BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 15:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Demontaż kolektora ssącego
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 11:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
Witam, chciałbym sie dowiedziec czy łatwo zdemontować kolektor ssący, i czy douzo śrób jest i roboty, prosze o wskazówki, czy nowe uszczelki muszą byc koniecznie? jutro bede podejmował próbe, pozdrawiam. silnik 320i 150 KM

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 16:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
witam

dobrze trafiłeś robiłem to w sobote u siebie w takim samym modelu .........................

więc potrzebujesz 3 godziny czasu i 2 kluczy nasadówke 10 ( zwykłą )i nasadówkę 12 ( głęboką tak na z 2 cm ) śrubokręt płaski , klucze torks ,klucze imbus i chyba to wszystko ..... aha kup sobie z 1,5 metra nowych rurek bo przy okazji można większość wymienić ( ja miałem sparciałe ) koszt takich rurek to jakieś 1 zł za metr a warto ..............

po koleji :

odkręcasz osłone silnika (imbusy )
zciągasz pokrywe filtra przeciwpylowego-kabinowego ( zatrzaski)
wyciągasz filtr
odkręcasz półkę filtra kabinowego ( torksy ) i wypinasz z niej kable ( 2 szt )
odkręcasz sciankę pod półką filtra ( torksy )
odkręcasz osłone kolektora ( imbusy )
okręcasz prowadnice kabli do wtrysków ( zapomniałem jak sie nazywa taki klucz - odwrócony torks ale u mnie poszłolekko kombinerkami )
odkręcasz doloty do zaworu EGR (po jednej opascje - płaski śrubokręt )

teraz możesz zabrać sie za kolektor :

odkręcasz bagnet ( klucz 10 )

odkręcasz śruby rozmiar 10 chyba było ich 6 albo 8 szt
odkręcasz śruby rozmiar 12 chyba 6 albo 8 szt
podnosisz lekko kolektor
odpinasz 3 wtyczki jedną od separatorka w tyle kolektora , i 2 od czujników pod kolektorem
odpinasz przewody ( zapamiętaj gdzie jakie ) od czujników
podnosisz kolektor
i jest twój

u mnie uszczelki były ok i u ciebie pewnie też będą wyglądają na solidne

teraz tak , nie zdziw się jak po odwrotnej stronie kolektrora ( na dolocie ) zobaczysz 4 klapki sterowane ciśnieniem , u mnie jedna była złamana i trzymała się na szlamie ( syfie ) kolektora tylko cud sprawił ż enei wpadła do silnika

skoro juz to robisz to odrazu moja rada zród to co ja wyłam wszystkie 4 klapki i wkręć te mechanizmy spowrotem bez tych klapek , klapki te bardzo często się wyłamują i wpadają do silnika bo tylko tam mogą koszt takiego wpandięcia to jakieś 5 tyś zł za prawie cały nowy silnik bo praktycznie cały idzie sie............
klapki te służą tylko do zamykania dopłuwy powietrza przy gaszeniu silnika więc smiało możesz je wywalić , nie wierz w bajki że nie działa kontrola trakcji itp bo to bzdury .......................
nawet jak u ciebie wszystkie klapki będą ok to i tak bym je wywalił bo nie znas zdnia ani godziny kiedy pękną i po zawodach ...................

domyślam się że chcesz czyścić ten kolektor więc polecam środki do czyszczenia silnika i wrzątek ale najpierw odkręć taki mały separatorek ( klucz 10 ) i igłą ( nie ostrą stroną ) go przeczysć pozatym ma on wytrzymałość 3 bary i jak byś chciał pod ciśnieniem czyścić kolektor to go załatwisz

wyczyść też przy okazji zawór EGR ................

skręcasz w odwrotnej koleności i nie zapomnij o żadnej śrubce !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ogólnie zabieg bardzo polecam auto zbiera się od 1800 obrotów a wcześniej 2200 i nie dawało nic czyszczenie czujników od turbo i egr wymiana odmy i czyszczenie zaworu egr dopiero kolektor i ten separatorek , no i wymiana przewodów ( wężyków)

i chyba pracuje jakoś tak równiej - ciszej ale to może autosugestia :)

no to tyle , jak coś to pytaj

powodzenia :)



aha ważna żecz uważaj z dokręcaniem śrub ja urwałęm 6 sztuk :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 19:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
Dzieki kolego . Pozdrawiam.

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
nie dziękuj kolego , właśnie doczytałem że masz 320 i a ja pisałem o 320d :P
Pozdrawiam :mur: sorrka moja gafa :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
A jakie rurki to sa kolego pod ten kolektor, z jakiego materiału i srednicy

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 19:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
tak myslałem, bo skoro sbiera sie od 1800 obrotów,,,,,,,,,:) pozdrawiam

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: hehe
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Anglia
Elerro napisał(a):
nie dziękuj kolego , właśnie doczytałem że masz 320 i a ja pisałem o 320d :P
Pozdrawiam :mur: sorrka moja gafa :mur:

ale za to mi sie przydalo dzieki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 08:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
jeśli chodzi o wężyki to wyjmij jeden jaki kolwiek bo wszystkie są takie same i na wzór kup takich z 1,5 metra

WEST - bardzo polecam ten zabieg u ciebie kolektor jest chyba większy o 2 doloty ale reszta powinna być taka sama ..................
:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 16:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
A wie któs moze jak sie zdejmuje w 320 benzyniaku, bo musze odme wymienić, pozdrawiam.

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL