BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 05:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Niski stan płynu chłodniczego a odpowietrzenie układu
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Przeboje z układem chłodzenia trwają już ponad 1,5 miesiąca. Zaczęło się od magicznej kontrolki niskiego stanu płynu chłodniczego. Uzupełniłem braki ale następnego dnia to samo. Minęło trochę czasu zanim zlokalizowałem wyciek - 2 dziurki w zbiorniku wyrównawczym, przez które pod ciśnieniem leciała woda po wężu na dół. Zbiornik sklejony, założony z powrotem; niestety leci jeszcze od dołu, mniej bo mniej ale nadal. Udało mi się kupić używany zbiornik od Dzikusa, z uśmiechem na twarzy zamontowałem, kontrolki nie ma, układ niby odpowietrzony wg instrukcji 'Sam naprawiam....'. Oczywiście sielanka nie trwała długo. Po 3 dniach na desce pali się znajomy symbol, odpalam motor, nurkuję pod auto i... sucho. Dopiero po szybszej jeździe zauważyłem, że cieknie. Jedna mała dziurka i ta sama historia. Pozostało ASO, 246PLN (oczywiście bez korka). Zbiornik zamontowany, niby odpowietrzony i jedziemy.. Uśmiech z mojej twarzy znikł dzisiaj wieczorem, ale za to pojawiła się kontrolka. Na zimnym silniku otwieram korek, krócieć poniżej normalnego poziomu ale nigdzie nie cieknie, sprawdzałem przez te parę dni w różnych warunkach. Żaden z objawów walniętej uszczelki pod głowicą nie pasuje. Czy może to być efekt zapowietrzenia układu? Czy zna ktoś jakiś sprawdzony sposób (inny niż w książce 'Sam naprawiam BMW') żeby w domowych warunkach to zrobić czy lepiej udać się do fachowców? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 05:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
U mnie z ukladem chlodzenia byla naprawde dluuuga droga. Tez cieklo i co chwile cos naprawialem kupowalem. Tyle ze ja mialem jakby nadcisnienie tzn.zdejmowalo mi przewody od plynu chlodzacego i takie tam. Sprawa zakonczyla sie po wymianie uszczelki pod glowica. Mialem najwyrazniej jakies przedmuchy i tak od tamtej pory mam spokoj.
Co do odpowietrzenia...nie wiem jak tam jest napisane w tym poradniku ale ja odpowietrzalem tak ze podnioslem na lewarku strone od kierowcy tak zeby cale powietrze ktore sie zatrzymalo gdzies tam w rurkach spokojnie moglo sobie przeleciec do gory
Co moge dodac...nadcisnienie rozsadzilo mi chlodnice...tzn byla wybrzuszona w dolnej czesci no i zaczela przeciekac. Innymi slowy wszelkie proby latania wyciekow konczyly sie niepowodzeniem bo i tak wybijał w kolejnym slabym miejscu
Mam nadzieje ze Twoj problem sie jakos szybko rozwiaze
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 07:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Wg podręcznika: Ustawić ogrzewanie na max a poziom dmuchawy na pierwszy stopień, odkręcić korek wlewu cieczy chłodzącej i śrubę odpowietrzającą. Uruchomić silnik. Dolewać płynu dopóki spod śruby odpowietrzającej nie zacznie lecieć strumień cieczy chłodzącej pozbawiony pęcherzyków powietrza. Następnie dokręcamy śrubę i uzupełniamy zbiornik wyrównawczy po brzegi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Są też takie wycieki których możesz nie zauważyć bo leci niewiela i wyparowyje od razy na nagrzanym elemencie.
Nieraz zostają białe zacieki ale nie zawsze.

Czy zauważyłeś inne dziwne objawy, np.
- zwiększone dymienie parą wodną z rury,
- Krem w oleju ( nawet po długiej jaździe),
- wywalanie płynu po zatrzymaniu przez korek...

Może sam czujnik jest uszkodzony jeśli nie występują powyższe objawy ?!

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Nic z wymienionych przez Ciebie rzeczy nie występuje. Nic nie kopci, nawet przy ostrzejszej jeździe, pod korkiem nie ma żadnego 'masełka' czy nalotu, poziom oleju w normie, nie śmierdzi spalinami ze zbiornika wyrównawczego, węże nie są spęczniałe. Czujnik niby w porządku, bo jak doleję trochę to jest spokój.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 18:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Jeszcze jedno pytanie odnośnie spęczniałych węży, otóż sprawdzałem jeszcze raz ten górny (rozgrzany silnik i klima na min temperaturę) i był trochę twardy ale mogłem go zdusić normalnie palcami. Tak ma być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 18:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: Wicklow IRL
Moje BMW: 320 D 136hp
Podpisuje sie pod tym tematem mialem podobny problem, znalazlem maly przeciek niesety znowu plyn znika, troche mniej od kolegi bo zaledwie jakas 50ml na 2000km ale zawsze.
wyzej wymienionych objawow nie mam wiec chetnie dowiem sie co jeszcze mozna sprawdzic MOJ MODEL TO [E46] 320D 99R


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 19:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
kolega Homer0315, dobrze radzi podnieść przód. ja to zrobiłem w taki sposób że tył był na zjeździe do garażu a przodem wjechałem jeszcze po desce na 2 cegły. silnik chodzi, max temperatura w środku, odkręcić odpowietrznik i powolutku lać płyn. W przypadku BMW problem z zapowietrzaniem jest taki że nagrzewnica jest wyjątkowo wysoko co może powodować właśnie zbieranie sie tam powietrza. Pozdrawiam :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 16:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
wipeer
Dobrze mowi !!! Wódki mu dajcie :D
Weze sa twarde...tez mam czasami obawy ze sa troszke za twarde ale tam jednak jakies cisnienie jest :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 16:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Przedwczoraj odpowietrzałem, trochę pojeździłem, dzisiaj też i jak na razie sucho, kontrolka odpukać się nie pojawiła. Dzięki za porady!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 06:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Sprawa się chyba wyjaśniła. Za poradą wipeer i Homer0315 odpowietrzyłem tak jak trzeba i od paru dni jest spokój. Problem chłodzenia mam nadzieję, że rozwiązany. Dzięki Panowie! :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 09:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
jacek.kupracz napisał(a):
Sprawa się chyba wyjaśniła. Za poradą wipeer i Homer0315 odpowietrzyłem tak jak trzeba i od paru dni jest spokój. Problem chłodzenia mam nadzieję, że rozwiązany. Dzięki Panowie! :ok:
Spoko od tego tu jesteśmy, ja miałem identyczną sytuacje jak Ty i od jakiegoś roku po tym zabiegu mam już z tym spokój :D

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 18:45 
witam u mnie jest problem tego typu odpaliłem samochód i pojawiła sie kontrolka zawiadamiającą mnie o niskim stanie płynu chłodzącego i tak z 3 razy po przekręceniu kluczyka za 4 razem już sie nie zapaliła , nie jeździłem nigdzie tyle co wyjechałem z garażu wiec silnik był zimny odkręciłem korek od wlewu i tam jest pływak był na dnie wiec odkręciłem korek od odpowietrzenia i pływak wypłyną i było widać ze jest płyn chłodzący , zakręciłem kontrolka sie nie paliła wcale pojechałem silnik sie nagrzał potem odkręciłem i pływak znowu w dole , odkręciłem po raz kolejny dwa korki i znowu powietrze wylatywało i pływak wypychało na powierzchnie , sprawdziłem również korek od oleju czy niema na nim jakiegoś białego osadu co świadczyło by o głowicy albo uszczelce, korek był bez osadu sam olej sprawdziłem i na zimnym i na gorącym silniku


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 20:55 
Jest to Bmw e46 318i 118 km


Góra
  
 
 Tytuł: uciekający płyn???
PostNapisane: 25 maja 2009, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: KraÂśnik
Witam. Ja również mam problem i mam nadzieję, że to złe odpowietrzenie jest, okaże się jak wróci od speca. Pęknięta uszczelka i takie tam spędzają mi sen z powiek. U nas zaczęło się tak: po przejechaniu ok. 4 km wjechałam na wjazd, zatrzymałam się (bramę trzeba było otworzyć) i ruszyłam nie za szybko, po prostu normalnie. Co pyknęło, ludzie sie zaczęli drzeć zatrzymałam się na podwórku i wszędzie dym, i płyn chłodniczy. Szok. Rozsadziło praktycznie cały zbiorniczek. Po wymianie dolaniu płynów, odpowietrzeniu (mam nadzieję że nie do końca przeprowadzonym tak jak trzeba) moja becia zaczęła przy gazowaniu kopcić na czarno. Niby spoko lepiej na czarno niż na biało. Ale tak było kilka dni. Ostatnio zaczął ubywać płyn i dziś rano ruszyłam już z dziwnym czarno białym dymkiem. Myśląć, że to nie dobrze wróciłam i faktycznie na luzie leciał dziwny dymek, po gazowaniu również białawy. Załamka. Ale wpadliśmy jeszcze z mężem na pomysł i odkręciliśmy korek od zbiornika. Przestała dymić, ale co ok. 2-3 minuty pracy silnika na postoju płyn a to podnosił się i wylewał z pływakiem, a to opadał. Dodam, że korek i bagnet czysty bez masełka i innych tam, poziom oleju ok. Bąbelków w płynie nie widać. Paranoja. Spece kazali jeszcze wymienić korek, bo może zaworek nie działa tak jak trzeba. Może może może. No coś mnie już trafia, a koszmar jest o tyle gorszy, że kupiliśmy naszą becię po okazjnej cenie, zanim zapłaciliśmy drugą połowę, zrobliśmy nią 600 km wszystko było dokładnie posprawdzane o swoich macherów, samochód dostaje w d..pę i bez żadnego zarzutu silnik pracuje cicho i równiótko. Więc co jest? Rozpisałam się trochę, ale jest to nasza 3 trójka i sie załamujemy. Pozdrionka i dzięki za jakąś radę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Mozliwe że termostat przytarł się i nie do końca go otworzyło któregoś razu.
Miałem tak raz u siebie, a później się już to nie powtórzyło. Oczywiście nie rozwaliło mi zbiornika ale węże popuchły i wywalało płyn przez korek a żar był jak machę otworzyłem jak w tropikach.
Później przy wymianie termostatu zauwazyłem na starym że ma przytarte ścianki boczne ( tak jak by blokował sie o nie ) i mozliwe że sprężyna nie dała rady go otworzyc i tak się raz zdarzyło.
Tylko trochę niepokoi mnie ten dym z rury u ciebie??? :-k

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: płyn
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: KraÂśnik
tak ale termostat wraz z obudową wymieniony w marcu nówka
Teraz okazało się (stoi biedna rozebrana) że to przewód od zbiornika był pęknięty i mam nadzieję, że to jest przyczyną. Okaże sie po wymianie. Ale mam jeszcze jeden problem, niby nic ale nasza becia miała problem z odmą, tzn. wyła sobie od czasu do czasu, przy włączonej klimie częściej i głośniej, dlatego przy okazji szukania przyczyny ubytku płynu dotarli do odmy. Znalazła się przyczyna jęków i wycia: w seperatorze (odmie) jest tak pomarańczowa okrągła guma, sparciała i latała sobie jak chciała. Trzeba wymienić tylko problem jest taki, że nie wiemy jak to sie dokładnie nazywa, a na necie i w sklepach też trudno coś znaleźć. Sorki że pod tym tematem to piszę i nie zakładam nowego postu, ale może ktoś miał problem podpbny i wie coś na ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niski stan płynu chłodniczego a odpowietrzenie układu
PostNapisane: 15 listopada 2009, 18:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Lubniewice
Moje BMW: E-39
Kod silnika: M52
Witam, posiadam BMW e-39 523i i mam taki problem. Od dłuższego czasu na wyświetlaczu komputera pokazuję mi się komunikat o niskim stanie płynu chłodzącego... lecz płynu jest cały czas w normie, tak jak powinno byc. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niski stan płynu chłodniczego a odpowietrzenie układu
PostNapisane: 15 listopada 2009, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Moje BMW: F10
Cytuj:
Wg podręcznika: Ustawić ogrzewanie na max a poziom dmuchawy na pierwszy stopień, odkręcić korek wlewu cieczy chłodzącej i śrubę odpowietrzającą. Uruchomić silnik. Dolewać płynu dopóki spod śruby odpowietrzającej nie zacznie lecieć strumień cieczy chłodzącej pozbawiony pęcherzyków powietrza. Następnie dokręcamy śrubę i uzupełniamy zbiornik wyrównawczy po brzegi.




Chodzi mi o ostatnie zdanie...na pewno uzupełnia się zbiornik wyrównawczy po brzegi? Przecież ciecz rozszeża się pod wpływem ciepła i jeśli będzie full nie rozsadzi zbiornika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niski stan płynu chłodniczego a odpowietrzenie układu
PostNapisane: 15 listopada 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
jacek.kupracz napisał(a):
Przeboje z układem chłodzenia trwają już ponad 1,5 miesiąca. Zaczęło się od magicznej kontrolki niskiego stanu płynu chłodniczego. Uzupełniłem braki ale następnego dnia to samo. Minęło trochę czasu zanim zlokalizowałem wyciek - 2 dziurki w zbiorniku wyrównawczym, przez które pod ciśnieniem leciała woda po wężu na dół. Zbiornik sklejony, założony z powrotem; niestety leci jeszcze od dołu, mniej bo mniej ale nadal. Udało mi się kupić używany zbiornik od Dzikusa, z uśmiechem na twarzy zamontowałem, kontrolki nie ma, układ niby odpowietrzony wg instrukcji 'Sam naprawiam....'. Oczywiście sielanka nie trwała długo. Po 3 dniach na desce pali się znajomy symbol, odpalam motor, nurkuję pod auto i... sucho. Dopiero po szybszej jeździe zauważyłem, że cieknie. Jedna mała dziurka i ta sama historia. Pozostało ASO, 246PLN (oczywiście bez korka). Zbiornik zamontowany, niby odpowietrzony i jedziemy.. Uśmiech z mojej twarzy znikł dzisiaj wieczorem, ale za to pojawiła się kontrolka. Na zimnym silniku otwieram korek, krócieć poniżej normalnego poziomu ale nigdzie nie cieknie, sprawdzałem przez te parę dni w różnych warunkach. Żaden z objawów walniętej uszczelki pod głowicą nie pasuje. Czy może to być efekt zapowietrzenia układu? Czy zna ktoś jakiś sprawdzony sposób (inny niż w książce 'Sam naprawiam BMW') żeby w domowych warunkach to zrobić czy lepiej udać się do fachowców? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.


Również miałem problem z ubywającym płynem w chłodnicy w 330d i długo nie mogłem zlokalizowac wycieku. Okazało się że do wymiany jest częśc nr.11 z rysunku.Sprawdz może to ta sama usterka. Wyciek ten jest praktycznie nie widoczny ponieważ jest to uszczelka na bloku silnika i podczas jazdy jest odrazu osuszany.Moją uwagę zwróciły czerwone zacieki na bloku. :)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

_________________
rob186


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL