trzymało.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 09:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Powinny być wciskane odpowiednio.
Jeśli dobrze pamiętam to Meyle wewnętrzny ma takie dwa nacięcia po obwodzie od dołu, i te nacięcia mają iść wzdłuż linii samochodu.

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 09:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Jasny gwint czemu o tym nigdzie nie pisali,nawet w książce :( przecież nie będę teraz wyciągał z powrotem...

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 10:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
dadus18, nie wiem czy Cie w błąd nie wprowadziłem :kwasny: możliwe ze się pomyliłem sprawdzę to jeszcze :znudzony: bo coś mi nie pasuje moja teoria.. :kwasny: :]

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 10:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
ptysiek, wiesz chyba dobrze piszesz wycięcia są i możliwe że sworzeń jest w środku wycięty specjalni bo przecież on rusza się tylko w jednej lini, ale w sumie to amortyzator nie puści wahacza niżej więc może nic się nie stanie, ale dziwi mnie to że nawet mechanik wciskający mi te sworznie nic nie powiedział...:/

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 11:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
dadus18, nie jestem pewien :( już mi się kociokwik w głowie zrobił.. jak mi się uda to jutro luknę pod auto i sprawdzę jeśli ktoś wcześniej tego nie uściśli..

Jeśli masz włożone źle to wahacz będzie siedział na ścisło i nie będzie miał swobody ruchu i nie wiem czy to nie jest niebezpieczne :kwasny:

Narysowałem na szybko jak wygląda element metalowy pod gumą osłaniającą od długiego sworznia i w jaką stronę on się wychyla, jesli masz zamontowane odwrotnie to nie ma on żadnego ruchu :niepewny:

Obrazek

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: z nienacka
ptysiek- to jak dokładnie obczaisz co i jak to napisz bo tez sie zamierzam z wymiana w tym tygodniu i wolał bym wszystko dobrze zamontowac.

_________________
Przedni napĂŞd jest dla dziewczynek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 16:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
ptysiek, rucha mam taki że jak założyłem wahacz to był on idealnej wysokości by przykręcić go do amorka, a ten drugi wisiał nisko i musiałem go troszkę unieść żeby dokręcić. Nie wiem już sam co i jak, zobaczę co będzie jak sie przejade.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 16:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Szukałem w internecie by wcześniej rozwiać wątpliwości i udało się w końcu :)

Na tej stronie: D I Y pokazane jest jak się zabrać samemu za wymianę sworzni. Na jednym ze zdjęć widać w jaki sposób jest wmontowany wewnętrzny sworzeń w wahaczu..

Zaznaczyłem nacięcia by były lepiej widoczne:

Obrazek

Czyli jednak te nacięcia mają iść wzdłuż linii auta. Sprawdź jak jest u Ciebie :P

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL