RaceR napisał(a):
Kolego jezdzisz na gazie dlatego gdy zmieniłeś olej pojawiły się wycieki.
Full syntetyk za bardzo wypłukał Ci silnik z sadzy osadów itp.
Na synku mogą Ci sie pojawić stuki jeśli silnik jest w kiepskim stanie,sam zobaczysz po kilkusek KM aha i jeszcze jedna moja sugestia, duzo jezdzisz zapewne na gazie wiec czeka cie częstsze wymienianie oleju gdzyz gaz jest bardziej kwasny niz paliwo i szybciej olej sie zuzywa, podobnie jest w diesel.
A mondrale ze stajni poloneza czy fiata 126p niech dalej kombinuja jak szybciez zajechac motor. BMW sa czułe na zmiany olejowe i zazwyczaj robi sie płukanke jeśli szanujesz Markę
Powodzenia
Myśle, że użytkownicy tego forum dziela się na trzy grupy. Pierwsza to Ci którzy niespecjalnie znają się na mechanice i szukają tu, na forum, rad od lepiej z tym tematem zaznajomionych kolegów. Druga grupa to nieliczni /jak w tym temacie Valentino/ którzy "wiedzą o czym piszą". Natomiast trzecia grupa /która przeszkadza tu jak drzazga we fiu...e/ to ci, którzy wyczytają coś w googlach, popytają kolegów i wysuwają tu autorytatywne stwierdzenia, które tak się mają do rzeczywistości jak baran do astronomii.
Zrozumcie "fachofcy gawędziarze" że google to nienajlepsze źródło wiedzy i zdarza się czasami wyszukać tam bzdury. W związku z powyższym mam kilka pytań do kolegi
RaceRa:
- z jakich osadów i jakiej sadzy, wypłukał silnik autorowi postu, wspomniany olej syntetyczny ??? Gdzie one były zgromadzone dokładnie w silniku i jaki ich obecność miała wpływ na szczelność silnika ?
- dlaczego zastosowanie oleju syntetycznego może w konsekwencji spowodować stuki w silniku ??? Jakie elementy w tym silniku będą powodowały stuki ??? Panewki ? Hydropopychacze ? Napęd rozrządu ?
- skąd pogląd o "kwasach" zawartych w gazie LPG i paliwie ?
- czy chodzi o zużycie oleju związane z jego TBN a jeśli tak to na jakiej zasadzie ???
- dlaczego silniki BMW są czułe na zmianę oleju ???