BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 12:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 1.problem przy ruszaniu-dławi się i szarpie 2.spalanie
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
Witam
1.

mam problem: przy ruszaniu na zimnym silniku auto mi się dławi i szarpie ,czasem słychac również tępy dźwięk jak by uderzenie o metal...
opis jak to idzie:

wrzucam bieg i lekko odpuszczam sprzęgło dodając gazu , przy obrotach ok 2000 wskazówka paliwa gwałtownie idzie ponad 20l/100km ( spalanie chwilowe) i przy ruszaniu zaczyna szarpać tak jak by nie dostawał paliwa po czym jak odpuszczę gaz i mu na nowo dam gazu to rusza strzelając ( uderzenie o metal) po grodze jest jeszcze kilka drobnych szarpnięć na wciśniętym gazie i potem wskaźnik paliwa opada gdzieś w okolice 8l i zaczyna normalnie ciągnąć, ( ta sytuacja nie ma nigdy miejsca na ciepłym silniku- lub bardzo rzadko)

2.

gdy puszczam gaz i wciskam sprzęgło bądź tylko hamuje to wskazówka od spalania chwilowego zaczyna świrować i idzie na ponad 20l po czym spada do 0l - czy to jest normalne ??

czy jazda w tym okresie na oponach zimowych może powodować że auto spaliło na ok 350 km / ok 45 l ??

proszę o sensowne odpowiedzi :| :kwasny: :zalamany: :znudzony: :niepewny: :wstyd: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 12:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
opony zimowe nie mają tu znaczenia
poza tym radziłbym podłączyć się pod kompa
może to zaoszczędzić wielu stresów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
byłem na kompie i nic nie pokazało :( :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
zapomniałem dodać mam silnik benzyna 1.9 77 kw M43
zauważyłem też dziś że dławi mi się silnik przy 1.5 tyś obrotów , jak puszczę gaz i wciskam sprzęgło ( auto nie rusza) to wszystko wraca do normy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 08:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
kolego ja też przez to przeszedłem miałem podobne objawy,na zimnym szrapało auto wkręcało sie do 1.5tys max 2tys obr i niechciało jechać na rozgrzanym było lepiej ale nie idealnie,na kompie też byłem i nic niewykazało podjechałem do innego mechanika odpiał mi przepływke i sie okazało ze to była sprawczyni tego wszystkiego,kupiłem boscha i bunia kreci do konca,tak wiec odepnij sobie przepływomierz i zobacz czy to jest to!

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 11:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Też stawiałbym na przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 13:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
jak Ci tak dużo pali,to zrób co napisałem wyżej,mi po mieście z ok 12-13litrów spadło teraz po wymianie do 10-10.5L jak kiedyś za starych dobrych czasów,pali tak dla tego że dajesz jej dużo gazu zeby sie rozbujała a ona tylko paliwo pali a nie jedzie

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 07:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
witam

przepływka jest ok , sprawdzałem i na kompie i przez odłączenie jej, auto przy podłączonej przepływce na luzie pracuje normalnie, dławienie i szarpanie pojawia się wyłącznie przy zimnym silniku i ruszeniu z 1 biegu, po dogrzaniu silnika nie ma problemu...
ja podejrzewam krokowca ( był czyszczony ) i było całkiem całkiem ale teraz jest tragedia

p.s. czy nie dogrzewanie sondy może mieć wpływ na spalanie i szarpanie ?? słyszałem że tej wady nie wyświetli jako błąd

czy filterki w pompce i pompie paliwa mogą być zapchane ??

gdzie w m43 jest odma ?? nie mogę na nią trafić :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL