BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 12:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Obniżenie zawieszenia 528i
PostNapisane: 14 marca 2009, 23:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Witam :) Odrazu powiem, że było kilka takich tematów, ale nigdzie nie znalazłem wystarczająco wyczerpujących odpowiedzi i albo ja jestem tak lewy do komputerów ( a troszke jestem ) albo wyszukiwarka na forach tego typu działa jak :wstyd: A więc moja 528i wygląda tak samo jak 528i użytkownika Kisiel24. Dlatego pożyczam zdjęcie ( Przepraszam ;) )Taki sam kolor i identyczne felgi. A mianowicie Rondell 18" przód 8,5" natomiast tył 10". Oponki przód 235/40/18 a na tyle bedą ( po to żeby ładnie pokazał się rant ) 245/35/18". Lecz odrazu ciśnie sie na usta słowo GLEBA. Mam identyczne szpary między kołami a nadkolami jak Kisiel24. Nawet na oryginalnych zimówkach 16" wyglada to juz lepiej. I teraz pytanie. Czy sprężyny Eibacha Sport Line lub Weitece -50mm/-50mm załatwią sprawę ?? Zawsze jak robie coś to porządnie od początku do końca i wiem, iż wypadałoby zmienić amortyzatory. Ale 3 miesiące temu założyłem komplet nowych oryginalnych Sachsów i nie chcę nic z nimi robić. Bo ani tego sprzedać, a przecież ich nie wywale :znudzony: Odrazu też proszę, aby wypowiadali sie użytkownicy którzy mieli doczynienia z obniżeniem E39 .. Teoretyką dziękuję ! A więc, czy takie sprężyny naprawde obnizą autko o 5cm czy w realu wyniesie to 3cm. Jak łatwy jest montaż, gdzie je kupić, którą z tych 2 firm wybrać i co grozi jeżeli założe takie springi na oryginalne amortyzatory ?? Bardzo prosze o pomoc bo wiosna się zbliża i trzeba założyć nowe buciki :rotfl: Martwia mnie też rady znajomych, żeby nic nie robić, bo mi na dziórach kielichy powywrywa, poduszki silnika zaraz do wymiany , wszystko bedzie trzeszczeć i takie tam .. Jak to się ma w praktyce. Może odrażu rożpórke wsadzic pod maske ?? Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie :)

KLIKNIJ NA ZDJĘCIE, ABY JE POWIĘKSZYĆ :rotfl:
Obrazek


Ostatnio edytowano 14 marca 2009, 23:20 przez Ghost_Rider, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 23:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ghost_Rider, moja ma sprężyny eibach według producenta -30/-20 ... tak wygląda na felach takich jak ma Kisiel i oponach 225/40 i 265/35 :

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... &start=500

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 23:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Śliczna :hyhy: A jak amorki ?? Seria ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: gdzies tam gdzie brak glopkow
orginalny amor-orginalna sprezyna
jak chcesz posadzic to caly kit ale nie Ta technik czy mts ale KONI Eibach czy cos takiego porownywalnego;D

_________________
bmw E36 316


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 23:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ghost_Rider napisał(a):
Śliczna :hyhy: A jak amorki ?? Seria ??


amorki seria ... ale jak chcesz zrobić idealnie to daj amorki Bilstein B6 ... do -40 można na zwykłych seryjnych amorkach obniżać ... komfort nie uległ zmianie ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 09:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
biały napisał(a):
do -40 można na zwykłych seryjnych amorkach obniżać


skąd taka teoria ??? możesz podać jej źródło ???

po pierwsze primo - nie wiem jaki jest sens obniżania zawiechy na nasze drogi /potem są tematy o urwanych miskach - nawet tu na forum widziałem dwa/

po drugie primo - nie wolno zakładać obniżających sprężyn na seryjne amory. Skok sprężyny musi byś ściśle dobrany do skoku amortyzatora /chodzi o napięcie wstępne/ i dodatkowo pojawia się sprawa charakterystyki progresji sprężyny i odpowiedniej charakterystyki tłumienia amortyzatora.

Wiem że ludzi zmieniają sprężyny na fabrycznych amortyzatorach i jeżdzą ale pisałeś że chcesz to zrobić poprawnie. Cóż oleju też można nie zmieniać i auto będzie jeździło.

i jeszcze jedno - nie opieraj się w kwestiach swojego bezpieczeństwa jak i bezpieczeństwa innych użytkowników dróg na radach ludzi z forum internetowego tego typu. Często spotykam się tu z opiniami i teoriami które, delikatnie mówiąc, wskazują na totalny brak wiedzy i niejednokrotnie wyobraźni. Chcesz dowiedzieć się czegoś o tym jak tuningować zawias przy swojej BMW to popytaj fachowców którzy się zajmują tym na codzień.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 12:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Siemka :) W sumie ja też słyszałem, żę do -40mm można latać na seryjnych amorkach, więc już sam nie wiem... Licze się z tym, że szybciej sie zużyją oryginalne, ale czy nie bezie jakiś luzów albo coś ?? Pisałem, że chcę to zrobić dobrze, ale też że mam nowe amortki Sachsa i nie chcę ich zmieniać .... Bo co z nimi zrobie ?? Beda to pieniądze wyrzucone w błoto :znudzony: Dziekuje i czekam na dalsze porady np. Kucharza bo wiem, że latał na seryjnych amorkach i sportowych sprężynach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 19:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Oki Panowie jestem już zdecydowany. Wybór padł na firme Weitec obniżenie -50mm/-50mm. Cena z wysyłka to 170 Euro. Tylko pada pytanie. Co sądzicie lub wiecie o tej firmie ?? Jest ona warta tych pieniędzy i montarzu w BMW :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 19:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
Weitec jest spoko,ja jednak jestem zwolennikiem H&R lub G-Power.Sam jestem wlasnei przed zabiegiem montazu G-Power´ow 50/30 - moim zadniem super waglad autka - dolikatny klin.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
witka
jesli chcesz zrobic glebe o 5cm to powinienes zmienic tylne opony na 235/40/18 poniewaz 245 beda ocierac,na 10 calowych rondlach masz to jak w banku.
wiem bo sam posiadam takie felgi i mam zalozony gwint i na 245 ocieralo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Ghost_Rider, poza tym weź 50/30 żeby był klin, jak równo obniżysz to nie bedzie fajnei wyglądać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
lizardking napisał(a):
skąd taka teoria ??? możesz podać jej źródło ???


firmy takie jak Eibach w instrukcji dodanej do sprężyn o obniżeniu do -40 podaje że do standardowych amorków ... jaksą sprężyny które obniżają więcej to jest napisane że do amorków o skróconym skoku ...

lizardking napisał(a):
po pierwsze primo - nie wiem jaki jest sens obniżania zawiechy na nasze drogi /potem są tematy o urwanych miskach - nawet tu na forum widziałem dwa/


ale to chyba nie powinno Cie interesować :?: jak urwie misę to urwie swoją misę ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
totii_1st napisał(a):
witka
jesli chcesz zrobic glebe o 5cm to powinienes zmienic tylne opony na 235/40/18 poniewaz 245 beda ocierac,na 10 calowych rondlach masz to jak w banku.
wiem bo sam posiadam takie felgi i mam zalozony gwint i na 245 ocieralo.


245 mówisz na bank ?? :kwasny: Jak dam 235 rant wyjdzie mocno i każdy krawężnik bedzie wrogiem :( Co do klinu. Też lubie ten wygląd. Ale boje się, że -30mm z tyłu bedzie mało :( Mam taka szpare jak u Kisiel24 ( zobaczcie na fotke ) ?? A na stronie weiteca też jest napisane, żę do -40mm amorki seryjne :D Tylko teraz już sam nie wiem czy 50/50 czy 50/30 albo 50/35 ( jeżeli jest ?? ) Czekam na dalsze oponie i porady ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
totii_1st Masz E39 528i na gwincie i 10" Rondellach ?? Daj jakieś fotki, albo opisz jaka zawiecha i ile kosztowała. Jak siedzi -50mm ?? Prosze o wiecej info :hyhy: :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Ok zmiana planów ( ale kręce :rotfl: ). Po rozmyśleniach i rozmowie z Kucharzem i innymi użytkownikami, kupuję Eibach SportLine Kit -50mm/-30mm. Weitec -50/-50 jest zbyt hardcorowy. Nie mam zamiaru znowu ocierać w kółko oponami :kwasny: Więc kupuje, czekam, zakładam i dam znać. Aha seryjne Sachy zostaja ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 22:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
biały napisał(a):
lizardking napisał(a):
skąd taka teoria ??? możesz podać jej źródło ???


firmy takie jak Eibach w instrukcji dodanej do sprężyn o obniżeniu do -40 podaje że do standardowych amorków ... jaksą sprężyny które obniżają więcej to jest napisane że do amorków o skróconym skoku ...

lizardking napisał(a):
po pierwsze primo - nie wiem jaki jest sens obniżania zawiechy na nasze drogi /potem są tematy o urwanych miskach - nawet tu na forum widziałem dwa/


ale to chyba nie powinno Cie interesować :?: jak urwie misę to urwie swoją misę ...


po pierwsze: firmy to "dopuszczają" ale nie "zalecają" każdy tuner zawieszenia wie że jak chce się zrobić dobrze to się robi "dobrze"

po drugie: może i nie moja sprawa ale ostrzec nie zaszkodzi, to czy ostrzegam czy nie to właśnie dokładnie "nie powinno cie interesowac"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
lizardking napisał(a):
po pierwsze: firmy to "dopuszczają" ale nie "zalecają" każdy tuner zawieszenia wie że jak chce się zrobić dobrze to się robi "dobrze"


filtry uzywasz zalecane czy dopuszczane :?: bo jak używasz innych niż BMW to dobrze nie robisz i może to wpłynąć na bezpieczeństwo Twoje , Twoich bliskich jak i Twoich "bocianów"

lizardking napisał(a):
po drugie: może i nie moja sprawa ale ostrzec nie zaszkodzi, to czy ostrzegam czy nie to właśnie dokładnie "nie powinno cie interesowac"


jako Moderator na tym forum interesuję się wszystkim :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 00:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Ja ostrzegam kolegę z forum przed minusami obniżania zawieszenia a moderator na to żebym sie nie interesował bo to nie moja sprawa. To dziwny moderator z ciebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 00:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
lizardking napisał(a):
Ja ostrzegam kolegę z forum przed minusami obniżania zawieszenia a moderator na to żebym sie nie interesował bo to nie moja sprawa. To dziwny moderator z ciebie.


kolego jeżdże na obniżonym zawieszeniu -30/-20 Eibacha przy amorkach bilstein b4 i nie widzę minusów, a wręcz same plusy... Auto prowadzi się dużo lepiej niz na całkowicie seryjnym zawieszeniu...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 22:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
sorki ze dopiero teraz pisze,ale wczesniej nie moglem

totii_1st Masz E39 528i na gwincie i 10" Rondellach ?? Daj jakieś fotki, albo opisz jaka zawiecha i ile kosztowała. Jak siedzi -50mm ?? Prosze o wiecej info :hyhy: :]


No ja mam zawieszenie EIBACH SPRINGS(pro-street-s) COILOVERS i kosztowalo mnie 830funtow.
natomiast gdybys byl zainteresowany zawiasami w cenie okolo 2-2,5 tys.PLN :

http://cgi.ebay.co.uk/SPAX-RSX-COILOVER ... 240%3A1318

http://cgi.ebay.co.uk/COIL-OVER-COILOVE ... 240%3A1318

no ale tak naprawde to trzeba miec cierpliwoscc do takiego zestawienia jak gwint+polskie drogi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL