BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 19:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 318is Coupe - Awaria silnika
PostNapisane: 26 marca 2009, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
Witam.

Zacznę od tego, że mam wyciek oleju z silnika, mechanik go zdiagnozował, ale jest on w tak niewygodnym miejscu (nie wiem dokładnie gdzie - bo się za bardzo nie znam i nie zapamiętałem co mówił), ze trzeba by rozbierać cały silnik. Z braku funduszy, postanowiłem na razie kontrolować stan i robić dolewki.

Sprawdzałem 2 dni temu stan i było ok, dziś wsiadam do auta, zapalam, a tam jakieś stuki, silnik się dławi, obroty falują. Pochodził parę sekund i zgasiłem.

Patrze pod machę zero oleju, dolałem to co miałem w bagażniku (może z 250ml) i stan oleju był minimalnie ponad kreską "minimum".

Odpaliłem auto i znowu te falujące obroty, silnik się dławił, ale już trochę mniej. Jednak nie chciałem go "męczyć" i wyłączyłem.

Proszę o radę, czy zatarłem silnik? Czy to coś innego?

Z góry dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 08:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Witam.
Skoro tłoki chodzą to jeszcze nie zatarłeś ale jesteś na najlepszej drodze ku temu.
Z tego co piszesz wynika, że musisz dolewać co najmniej 0,25 oleju dzienne, że by był stan, więc wyciek masz konkretny.
Jeżeli masz niski poziom oleju a w dodatku ci gdzieś wycieka to ciężko będzie osiągnąć odpowiednie ciśnienie do smarowania silnika. Ponadto pompa olejowa może nie być w stanie podać oleju na klawiaturę i stąd te stuki.
Dobrze radzę zająć się tym problemem a do tego czasu nawet nie myśleć o odpalaniu samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
No właśnie, olej sprawdzałem co kilka dni i nie ubywało go wcale, albo bardzo mało. Dolewałem może co tydzień kilka naście mililitrów. A teraz w ciągu 2 dni mi ściekło wszystko. Będę musiał odwiedzić mechanika, tylko na razie jestem bez kwitu więc auto będzie stać.

Czy jak doleje oleju i będę go kontrolował mogę na razie jeździć?

Dzięki za pomoc, pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 14:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Ja nie radziłbym jeździć.Tak jak wspomniał kolega El-Tomaso lepiej nie odpalaj samochodu, aż nie znajdziesz wycieku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
Hmm, dziś sprawdziłem olej i stan był ok. Pojeździłem trochę, motor pracuje równo, oleju nie ubyło. Jak tylko zdobędę fundusze, ruszam na warsztat.

Nie wiem jak to się "staneło", że raz jest stan dobry przed dłuższy czas, a potem jednej nocy jest poniżej "minimum".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Moze go przeciagnales na obrotach ostro rozgrzales i pocieklo na asfalt. Tez mam M42 i leje mi sie rzeka oleju z przednich uszczelniaczy walu korbowodowego. Ale mam nadzieje ze nastepny wlasciciel bedzie to naprawial nie ja. Albo zalac minerala hehehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
lucasp napisał(a):
Moze go przeciagnales na obrotach ostro rozgrzales i pocieklo na asfalt. Tez mam M42 i leje mi sie rzeka oleju z przednich uszczelniaczy walu korbowodowego. Ale mam nadzieje ze nastepny wlasciciel bedzie to naprawial nie ja. Albo zalac minerala hehehe


Masz racje takie rzeczy tylko w polsce ... nie dziwcie sie Turkom my nie lepsi jak widać :(

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Variant o co Ci chodzi mowiac ze takie rzeczy tylko w Polsce ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
a co da zalanie mineralnym olejem? Kurde nie cieknie tego aż tak dużo, kasy na naprawę na razie nie mam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
lucasp napisał(a):
Variant o co Ci chodzi mowiac ze takie rzeczy tylko w Polsce ?


wsadzisz komuś auto z silnikiem do roboty i jeszcze się pytasz o co chodzi?!

grruuby napisał(a):
a co da zalanie mineralnym olejem?


zalanie mineralnym olejem da tyle, że jest gęstszy i nie będzie tak ciekło z silnika.

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2009, 13:24 przez Ania, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 23:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
lucasp napisał(a):
Moze go przeciagnales na obrotach ostro rozgrzales i pocieklo na asfalt. Tez mam M42 i leje mi sie rzeka oleju z przednich uszczelniaczy walu korbowodowego. Ale mam nadzieje ze nastepny wlasciciel bedzie to naprawial nie ja. Albo zalac minerala hehehe


Koszt naprawy takiego uszczelniacza to tylko ok 30 zł, przy własnym kanale, zdejmiesz obudowę i visco, paski, odkręcisz koło pasowe, zlejesz olej, i po 2-5 godzinach, auto jest bez żądnych wycieków ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318is Coupe - Awaria silnika
PostNapisane: 23 października 2009, 06:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
grruuby napisał(a):
Witam.

Zacznę od tego, że mam wyciek oleju z silnika, mechanik go zdiagnozował, ale jest on w tak niewygodnym miejscu (nie wiem dokładnie gdzie - bo się za bardzo nie znam i nie zapamiętałem co mówił), ze trzeba by rozbierać cały silnik. Z braku funduszy, postanowiłem na razie kontrolować stan i robić dolewki.

Sprawdzałem 2 dni temu stan i było ok, dziś wsiadam do auta, zapalam, a tam jakieś stuki, silnik się dławi, obroty falują. Pochodził parę sekund i zgasiłem.

Patrze pod machę zero oleju, dolałem to co miałem w bagażniku (może z 250ml) i stan oleju był minimalnie ponad kreską "minimum".

Odpaliłem auto i znowu te falujące obroty, silnik się dławił, ale już trochę mniej. Jednak nie chciałem go "męczyć" i wyłączyłem.

Proszę o radę, czy zatarłem silnik? Czy to coś innego?

Z góry dzięki i pozdrawiam.



A mechanik nie poinstruował Cię żeby nie ruszać samochodu?
Ja w takim przypadku zainwestowałbym w bilety autobusowe, i nie męczył dalej motora do czasu jego naprawy..

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL