witam
dobrze trafiłeś robiłem to w sobote u siebie w takim samym modelu .........................
więc potrzebujesz 3 godziny czasu i 2 kluczy nasadówke 10 ( zwykłą )i nasadówkę 12 ( głęboką tak na z 2 cm ) śrubokręt płaski , klucze torks ,klucze imbus i chyba to wszystko ..... aha kup sobie z 1,5 metra nowych rurek bo przy okazji można większość wymienić ( ja miałem sparciałe ) koszt takich rurek to jakieś 1 zł za metr a warto ..............
po koleji :
odkręcasz osłone silnika (imbusy )
zciągasz pokrywe filtra przeciwpylowego-kabinowego ( zatrzaski)
wyciągasz filtr
odkręcasz półkę filtra kabinowego ( torksy ) i wypinasz z niej kable ( 2 szt )
odkręcasz sciankę pod półką filtra ( torksy )
odkręcasz osłone kolektora ( imbusy )
okręcasz prowadnice kabli do wtrysków ( zapomniałem jak sie nazywa taki klucz - odwrócony torks ale u mnie poszłolekko kombinerkami )
odkręcasz doloty do zaworu EGR (po jednej opascje - płaski śrubokręt )
teraz możesz zabrać sie za kolektor :
odkręcasz bagnet ( klucz 10 )
odkręcasz śruby rozmiar 10 chyba było ich 6 albo 8 szt
odkręcasz śruby rozmiar 12 chyba 6 albo 8 szt
podnosisz lekko kolektor
odpinasz 3 wtyczki jedną od separatorka w tyle kolektora , i 2 od czujników pod kolektorem
odpinasz przewody ( zapamiętaj gdzie jakie ) od czujników
podnosisz kolektor
i jest twój
u mnie uszczelki były ok i u ciebie pewnie też będą wyglądają na solidne
teraz tak , nie zdziw się jak po odwrotnej stronie kolektrora ( na dolocie ) zobaczysz 4 klapki sterowane ciśnieniem , u mnie jedna była złamana i trzymała się na szlamie ( syfie ) kolektora tylko cud sprawił ż enei wpadła do silnika
skoro juz to robisz to odrazu moja rada zród to co ja wyłam wszystkie 4 klapki i wkręć te mechanizmy spowrotem bez tych klapek , klapki te bardzo często się wyłamują i wpadają do silnika bo tylko tam mogą koszt takiego wpandięcia to jakieś 5 tyś zł za prawie cały nowy silnik bo praktycznie cały idzie sie............
klapki te służą tylko do zamykania dopłuwy powietrza przy gaszeniu silnika więc smiało możesz je wywalić , nie wierz w bajki że nie działa kontrola trakcji itp bo to bzdury .......................
nawet jak u ciebie wszystkie klapki będą ok to i tak bym je wywalił bo nie znas zdnia ani godziny kiedy pękną i po zawodach ...................
domyślam się że chcesz czyścić ten kolektor więc polecam środki do czyszczenia silnika i wrzątek ale najpierw odkręć taki mały separatorek ( klucz 10 ) i igłą ( nie ostrą stroną ) go przeczysć pozatym ma on wytrzymałość 3 bary i jak byś chciał pod ciśnieniem czyścić kolektor to go załatwisz
wyczyść też przy okazji zawór EGR ................
skręcasz w odwrotnej koleności i nie zapomnij o żadnej śrubce !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ogólnie zabieg bardzo polecam auto zbiera się od 1800 obrotów a wcześniej 2200 i nie dawało nic czyszczenie czujników od turbo i egr wymiana odmy i czyszczenie zaworu egr dopiero kolektor i ten separatorek , no i wymiana przewodów ( wężyków)
i chyba pracuje jakoś tak równiej - ciszej ale to może autosugestia
no to tyle , jak coś to pytaj
powodzenia
aha ważna żecz uważaj z dokręcaniem śrub ja urwałęm 6 sztuk
