BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 08:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318 tds brak ładowania akumulatora
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Lokalizacja: LeÂżajsk
Siema, ostatnio coś ciągle rozładowuje mi się akumulator, wymieniłem go na inny, co prawda nie nowy, ale sprawny i dalej to samo, co może być przyczyną? Alternator go nie ładuje?
Czy może coś go rozładowuje? Wydaje mi się że lampka od akumulatora nie gaśnie kilka sekund po odpaleniu silnika, ale nie jestem pewny czy dawniej szybciej gasła, aha i jak sprawdzić miernikiem czy ładuje akumulator, ile v powinno być na zapalonym i zgaszonym silniku? Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: obecnie brak
podłącz miernik do akumulatora i na odpalonym silniku powinieneś miec od 13.8 do 14.4 V jeśli będziesz miał mniej to możesz miec padnięty regulator napięcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Lokalizacja: LeÂżajsk
Zaraz sprawdzę to napięcie, a wiesz może kolego, ile taki regulator napięcia kosztuje, i czy da rade wymienić go samemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: obecnie brak
ceny regulatora nieznam ale wymiana jest prosta pewnie poradzisz sobie sam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: obecnie brak
ceny regulatora nieznam ale wymiana jest prosta pewnie poradzisz sobie sam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
sprawdz szczotki w alternatorze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Da się wymienić samemu, jak będziesz miał drugi to zobaczy jak to wygląda i oczym mowa.
Regulator znajduje się z tyłu alternatora.
Zmierz jeszcze jakie masz napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Jeżeli jest tak jak pisał krzysiek852, to może masz za duży pobór prądu w stanie spoczynku.
Żeby się nie powtarzać tu jest link z opisem jak przeprowadzić pomiar poboru i jaka jest jego dopuszczalna wartość:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47063

P.S. o ile dobrze kojarzę to szczotki w tym alternatorze są razem z regulatorem.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 25 maja 2009, 15:58 przez Toudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Lokalizacja: LeÂżajsk
Dzięki koledzy za rady, sprawdzałem napięcie i na pracującym silniku utrzymuję się w granicach 13,05V, wiem że to jest za mało, i teraz pytanie czy jest to wina regulatora napięcia, czy możliwe jest że to jest stary akumulator na wykończeniu i tak mało wzkazuje?
Sprawdzałem pobór prądu i na pokrętle ustawionym na 200mA wzkazuje 5,4 i niewiem jak to zinterpretować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: obecnie brak
13,05 to za mało pewnie padł ci regulator napięcia, wymieńgo i powinno by ok a nawet jak masz stary akumulator to i tak napięcie ładowania powinno byc w przedziale 13.8 - 14.4 V.więc stawiam na regulator napięcia. nie dziękuj kliknij pomógł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Lokalizacja: LeÂżajsk
Dzięki :ok: , jutro sprawdzę jeszcze dla pewności na nowym aku, i zabieram się za ten regulator napięcia, i teraz mam pytanie, jak się do niego dostać, od dołu czy od góry da rade?, bo alternator w tdsie nie jest w za ciekawym miejscu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: obecnie brak
w tym ci już nie pomogę bo niewiem jak to jest rozmieszczone w tds. w moim 1,8is wyciągłem obudowe wentylatora i wyjełem na zewnątrz alternator bo przy okazji wymieniałem w nim łożyska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 19:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
mam ten sam silnik co ty i podobny mialem problem, niby ladowanie bylo ale jakies nie za wielkie i po dwóch dniach juz nie odpalal a akumulator roczny, przyczyna byly szczotki które byly juz dosc zużyte i dotego jedna dziwnie gleboko wgryzła sie w komutator, przez co co chwile ładowało to nie, chociaz kontrolka nie swieciła.
aby wyjac regulator i szczotki ( są razem) musisz wyjac altrenator a to juz troche pracy,
nie opisze dokladnie tego bo bylo dawno ale spróbuje.
1 wymontowac wisco i tunel na chłodnicy
2 zdjac pasek wieloklinowy
3 odkręcić "wolne koło" przez ktore przechodzi pasek koło alternatora bo zasłania ono śróbe
3 odłaczyć akumulator
4 odkrecic przewody od alternatora ( nie pamietam ale chyba odkręcałem kolektor ssący by był do nich lepszy dostęp
5 odkręcić alternator i tu problem z śróba od spodu (kanał lub podnośnik) jest zly dostęp , polecam klucz z przegubowym koncem
6 wyjąć alrernator do przodu
Mi to zajeło całe popołudnie jak soc sobie przypomne to dopisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Gdynia
Witam, mam ten sam problem. Oddałem samochód do elektryka, ten strwierdził że jest padnięty regulator napiecia i że kosztuje on 400zł, troszke sie przeraziełm tą ceną, czy jest to możliwe żeby tyle kosztował regulator napięcia czy koleś chce mnie przyciąc? Próbowałem szukac w sklepach motorycacyjnych to okazuje sie że jest z tym problem bo w żadnym sklepie nie mają czegoś takiego, nawet na zamówienie, Porażka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL