BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 09:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 23:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Umiecie czytać!! Napisałem jaki mogą być objawy a nie muszą. Norma jest że silniki się zuzywają i coraz wieksze luzy sie robią. Ważną rzeczą jest lepkość oleju podczas zapalania silnika gdy ma wieksze luzy niż na gorącym. Dużo tu zależy od stanu silnika i jego obciążeń. Dodam dla niedowiarków ze silniki wyczynowe są budowane z wiekszą tolerancja luzów, dlaczego ponieważ pracuja w extremalnych temp i obciążeniach w tedy właśnie maja odpowiednia szczelność. Na zimnym silniku ciagna olej jak ziemia wode!!! Od wymiany do wymiany potrafią spalic do 2 litrów oleju!! to tak dla nie dowiarków.
Poczytajcie popytajcie rozłużcie pare silników złóżcie a nie filozofujcie przy jednej marce.
A co do LPG to ma wiecej oktan niż bezyna i jest suchszy oraz spala sie w wyrzszej temp niz paliwo. Olej musi pracować w wyzszej temp. szybciej sie przepala i traci właściwosci czyszczące. A co do uszczelek są dopasowane do specyfikacji śilników i olejów i ich składom chemicznym.
Mam swoje doświadczenie i praktykę zawodowa, a googlazy poszukajcie w cyrku.
A to że ktos wymienił olej z pół synk na synk. i jest oki spoko nikt nie muwi nie ale dobrej marki, nic sie nie dzieje gdy silniki są w dobrym stanie nikt nie lał dziadostwa.
Tyle z Mojej strony. Ciekawe czy ktoś z was nie miał nigdy problemów nie pytał tu na forum i nie szukał rady hmm........ sami spece od wszystkiego??
Kazdy ma swoja szkołe i doświadczenie, nie polega to na krytykowaniu drugiego tylko liczy sie trafna decyzja a nie teoryzowania czy tam oczytanie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 16:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
RaceR napisał(a):
Umiecie czytać!! Napisałem jaki mogą być objawy a nie muszą. Norma jest że silniki się zuzywają i coraz wieksze luzy sie robią. Ważną rzeczą jest lepkość oleju podczas zapalania silnika gdy ma wieksze luzy niż na gorącym. Dużo tu zależy od stanu silnika i jego obciążeń. Dodam dla niedowiarków ze silniki wyczynowe są budowane z wiekszą tolerancja luzów, dlaczego ponieważ pracuja w extremalnych temp i obciążeniach w tedy właśnie maja odpowiednia szczelność. Na zimnym silniku ciagna olej jak ziemia wode!!! Od wymiany do wymiany potrafią spalic do 2 litrów oleju!! to tak dla nie dowiarków.
Poczytajcie popytajcie rozłużcie pare silników złóżcie a nie filozofujcie przy jednej marce.
A co do LPG to ma wiecej oktan niż bezyna i jest suchszy oraz spala sie w wyrzszej temp niz paliwo. Olej musi pracować w wyzszej temp. szybciej sie przepala i traci właściwosci czyszczące. A co do uszczelek są dopasowane do specyfikacji śilników i olejów i ich składom chemicznym.
Mam swoje doświadczenie i praktykę zawodowa, a googlazy poszukajcie w cyrku.
A to że ktos wymienił olej z pół synk na synk. i jest oki spoko nikt nie muwi nie ale dobrej marki, nic sie nie dzieje gdy silniki są w dobrym stanie nikt nie lał dziadostwa.


Tyle z Mojej strony. Ciekawe czy ktoś z was nie miał nigdy problemów nie pytał tu na forum i nie szukał rady hmm........ sami spece od wszystkiego??
Kazdy ma swoja szkołe i doświadczenie, nie polega to na krytykowaniu drugiego tylko liczy sie trafna decyzja a nie teoryzowania czy tam oczytanie. Pozdrawiam.


nie brnij dalej w te bzdury tylko przyznaj że się zagalopowałeś, napisałeś kwasy o kwasach i nie wiesz jak wyjść z twarzą bo zaraz napiszesz tu takie cuda że zapłaczemy ze śmiechu

silniki wyczynowe i ich luzy pomińmy bo to szeroki temat ale nie dotyczy tego o czym tu piszemy

Dobrze natomiast że dowiedziałem się że istnieje podział uszczelnień na te do olejów mineralnych i te do syntetycznych. Teraz będę sobie kupował te syntetyczne :wstyd:






kolejna herezyjna wiadomość: czy wiecie że oleje o klasyfikacji SH i SG lepiej chronią silniki niż SJ i SM ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 23:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam, widze , że temat się rozkręcił na syntetyku mam zrobione 3 tys km jak narazie poza tymi dwoma uszczelkami które powinny byc gumowe a były twarde jak kamień i przerwane nic nie leci. I chciałem sie poradzic czy jak przyjdzie wymiana to wlać znowu syntetyk czy może pół bo jak czytam to dostaje zawrotu głowy :rotfl: :rotfl: z góry dzieki za wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 01:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
witam -czytam te bzdury o wyplukamiu silnika z nagarow i ze przez to on straci szczelnosc itp. -smiac mi sie chce-kiedys jak w polsce byl tylko olej lux i byly tylko zuki jak juz ktos tu wspomnial to i motory byly robione z innych materialow -i w zasadzie mniej trwale -dotyczy to tez produkcji zachodnich-obecnie materialy sa inne stad i przebiegi inne-z wiekiem motoru twardnieja wszelkie uszczelniacze i rowniez zuzywaja sie i co by kto nie lal zaczna przepuszczac - sposob prosty wymienic uszczelki uszczelniacze i po klopocie -jak uczynil to kolega zaczynajacy ten temat-co do olejow -nieprawda jest ze gaz niszczy olej -przejechalem omega na gazie okolo 400000 km olej zmienialem co 15000- 15 w 40-auto do dzis smiga ma ponad 600000-bmkami jezdze na oleju 5w30 i zmienialem i zmieniam do dzis co 30000 kil-nie widze i nie widzialem nic co by swiadczylo o zanieczyszczeniu motoru-wewnatrz - co do klepania zaworow to oczywiscie w aucie ktore ma jakis konkretny przebieg zawsze cos sie uslyszy i tak z czasem nastapi moment ze trzeba bedzie wymienic silnik lub regenerowac - czy jak tylny most zaczyna wyc -czy pomagaja mu geste oleje -nie a jesli tak to tylko na krotko-prowizorka .jak juz ktos tu wspomnial o czerpaniu wiedzy z roznych zrodel i z google nie uwazam za naganne -czlowiek uczy sie cale zycie -nawet majac duzy staz mechanika - poza tym nie spotkalem mechanika ani innego czlowieka ,ktory by wszystko wiedzial -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 10:37 
Cytuj:
Umiecie czytać!! Napisałem jaki mogą być objawy a nie muszą. Norma jest że silniki się zuzywają i coraz wieksze luzy sie robią. Ważną rzeczą jest lepkość oleju podczas zapalania silnika gdy ma wieksze luzy niż na gorącym. Dużo tu zależy od stanu silnika i jego obciążeń. Dodam dla niedowiarków ze silniki wyczynowe są budowane z wiekszą tolerancja luzów, dlaczego ponieważ pracuja w extremalnych temp i obciążeniach w tedy właśnie maja odpowiednia szczelność. Na zimnym silniku ciagna olej jak ziemia wode!!! Od wymiany do wymiany potrafią spalic do 2 litrów oleju!! to tak dla nie dowiarków.
Poczytajcie popytajcie rozłużcie pare silników złóżcie a nie filozofujcie przy jednej marce.

Kolego twoje teorie moze nawet poparte praktyka sa chyba z przed 20 lat,nie pisz ludziom na forum takich rzeczy bo pozniej robia sie jakies niezdrowe teorie ktore przechadza z rak do rak i tworza sie mity..

Cytuj:
Witam, widze , że temat się rozkręcił na syntetyku mam zrobione 3 tys km jak narazie poza tymi dwoma uszczelkami które powinny byc gumowe a były twarde jak kamień i przerwane nic nie leci. I chciałem sie poradzic czy jak przyjdzie wymiana to wlać znowu syntetyk czy może pół bo jak czytam to dostaje zawrotu głowy z góry dzieki za wypowiedzi.


nic nie zmieniaj obserwuj stan oleju i jezdzij.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 11:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
ja bym tam wlal jakis dobry syntetyk i jezdzil a sie nie zamartwial.jakby sie mialo cos stac to by juz bylo.skonczylo sie na drobnych wyciekach.wymieniles.jezdzij i sie ciesz autem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 09:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Po jakim przebiegu zlać ten olej??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 21:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Z tym płukaniem silnika to jednak coś jest.
Ja kupiłem swoje BMW silnik był suchutki na zewnątrz i czyściutki pod deklem, nie wiem jaki był olej lany wcześniej wymieniłem na Castrol magnatec 10W-40 sytuacja bez zmian. Na 10000 km ubyło może z 1mm na bagnecie.
Potem ze względu na tykające popychacze wymieniłem na rzadszy jak sugerowano na forum. Zalałem Quacker state 5W-40 teraz po 9000 km dramat cała miska mokra poci się gdzie się tylko da, zdiołem dekiel wszędzie milimetrowa warstwa czarnego osadu wziołem na palec troche oleju z kałurzy koło popychacza smoła. I z kąd sie to wzięło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 22:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Może spowodowane to jest tym, że z półsyntetyka przeszedłeś na pełnysyntetyk, który wypłukał cały osad z silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 15:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Własnie nie ten olej to też półsyntetyk na pewno, na opakowaniu pisze semisyntetik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 15:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
marcinekzdw napisał(a):
Może spowodowane to jest tym, że z półsyntetyka przeszedłeś na pełnysyntetyk, który wypłukał cały osad z silnika.


Nawet mineral może mieć takie same właściwości "myjące" jak pełny syntetyk.

Zapewne wypłukało ci osady z silnika.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL