BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 17:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] z silnikiem 2,5l vanos czy nievanos
PostNapisane: 8 maja 2009, 17:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Z góry przepraszam za założenie nowego wątku. Odpowiedz jest zapewne juz na forum ale przekopanie go to utopia :/

Przymierzam sie do zakupu e34 z motorem 2,5 o mocy 192KM m50b25. No i mam pytanie: Wg tej strony http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M50 (wiem że wiki to moze kiepskie źródło) istnieje oddzielnie silnik 2,5 192KM i oddzielnie 2,5 192KM vanos.

Jako że jestem zieloniutki w tym temacie... o co chodzi? Na czym polega ta różnica, czym dokładnie jest ten vanos? Czy znaczy to ze były motory m50 z i bez vanosa? Jesli tak to jak rozpoznac czy dane auto ma czy nie ma vanosa? No i czy raczej szukać auta z vanosem czy bez i dlaczego?

Po prostu będę wdzięczny za naświetlenie tego tematu w całości...

Pzdr

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: vanos nie vanos
PostNapisane: 8 maja 2009, 17:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
z vanosem 192 km
bez vanosa 170 km

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 18:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
tigwelder, Mylisz się. 325i-192KM a 323i-170KM. Vanos to zmienne fazy rozrządu czyli jepszy moment..... zresztą nie bede sie rozpisywał prosze linki poczytaj sobie http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 623e4f2fd9

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#231729

A nastepnym razem użyj pocji szukaj!!!!

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 19:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
tigwelder napisał(a):
z vanosem 192 km
bez vanosa 170 km

Niestety nie kolego, jeśli chodzi o piecyki w e34 to 170 koni ma 12 zaworówka, natomiast 192 kucyki hulają w 24v.
Moc jest ta sama - 192 Km, różnica jest w momencie obrotowym - z vanosem 250Nm, bez 245Nm więc niby nie wielka ale po załączeniu vanosa ok. 3500obr. czuć lekkie, przyjemne kopnięcie w kręgosłup :D Wizualne porównanie na fotkach - kopułka na przodzie głowicy silnika:
bez vanosa: http://us1.webpublications.com.au/stati ... 48_2lo.jpg
z vanosem: http://kartuzy.info/images/ogloszenia/21470.jpg

Oraz polecam przeczytać ten temat: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=20060


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 19:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
Barthezz, :super:

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 21:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
No dobra :) To juz wiem w zasadzie wszystko...

powiedzcie mi jeszcze tylko czy różnica pomiędzy motorem z i bez vanosa jest tylko zauważalna czy też znaczna? I jak sie kształtuje sprwawa awarii, czy vanos sie jakos specjalnie serwisuje... ogolnie czy polowac koniecznie na vanosa czy niekoniecznie czy tez sie go wystrzegać...

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 00:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Na papierze te 5Nm różnicy to raczej niewiele ale maksymalny moment masz obniżony do 4200obr/min. czyli 500 mniej niż bez vanosa, to raczej mocniejszy argument na plus dla niego. Co do różnic w użytkowaniu to niestety nie mam doświadczeń z autkiem bez vanosa, może tu wypowie się ktoś bardziej obeznany. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony, a z tego co mi wiadomo nie jest to awaryjny element i nie należy się go bać przy zakupie autka, innymi słowy: co nie zaszkodzi - napewno pomoże :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 12:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Szukaj bardziej zadbanego egzemplarza auta a to czy ma vanos czy nie mało co zmienia poniewaz w razie wyprzedzania i tak redukujesz bieg wchodzisz na wsyokie obroty gdzie moc i moment sa te same

A te 5Nm różnicy to zalezy od stanu silnika jeden z vanosem może już mieć ich 230 a ten bez vanosa 240NM jechałem już autem z vansoem które gorzej chodziło od, porównywalnego bez vanosa

I małe sprostowanie to jest awaryjny element w większości E-34 vanos juz grzechocze koszt naprawy spory a ktoś kto umie to ustawic bezcenny :)

Znam ludzi którzy specjalnie szukjaa ładnych wersji bez vanosa jeżeli planuja kupic autko na długo

Różnice w osiągach sa rzadne i minimalne ( nieodczuwalne ) w elastyczności aha vanos nie włączą się przy 3500RPM on działa cały czas i właśnie pomaga juz od najnizszych obrotów przy 3500RPM to uz kazde niestyrane zyciem M50B25 ma przyjemny ciag :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 12:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dorzucę jeszcze tyle od siebie, że z vanosem przy jeździe w mieści czuć tę większą elastyczność, dodatkowo zmienne fazy rozrządu zmniejszają zużycie paliwa i to też jest argument za vanosem. Wielkiej różnicy w serwisie z vanos lub bez niema, no chyba że sie sypnie (objawia się grzechotaniem na biegu jałowym i nieregularną pracą) wtedy koszty wymiany są już sporawe ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 12:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
tigwelder napisał(a):
z vanosem 192 km
bez vanosa 170 km


Skąd ludzie biorą takie informacje? :mur:


Ogólnie jeśli masz dylemat vanos vs. nie-vanos, polecam zdecydowanie silnik z vanosem. Dlaczego? Otóż R6 cierpią na tak zwany "słaby dół", a dzięki vanosowi ten problem niejako zanika, przez co mamy wrażenie, że silnik ciągnie w całym zakresie obrotów. Fajna sprawa.

Ten system ma jeszcze wiele innych zalet, ale faktem też jest, że może się posypać, dlatego warto mieć przygotowane kilka zł na ewentualny remont. Nie są to wielkie pieniądze, o ile dobrze pamiętam oscylują w granicach 1000 zł, ale warto je zainwestować i mieć święty spokój oraz cieszyć się sprawnym vanosem.
Mi bardzo tego systemu brakuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 13:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
hehe valodrane nie obraź sie ale ten problem znika dopiero w V8 lub V12 ze słabym dołem vanos mało co tu zmienia jechałem na kilku spotach i zlotach kilkoma M50B20 i M50B25 z vanosmai i bez i różnice sa znikome wierz mi :)

Dopiero najnowsze silniki BMW maja tak opracowane mapy dwa vanosy że maja moment koło 2500 do około 4000RPM w silniku R6 w silniku M50 naprawdę mało to zmienia :)

Nawet z vanosem R6 to nie jest silnik ktorym wyprzedza się z 5 biegu po to mamy skrzynię biegów żeby móc posłuchac klangu R6 na wysokich obrotach zwłaszcza jeżeli jeździsz M50B20 to dół praktycznie nie istnieje w tym aucioe czy ma vanosa czy nie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 14:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
Jezdze Vanosem m50b20 i porównywałem jazde z m50b20 bez Vanosa mojego przyjaciela i powiem wam szczerze że jedyną naprawde rzucającą sie różnica elastycznośc w niskich partiach obrotów.Przy prędkości ok.30 km/h z Vanosem moge smiało jechac na 4 jak i na 5 i nie szapnie i po dodaniu gazu "jako-tako" przyspiesza. Bez Vanosa ma gorzej. Z naszych doswiadczeń Vanos mniej pali. Te różnice nie są wielkie.

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 15:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Tu coś jeszcze dla kolegi zainteresowanego kupnem - na co zwrócić uwagę przy zakupie czyli "grzechotka" w vanosie: http://www.youtube.com/watch?v=4KEpNe171ac
:hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 22:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no to wiem juz wszystko :) dzięki wszystkim...

a te róznice w spalaniu to jakiego rzędu? litr? dwa?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 09:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
max. Litr

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 11:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Zdzira 850I napisał(a):
ten problem znika dopiero w V8 lub V12

Doskonale o tym wiem. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 17:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
tylko w V12 przybywa litrów na sto kilometrów :)

Znajdź auto w jak najlepszym stanie i nie patrz na to czy ma vanos czy nie :) Tylko zadbany silnik da Ci frajde z jazdy niezadbany czy to vanos czy nie będzie do kitu :)

Swoja droga spalanie jest cut mniejsze w vanosie ale bardziej zależy tu jaka ty masz noge :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL