BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Silnik długo odpala, falują obroty na zimnym
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 12:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Co to może być. Silnik długo odpala, bardzo falują obroty na zimnym; tak że w taki dzień jak dziś (A-TEMP +3.0 :)) nie da się od razu wsiąść i jechać :( Trzeba przegazować z 20 sekund to potem jest umiarkowany spokuj...

Dziś ruszyłem po 10 sekunach od odpalenia i nie przegazowałem było lekko pod górke to mi zgaśł :(

To automat.

Aha, gdy odpalam muszę kręcić nawet z 10 sekund; czasem mam wrażenie że zaskoczy początkowo nie na wszystkie cylindry, mechanik mówił mi kiedyś że chyba nie pali na wszystkie... dziś odpiąłem zapłon z 1-szego to wydaje mi się że nie było dość też uciążliwego szarpnięcia karoseria przy gaszeniu silnika.

Świece z 6 i 4 cylindra były wyjmowane, wyglądaja bardzo ładnie. Są szkliste, czyste, takie jak powinny być.

Poszperałem trochę na forum i podobno to długie odpalanie to może być czujnik temperatury silnika, chętnie sprawdzę mu rezystancje... tylko gdzie on jest? Czy trzeba coś demontowac? Czy może to któryś z tych 3-ch prostokątnych kabelków? Jeśli tak to który? Błagam pomóżcie :( Już mnie szlag trafia na to odpalanie na zimnym :(

Jak było +15 czy +20 jechać można było od razu, ale jednak i tak długo trzeba było kręcić.

Co dziwne raz zdarzyło mi się tak że po całonocnym postoju zapalił po 1-sekundowym kręcaniu a na zewnątrz było zimno.

Dodam jeszcze że gdy wrzucę ogranicznik 2-ki i auto hamuje silnik strasznie strzela.


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2007, 17:56 przez michael, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 12:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Michael, przestan kombinowac i jedz w pierwszej kolejnosci na diagnostyke kompa- w BOSCH serwis zrobia to 2x taniej niz w ASO. JEsli nie wykaze zadnych błedów to masz do sprawdzenia cisnienie paliwa i zapłon na kazdym cylindrze. Przez forum nikt CI tego nie naprawi , jesli sam tego nie zrobisz , musisz sie udac do dobrego warsztatu.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 13:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
Michael, przestan kombinowac i jedz w pierwszej kolejnosci na diagnostyke kompa- w BOSCH serwis zrobia to 2x taniej niz w ASO. JEsli nie wykaze zadnych błedów to masz do sprawdzenia cisnienie paliwa i zapłon na kazdym cylindrze. Przez forum nikt CI tego nie naprawi , jesli sam tego nie zrobisz , musisz sie udac do dobrego warsztatu.


Byłem trochę ponad miesiąc temu w Bosch service, za podpięcie do kompa wzieli 80 zł, wydruk wyglądał tak że niby wszystko ok ale "Sonda lambda: błąd ogólny"; tylko to nie było odkrycie bo była uszkodzona i odpięta; teraz wstawiłem już nową, podłączyłem; co ciekawe w Bosch service mówili że silnik na gazie chodzi równo na wszystkie gary, na benzynie nie i że podobno mam przytkane wtryski... wiele innych mechaników mówiło mi że nie chodzi na wszystkie gary.
Czy takie rzeczy jak czujnik temperatury silnika wyjdą po podpięciu do kompa?

Moim zdaniem wydruk ten był nadzwyczaj ubogi, mogę go nawet wrzucić; dla mnie wydruk powinien być dłuższy i powinno pisać także co jest dobrze; moim zdaniem to lekkie oszustwo; gdy pytałem pracownika; czemu taki to powiedzieli "bo my mamy taki komputer" :zalamany:

Naprawdę już nie chciałem się kłucić ale chętnie bym tych 80 zł za takie coś wogule nie dał.


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2007, 13:10 przez michael, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 13:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
no to czujniki odpadają jesli 0 błedów
jesli nie jestes pewien diagnozy to musisz udac sie gdzie indziej

hmm- na gazie chodzi ok a na benzynie nie ? to trzeba przetrzepac cały układ paliwowy - pompa, filtry, reg cisnienia, wtryski...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2007, 13:11 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 13:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
no to czujniki odpadają - na gazie chodzi ok a na benzynie nie ? to trzeba przetrzepac cały układ paliwowy - pompa, filtry, reg cisnienia, wtryski...


Dla mnie na gazie on też chodzi nie równo :)

Ale chce by choć na gazie chodził równo... poza tym skąd strzelanie przy hamowaniu?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 13:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
wyraznie nie dopala paliwa ...a kompresje masz zmierzoną?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
wyraznie nie dopala paliwa ...a kompresje masz zmierzoną?


Niestety nie :( Co jestem u jakiegoś mechanika to mówią że nie ma miernika... a to podobno da się ręcznie zrobić kręcąć silnikiem? Mniej-więcej.

Ale myślę że nie jest źle, jak się rozgrzeje to moc ma; zmierzyłem kiedyś na sekwencyjnym gazie 0-100 km/h 9,6 sekundy z odpiętą sondą; po założeniu nowej nie mierzyłem ale chodzi lepiej.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 13:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Silnik sie nagrzewa, metal sie roszerza nieco, kompresja rosnie...

zmierz najpierw cisnienie na cylindrach bo jesli elektronike masz sprawną a iskra na cylindrach jest jak trzeba a na LPG i Benzynie chodzi tak samo to wkraczamy w strefe drogich usterek mechanicznych. Oby nie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2007, 13:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
Silnik sie nagrzewa, metal sie roszerza nieco, kompresja rosnie...

zmierz najpierw cisnienie na cylindrach bo jesli elektronike masz sprawną a iskra na cylindrach jest jak trzeba a na LPG i Benzynie chodzi tak samo to wkraczamy w strefe drogich usterek mechanicznych. Oby nie.


Polecasz zapłacić za takie mierzenie z wykresem (ile to mniej-więcej powinno kosztować i trwać?) Czy może tylko ręką? Z drugiej strony oleju w ciągu ponad 2.000 km nie wziął mi ani trochę i nie ma "przedmuchu" zdaniem mechaników, choć nie takich od BMW; ale podobno jeśli chodzi o to silnik jest wiele lepszy niż w o wiele nowszych Oplach czy Fordach :)

Właśnie co do tej iskry to pewien nie jestem.

Ja mam taki zapłon klasyczny, gdzie rozdzielacz zapłonu jest taki trochę starodawny, silnik M30; gdzieś w internecie czytałem że w starszych BMW warto wymienić "cały aparat zapłonowy na nowy". Co autor rozumie pod tym pojęciem? Kopułkę, palec (czyli rozdzielacz jak rozumiem) i cewkę? W tym artykule pisało że stary powoduje zwiększone zużycie paliwa.

Pali mi trochę za dużo, na trasie Jaworzno -> Andrychów -> Katowice -> Sosnowiec -> Jaworzno; razem ~260 km z lekkim błądzeniem; jazda spokojna, wziął mi 40 litrów LPG, czyli troche ponad 15 na 100 km... to dużo czy mało? Korków nie było, wydaje mi się że dużo.

Poza tym jak jade zwykłą drogą to nicholery nie idzie jechać by ekonomizer mieścił się w 10 :( A wydaje mi się że powinien być w tym zakresie jeśli się jedzie spokojnie z prędkościami 70-90 km/h...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL