BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 02:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528 tlumik
PostNapisane: 7 marca 2009, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
chcialem zeby moja betka dawala znac cos o sobie i zalozylem jej basowy tlumik..
po wycieciu orginalnego odpalilem samochod bez tlumika i... i nic praktycznie zerowa roznica w dzwieku...myslalem ze moze zalozenie tego basowego cos zmmieni ale i tutaj sie przeliczylem.... zastanawiam sie co moze byc przyczyna... czy srodkowy tlumik ja tak wycisza czy moze kat...

z gory THX za pomoc


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 08:52 przez AciQ, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 14:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Obstawiam srodkowy tlumik,trzeba go wymienic na przelotowy a kata nie ruszaj.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
ale zeby az tak tumil?? 2,8l to powinno dmuchac czy sie myle??

to moja $p 318is na tym tlumiku co teraz mam w e39 oknami trzesla a tu cisza..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 17:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Siemka :) Jak wywalisz ten duży reznator,( i zastąpisz go rura o odpowiedniej średnicy ) który jest przed wydechem końcowym w kształcie liery V i dasz końcowy przelotowy bedzie już dobrze :hyhy: Ale żeby chodziła rasowo to cały układ od katalizatorów zrobić na 2 przelotowych tłumikach :] Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
podziekowal!

to wybebesze ja calkowicie...zamiast kata strumienice wrzuce...

"V" bedzie amputowana ;)

nie zraza mnie glosny wydech... lubie nadmiar dB... ale wiejskiego pierdzenia nie ZNIESE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 09:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Co masz na myśli używając słowo " wybebesze " :zdziwko: :rotfl: Zostaw katalizatory bo będzie chodzić i strzelać jak polonez ... :wstyd: Ale hmmm.. zależy też jaki masz wydech :-k Bo ja mam katalizatory zaraz przy silniku ( pod maską ) i potem są dwa złącza na śruby i ida rury do tłumika, potem jest rezonator w kształcie litery V i na końcu ostatni wydech ( pojedyńcza puszka nie dwie okragłe ). I jak bede robił wydech z nierdzewki to zostawiam katy robie falnsze żeby dopasować na śruby do oryginalnych złącz, daje środkowy tłumik przelotowy i potem prosta rura aż do końcowego i on też przelotowy i wtedy bedzie to miało ręce i nogi :hyhy: Jeżeli chcesz mniejsze koszty to wywalasz ostatni tłumik i rezonator V. Dajesz tłumik przelotowy a rezonator zastępujesz rurą o tej samej średnicy czyli 65mm ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
wybebesze...wytne...to co mi ja tak wycisza ;)

co do kata to mam tak mniej wiecej na srodku albo myle go z tlumikiem.. kiedys jak betka byla na podnosniku to widzialem jakas puszke z dwoma wlotami i jednym wylotem

to jak to w koncu jest... kat...srodkowy tlumik...rezonator i dopiero koncowy ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 22:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
To mówisz o tłumiku :) Idzie to tak
- kolektory wydechowe
- dwa katalizatory
- potem idzie flansza i śruby ( jedyne miejsce w którym można odczepić układ wydechowy, reszta pospawana w całość )
- tłumik środkowy ( to co opisałeś 2 wchodza 1 rura wychodzi)
- rezonator V
- wydech końcowy

Ja obecnie nie mam rezonatora V i tylni wydech przelotowy. :) Ale na wiosne będzie tak jak to opisałem wcześniej :hyhy: Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e38 - 730d
Kod silnika: M57
Ghost_Rider napisał(a):
To mówisz o tłumiku :) Idzie to tak
- kolektory wydechowe
- dwa katalizatory
- potem idzie flansza i śruby ( jedyne miejsce w którym można odczepić układ wydechowy, reszta pospawana w całość )
- tłumik środkowy ( to co opisałeś 2 wchodza 1 rura wychodzi)
- rezonator V
- wydech końcowy

Ja obecnie nie mam rezonatora V i tylni wydech przelotowy. :) Ale na wiosne będzie tak jak to opisałem wcześniej :hyhy: Pozdro


Witam. Napisz coś więcej jaki jest teraz u ciebie dźwięk po wycięciu rezonatora i wstawieniu tłumika przelotowego? Może jakiś filmik? Aha jaki wstawiłeś końcowy tłumik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 14:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Witam :) Wiecie co ?? Jest w miare ładna pogoda, mam chwilke czasu i mi sie nudzi .... Ide nagrać filmik jak gra moje R6 :rotfl: :hyhy: :rotfl: Do zobaczenia potem :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 22:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Ok jestem w domciu :) Nigdy nie wrzucałem filmików na internet .... Ten miał być pierwszym, skromnym i skupiać się tylko na dźwięku.... Ale mnie troszke poniosło z racji wolnego czasu :P wiec postanowiłem dorzucis kilka fotek i " sprint " do setki :rotfl:

Odrazu zaznaczam, że wydech w mojej 528i jest w fazie " testowej " . Jestem maniakiem dźwięku i tak jak pisałem koło wakacji montuję cały uklad wydechowy, czyli :
- katalizatory zostaja, zreszta 1,5 roku temu byly zakładane nowe w serwisie BMW :]
- dwa ( końcowy i środkowy ) przelotowe wydechy ze stali nierdzewnej Magnaflow lub Supersprint
- do tego rury i kolanka 65mm z nierdzewki
Czyli jednym słowem zrobiony na flansze specjalnie pod 528i układ wydechowy ze stali nierdzewnej :hyhy: Lecz z racji tego, że oryginalny ( bo od nowości, i od E39 ) wydech rozszczelnił się na " szwie " boczynm postanowiłem metodą prób i błędów zobaczyć jak gra R6. Wywaliłem rezonator w kształcie litery V, oraz tłumik końcowy. Za rezonator wstawiłem rurę z E34, E32 ?? Nie wiem jakie to było BMW bo nie widziałem... A na końcu jakis pierwszy lepszy przelotowy tłumik, żeby zobaczyć jak to chodzi. Myślę, że jak na drut project zrobiony i pospawany z tego " co była pod ręka" efekt nie jest zły, tym bardziej, że koszta to 100zł :rotfl: Tłumik końcowy ma oryginalnie, a raczej oryginalna z wydechu kńcówke " zakręcona " w dół. Ale na " dniach " bedą dwie rurki z nierdzewki , wiec zobaczymy jak bardzo i czy na lepsze zmieni sie dźwięk. Ok to tyle Enjoy my video i pozdrawiam. :hyhy: :hyhy: :hyhy: Film


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
no trzesie dosc wydzeszek ziemia.... ale ja bym zwiekszyl mu jeszcze dB ;)

no i jak na te 300tys km to nie zla rakieta !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 22:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
a mozesz pokazac rodakowi ze swojej ziemi gdzie jest ten rezonator http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... r=02099150

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 02:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Ten środkowy, w kształcie litery V ( serduszko :rotfl: ). Numer seryjny nad nim to 280-037. Tak jak pisałem zawitały do mnie końcówki wydechu z nierdzewki. Niedługo wrzuce foto ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 12:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
Ghost a gdzie kupiłeś te końcówki? Pytam, bo na dniach również muszę sobie je kupić, a wybór na alledrogo jest spory. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 13:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
aha no to juz wiem. dzisiaj sprawdze jak to by wygladalo w e34

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
To te końcówki. Troche psują dźwięk ale wizualnie baaaardzo polecam :) KOŃCOWKA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 18:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
Ghost_Rider napisał(a):
To te końcówki. Troche psują dźwięk ale wizualnie baaaardzo polecam :) KOŃCOWKA


Psują dźwięk? Mógłbym rozwinąć ten temat, bo również zamierzam kupić takie lub podobne, a dotąd słyszałem, że one nie mają żadnego wpływu na dźwięk wydechu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 23:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 135
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: M52B28
Ghost_Rider napisał(a):
Co masz na myśli używając słowo " wybebesze " :zdziwko: :rotfl: Zostaw katalizatory bo będzie chodzić i strzelać jak polonez ... :wstyd: Ale hmmm.. zależy też jaki masz wydech :-k Bo ja mam katalizatory zaraz przy silniku ( pod maską ) i potem są dwa złącza na śruby i ida rury do tłumika, potem jest rezonator w kształcie litery V i na końcu ostatni wydech [shadow=red]( pojedyńcza puszka nie dwie okragłe )[/shadow]. I jak bede robił wydech z nierdzewki to zostawiam katy robie falnsze żeby dopasować na śruby do oryginalnych złącz, daje środkowy tłumik przelotowy i potem prosta rura aż do końcowego i on też przelotowy i wtedy bedzie to miało ręce i nogi :hyhy: Jeżeli chcesz mniejsze koszty to wywalasz ostatni tłumik i rezonator V. Dajesz tłumik przelotowy a rezonator zastępujesz rurą o tej samej średnicy czyli 65mm ;)


Kolego a jesli koncowy mam wlasnie te dwie puszki czy to bedzie jakas roznica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 tlumik
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 17:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Witam czy ktoś mi podrzuci linka z budowy układu wydechowego do Beji 528i E39.Bardzo potrzebuje,będe wdzięczny, :) Satyr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL