BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Hmm to co ja wiem to napewno odczuwa to skrzynia biegów zamiast np 400tys zrobisz 250tys.

A znalazłem wykres odchudzonego koła o 2kg i jednak daje to efekty.Ciekawe jakby sie odchudziło o 4kg :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
pszczolek napisał(a):
Hmm to co ja wiem to napewno odczuwa to skrzynia biegów zamiast np 400tys zrobisz 250tys.

A znalazłem wykres odchudzonego koła o 2kg i jednak daje to efekty.Ciekawe jakby sie odchudziło o 4kg :D

[url=http://img24.imageshack.us/img24/5641/lekkiekoloastrads7.th.jpg]Obrazek[/URL]


No jak to :) Przed chwilą się tego na hamowni się nie dało sprawdzić :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Widac da sie ale.. to i tak nie przedstawia wszystkiego.Mamy po tej modernizacji napewno lepszy dostep do mocy i szczególnie moment silnika ma lepszy przebieg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A czemu skrzynia biegow mialaby przez to mniejszy przebieg wytrzymac?
Ja bym powiedzial ze predzej pojda sie je :hyhy: ć panewki ;)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
cytuje kolege z innego forum

Cytuj:
bullshit. panewki zalatwimy (i w sumie nie tylko panewki), jak oddamy kolo do pana kazia, ktory nie ma pojecia o wywazaniu, tylko walnie kolo na tokarke i zdejmie ile mu bedzie pasowalo. kolo bez wywazenia NIE NADAJE SIE do zalozenia na wal. wywazone lekkie kolo niczego nie zalatwi, zadnych panewek, czy innego shitu, jest w 100% bezpieczne dla silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 23:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
a jakies inne potwierdzenie tej teorii niz tylko wypowiedz z Forum? :) Jakas literatura fachowa, czy cos...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 23:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Wiesz takich rzeczy nie mam pod reka akurat teraz..trzeba było by poszukac.

Dobra jeszcze taka mała wypowiedz kolegi z forum Hondy

Cytuj:
co do momentu i obrotów i mocy - wiadomo ze moc to iloczyn momentu wzgledem obrotów- stwierdzono ze po zalozeniu kola wyzszy moment jest uzyskiwany przy nizszych obrotach natomiast przy mocy maxymalnej moment spada nam szybciej w dół niz na kole seryjnym - wniosek taki : auto do 180 zadupia nam o wiele szybciej :mrgreen: - natomiast póżniej moment leci nam w dół i mamy vmaxa mniejszego o jakies 15 km :cry: ale druga strona medalu mamy lepsze przyspieszenie w zgledem predkosci - wiec sami wybierzcie - czy chcecie oszczędzic skrzynie która i tak sie rozsypie :mrgreen: i jechac 210/h ale miec 9s do 100 ,
czy nie patrzeć na zuzycie skrzynki ,miec 8s do 100 i vmaxa 200-195 /h

wybór nalezy dla was ( ja wybrałem tą drugą opcje)

jednym słowem- lekkie koło , wiekszy moment przy nziszych obrotach ,poczym przy wyzszych nam szybciej spada, lepsze przyspieszenie , mneijsza predkosć mxymalna i szybsze zuzycie sprzęgla/skrzyni......


ktoś powie : to ja to pierr...........le chce aby mój civic był nie zawodny itp- to ja odpowiadam : kup se tico ,beret na łeb i prawy pas (40/h)




stary nie wiem gdzie to przeczytales ale kolo musialo by byc kwadratowe zeby panewke wyrobic- takie rzeczy działy sie w maluchu gdiz echłopaki toczyli koła a wał był podwieszony na 2 panewkach - w civicu nie ma opcji wyje....nia panewek - bo jest ich pięc i jesli ktos zalozył koło i mu panewki w kosmos poleciały to wniosek taki ze bez koła te panewki tak samo by polecialy bo ktos kiedys zapomnial dolac oleju do olejożernej hondy :figielek: i panewki były bordowe - wiec prosze cie nie pisz takich rzeczy i jeszcze cie zapytam widziales kiedys tarcze sprzęgłowa spiekowa? chyba nie .wiec powiem ci tyle ze tarcza taka ma nity jak 5 złoty i nie jest za hu.........ja symetryczna tzn : nie ma równomeirnych powierzchni- wiec chcac nie chcac nie da sie tego wywazyc - a jednak auta jakos jezdzą na takich tarczach i jeszcze robią piiiii na 3 :mrgreen:
kolejna rzecz - moich 21 palcow :figielek: nie starczyło by na pokazanie ile civiców ze sląska jezdzi na takich tarczach i kołach ztoczonych i wież(rz) mi ze dla 5 panewek to jest nic - :kulk: ide spac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 00:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Panowie a może by tak po prostu założyć sobie oryginalne
sprzęgło z kołem jednomasowym ,które występowało w pierwszych wypustach BMW E36 ;) :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 00:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
w tym temacie jest sporo o odchudzonym kole
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.p ... c&start=75
do codziennego użytku bym raczej odradził.nie trzeba nic wyważać dynamicznie(choć mozna byłby lepszy efekt),bo w takim razie przy kazdej wymianie sprzegła z dociskiem,lub koła zamachowego na inne(nowe, urzywke) musielibysmy wszystko razem wywazac(docisk,zamach i wał),czy przy kapitalce wywazacie za kazdym razem wał z dociskiem i zamachem?tez nie.wystarczy ze koło jest profesjonalnie wywazone.lekkie koło przenosi moment w wyzszy i wiekszy zakres obrotów i powoduje szybsze wkrecanie(a co za tym idzie rowniez spadanie) na obroty,zyskujemy na dynamice na nizszych biegach,spada kultura i dynamika przy niskich obrotach.na pewno ma to negatywny wpływ na trwalosc silnika ale trudno powiedziec w jakim stopniu bo nikt aut z odchudzonym kołem nie uzywa do jazdy w niedziele do kosciola.tylko do ostrej jazdy lub sportu a tu trzeba sie liczyc z tym ze w kazdej chwili moze cos klęknąc.jesli ktos startuje w kjs lub czesto ostro smiga po torze to polecam a jesli tylko czasem sobie przydepcze to niech sobie odpusci.ja mam odchudzone o 40% robił mi ten gosc co sie ogłasza na allegro,moge smiało go polecic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 00:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
No dokładnie zgadzam sie z reza, ja jeździłem na codzień Ale CRX to sportowe maszynka do zarzynania jej na minimum 5 tysiacach bo poniżej się dławił :P

Jak wszystko gra to nic nie bedzie się działo...Klęknie jeżeli zaczniemy szaleć .Jeździć agresywniej niż zwykle..to wiadomo że nawet extra autko klęknie mam.
JA miałem używałem jeździłem.Szalałem i grało Nic się nie psuło.
A gadanie że psują się panewki wał to sobie w buty wsadzcie.bo to nie ma nic do rzeczy.Brednie wymyślone na podstawie wieczornych porzemyśleń.
MAM EXTRA PRZYKŁAD jeździcie na Alufelgach ??? pewnie większość już tak
MASA felg np 35 KG z oponami* dla łatwego rachunku). jeżeli wkładamy Stalowe + mega zimówki i waga ich wzrasta 2 krotnie to coś się dzieje ???? Pada Silnik ..panewki ??? albo wozisz Ziemniaki teściowej.w bagażniku?? to coś sie dzieje???
Jeżeli jest wszystko zrobione profesjonalnie nie ma mowy o błędzie czy wadzie Silnika przez samo odelżenie koła..Tu nasuwa się pytanie jak niektórzy piszą..JAK Z JAZDA???

Jak dajesz w palnik bo czujesz więcej moc to z czasem i nalepsze elementy siadają.
TAKIE jest moje zdanie i go nie zmienie heheh bo to prze praktykowałem A NIE WIEM Z NETA bo ktoś napisał .CZYLI AUTOPSJA A NIE KINO :P czy gazeta

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 01:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Ja mysle ze bardzo szybko zmienisz zdanie... Przeczytaj post Fryderyka z pierwszej strony tematu, a dowiesz sie po co ktos to kolo zamachowe wymyslil... A dalej to pogoogluj, poczytaj troche ksiazek (nie wypowiedzi Forumowych wyjadaczy) na temat zjawisk zachodzacych w silniku i wszystko stanie sie jasne.
Tak jak napisal reza, jak ktos odelza zamach, to nie po to zeby jezdzic w niedziele do kosciola :) Co do tej wypowiedzi ktora wkleiles, ten kolega ktory tak sie podnieca tym ze wal ma 5 podpor i one sa nie do wyje...nia, to chyba sam sie przed chwila przesiadl z 126p i to dla niego ogromne zdziwienie, ze wal ma 5 podpor a nie 2 czy 3. Idac tym tokiem myslenia, w R6 bedzie 7 podpor to tymbardziej bedzie nie do wyje...nia... Ludzie, przeciez tu nie chodzi o lopatologiczne myslenie, nad silnikiem pracuja setki konstruktorow, ta sa setki godzin obliczen, testow i prob. Nie chodzi o mase kola zamachowego, tylko o to po co zostala zastosowana taka - a nie inna. A wiec po to aby WYROWNOWAZAC DRGANIA PANUJACE PODCZAS PRACY SILNIKA, wtedy praca silnika jest bardziej plynna bo to rowniez ono pomaga ja podtrzymac (czyli MAGAZYNUJE ENERGIE MECHANICZNA). Z lekkim kolem zamachowym prace silnika glownie podtrzymuja sily przenoszone przez korby na tlok, i nikt mi nie powie ze sa one rownomierne i nie powstaja wtedy drgania i wibracje w silniku - ktore negatywnie wplywaja na lozyskowanie wału korbowego... Wiadomo ze przez lekki zamach silnik nie wyzionie ducha po 20km, ale nie znaczy to ze taka modyfikacja nie wplywa na jego trwalosc.

Tak jak wspomnialem wczesniej, gdyby kolo zamachowe nie musialo byc odpowiednio ciezkie, i mogloby wazyc dajmy na to 50% mniej - to wlasnie tyle wazyloby wyjezdzajac z fabryki...

P.S.
Co ma masa kół do zuzywania silnika?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 01:40 
Kucu napisał(a):
wtedy praca silnika jest bardziej plynna bo to rowniez ono pomaga ja podtrzymac (czyli MAGAZYNUJE ENERGIE MECHANICZNA).


no i też podtrzymuje energię podczas suwu sprężania heh.

Gdy faktycznie, lekkie koło miało same zalety, mniejsze spalanie itd.

Czemu w fabryce tego nie robią? Po co wydawać miliardy na nowe technologie, wystarczy zdjąć trochę materiału i niższe spalanie-> mniejsza emisja spalin, obecne normy nie są łagodne. Właśnie z tego powodu panuje "downsizing", ale nie koła, tylko całego silnika.

Podobnie jest trochę z wałkami. Można założyć ostre wałki, ale to spowoduje, że na niskich prędkościach samochód będzie chodził jak traktor, nie wspominając o elastyczności.

Sens takiego rozwiązania jest co najmniej mały w samochodzie, które ma w większym stopniu być pojazdem do codziennego użytku.

MAX-ZRZ napisał(a):
MAM EXTRA PRZYKŁAD jeździcie na Alufelgach ??? pewnie większość już tak
MASA felg np 35 KG z oponami* dla łatwego rachunku). jeżeli wkładamy Stalowe + mega zimówki i waga ich wzrasta 2 krotnie to coś się dzieje ???? Pada Silnik ..panewki ??? albo wozisz Ziemniaki teściowej.w bagażniku?? to coś sie dzieje???


To akurat EXTRA przykład kolego, że nie wiesz o czym mówisz.

stalowe+zimówki masa wg. Ciebie wzrasta 2. krotnie? :-k ale do bagażnika tak? :rotfl:

Po 1. Felgi stalowe wcale nie muszą być cięższe, często się okazuje, że są lżejsze od letnich 17stek (moje 17stki z oponą są cięższe o 2kg od zimowej stalówki z oponą).

Poza tym, zmiana masy kół- owszem, wpływają na spalanie, przyspieszenie, ale... przenoszenie szkodliwych sił na układ napędowy jest tłumione przez amortyzator :)

Po 2. Niech nawet te zimówki będą w bagażniku razem z ziemniakami teściowej. Jeśli nie przekraczamy ładowności, to nic się nie dzieje, poza tym, że na dziurach amortyzatory się szybciej zużyją.

Po 3. oraz najważniejsze: masa felg, ziemniaków... nie drga, a przynajmniej nie drga w taki sposób, żeby oddziaływało to na silnik. Wał- już może.

Wiesz, że drganiami można zabić człowieka? Jeśli np. drgania kręgosłupa wpadnie w rezonans denat na miejscu. Podobnie jest z elementami maszyn.

Odchudzając element, który jest odpowiedzialny za tłumienie, reszta układu musi mieć lepsze wyważenie, żeby wszystko działało.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 02:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
zagłębiając się w Filozofie dalekiego wschodu powinnyśmy jeździć rowerem albo chodzic piechotą :P <żarcik> hehe Wiedziałem że ten temat będzie burzliwy :rotfl:
Mam wrażenie że mam De zavi czy jak to tam się pisze z forum i tym samym tematem :P
Są za i są przeciw :) Zdania podzielone :P ehhh :)

Mam pytanie co chcesz wyważać skoro wał jest już wyważony w fabryce .Będzie się po prostu lżej kręcił.
PS .Przykład z kołami to tylko myślowe przedstawienie tego w Innym scenariuszu :P

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 06:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Mam jeszcze pytanko.
Czy mozna zastapic koło dwumasowe, jednomasowym?
Czy wtedy trzeba rowniez zmieniac docisk i sprzegło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 12:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Kolego pszczolek
Można zastąpić koło dwumasowe jednomasowym ale tak jak piszesz docisk i tarcza sprzęgłowa niestety są już inne. :]

Wiem bo ja właśnie będę robił na odwrót ;)

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 12:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Fryderyk napisał(a):

Po 2. Niech nawet te zimówki będą w bagażniku razem z ziemniakami teściowej.


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

No temat dosc burzliwy, ale mysle ze ciekawy. Wiadomo, beda podzielone zdania bo kazdy uzywa auta do innych celow, jednak taka wymiana zdan pozwoli chyba na wyczerpanie tematu w jak najwiekszym stopniu.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 13:14 
Burzliwe, to mogą być dyskusje o polityce, religii etc.

Tutaj wszystko jest wyjaśnione.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 14:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Pewnie że burzliwy :) heheh Bo co po niektórzy to myślą że się zaraz po psuje albo że trzeba robić bądź naprawiać zgodnie z Oryginałem :) .
Wiesz fabryka fabryką ale to też było 15 late temu albo i więcej zanim zaczeli je klepać masowo na Ludzi.
Wiesz mógłbym się pokłucić że nie warto zakładać sportowych świec i kabli lepszej przepustowości pradowej. Oraz lepszych żarówek do BMW bo poprawia osiągi.A jednak każdy zmienia polepsza :) .ale wedle twego Rozumowania Fryderyk, czku alternator wymienisz a żarówki nowszej generacji spalą Ci lampy :P .Pomyśl że czasy też są inne.Inne materiały I warto pogrzebać.Zresztą ot co wyważenie koła w masie 25% i jeździe w miare normalnej nie zagraża Silnikowi..

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Dobra a ile wazy jednomasówka od e36 318i lub 316i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 17:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
MAX-ZRZ, to silni tez wymień bo jest sprzed 15 lat :znudzony:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL