BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 06:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] zmiana oleju =wycieki
PostNapisane: 23 marca 2009, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam , jeźdze bmw e34 520i 24v 150km , jak go kupowalem to wlasciciel powiedzial że auto jeździ na oleju półsyntetycznym , ale zrobil na nim tylko 10 tys km a wczesniej jezdzil na syntetyku i śmiało moge przejsc na syntetyk, tak też uczyniłem i... no właśnie pojawił się dość spory wyciek z okolic miarki oleju ipodstawy filtra oleju , dzis dałem go do mechanika w celu uszczelnienia tej miarki bo uszczelki od filtra oleju jeszcze nie mam. Tu moje pytanie czy walczyć z wyciekami czy też się poddać i wlać mu spowrotem półsyntetyk , wiem , że syntetyk jest llepszy dla tego silnika , dodam jeszcze ze na nowym oleju zrobilem ok 2tys. km . I czy gdybym się zdecydowal jeszcze pojeździć na tym syntetyku (troche go wyjeździć kosztowalo mnie wszystko 200zl :zdziwko: troche szkoda) to czy nic złego silnikowi sie nie stanie (nieszczelności itp.) auto NA LICZNIKU ma 189 tys km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 17:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego najpierw radziłbym porobić te wycieki. A później przejść na olej taki jaki był.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Nigdy nie słyszałem ,żeby przechodzić z oleju półsyntetycznego na pelny syntetyk .Odwrotnie tak .Chyba ,że chcesz "ZARRZNĄĆ" silnik pełny syntetyk czyści wszelkie nagary i nieczystości i tym samym rozszczelnia silnik to nie jest nowy silnik ,gdzie wszystko jest spasowane .Uciekaj na półsyntetyk bo narobisz BIDY .MAM E36 2.0 VANOS i śmigam na oleju FORD 10 W 40 koledzy polecili mi go i jest OK! KOSZT 90 zeta 5 litrow +1 litr 23 zeta.nie mam lekkiej nogi i troszke dostaje po obrotach .pozdrawiam!!!!!!! ;)

_________________
robi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: WrocÂław
nie prawda ,że dajesz syntetyk i się sypie.. ja przeszedłem z półsyntetyku na syntetyk po zbadaniu stanu silnika. trzeba tylko uszczelnić motor i nic złego nie powinno się stać no chyba ,że silnik w kiepskiej kondycji.

_________________
525 vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Robert7402 napisał(a):
Nigdy nie słyszałem ,żeby przechodzić z oleju półsyntetycznego na pelny syntetyk .Odwrotnie tak .Chyba ,że chcesz "ZARRZNĄĆ" silnik pełny syntetyk czyści wszelkie nagary i nieczystości i tym samym rozszczelnia silnik to nie jest nowy silnik ,gdzie wszystko jest spasowane .Uciekaj na półsyntetyk bo narobisz BIDY .MAM E36 2.0 VANOS i śmigam na oleju FORD 10 W 40 koledzy polecili mi go i jest OK! KOSZT 90 zeta 5 litrow +1 litr 23 zeta.nie mam lekkiej nogi i troszke dostaje po obrotach .pozdrawiam!!!!!!! ;)


To idź dalej się wymieniać mądrościami z zakresu mechaniki Żuka i Poloneza z kolegami a w dziale mechanicznym to ty lepiej porad nie dawaj.

Łepek napisał(a):
Witam , jeźdze bmw e34 520i 24v 150km , jak go kupowalem to wlasciciel powiedzial że auto jeździ na oleju półsyntetycznym , ale zrobil na nim tylko 10 tys km a wczesniej jezdzil na syntetyku i śmiało moge przejsc na syntetyk, tak też uczyniłem i... no właśnie pojawił się dość spory wyciek z okolic miarki oleju ipodstawy filtra oleju , dzis dałem go do mechanika w celu uszczelnienia tej miarki bo uszczelki od filtra oleju jeszcze nie mam. Tu moje pytanie czy walczyć z wyciekami czy też się poddać i wlać mu spowrotem półsyntetyk , wiem , że syntetyk jest llepszy dla tego silnika , dodam jeszcze ze na nowym oleju zrobilem ok 2tys. km . I czy gdybym się zdecydowal jeszcze pojeździć na tym syntetyku (troche go wyjeździć kosztowalo mnie wszystko 200zl :zdziwko: troche szkoda) to czy nic złego silnikowi sie nie stanie (nieszczelności itp.) auto NA LICZNIKU ma 189 tys km.


Czeka cię naprawa za 50zł a ty już sr.... po gaciach czy nie wracać na pół syntetyk :zdziwko: Wyluzuj... Wymień uszczelki warte parę pln i śmigaj dalej. Walkę masz do stoczenia rzeczywiście nie wyobrażalną.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Uszczelki wymienione wycieków brak okazały sie do wymiany 2 uszczelki od podstawy filtra oleju całe szczescie , że już jest ok bo zacząłem sie martwic ze bede musial przejsc na pół syntetyk, dzieki za porady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Kolego jezdzisz na gazie dlatego gdy zmieniłeś olej pojawiły się wycieki.
Full syntetyk za bardzo wypłukał Ci silnik z sadzy osadów itp.
Na synku mogą Ci sie pojawić stuki jeśli silnik jest w kiepskim stanie,sam zobaczysz po kilkusek KM aha i jeszcze jedna moja sugestia, duzo jezdzisz zapewne na gazie wiec czeka cie częstsze wymienianie oleju gdzyz gaz jest bardziej kwasny niz paliwo i szybciej olej sie zuzywa, podobnie jest w diesel.
A mondrale ze stajni poloneza czy fiata 126p niech dalej kombinuja jak szybciez zajechac motor. BMW sa czułe na zmiany olejowe i zazwyczaj robi sie płukanke jeśli szanujesz Markę :D
Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
RaceR napisał(a):
Kolego jezdzisz na gazie dlatego gdy zmieniłeś olej pojawiły się wycieki.
Full syntetyk za bardzo wypłukał Ci silnik z sadzy osadów itp.
Na synku mogą Ci sie pojawić stuki jeśli silnik jest w kiepskim stanie,sam zobaczysz po kilkusek KM aha i jeszcze jedna moja sugestia, duzo jezdzisz zapewne na gazie wiec czeka cie częstsze wymienianie oleju gdzyz gaz jest bardziej kwasny niz paliwo i szybciej olej sie zuzywa, podobnie jest w diesel.
A mondrale ze stajni poloneza czy fiata 126p niech dalej kombinuja jak szybciez zajechac motor. BMW sa czułe na zmiany olejowe i zazwyczaj robi sie płukanke jeśli szanujesz Markę :D
Powodzenia


Myśle, że użytkownicy tego forum dziela się na trzy grupy. Pierwsza to Ci którzy niespecjalnie znają się na mechanice i szukają tu, na forum, rad od lepiej z tym tematem zaznajomionych kolegów. Druga grupa to nieliczni /jak w tym temacie Valentino/ którzy "wiedzą o czym piszą". Natomiast trzecia grupa /która przeszkadza tu jak drzazga we fiu...e/ to ci, którzy wyczytają coś w googlach, popytają kolegów i wysuwają tu autorytatywne stwierdzenia, które tak się mają do rzeczywistości jak baran do astronomii.
Zrozumcie "fachofcy gawędziarze" że google to nienajlepsze źródło wiedzy i zdarza się czasami wyszukać tam bzdury. W związku z powyższym mam kilka pytań do kolegi RaceRa:

- z jakich osadów i jakiej sadzy, wypłukał silnik autorowi postu, wspomniany olej syntetyczny ??? Gdzie one były zgromadzone dokładnie w silniku i jaki ich obecność miała wpływ na szczelność silnika ?

- dlaczego zastosowanie oleju syntetycznego może w konsekwencji spowodować stuki w silniku ??? Jakie elementy w tym silniku będą powodowały stuki ??? Panewki ? Hydropopychacze ? Napęd rozrządu ?

- skąd pogląd o "kwasach" zawartych w gazie LPG i paliwie ?

- czy chodzi o zużycie oleju związane z jego TBN a jeśli tak to na jakiej zasadzie ???

- dlaczego silniki BMW są czułe na zmianę oleju ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Nie kolego to ty powiedz mi jesli wiesz dlaczego olej sie robi czarny??
Dlaczego śmierdzi.
Bardzo proste, silnik sam w sobie nie jest idealnie szczelny jest o nie mozliwe szczególnie podczas zimnego silnika gdyż zawsze spaliny dostana sie ko momory silnika.
A co do osadów to rozkreć sliknik i sam zobacz w silniku osady twoża sie w miere ubiegu czasu.
A co do stuków i luzów, syntetyk jesli jest gorący jest bardzo płynny i lepki, po zgaszeniu motoru szybko zlewa sie do miski. Właśnie dlatego jeśli silnik jest stary i ma nieszczelnisci to podczas rozruchu zimnego silnika sa słyszalne stuki
Nie jestem mechanikiem z googlowania ja ci nie obrażam Ty nie obrażaj mnie.
Mam swoje doświadczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 16:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Nie należy również stosować olejów syntetycznych do silników starszych aut z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym. Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika. Poza tym większość uszczelnień starszych silników wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym. Stąd spore prawdopodobieństwo wycieków oleju.
Taki małe sprostowanie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
czyli znowu dwie garście obiegowych, wyssanych z palca teorii, dokładnie tak jak się spodziewałem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 18:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Co to za kwasy w lpg mają być?Pierwszy raz o tym słyszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 18:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
nie przejmuj się - tu na forum nie takie pierdoły widziałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 20:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
nie jestem ani mechanikiem ani znawca budowy silnikow.mialem kilkanascie samochodow w zyciu(a4,avensis,vw passat.opel etc) z roznymi przebiegami.zawsze zmienilaem na polsyntetyk lub pelny syntetyk i silnikom sie nic nie dzialo.nie rozszczelnialy sie(a4 na pelnym synt nakrecilem 370 tys km i dalej na takim smiga).to nie nagary czy co tam uszczelniaja silnik tylko uszczelki(stad nazwa "uszczelka").jak leje to zmien uszczelke.jak kupilem bmw jedno czy drugie wlewalem 5w-30 lub 0w-40 i zaden silnik mi nie padl czy go nie dobilem.bmw servisuje w czlowieka ktory buduje silniki na rajdy od 15 lat i on mnie namowil zeby lac full syntetyk jezeli auto nie ma nakrecone wiecej jak 250 tys km.zreszta odsylam na www.bmwrdc.com sam spytaj kolesi ktorzy nie oszczedaja swoich bmw na torach i spytaj co leja do silnikow.(full syntetyki millers lub edge 0w-40).a przebiegi coz co to inna historia.mozna miec auto z przebiegiem 70 tys z miasta jak londyn czy berlin ktore stoi codziennie w korkach po 5 godz silnik pracuje a licznik nie bije kilometrow ,gdyby bil bylo 300 tys.....ale to zawsze decyzja wlasciciela auta co wleje do bmw .
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 20:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
RaceR napisał(a):
Nie należy również stosować olejów syntetycznych do silników starszych aut z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym. Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika. Poza tym większość uszczelnień starszych silników wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym. Stąd spore prawdopodobieństwo wycieków oleju.
Taki małe sprostowanie :rotfl:


Nowoczesne oleje mineralne mają nie rzadko tak samo dobre właściwości myjące jak syntetyki, tyle tylko chciałem dodać. Piszesz o mineralach które się lało daaawno temu albo olejach z Lidla np. Nie wierzysz ? Poczytaj sobie skład na pudełku.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
dodam jeszcze to: co byście napisali gdybym ja wam napisał że oleje syntetyczne, przez większość firm, są produkowane... z olejów mineralnych ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 21:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
to zadna tajemnica ze do bazy dodaje sie chemikaliow ktore decyduja o lepkosci,gestosci i zachowaniu pod wplywem roznych temperatur.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 21:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
igor781 napisał(a):
to zadna tajemnica ze do bazy dodaje sie chemikaliow ktore decyduja o lepkosci,gestosci i zachowaniu pod wplywem roznych temperatur.


brawo, masz rację, olej tworzy się z bazy i dodatków. Bazy jest dużo dodatki to mała część. Jeśli baza pochodzi z destylacji ropy naftowej to mamy olej mineralny /np. super pensylwański/ a jeśli baza jest zbudowana przez procesy chemiczne to jest olejek syntetyczny. Większość tych syntetycznych baz powstaje przez udoskonalenie chemicznymi procesami bazy mineralnej. NIELICZNI produkują oleje syntetyczne które nie mają niczego współnego z ropą naftową. Pytanie którzy ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 21:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
lizardking napisał(a):
igor781 napisał(a):
to zadna tajemnica ze do bazy dodaje sie chemikaliow ktore decyduja o lepkosci,gestosci i zachowaniu pod wplywem roznych temperatur.


brawo, masz rację, olej tworzy się z bazy i dodatków. Bazy jest dużo dodatki to mała część. Jeśli baza pochodzi z destylacji ropy naftowej to mamy olej mineralny /np. super pensylwański/ a jeśli baza jest zbudowana przez procesy chemiczne to jest olejek syntetyczny. Większość tych syntetycznych baz powstaje przez udoskonalenie chemicznymi procesami bazy mineralnej. NIELICZNI produkują oleje syntetyczne które nie mają niczego współnego z ropą naftową. Pytanie którzy ???


Np Liqui Moly :hyhy:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
valentino - niech spece-googlarze odpowiedza. W innym temacie o turbosprezarkach dowiedzialem sie od nich tak ciekawych rzeczy że poczekam z niecierpliwoscia tutaj na ich mundrosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL