BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 18:29 
MAX-ZRZ, o czym Ty gadasz?

MAX-ZRZ napisał(a):
ale wedle twego Rozumowania Fryderyk, czku alternator wymienisz a żarówki nowszej generacji spalą Ci lampy :P


Tak, wkładając alternator o mniejszym poborze mocy zwiększę sprawność mechaniczną i więcej mocy idzie mi na koła, zamiast ładować akumulator.

Żarówki nowej generacji? Jeśli mają za dużą moc popalę oprawki :wstyd: Jeśli ma być 3W, to ma być 3W, a nie 6W, czy 9W.

MAX-ZRZ napisał(a):
Wiesz mógłbym się pokłucić że nie warto zakładać sportowych świec i kabli lepszej przepustowości pradowej.


Nie pokłócisz się ze mną o to, bo to oczywiste, że nie warto zakładać sportowych świec do seryjnego samochodu :)

MAX-ZRZ napisał(a):
.Pomyśl że czasy też są inne.


:rotfl:

Pomyśl też, że równanie opisujące równanie przykładowo m*x-bis+c*x-prim+k*x=F*sinus(omega*t) będzie takie samo za 2 jak i 20 lat.

Odchudzanie koła zamachowego w sporcie jest o wiele starsze jak konstrukcja E36.

Idąc Twoim tokiem myślenia, zainstaluje zaraz sobie magnetyzer i wkleje wypowiedzi ludzi po aukcji i będę się upierał o jakie zajefajne.

Prawda jest taka, że z magnetyzerów i tego typu rzeczy, tylko jeden produkt (chyba nie jest jeszcze w sprzedaży) przynosi jakieś tam efekty. Jest to patent na grube miliardy i wymyślili to Rosjanie. Mimo wszystko byle strona z aukcją na allegro i 10% niższe zużycie paliwa i setki komentarzy ludzi, którzy mówią "odczułem różnicę! polecam!".


Zgadza się jednak, że czasami producenci celowo obniżają moc, nie chcąc wykrzesać więcej. Jednak wtedy nie robi się tego poprzez dawanie cięższego koła zamachowego :wstyd: Zbyt ciężkie koło zamachowe to masa, którą TRZEBA napędzić, czyli większe spalanie paliwa oraz emisja spalin, a to też zależy producentom, żeby było jak najmniejsze. Wówczas konstruuje się silniki o mniejszej pojemności skokowej, mniejszy stopień sprężania, a przede wszystkim mniejszą dawkę paliwa poprzez ECU.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 19:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Dobra a takie pytanko jak juz jestesmy przy tych kołach to powiedzcie mi jak sie sprawuje spiek w e36 320i? opłaca sie to robic do tego samochodu czy lepiej załozyc juz seryjne? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Do auta na co dzień i jako jedyna modyfikacja to beznadziejny pomysł, może po założeniu turbo to by miało jakiś sens, a tak to tylko będziesz miał problem z ruszenie z miejsca.

Silniki w bmw i tak są nastawione na dobre osiągi, a jeżeli uważasz, że inżynierowie podczas pracy nad kołem zamachowym poszli na ciacho i kawę, a sam element zaprojektowała sprzątaczka, to jak najbardziej powinieneś zająć się przeróbką. ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Heh co do sprzegła to nie byłem pewny dlatego sie was pytam :hyhy:
A co do dwumasa mysle ze ma swoje + i -
Napisałem do tego fachowca z allegro ile by kosztowało przerobienie takiego koła oto jego wypowiedz

Cytuj:
Witam.
Jeśli chodzi o dwumasa to w grę wchodzi tylko odchudzenie i jednoczesne przerobienie go na jednomas. cena to 300-350zł. Koło takie można wtedy dość mocno odchudzić, bezpiecznie nawet o 50%.
Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: podkarpackie
Witam wszystkich
Podepnę się pod temat, zbyt wiele na -, i chyba tyle samo na +, a reszta w kropce, robić czy nie robić :-k .
A w dieslu 3.0d warto cos takiego zrobić i na jednomasa przerobić czy nie +,-


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 21:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
inven, przecież jest mnóstwo argumentów na -

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: podkarpackie
No tak :mur: , jest wiele a wiec tylko decydować KTÓRY :22:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 21:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
inven, ścigasz się na torze? auto robisz do sportu?

no właśnie, więc nic nie robić a kołem zamachowym

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Podepne sie pod temat

Mam silnik M30b35 z automatyczna skrzynia biegów i bede myslal w przyszlosci o przekladce na skrzynie reczna!
Bede wiec potrzebowal kolo zamachowe - oryginalne bylo dwumasowe do tego rocznika - 14.36kg ale wczesniej do 87 roku montowali w M30-tkach kola jedmasowe 10.02kg
Jeszcze wczesniej np w e12 byly montowane kola o wadze 6.94kg
Silnik dzialal, auto jezdzilo i nic sie nie dzialo!
Podobnie ma sie sprawa z kolem zamachowym w e34 M5
silnik S38b36 - kolo jednomasowe 5.74kg a w silniku S38b38 - dwumas 13.72kg
Wiele osób wkladalo do pózniejszego silnika kolo jednomasowe bez zadnych przykrych niespodzianek

Wiec jak to sie ma do powyzszej dyskusji bo wszystkie te kola zamachowe byly montowane fabrycznie w prawie ze nie zmienionych silnikach i w kazdym przypadku dzialaly bez zarzutu?
Rozumiem ze kolo dwumasowe ma za zadanie zapewnic wieksza kulture pracy silnika, ale nie wydaje mi sie zeby róznica byla az tak znaczaca i wyczuwalna!

P.S. Co do silników m50 i m52 to wiem ze wiele osób wklada kola zamachowe z m20b23 i smiga takze bez problemu!

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 01:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Panowie ja mam 325i z 1993 roku ze skrzynia z 2.0 i auto lata identycznie jak kumpla 325i z kolem dwu masowym i tak na prawde to nie wiem czy jest jakis sens przerabiac w ta czy we wte a w 320i to nie wiem kolego co chcialbys osiagnac auto ma 9.9s do 100 w serii i mysle ze na samym kole nie urwiesz 1s albo 2s. Jak dal mnie szkoda kasy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 19:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
MAX-ZRZ napisał(a):
No dokładnie zgadzam sie z reza, ja jeździłem na codzień Ale CRX to sportowe maszynka do zarzynania jej na minimum 5 tysiacach bo poniżej się dławił :P

Jak wszystko gra to nic nie bedzie się działo...Klęknie jeżeli zaczniemy szaleć .Jeździć agresywniej niż zwykle..to wiadomo że nawet extra autko klęknie mam.
JA miałem używałem jeździłem.Szalałem i grało Nic się nie psuło.
A gadanie że psują się panewki wał to sobie w buty wsadzcie.bo to nie ma nic do rzeczy.Brednie wymyślone na podstawie wieczornych porzemyśleń.
MAM EXTRA PRZYKŁAD jeździcie na Alufelgach ??? pewnie większość już tak
MASA felg np 35 KG z oponami* dla łatwego rachunku). jeżeli wkładamy Stalowe + mega zimówki i waga ich wzrasta 2 krotnie to coś się dzieje ???? Pada Silnik ..panewki ??? albo wozisz Ziemniaki teściowej.w bagażniku?? to coś sie dzieje???
Jeżeli jest wszystko zrobione profesjonalnie nie ma mowy o błędzie czy wadzie Silnika przez samo odelżenie koła..Tu nasuwa się pytanie jak niektórzy piszą..JAK Z JAZDA???

Jak dajesz w palnik bo czujesz więcej moc to z czasem i nalepsze elementy siadają.
TAKIE jest moje zdanie i go nie zmienie heheh bo to prze praktykowałem A NIE WIEM Z NETA bo ktoś napisał .CZYLI AUTOPSJA A NIE KINO :P czy gazeta



Waga stalówki wzrasta 2 krotnie ? :rotfl:
Dziś trzymalem orginalna felge bmw 16 cali i opone 205/55 porownanie to 195/65r15 zimowki stalowki - okazaly sie dużo lżejsze.

to ze sie nazywa aluminium niema nic do rzeczy jeśli chodzi o wage - stalówki są lzejsze i mocniejsze to tyle z mojej strony.Nie podaje tu przykladów z wyssanych z dupy o 2 czy 3 przypadkach ale chlopaki na roznych forach wazyli i sam z ciekawosci czytalem i to prawda.
Super redukcja biegow bedzie po odchudzeniu koła :zalamany:
A osiągi są nieadekwatne do tego co nam to daje - nie mowiąc o skrajnych przypadkach typu rajdy,kjs czy inne wyscigi.A jazda w zakorkowanym miescie to tylko muśniecie gazu i szarpanie - mozna sie przyzwyczaić ale upierdliwa sprawa.Takie metody są sprawdzone ale komuś kto chce dobić auto na zawodach jemu to obojetne liczy sie wynik.

Ps.Te crxy byly sportowymi maszynkami dopoki amatorzy tuningu nie dostali je w swoje ręce.Wszystkie crxy to zajechane szit rżnięte do 9 tys.Naczytalem sie o hondach i w seriach są dobre motory ale po tuningu bez zakucia silnika to auto wysra silnik - w kwesti czasu.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Ostatnio edytowano 14 marca 2009, 20:05 przez Ben_sage, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 20:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Postanowilem sobie jednak na jakis czas odpuscic odchudzanie koła.Na razie zrobie chiptuning od Bagora powinno mi na chwile obecna wystarczyc :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 22:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
chipy od bagora moge polecic,sam na nich smigam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 29 października 2014, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e90
Kod silnika: n52b25
Witam,

odgrzeje temat, sprawa dotyczy e46 i m54b25, czy odchudzenie koła zamachowego może wpłynąć ma pracę skrzyni na biegu jałowym? Wstawiłem jednomase wraz z nowym sprzęgłem, zaszła też potrzeba zmiany skrzyni, włożyłem już 3 i każda chrobocze na biegu jałowym, po wciśnięciu sprzęgła chrobotanie ustaje. Za każdym razem dźwięk jest ten sam, przypadek czy coś więcej? Jak myślicie czemu tak się dzieję, bardzo proszę o odpowiedź bo ręce opadają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 30 października 2014, 14:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
spikepool napisał(a):
Witam,

odgrzeje temat, sprawa dotyczy e46 i m54b25, czy odchudzenie koła zamachowego może wpłynąć ma pracę skrzyni na biegu jałowym? Wstawiłem jednomase wraz z nowym sprzęgłem, zaszła też potrzeba zmiany skrzyni, włożyłem już 3 i każda chrobocze na biegu jałowym, po wciśnięciu sprzęgła chrobotanie ustaje. Za każdym razem dźwięk jest ten sam, przypadek czy coś więcej? Jak myślicie czemu tak się dzieję, bardzo proszę o odpowiedź bo ręce opadają.


Wymienisz 10 następnych i nic to nie zmieni. To standardowa przypadłość z którą trzeba się liczyć po zmianie na koło jednomasowe, możesz mocno zniwelować te dźwięki przechodząc na odpowiedni olej w skrzyni biegów.

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 30 października 2014, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e90
Kod silnika: n52b25
Powiedz mi czemu się tak dzieję, że grzechocze? Poza tym jeździłem dwoma betami po zmianie na jednomas i nic nie grzechotało, szukając też na forum informacji o takiej zmianie, nikt nie mówił o tej przypadłości a nie chce mi się wierzyć, że ktoś by się nie pochwalił tym. Zmieniają ludzie w dieslach i jest wszytko ok, gdzie wiadomo jak te silniki pracują. Czym może być spowodowane to grzechotanie w benzynie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 30 października 2014, 15:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
łożysko igiełkowe na wałku w skrzyni zaczyna grzechotać od drgań, w moim e36 miałem 3 rożne skrzynie już i zawsze grzechocze(mniej lub bardziej ale zawsze), u kumpla jednego,drugiego,trzeciego,czwartego... tez grzechocze. nie ważne czy jednomas z m20 czy roztoczony i odchudzony z m50, czy na zwykłej tarczy czy spieku, grzechocze i tyle :D tak jak pisze Andrew można to trochę zniwelować mixem olejów wlewanym do skrzyni...

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 30 października 2014, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e90
Kod silnika: n52b25
a wiesz na jakim wałku w skrzyni? czy myślisz o sprzęgłowym ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 30 października 2014, 15:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
na wałku sprzęgłowym w środku skrzyni, aby je wymienić trzeba całą skrzynie rozebrać... ale nowe po wymianie tez po jakimś czasie zacznie grzechotać, koszt wymiany jest dość duży, magik od skrzyń mówił mi kiedyś ze poza grzechotaniem nic się nie będzie dziać bo to łożysko nie ma szans się rozlecieć, znaczy szansa jest ale jeszcze nikt się z tym nie spotkał :D

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 30 października 2014, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e90
Kod silnika: n52b25
jestem ciekawy co wyjdzie u mnie, teraz wkładamy moją skrzynię po przeróbce, a ona nie grzechotała wcale, więc zobaczymy co to będzie. Dzwoniłem przed chwilą do znajomka i go pytałem po koleżeńsku to nie ma mowy aby coś grzechotało jak dobra jest skrzynia. W dieslach nie grzechocze a co dopiero w w benzynie 6 garkowej, gdzie pracuje na tak małych obrotach bo bardzo ładnie i równo one chodzą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL