Witam, ostatnio wydaje mi się że moje autko jest słabsze ...............poczytałem pomyślałem i zabrałem się do pracy
czyszczenie czujników od egr i turbiny ( wyglądają identycznie )
czyszczenie zaworu egr
wymiana odmy
wymina filtra powietrza
wymiana wężyka ( zawór egr < - >czujnik )
Efekty :
czujnik od turbiny nie był mocno zabrudzony , wyczyściłem go acetonem i patyczkiem do uszu
EFEKT --------------- > poza satyswakcją wyczszczenia chyba żaden

( aktualizacja : lekka apoprawa )
czujnik od egr również nie był mocno zabrudzony czyszczenie tak samo ( aceto i patyczek )
EFEKT --------------- > poza satyswakcją wyczyszczenia chyba żaden

( aktualizacja : lekka poprawa)
zawór egr tu kolega zawór zaskoczył mnie strasznie !! ilość nagaru była masakryczna , jakieś 1,5 centymetra ......... czyściłem benzyną ekstrakcyjną , rozpuszczalnikiem nitro, wd 40 i oczywiście bez drapania śrubokrętem sie nie obeszło czyszczenie zajeło mi 1,5 godziny masakra !! przedewszystkim ten tłoczek nie chciał chodzić dopiero po zastosowaniu metody " nic na siłę wszystko młotkiem " udało się go odblokować włożyłęm w tą rurę metalowy wałeczek i pod naciskiem całego ciała i udeżenia młotkiem dopiero poszło , działa ale żeby go wcisnąć trzeba użyć spoooorej siły !! wydaje mi się że tak ma być ale może się myle pewnie mi podpowiecie , w każdym razie do głowy przyszło mi jedno , skoro nagar był nawet na tym tłoczku to można wyciągnąć jeden wniosek, !! nagar nazbierał sie na nim bo tłoczek nie chodził i teraz kwestia tego czy nie chodził bo już było tyle nagaru czy ni echodził bo zwyczajnie padł czujnik od egr ....... tego juz niestety nie wiem , nie umiem sprawdzić czy ten czujnik egr działa - jakaś podpowiedź ??
(aktualizacja : po miesiącu ponowani ewykręciłem zawór EGR i tłoczek chodzi bardzo dobrze - wniosek jeden " działa " )
EFEKT --------- > taki sam jak poprzednio , czyli satyswakcja wyczyszczenia ( aktualizacja ; lekka poprawa)
odma odmę kupiłem nową , zamiast filtra teraz jest taki separatorek.................. filtr był w kiepskim stanie , wymieniłem uszczelki ładnie wszystko spasowałęm poskręcałęm...............
EFEKT ---------- >

!! pomogło auto nie kopciu już wcale !! nawet przy ostrej jeździe nie ma najmiejszej chmurki dymu ......... idealnie !! POLECAM !! BARDZO POLECAM !!!
filtr powietrza na poprzednim przejechałem już 18 tyś ..... był troche zasyfiony , kupiłem filtr mann ............
EFEKT ----------- > nie zauważyłem zmian no ale raczej się ich nie spodziewałem , normalna wymiana ekspoatacyjna ..........
Ważne nie czyściłem jeszcze kolektora ani też tego filterka/czujnika który jest podobno wpięty w kolektor od strony podszybia................
jak się do tego zabrać i czy to coś może zmienić ?
Narazie można powiedzieć że odma to strzał w 10 reszta pudło

( aktualizacja: reszta też sie przydała ) ale przygotowuje auto do chipa więc robota nie poszła na marnę

sory że sie tak rozpisałem
AHA i chyba troszke mniej pali , jade dzis do gdańska to sprawdzę . [/b]