BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 19:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 00:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Błędy trzeba kasować jeśli ni pojawiają się sporadycznie ale to juz w nowych silnikach i ECU.
Normalna rzecza jest że czasem czujnik może się pomylić dlatego ECU czasem same je kasują, to tylko nowe silniki i Sterowniki.
Tak musisz go skasować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: POMOCY, ŚWIECI SIĘ KONTROLKA SILNIKA
PostNapisane: 27 marca 2009, 11:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
po zaślepieniu egr świeci mi sie kontrolka silnka, czy ktoś wie co jest nie tak???????????????????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 22:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
rudy sade w superspares dostaniesz za 80£.jak nie popatrz na www.eurocarparts.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: niemcy
Witam. Mam e46 316i. Raz na trasie zapalila sie kontrolka silnika pojechale na kompa gosciu zaproponowal wymicnic filtr paliwa i byl rok spokoj. 4 miesiace temu padl mi rozrusznik i 3-4 odpalale go na pych zanim wymienile rozrusznik. Po wymianie przejechalem 70km i zapalila sie kontrolka silnika, pojechale na kompa wykazalo blad 171 i tak zapala sie co 400-500km. czy moglo sie cos uszkodzic poprzez palenie na pych? Gdzie szukac? prosze o rade. :( Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 15:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
podobny problem jak u was i rady z innego forum:

the code is just 171 mixture adaptation out of range?



quote author=auto electrician link=topic=8363.msg28540#msg28540 date=1127856937]
Hi

If the 171 code you're talking about is the 'P' code esystem then the code should be:-
P0171 System too lean bank 1, with solutions pointing to:- Intake / exhaust leak,AIR system, MAF / VAF sensor, fuel pressure / pump, injectors, HO2S

In my mind I think we're looking at the most probable of the HO2S or Lambda sensor (if the vehicle has done amny miles on this sensor, they 'burn' out) next would be the Mass Air Flow sensor wich also has a tendancy to 'give up' after a 'good life' - if the engine hasn't had the best of attention there is the possibility of an air leak through the intake and / or exhaust systems, If the mieage is high and you're still on the original fuel pump then that becaome a target also.

You may have more than one problem - depending on the level of TLC given to the engine and the mileage!!

Phil
:-))
Quote



pshdarym:
the code is 171 mixture adaptation out of range and not P, please if some one can help?
Sicilian guest:
The auto electrician I went too, blames the pattern cat for my problems. However I still wanted a second opinion.

I eventually managed to find a mechanic who has worked at bmw dealership for 17 years. He checked out the car with his bmw computer. His findings where that the MAF was not working correctly. His suspisions are that the pattern cat may have damaged the MAF, as the engine cannot breath correctly. He also pointed out the the pattern system i'd had fitted was NOT Bosal, but some crap. Bosal system for my 318i e46 1999 is a 2 part system, they had fitted some crappy 3 part system or very poor quality.

Conclusion is that the guys who fitted the pattern system have to replace the system for a original system (i'll have to pay the difference), then go back to the bmw guy to recheck MAF, hopefully it may settle back down.
dorin75:
Hi,

I drive a BMW E46 316i 105HP 08/1999.
I also have this problem: my MIL is on and as I read the fault codes from the engine ECU I received:

Sent: 12 05 04 01 12
Received: 12 19 A0 01 AB D1 0F 02 28 15 CA 91 49 58
3E C9 92 49 62 00 00 00 00 00 E4

So I have also your problem: 1 fault, fault number is 0xAB = 171. That means "mixture adaptation out of range" you said.
Can I ask you something ? Where did you find this explanation ? Is there an actual "BMW fault code list" on the NET ?

I've also got the following explanations for the code 171:

- intake air leak
- crank case breather valve
- Mass Air Flow (MAF)
- Lambdasensors

Please give me a feedback if you know where I can find the list with BMW trouble codes for my car.


Regards,
Dorin


dorin75:
Hi,

I've just posted my answer once again, there was an error ([/b] ) on the first.

I drive a BMW E46 316i 105HP 08/1999.
I also have this problem: my MIL is on and as I read the fault codes from the engine ECU I received:

Sent: 12 05 04 01 12
Received: 12 19 A0 01 AB D1 0F 02 28 15 CA 91 49 58
3E C9 92 49 62 00 00 00 00 00 E4

So I have also your problem: 1 fault, fault number is 0xAB = 171. That means "mixture adaptation out of range" you said.
Can I ask you something ? Where did you find this explanation ? Is there an actual "BMW fault code list" on the NET ?

I've also got the following explanations for the code 171:

- intake air leak
- crank case breather valve
- Mass Air Flow (MAF)
- Lambdasensors

Please give me a feedback if you know where I can find the list with BMW trouble codes for my car.


Regards,
Dorin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 15:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
jeszcze gdzies kiedys przeczytalem ze blad 171 to moze byc walniety czujnik temperatury mieszanki(nawet nie wiedzialem ze takowy jest....)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 20:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
a gdzie ten czujnik niby jest????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: KrakĂłw
Czujnik mieszanki kolego sam z siebie błedu nie wywali, jesli wywali to dlatego ze "coś" powoduje ze ta mieszanka jest nieprawidłowa. Ja stawiam na przepływomierz.
Fuell suply (...) to ogolna nazwa, trzeba doczytac czego bład dokładnie dotyczy, moim zdaniem za bogatej mieszanki. Czyli i tak wychodzi ze winny jest przepływomierz.
A skąd w takim wypadku moze brac sie bład sondy lambda? bardzo proste - stad ze do układu wydechowego dostaja sie spaliny bogate w niespalone paliwo (tak to ujme zeby było zrozumiałe), czyli generalnie sonda wyłapuje to ze spaliny maja nieprawidłowy skład i uruchamia kontrolke check engine (ktora w instrukcji obsługi jest zresztą bardzo ogolnikowo opisana jako nieprawidłowy sklad spalin).
Diagnozowanie bledow nalezy zaczynac od początku układu a nie od końca, czyli teoretycznie od pompy paliwa, ale zakładam ze ona jest ok bo ma inne błedy, wiecpozostaje układ dolotowy, bo moim zdaniem filtr paliwa raczej tez nie ma wpływu na ta kontrolkę, no chyba ze juz ewidentnie tankujesz na stacjach "krzakach" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: niemcy
wczoraj zagladle do przplywomierza tam niema zabardzo co czyscic, oczywiscie dam ja do jakiegos szpeca i jak to nie podziala to wymienie lambda sonde. ale sa dwie przed i za katalizatore. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: niemcy
Cos sie mi wydaje ze troszke wiecej pali a czasami na swiatlach obroty skacza, ale tak sie dzialo zanim sie kontrolka zapalila. Gdy go chce rozpedzic na poczatku lekko przymula a pochwili dostaje kopa chyba ze to normalne w 316. Ktos mi powiedzial ze lambda ma wplyw na oszczednosc spalania. Co wy na to? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 11:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
niestety nie wiem gdzie takowy czujnik jest.jutro sie mechanika spytam.pytalem wczoraj jednego typa ktory porusza sie e 46 330 i mowil mi moze byc ze to lambda i ten czujnik byc moze.on mial check engine bo jezdzil na pb 99 i wlal stp do czyszczenia ukladu paliwowego i wtryskow.lambda czytalal mu jakies bzdury o spalinach wlaczal sie tryb servisowy i wkoncu padla a skonczylo sie jak wyjezdzil caly bak i ja wymienil.widze ze ilu ludzi tyle teorii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 13:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Luki mam dokladnie to samo z tymi obrotami. Stoje na luzie to troszke jakby faluja,jak przyspieszam to najpierw jest zaspany a nagle kop od 2,5 tys obr/min. Do tej pory wymienilem przeplywke ale tez sie zastanawiam czy to sondy nie beda ? Na kompie odczytany blad 171. Z tym zamuleniem ma tak ktos jeszcze ?
e46,316 1.9i

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: niemcy
Homer cos czuje ze te 316 tak maja. Skoro wymieniles przeplywke i nadal wyswietla 171? Pozostaja sondy ale przchodzi mi na mysl pompka paliwowa. :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 10:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Nie wiem czy wyskoczy ten blad znowu bo jeszcze go nie skasowalem :P Moze ktos jeszcze ma silnik 1.9 i mogl by powiedziec jak to jest w jego przypadku ? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: niemcy
czytale troszke na niemieckim forum ze moze to ktwic w przepustnicy, dokladnie wyczyscic i jeszcze jakis zawor od wolnych obrotow. :/ nieznam sie zabardzo. Ja musze tak i tak wyczyscic bo mi czasami lekko pedal gazu blokuje. A ty wylacz ten blad i daj znac czy znikna, z tym zamulaniem mam od samego poczatku i blad 171 niewyskakiwal. :)


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2009, 07:47 przez luki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
byłem na kompie ale na takim cienkim co pokazuje tylko błąd i zaraz wszyscy przepływka a tu się mylili. Pojechałem na kompa co pokazuje parametry i okazało się że sonda nie skacze napięciowo powinna latać od 0,2do 0,8 i spowrotem przywrócenie ustawień fabrycznych auta i adaptacja wszystkiego spowodowało że sonda teraz działa i auto chodzi elegancko check się już nie zapalił !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: " fuel supply system "
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 07:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: UK
Witam,
Mnie również wyskakuje ten błąd, zawsze na wolnych obrotach, mimo wielokrotnych resetów komputera, chciałem nadmienić że wymieniłem obie sondy lambda.
Obecnie samochód stoi już drugi tydzień u mechanika i czekam na wieści, jak tylko odbiorę zaraz się z wami podzielę spostrzeżeniami.
pozdrawiam T.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: " Fuel supply system "
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 22:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: UK
Auto odebrane, niestety do wymiany przepływka, co ciekawe auto z wyłączona przepływka nie pokazuje błędu na desce :) , oczywiście chodzi jak rakieta.
Dam znać jak kupie i zamontuje przepływkę, po adaptacji.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] check engine - nikt nie wie co z tym zrobić
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 318i e46
Kod silnika: M43TU
Witam. Mam sam problem. Ostatnio przy wymianie wahaczy kasowano mi błąd. Po skasowaniu auto zrobiło sie troche bardziej żywsze. Jednak po przejechaniu ok 100 km błąd znowu wyskoczył. Niestety nie pamiętam numeru ale spróbuje sie dowiedzieć jaki to był numer.Pare dni temu miałem taką sytuacje że autko nie chciało zapalic. Zadzwonłem po znajomego mechanika i po oględzinach stwierdził ze to pompa paliwowa kończy żywotność. Po udrezeniu reką w bak ponownie odżyła.
Zastanawiam sie czy ten błąd może być spowodowaniy kończącą życie pompą paliwa? Jednak musze jechac pod dobrego kompa podpiąć. (może polecacier kogos w warszawie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] check engine - nikt nie wie co z tym zrobić
PostNapisane: 4 września 2011, 19:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: bmw e46 316Ti
Kod silnika: n42b18
Witam ma podobny problem w swoim bmwE46 316Ti . zapala sie kontrolka check engine, wymienione swiece, komplet cewek plu jedna lambda, oraz nowy filtr paliwa. dodatkowo pojawia sie blad: 2713 Oxygen sensors switched. wie ktos moze co on oznacza??? samochod duzo pali jest przymulony, lekkie wahania obrotow na jalowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL