BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Tunning 525 TDS
PostNapisane: 11 maja 2009, 15:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem e39 525 TDS 99'. Swoją Becie mam od roku, zrobiłem na niej ponad 20 tys km, aktualny (podobno) autentyczny przebieg to 220 tys. Podobno autentyczny bo książke serwisową ma, ale czy prawdziwą... Wymieniałem dwukrotnie filtry, olej etc. Silnik bierze około 2-2.5 litra oleju na 3 tys km przy średnim spalaniu w cyklu zimowym 9.3 l/100 km. W lecie wydaje mi się, że mniej tego oleju bierze przy czym pali oczywiście też średnio ponad litr mniej. Wstępne badanie przyczyny poboru oleju to turbina. Prócz tego silnik na biegu jałowym nie chodzi idealnie równo. Wskazówka nieznacznie drga. Polecono mi przeczyszczenie wtrysków odpowiednimi specyfikami, które dodaje się do paliwa. Tak też zrobiłem (wczoraj), czekam na efekty.

Chciałbym podnieść moc mojej Buni i ewentualnie zmniejszyć dość mocno wyczuwalną turbo dziurę przy zachowaniu norm bezpieczeństwa dla silnika z tym przebiegiem i zużyciem.

Co polecacie?
Prosiłbym przy każdej możliwej opcji o opisanie kosztów (tak mniej więcej) i bezpieczeństwa.


BTW. Czy coś prócz zapchanych wtrysków może być przyczyną nierównej pracy silnika? Dodam, że czasami gdy wrzucę jałowy bieg silnik spadnie do obrotów około 500-600 a wtedy zaczyna drgać samochód, po lekkim "przygazowaniu" obroty się wyrównują. Jeśli to wtryski to czyścić czy wymienić? Jeśli czyścić to jak, jeśli wymienić to ile taka przyjemność?


Z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 20:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Takie zużycie oleju które podałes jest niedopuszczalne !! daj turbosprężarke do regeneracji !! sprawdz na komputerze jaka jest chwilowa dawka paliwa , daj sobe spokój z czyszczenem wtrysków niewiele to pomaga , gdy jz dojdziesz do ładu z silnkem sprawdz kompresje wtedy stwerdzisz czy warto podnosc moc ,

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Właściwie to konsultowałem na forum owe zużycie oleju to kazali się tym raczej nie przejmować.

Regeneracja turbiny - 600 zł, lepiej dać do regeneracji czy kupić inną używke, bo nowa raczej nie wchodzi w rachube - 2000 zł :/

Chwilowa dawka paliwa, jakie powinna być norma? Co jeśli wyjdzie nie tak?

Coś jeszcze co do silnika?

Podkreślam, że pobór oleju przebadano dość ogólnikowo, na zasadzie "dymi z wlewu oleju czy nie". Jeśli to nie turbo to co? pierścienie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: MC_PODL
Sprawdz wtrysk sterujacy moze miec peknieta obudowe ja tak mialem

_________________
PieniÂądze szczeÂścia nie dajÂą.
Dopiero zakupy!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Kalisz
kolego z tym przebiegiem to chyba coś nie tak ja mam w swoim tds przejechane mam 198 tys i jak zrobie wymiane to do nastepnej wymiany moge zapomnieć gdzie jest korek od oleju to tak na marginesie a przechodzac do temetu to jezeli naprawde ci ten olej tak bierze to nie radził bym mocy podnosic !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 23:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
tyle oleju brac nie powinna to oczywiste, turbina do regeneracji. Ja bym reanimował ją, zamiast kupować używke. Natomiast jeśli chciałbym później podnosić moc, wiedząc że turbine mam po regeneracji, to bym sie nie zdecydował. IMHO jeśli chcesz podnieść moc swojego TDSa to .... go sprzedaj i kup coś mocniejszego, albo zregeneruj turbine, doprowadź silnik do ładu i ciesz sie 143konnym tdsem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 23:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Oka. To jeszcze 2 rzeczy.

Na coś prócz turbiny zwrócić szczególną uwage?
Wyjechana turbina może być przyczyną spadku mocy?

luck525tds napisał(a):
kolego z tym przebiegiem to chyba coś nie tak ja mam w swoim tds przejechane mam 198 tys i jak zrobie wymiane to do nastepnej wymiany moge zapomnieć gdzie jest korek od oleju to tak na marginesie a przechodzac do temetu to jezeli naprawde ci ten olej tak bierze to nie radził bym mocy podnosic !!


Dlatego pisałem, że jest to PODOBNO prawdziwy przebieg :P Co wiecej zależy od szanowania silnika, jak ktoś cisnął nierozgrzanemu silnikowi to mógł szlag trafić turbinę. Tego nie wiem..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 08:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
turbodziura jest faktycznie wkurzajaca ale jesli nie bedziesz mial silnika w stanie idealnym to lepiej nie sprawdzaj czy sie uda. zrob turbo, uporaj sie ze wszystkimi bolaczkai i jak skonczysz jedz na hamownie i zmierz cisnienie sprezania. jak wyjdzie blisko seryjnych wartosci to zglos sie do bagora. sam myslalem o chipie ale bez pomiarow sprawnosci to ryzykowan sprawa. aha, koszt chipa to 300 u bagora a np w v-tech to 1450zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 15:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
duza turbodziura jest oznaka choroby silnika , zdrowy tds powinien miec malutką dziure
dawka paliwa sprawdzana komputerowo powinna wynosc od 4,5 mg do 5,5 mg w zaleznosci od typu silnika jezeli bedzie inna np, 6 mg lub mniej np.3 mg robi sie korekte połozenia nastawnika na pompe :)
MichuBa napisał(a):
Wyjechana turbina może być przyczyną spadku mocy
przecez to oczywiste
MichuBa napisał(a):
Na coś prócz turbiny zwrócić szczególną uwage
sprawdz sobie kompresje slnk tds żyleta osąga okolice 36 bar , ( mój ma 32 -30 bar) wiec jest spoko
MichuBa napisał(a):
pobór oleju przebadano dość ogólnikowo, na zasadzie "dymi z wlewu oleju czy nie"
jest w tym troche prawdy ale to temat dosc głeboki wiążący sie kondycją uszczelniaczy zaworowych oraz prowadnic bądz perscieni tłokowych
moja rada chyba kazdy sie z nią zgodzi
1 jedz podepnj sie pod kompa czy wykrywa błedy
2 jedz ustaw dawke oraz kąt wtrysku
3 napraw trubine
4 sprawdz kompresje

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Dzięki wielkie :) + dla Ciebie :P

A co do turbodziury, no do 2 tys. obrotów nie ma mowy o czuciu mocy, w zasadzie do 1.5 tys to muł, potem zaczyna stopniowo być trochę lepiej, ale dopiero 2 tys obrotów to dostaje kopa.

A co do w/w zabiegów (pomijając naprawde turbiny bo tego koszty znam) to jakie są przybliżone koszty? I czy ktoś może mi polecić dobry zakład który się tym profesjonalnie zajmie w okolicach Kielc albo Tarnowa ?


A co z ciśnieniem, jeśli będzie za niskie to da się to jakoś podratować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 18:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
MichuBa napisał(a):
A co do turbodziury, no do 2 tys. obrotów nie ma mowy o czuciu mocy
max moment obrotowy tds zyskuje chyba w okolicach 1800 obr ale pewny niejestem
MichuBa napisał(a):
ale dopiero 2 tys obrotów to dostaje kopa.
turbo pompuje w tym momencie max wiec auto ma kopa
MichuBa napisał(a):
to jakie są przybliżone koszty?
sprawdzanie dawki oraz ewentualna korekta 100 -150 zł , ustawiane pompy oraz sprawdzanie jej wydjanosci na stole 400 -500 zł + demontaż oraz montaż pompy do silnka
MichuBa napisał(a):
A co z ciśnieniem, jeśli będzie za niskie to da się to jakoś podratować?
wszystko sie da :) wymieniamy tylko tłoki pierscienie blok do szlifu , zawory docieramy i gtara gra :)
MichuBa napisał(a):
zajmie w okolicach Kielc albo Tarnowa
:zalamany: :zalamany: daleko

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 10:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Cytuj:
max moment obrotowy tds zyskuje chyba w okolicach 1800 obr ale pewny niejestem


Wedlug danych producenta: Moment obrotowy [nm/przy obrotach]: 260/2200 ale osobiście odczuwam to troche wyzej gdzies ok 2400 rpm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 11:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
No to wkręcanie się silnika u mnie nakładało by się idealnie na dane producenta.

A może być tak, że któryś wężyk albo uszczelka są nieszczelne i ucieka olej? (Mechanika silnika jest dla mnie raczej jak na razie mało wgłębionym tematem poza podstawami wiec pytam nawet o to :P)

Bo prawdę mówiąc wychodzi na to że turbo dziura jest w normie jak dla tego silnika, drgająca wskazówka obrotomierza do sprawdzenia, a pobór oleju jest dość duży przy czym ani nie dymi jakoś wyjątkowo (jak każdy zadymi na jak sie jej przyłoży). Jedyne co zauważyłem (nie wiem czy to normalne dla tego silnika, pierwszy raz mam TDS'a) że przy zmianie biegu na wyższy przy obrotach powyzej 3.5 tys, auto nie odrazu przyśpiesza. Potrzebuje sekundy żeby znów zaczęło przyspieszać.

Poddam ją w/w zabiegom bliżej wakacji (teraz potrzebuje samochód 24/7 do dyspozycji) to opisze co się okazało.

A i jeszcze jedno, mam problem praktycznie od zakupu z drgającą kierownicą przy hamowaniu (z odpowiednim naciskiem, jak mocniej lub słabiej to zanika) przy prędkości 90-130 km/h. Co wiecej jadąc 130+ mam wrażenie jakby samochód nie sunął idealnie po jezdni a delikatnie zaczynał drgać. Tarcze wraz z klockami były wymieniane w listopadzie. Mechanik oglądał piasty, wahacze, podobno luzów nie ma, wszystko proste. Są jedynie b. delikatne luzy na drążkach kierowniczych, ale to naprawdę niewielkie. Oglądana była tez na szarpakach, na urządzeniach diagnostycznych, nic nie znaleziono. Fakt faktem przednie amory będą do wymiany gdyż mają 56-59 %. Jedyne co dotychczas mi polecono to wymienić felgi. Autko jest na 15'' (niestety Felgi nie są orginalne, jakiejś firmy KING).

Co Wy możecie mi poradzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 09:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
http://www.infosamochody.pl/dane_techniczne,kod-76,marka-bmw,model-325_tds.html Silnik jak wiadomo ten sam masz w piatce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Kalisz
nie do konca taki sam w e39 jest 280nm a w e36 jest jescze przed liftem z aluminiowym kolektorem dolotowym i ma 260nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
MichuBa napisał(a):
Są jedynie b. delikatne luzy na drążkach kierowniczych,
zadnych luzów
jezeli masz wątpliwości co do felg to zamień przód na tył lub spróbuj pożyczyc od kogoś dwa koła i zobaczy czy przestane drgac
MichuBa napisał(a):
Tarcze wraz z klockami były wymieniane w listopadzie
neoznacza ze są proste mogłes wjechac w kałuże i wystarczyło
luck525tds napisał(a):
nie do konca taki sam
rożnca polega na innym sofcie :)
MichuBa napisał(a):
że przy zmianie biegu na wyższy przy obrotach powyzej 3.5 tys, auto nie odrazu przyśpiesza. Potrzebuje sekundy żeby znów zaczęło przyspieszać.
no to niejest normalne
tak zapytam masz komputer pokładowy ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
tylko podający spalanie, średnią prędkość, temp, dystans.

Tarcza jak jest krzywa to dalej wymiana, tak?

Ale przed założeniem nowych tarcz również drgała kierownica, wiec musiałbym mieć pecha, żeby 2 razy zjebać tarcze :P

Spróbuje założyć inne felgi, a co jeśli okaże się, że to nie one?
Noi co z tym przyśpieszaniem?


Sprawa jest dość dziwna z tym silnikiem, bo z jednej strony bierze olej, na jałowym nie chodzi idealnie równo, a z drugiej nie ma jakiegoś wielkiego spadku mocy. Tak jak pisałem, chodzi jak 130 konny passat(z przebiegiem 100 tys i pełnym serwisem) do 100, powyzej jest mocniejsza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 17:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
nie bez powodu skrót TDS oznacza Trudno Dociec Sedna (setna) ?
zrób pomiary które pisałem bez nch niewiele zdzałąsz
ps. pytałem o komp poneważ przy pomocy kompa pokładowego opierajac sie o wskazania chwilowego spalana mozna okreslic prawidłowosc dawki paliwa

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
aaa :) to ta szybko idź pobiegaćąca pod 30 l/100km mała wskazówka jest :P tzn jak mogę to poznać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 10:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Cytuj:
aaa to ta szybko idź pobiegaćąca pod 30 l/100km mała wskazówka jest tzn jak mogę to poznać?
:rotfl: :rotfl: :rotfl: niestety ekonomizer pokazje chwilowe spalanie w litrach na kilometr a mi chodzi o spalanie w litrach ale na godzine

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL