BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 20:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Grasz w Totto Lotka ??
tak, regularnie 6%  6%  [ 5 ]
tak, sporadycznie 61%  61%  [ 47 ]
nie, wcale 32%  32%  [ 25 ]
Liczba głosów : 77
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 17:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: e34
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19757
Ja chciałbym 850 CSi :hyhy:

_________________
Obrazek

Zapraszam do oglądania SWAP na M52B28 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Frank napisał(a):
co dla kogo jest diametralne to kwestia wzgledna. Wiadomo,ze nie jest to identyczny, a w zasadzie mocno zmieniony W12 i to wystarczy. Operujesz w tej chwili wyłącznie podejrzeniami i gdybaniem, katalogu czesci Bentleya nie ma pod ręką , zatem nie bede dalej dyskutował o domniemanych wnetrznosciach golfa VR6 w W12 - czyste spekulacje poki co.


Ech, dobrze, jak uwazasz. Tak czy inaczej technologia z Bentleya byla najpierw mocno testowana w VW - najpierw w Passacie W8, pozniej w Phaetonie W12 i temu nie zaprzeczysz...

Przypomne Ci jeszcze cos takiego

Obrazek

czyli protoplaste Veyrona.

Frank napisał(a):
czy 100% taki sam to nie wiem, z uwagi na roznice chociazby w rozstawie osi ( moze np wał jest inny ? ) ale na pewno podobny. I to własnie napisałem. :)]


Na pewno maja wiecej wspolnego ze soba, niz wal Bentleya i BMW.

Frank napisał(a):
znow nie dasz rady udowodnic czy układ kierowniczy i typ wspomagania w GT jest identyczny jak w Phaetonie, czesci zawieszenia musielbysmy sprawdzic w katalogach czesci, układ silnika i skrzyni oraz napedu jest istotnie podobny.


Tak jak pisalem wczesniej, watpie aby Bentley, Lamborghini czy Porsche korzystaly z tych samych numerow co VW - z prostego powodu, aby zatrzec slad po wykorzystaniu tych samych podzespolow.

Frank napisał(a):
Ale ktore A6 ? Bo Murcielago jest starsze od aktualnego A6..wiec moze to A6 ma hamulce podobne do tych z Murcielago ? I w czym podobne są te hamulce ?
ze są 4 tarcze, zaciski i klocki ? Czy są po prostu identyczne ? W takim razie pozostaje sie cieszyc,ze np w A6 3.0 TDI mamy hamulce z Murcielago. Bardzo dobra reklama dla modelu.


C5 RS6, zaciski sa takie same - i tu i tu produkt Brembo.

Frank napisał(a):
Dla mnie o jakosci auta swiadczy przede wszystkim wykonanie wnętrza , a tu chyba nie ma zadnych watpliwosci,ze GT odcina się grubą kreską od wszystkich tanszych modeli koncernu.


I nie zgodze sie z tym zalozeniem, wedlug mnie jest bledne - do kazdego samochodu mozesz sobie jakims wkladem pieniedzy i pracy zrobic wnetrze porownywalne z GT - zreszta sa firmy, ktore sie tym zajmuja. Nowego silnika czy zawieszenia sobie juz w ten sposob nie zrobisz - przykladem sa wszystko maloseryjne supersamochody jak Zonda, CCX, itd.

Tu masz przyklad na bazie Range Rovera

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Materialy w miejsach gdzie cos zmieniono, sa porownywalne z tym co znajdziesz w GT.

Frank napisał(a):
Jak juz jestesmy przy Bentleyu, to zawsze mozna kupic sobie Brooklandsa , ktory juz nie jest spokrewniony z Phaetonem , wliczajac w to swoj 6,75 V8 :)


Dlatego nie wspomnialem nawet slowem o Brooklandsie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Vermilion napisał(a):
Frank napisał(a):
Ale ktore A6 ? Bo Murcielago jest starsze od aktualnego A6..wiec moze to A6 ma hamulce podobne do tych z Murcielago ? I w czym podobne są te hamulce ?
ze są 4 tarcze, zaciski i klocki ? Czy są po prostu identyczne ? W takim razie pozostaje sie cieszyc,ze np w A6 3.0 TDI mamy hamulce z Murcielago. Bardzo dobra reklama dla modelu.


C5 RS6, zaciski sa takie same - i tu i tu produkt Brembo.

Frank napisał(a):
Dla mnie o jakosci auta swiadczy przede wszystkim wykonanie wnętrza , a tu chyba nie ma zadnych watpliwosci,ze GT odcina się grubą kreską od wszystkich tanszych modeli koncernu.


I nie zgodze sie z tym zalozeniem, wedlug mnie jest bledne - do kazdego samochodu mozesz sobie jakims wkladem pieniedzy i pracy zrobic wnetrze porownywalne z GT - zreszta sa firmy, ktore sie tym zajmuja. Nowego silnika czy zawieszenia sobie juz w ten sposob nie zrobisz - przykladem sa wszystko maloseryjne supersamochody jak Zonda, CCX, itd.


Co do wnetrza to sie zgodze ale i technicznie mozesz zmienic caly samochod. Sa firmy ktore wsadza ci co tylko bedziesz chcial. Inna sprawa to firmy typu Brabus czy Alpina.

A co do hamulcow Brembo - niektore modele tarcz sa takie same w wielu samochodach roznych marek ze wzgledu ze korzystaja z poddostawcow. Jesli czesci maja logo BMW/Audi/Honda a tak naprawde produkuje je brembo,bosch,sachs czy valeo to sa to czesci BMW/Audi/Hondy czy producenta? Te same czesci mozna kupic z logiem producenta a nie marki dla ktorej produkuje. Idac tym tropem zmieniajac czesci w samochodzie musimy zmieniac tylko w aso aby pozostalo to BMW bo przeciez nie bedzie znaczka BMW na jakiejs czesci? Dlatego zaden lemforder/bosch/sachs/valeo/hella a tylko wylacznie BMW!!! A idac jeszcze dalej to czy my jezdzimy w ogole BMW?? Przeciez wiekszosc czesci dostarczaja poddostawy. Moze powinnismy policzyc dokladnie wszystkie czesci, sprawdzic kazda jakiego jest producenta i ten ktorego elementow jest najwiecej jest producentem?? Np Bosch 525 tds :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

A idac jeszcze dalej to mozna sie spierac czy moze kompania wytapiajaca metal na dana czesc nie jest jej producentem badz kopalnia w ktorej go wydobyto :rotfl: :rotfl: :rotfl:

A idac jeszcze dalej... juz mi sie nie chce chodzic :hyhy:

A ten Range malina. Dodaje do listy moich pojazdow za milion :rotfl:


Ostatnio edytowano 20 maja 2009, 18:25 przez wnukus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
hmmm milion to nieduzo ale:

1. 850Csi
2. E34-M5
3. Dodge Charger 7,2RT
4. Chevrolet Camaro Z28

Tyle mi starczy raczej by starczyło i zostało na piękną cysterne z logiem Shell :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
wnukus napisał(a):
Co do wnetrza to sie zgodze ale i technicznie mozesz zmienic caly samochod. Sa firmy ktore wsadza ci co tylko bedziesz chcial. Inna sprawa to firmy typu Brabus czy Alpina.


Skads musisz pozyskac dane rzeczy, nikt od podstaw nie zbuduje Ci silnika na zamowienie, bo chcesz miec w swoim aucie przykladowo akurat 6.1L V10.

wnukus napisał(a):
A co do hamulcow Brembo - niektore modele tarcz sa takie same w wielu samochodach roznych marek ze wzgledu ze korzystaja z poddostawcow. Jesli czesci maja logo BMW/Audi/Honda a tak naprawde produkuje je brembo,bosch,sachs czy valeo to sa to czesci BMW/Audi/Hondy czy producenta? Te same czesci mozna kupic z logiem producenta a nie marki dla ktorej produkuje. Idac tym tropem zmieniajac czesci w samochodzie musimy zmieniac tylko w aso aby pozostalo to BMW bo przeciez nie bedzie znaczka BMW na jakiejs czesci? Dlatego zaden lemforder/bosch/sachs/valeo/hella a tylko wylacznie BMW!!! A idac jeszcze dalej to czy my jezdzimy w ogole BMW?? Przeciez wiekszosc czesci dostarczaja poddostawy. Moze powinnismy policzyc dokladnie wszystkie czesci, sprawdzic kazda jakiego jest producenta i ten ktorego elementow jest najwiecej jest producentem?? Np Bosch 525 tds


Zastanow sie nad logika tego co napisales - czy uwazasz, ze BMW projektujac nowy model, dzwoni do roznych firm poszukujac gotowych hamulcow do swojego modelu? Jest odwrotnie, sami projektuja caly uklad hamulcowy, a pozniej szukaja podwykonawcy, ktory cos takiego wykona. Widziales kiedys, zeby dwa modele samochod marek ze soba nie spokrewnionych, nie wspolpracujacych ze soba mialy takie same czesci (co byloby dowodem Twojej teorii), bo ja sie z takim przypadkiem nie spotkalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Vermilion napisał(a):
Tak czy inaczej technologia z Bentleya byla najpierw mocno testowana w VW - najpierw w Passacie W8, pozniej w Phaetonie W12 i temu nie zaprzeczysz...


Technologia z Bentleya GT- owszem- była jakby " testowana " w Phaetonie. Jednak, co powtorze po raz kolejny - dosc znaczaco zmodyfikowana :) poza tym nie mieszajmy do tego passata W8 - nie ma on z tą dyskusją nic wspolnego.
Vermilion napisał(a):
czyli protoplaste Veyrona.


Protoplastą Veyrona było Bugatti EB 18/3 Chiron. A to coupe VW ..coz,szkoda ,ze nie weszło do wielkoseryjnej produkcji :) w kazdym razie nie miało nic wspolego z Veyronem, wiecej raczej z Audi AVUS.
Vermilion napisał(a):
Na pewno maja wiecej wspolnego ze soba, niz wal Bentleya i BMW.
A moze tyle samo co wał BMW i Rolls Royce ? Swietna polemika :ok:
Vermilion napisał(a):
Tak jak pisalem wczesniej, watpie aby Bentley, Lamborghini czy Porsche korzystaly z tych samych numerow co VW - z prostego powodu, aby zatrzec slad po wykorzystaniu tych samych podzespolow.
co jeszcze nie dowodzi,ze czesci ,o ktorych wyzej mowilismy są identyczne.
Vermilion napisał(a):
C5 RS6, zaciski sa takie same - i tu i tu produkt Brembo.


dobrze, ale Murcielago było wczesniej.
Vermilion napisał(a):
I nie zgodze sie z tym zalozeniem, wedlug mnie jest bledne - do kazdego samochodu mozesz sobie jakims wkladem pieniedzy i pracy zrobic wnetrze porownywalne z GT - zreszta sa firmy, ktore sie tym zajmuja. Nowego silnika czy zawieszenia sobie juz w ten sposob nie zrobisz - przykladem sa wszystko maloseryjne supersamochody jak Zonda, CCX, itd.


zrobic mozna wszystko - swap silnika , doładowanie go czy zmiana zawieszenia oraz hamulcow tez jest mozliwa. Nie rozumiem,dlaczego uwazasz,ze modyfikacja/wymiana zespołu napedowego jest niemozliwa, ale ok. W kazdym razie mowimy o autach seryjnych. I watpie, by dało sie zmienic w kazdym detalu wnerze np passata, aby dorownac bentleyowi. Obojetnie jaka skora bysmy foteli nie obszyli :)
Vermilion napisał(a):
Dlatego nie wspomnialem nawet slowem o Brooklandsie.


wspomniałes ogolnie o Bentleyu -
Vermilion napisał(a):
Frank napisał(a):
Dla mnie Lamborghini to Lamborghini, Bentley to Bentley a Bugatti to Bugatti. Manipulacje akcjami mnie nie obchodzą :)


I masz racje, dopoki nie bedziesz zagladal w mniej dostepne miejsca, w ktorych natkniesz sie na te same czesci z logiem VW co w Passacie, czy innym popularnym modelu. Ale takie juz prawa fuzji w branzy motoryzacyjnej.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Vermilion napisał(a):
wnukus napisał(a):
Co do wnetrza to sie zgodze ale i technicznie mozesz zmienic caly samochod. Sa firmy ktore wsadza ci co tylko bedziesz chcial. Inna sprawa to firmy typu Brabus czy Alpina.


Skads musisz pozyskac dane rzeczy, nikt od podstaw nie zbuduje Ci silnika na zamowienie, bo chcesz miec w swoim aucie przykladowo akurat 6.1L V10.

wnukus napisał(a):
A co do hamulcow Brembo - niektore modele tarcz sa takie same w wielu samochodach roznych marek ze wzgledu ze korzystaja z poddostawcow. Jesli czesci maja logo BMW/Audi/Honda a tak naprawde produkuje je brembo,bosch,sachs czy valeo to sa to czesci BMW/Audi/Hondy czy producenta? Te same czesci mozna kupic z logiem producenta a nie marki dla ktorej produkuje. Idac tym tropem zmieniajac czesci w samochodzie musimy zmieniac tylko w aso aby pozostalo to BMW bo przeciez nie bedzie znaczka BMW na jakiejs czesci? Dlatego zaden lemforder/bosch/sachs/valeo/hella a tylko wylacznie BMW!!! A idac jeszcze dalej to czy my jezdzimy w ogole BMW?? Przeciez wiekszosc czesci dostarczaja poddostawy. Moze powinnismy policzyc dokladnie wszystkie czesci, sprawdzic kazda jakiego jest producenta i ten ktorego elementow jest najwiecej jest producentem?? Np Bosch 525 tds


Zastanow sie nad logika tego co napisales - czy uwazasz, ze BMW projektujac nowy model, dzwoni do roznych firm poszukujac gotowych hamulcow do swojego modelu? Jest odwrotnie, sami projektuja caly uklad hamulcowy, a pozniej szukaja podwykonawcy, ktory cos takiego wykona. Widziales kiedys, zeby dwa modele samochod marek ze soba nie spokrewnionych, nie wspolpracujacych ze soba mialy takie same czesci (co byloby dowodem Twojej teorii), bo ja sie z takim przypadkiem nie spotkalem.


Bmw czy jakikolwiek inny producent projektujac model wyznacza stylistyke itp oraz parametry jakie ma spelniac np uklad hamulcowy. Jesli dany poddostawca jest w stanie spelnic te wymogi to dostarcza je dla BMW czy innej marki. Jesli mowi sie o czesciach na pierwszy montaz np Helli, Lucasa czy jakiejkolwiek innej firmy to uwazasz ze BMW projektuje i produkuje te czesci "pod przykrywka" firm zewnetrznych??? Moj ojciec przez ladnych kilka lat prowadzil sklep z czesciami wiec wiem ze nieraz zdarzaly sie czesci pasujace do calkowicie roznych samochodow. Przeszukam katalog to ci wkleje jak znajde :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Frank napisał(a):
Protoplastą Veyrona było Bugatti EB 18/3 Chiron. A to coupe VW ..coz,szkoda ,ze nie weszło do wielkoseryjnej produkcji :) w kazdym razie nie miało nic wspolego z Veyronem, wiecej raczej z Audi AVUS.


EB 18/3 powstalo pozniej i jest rozwinieciem pomyslu z Coupe. AVUS mial inaczej zbudowany silnik, tez W12, ale rozniacy sie znacznie od pozniejszych W12 VW.

Frank napisał(a):
zrobic mozna wszystko - swap silnika , doładowanie go czy zmiana zawieszenia oraz hamulcow tez jest mozliwa. Nie rozumiem,dlaczego uwazasz,ze modyfikacja/wymiana zespołu napedowego jest niemozliwa, ale ok.


Nadal nie rozumiesz tego co staram Ci sie wyjasnic, jasne silnik mozesz przelozyc, jezeli masz skad, nie zlecisz jednak nikomu budowy jednostkowego silnika czy chocby skrzyni biegow od podstaw, tak jak mozesz zmienic sobie wnetrze.

wnukus napisał(a):
Bmw czy jakikolwiek inny producent projektujac model wyznacza stylistyke itp oraz parametry jakie ma spelniac np uklad hamulcowy. Jesli dany poddostawca jest w stanie spelnic te wymogi to dostarcza je dla BMW czy innej marki. Jesli mowi sie o czesciach na pierwszy montaz np Helli, Lucasa czy jakiejkolwiek innej firmy to uwazasz ze BMW projektuje i produkuje te czesci "pod przykrywka" firm zewnetrznych???


Tak BMW projektuje dany uklad czy czesc w calosci samemu lub z jakas pomoca wybranego poddostawcy. W wielkoseryjnej produkcji nie jest nigdy tak, ze kupuje sie gotowy element z polki. Hella, Lucas to tylko producenci czesci, wykonaja Ci to co im zlecisz. Hella to nawet swietny przyklad, bo zlecajac im budowe lampy do jakiegos modelu musisz im dac gotowy projekt, skad inaczej wiedzieliby jakie sa Twoje oczekiwania?

wnukus napisał(a):
Moj ojciec przez ladnych kilka lat prowadzil sklep z czesciami wiec wiem ze nieraz zdarzaly sie czesci pasujace do calkowicie roznych samochodow. Przeszukam katalog to ci wkleje jak znajde :cwaniak:


Ok jestem ciekaw co znajdziesz, bo moge sie mylic. Tak jak Ci mowilem, czesci musza pasowac do samochodow roznych marek, ktore nigdy nie byly zwiazane ze soba, ani nie wspolpracowaly ;) Jedyny przyklad jaki znam i moge podac jezeli chodzi o wykorzystanie tych samych elementow w roznych samochodach, to jakies elementy skrzyni biegow, produkowane przez jedna firme - np Getrag czy ZF.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1697
Lokalizacja: LLU
1967r Ford Mustang Shelby GT500M fastback (auto marzen;))

e36 m3

e38 750i

wiecej mi nic nie trzeba by bylo do szczescia :) :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 19:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Vermilion napisał(a):
Widziales kiedys, zeby dwa modele samochod marek ze soba nie spokrewnionych, nie wspolpracujacych ze soba mialy takie same czesci (co byloby dowodem Twojej teorii), bo ja sie z takim przypadkiem nie spotkalem.


przykładow jest trochę , chociazby skrzynie automatyczne ZF montowane w Audi, BMW czy Jaguarach,,,- 5HP24, 6Hp24...

Cytuj:
EB 18/3 powstalo pozniej i jest rozwinieciem pomyslu z Coupe. AVUS mial inaczej zbudowany silnik, tez W12, ale rozniacy sie znacznie od pozniejszych W12 VW.


Vermilion, EB 18/3 nie jest rozwinieciem zadnego pomysłu z coupe, był zrobiony na bazie Laborghini DIablo VT , ale traktuje się go jako protoplaste Veyrona , nawet w wikipedii
Cytuj:
Rozwój pojazdu rozpoczął się od zbudowania w roku 1999 samochodu koncepcyjnego EB 18/3

VW coupe to po prostu inne auto, nie wiem czemu sie doszukujesz zwiazkow z Veyronem. :)
Vermilion napisał(a):
Nadal nie rozumiesz tego co staram Ci sie wyjasnic, jasne silnik mozesz przelozyc, jezeli masz skad, nie zlecisz jednak nikomu budowy jednostkowego silnika czy chocby skrzyni biegow od podstaw, tak jak mozesz zmienic sobie wnetrze.
a zlecisz komus budowe nowej deski rozdzielczej i foteli ?
Jesli masz wystarczajace pieniadze to zamowisz sobie i nowe wnetrze i nowy silnik.

Ty mowisz jedynie o obszyciu skórą tego co było wczesniej. Na tej samej zasadzie do seryjnego silnika mozesz sobie dołozyc np kute tłoki i kompressor.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 20 maja 2009, 19:14 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 19:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Vermilion napisał(a):
wnukus napisał(a):
Moj ojciec przez ladnych kilka lat prowadzil sklep z czesciami wiec wiem ze nieraz zdarzaly sie czesci pasujace do calkowicie roznych samochodow. Przeszukam katalog to ci wkleje jak znajde :cwaniak:


Ok jestem ciekaw co znajdziesz, bo moge sie mylic. Tak jak Ci mowilem, czesci musza pasowac do samochodow roznych marek, ktore nigdy nie byly zwiazane ze soba, ani nie wspolpracowaly ;)


http://www.swag.de/pl/teilesuche/produk ... hiksearch/

To tak na szybko ze swaga ale wierz mi ze jest kupa niespodzianek w pojazdach roznych marek ze nieraz czesci pasowaly od calkiem innych pojazdow (tj po nr produktu)

Edit: nie da sie tego dokladnie zlinkowac ale wystarczy ze przejrzysz tarcze hamulcowe, klocki itp a zobaczysz przy produkcie rozne marki. No i tak jak napisal Frank wiele gotowych podzespolow pakowano do roznych samochodow - chocby alternatory, rozruszniki, skrzynie, silniki wycieraczek czy otwierania szyb, klocki, tarcze, zbiorniczki, , tarcze sprzegla itp itd


Ostatnio edytowano 20 maja 2009, 19:14 przez wnukus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 19:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Za 1mln Nie kupił bym mojego wymarzonego autka (Veyron) :znudzony: a tak realnie to ferrari :) ale nie najnowze jakies starsze :oczami: :oczami: :oczami: :serce: koniecznie czerwone, Ladny domek :] I reszta na konto :hyhy:

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Frank napisał(a):
przykładow jest trochę , chociazby skrzynie automatyczne ZF montowane w Audi, BMW czy Jaguarach,,,- 5HP24, 6Hp24...


Wnetrznosci tych skrzyn beda podobne, ale nie mow mi, ze przekrecisz skrzynie z tym samym kodem z BMW do Audi ;)

Frank napisał(a):
a zlecisz komus budowe nowej deski rozdzielczej i foteli ?
Jesli masz wystarczajace pieniadze to zamowisz sobie i nowe wnetrze i nowy silnik.


Sa setki koszmarnych projektow, gdzie ktos lepil nowe deski chocby z laminatu. Nowego silnika nie zbudujesz od podstaw, bo nie znajdziesz firmy, ktora bylaby zainteresowana takim projektem - budzet takie projektu bylby poprostu irracjonalnie duzy.

wnukus napisał(a):
http://www.swag.de/pl/teilesuche/produk ... hiksearch/

To tak na szybko ze swaga ale wierz mi ze jest kupa niespodzianek w pojazdach roznych marek ze nieraz czesci pasowaly od calkiem innych pojazdow (tj po nr produktu)

Edit: nie da sie tego dokladnie zlinkowac ale wystarczy ze przejrzysz tarcze hamulcowe, klocki itp a zobaczysz przy produkcie rozne marki. No i tak jak napisal Frank wiele gotowych podzespolow pakowano do roznych samochodow - chocby alternatory, rozruszniki, skrzynie, silniki wycieraczek czy otwierania szyb, klocki, tarcze, zbiorniczki, , tarcze sprzegla itp itd


Zagladam i widze - te same tarcze do Mercedesa i VW, czy Mercedesa i Chryslera, szkoda tylko, ze te firmy ze soba wspolpracowaly Mercedes z VW chocby przy projekcie LT i Sprintera, z Chryslerem przy 300C (pokrewny z W210) i Pacifice. To samo dotyczy pozostalych elementow, ktore wymieniles.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
Nowego silnika nie zbudujesz od podstaw, bo nie znajdziesz firmy, ktora bylaby zainteresowana takim projektem - budzet takie projektu bylby poprostu irracjonalnie duzy.

zalezy co masz na mysli, oczywiste ze nikt nie zaprojektuje i zbuduje np 5.0 V10 jak w M5, ale np takie silniki budowane w malych seriach i wylacznei na zamowienie jak wsadzaja w USA do hotrodow sa przewaznie budowane z customowych czesci i mozna powiedziec od nowa, bo taki silnik jak niskoobrotowe V8 o wielkiej pojemnosci jakich klepia tam na potege wielkiej filozofii nie potrzebuja

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Santino napisał(a):
zalezy co masz na mysli, oczywiste ze nikt nie zaprojektuje i zbuduje np 5.0 V10 jak w M5,


Mam namysli zbudowanie wszystkiego calkowicie od podstaw, najblizej tego o czym mysle sa silniki z F1 - ale tam tez buduje sie je w jakiejs wiekszej ilosci, raz, ze sa potrzebne, dwa inaczej byloby to nieoplacalne

Santino napisał(a):
ale np takie silniki budowane w malych seriach i wylacznei na zamowienie jak wsadzaja w USA do hotrodow sa przewaznie budowane z customowych czesci i mozna powiedziec od nowa, bo taki silnik jak niskoobrotowe V8 o wielkiej pojemnosci jakich klepia tam na potege wielkiej filozofii nie potrzebuja


Tak, ale silniki do hotrodow, czy muscle carow skladasz z gotowych elementow dostepnych na rynku - wlasciwie jak z klockow. "Customowosc" takiego rozwiazania sprowadza sie do roznej kombinacji elementow skladowych - nikt nie zrobi Ci glowicy pod zamowienie, bloki mozna, ale do tego trzeba miec bardzo gruby portfel.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Prowokacja udana... :rotfl: A tak na poważnie to nie dałbym tyle kasy za ulepszonego woldzwagena, o ile w Audi można jeszcze ciut dopłacić jak komuś zależy, o tyle tutaj nie. Tym bardziej, że woldzwagen na przykładzie Phaetona potwierdził, iż nie jest to marka, która potrafi i powinna robić luksusowe samochody.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1416
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e39 528iA
Kod silnika: m52b28
ale przynudzacie...miało być tak pięknie jak ktoś wygra milion itd. a wy gadacie o tym czy veyron ma takie same szwy na kierownicy co panda, fiesta czy jakieś inne cudeńko :wstyd: dajcie na wstrzymanie :spi:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1183
Lokalizacja: kuj-pom.
Moje BMW: E90
A ja bym dopieszczał i inwestował w moją Bunię :serce: :)

_________________
Pomarańcze + czarna nera + gleba:
viewtopic.php?f=6&t=33259&start=140
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Ja nic bym nie kupował, tylko wpłacił cały milion na lokatę którą w TV poleca sam Hubert Urbański!!!

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 93
Kupiłbym BARDZO STJUNINGOWANE E36, następnie je odtjuningowałm wyremontował i dal jakiemuś biednemu dziecku :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL