BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 11:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
to brak niestety..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 09:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
a jak z tymi skaczącymi obrotami na biegu jałowym?
Podobno zdarza się że pękają obudowy wtrysku sterującego... A co innego jeśli nie to ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 18:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
niesądze aby peknieta obudowa wtrysku ster. miała wpływ na falowanie :) przy pęknietej obudowie łatwo zaobserwowac wydobywającą sie rope z tego wtrysku ( zalany cały bok silnika ) w mojej bemce tez był pekniety wtrysk ster , jednak zadnych falujących obrotów , zadnych osłabnięc i zadnych niepokojących objawów tylko wyciekające paliwo :)
ps, tutaj masz bardzo ciekawy temat napisany przez "guru bmw " - roberta ( nestety nieobecnego od dłższego czasu na forum
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22376

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 16:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Poczytałem, posprawdzałem, byłem u znajomego mechanika, pooglądaliśmy.

Po pierwsze, pisałem, że nie dymi. Oj dymi i to dość solidnie, ostatnio miałem okazje jechac za swoją bunią, prowadził kumpel, znając jego styl jazdy jechał raczej na niskich obrotach (obstawiam 1000-2500). Dymiła jak diabli, potrafiła po 2-3 s na biegu dymić ciemnym dymem z wydechu.

Po drugie, ogladaliśmy silnik. Nie znam fachowej nazwy, ale istnieje coś takiego jak rura zwrotna do silnika od turba, sprawdziliśmy, sporo oleju w niej i dość mocno nim pluje. Sugeruje to luzami na turbie.

Po trzecie, przyglądneliśmy się falującymi obrotami. Wychodzi na to, że jest to pompa wtryskowa, a konkretniej jej nastawnik.

Pytania 2:
po pierwsze, czy nieciekawy stan turba ma wpływ na "zdrowie" silnika? Pełna regenracja turbiny (zostaje tylko stara obudowa) to koszt 1500 zł. Nie ukrywam, że biorąc pod uwage naprawe nastawnika, wymiane amorów przód (mają po 55-58%) to nie jestem wstanie pokryć wszystkich napraw jednorazowo. Stąd pytanie, na tak wyjechanym turbie mogę jeździć i nie ma to złego wpływu na silnik, czy jest to priorytet?

po drugie, mam kontakt z facetem który regeneruje nastawniki (koszt wraz z wymianą i regulacją około 400 zł), na allegro sama regeneracja 200 zł + zamontowanie i regulacja pewno koło 100. W zasadzie nie są to wielkie koszty. Jednak mam wątpliwość czy jest to aby na pewno sam nastawnik, czy może już pompa jest w złym stanie. Jak mogę to zbadać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 18:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
MichuBa napisał(a):
ale istnieje coś takiego jak rura zwrotna do silnika od turba,
jest to rurka która doprowadza częsc spalin ponownie do silnika ( taka ochrona środowiska ) jedni demontują to rozwiązanie osobiście tez mam odłączony ten zawór
MichuBa napisał(a):
czy nieciekawy stan turba ma wpływ na "zdrowie" silnika?
oczywiście !! silnk zamast spalac paliwo i tlen spala również olej do którego nejest przystosowany wiec w pewnym momęcie powie " do widzenia "
MichuBa napisał(a):
czy może już pompa jest w złym stanie
demontaż pompy i wrzuta ją na stół pobierczy :)
MichuBa napisał(a):
(koszt wraz z wymianą i regulacją około 400 zł
wymiana niejest taka straszna ! demontjesz kolektor ssący i nastawnik masz jak na dłoni :) nowy uszczelniasz boscha 20 zł gorzej z ustawieniem dawki bez kompa niepodchodz ale to juz pisałem wczesniej , na Twoim miejscu wyciągnoł bym pompe i sprawdził jej wydajnośc , przy okazji wymiana łańchów rozrządu chyba ze masz nowe
ps. nkt niepowiedział ze bmw to tanie auta

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 20:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Za marke się płaci, jak to mówią BMW - Będziesz Miał Wydatki

O jakim uszczelniaczu Bosha mówisz?

Łańcuszki rozrządu nie były wymieniane po kupnie, w zasadzie to nie wiem czy kiedykolwiek były, ale na jednym rzekomo silnik ma przejechać spokojnie pół miliona.

A co do nastawnika, właśnie dlatego skorzystam z znajomego mi faceta który się tym zajmuje, gdyż znany jest w mojej okolicy jako najlepszy fachowiec w kwestii urządzeń mechaniczno-elektronicznych w samochodach, czyli wszystko czym steruje komputer :) 400 brutto to chyba dobra cena?

Stół pobierczy, znajde to u każdego lepszego mechanika czy na stacji kontroli?

A powiedz mi, dlaczego ludzie odłączają tą rurke która część spalin wrzuca z powrotem do silnika?

Dodam, że właśnie wracam z trasy.. Przyglądałem się dymieniu, bardziej dymi na niższych biegach, a wręcz się przestraszyłem jak zobaczyłem jaką chmure dymu zostawiłem za sobą po wciśnięciu do dechy na 3, miedzy 2500 a 3500 obr.

Aha i jeszcze jedno, podpianając pod komputer nie jestem w stanie sprawdzić w choć przybliżony sposób stanu pompy? Bo nie ukrywam że jeśli mam dać za sprawdzenie pompy 500 zł + cena demontażu i montażu to wymiana nastawnika jest tańsza, a też pokaże czy to to xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 07:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 302
Lokalizacja: WPN/WD
MichuBa, diesel nie jeździ jak nie dymi :)

odłaczenie egr podobno zwiększa elastyczność silnika :)

w autach grupy vag egr był montowany bodajże do 2000 roku, potem vag sam się z tego wycofał, więc chyba sam widzisz że to jest zbędne ;P

_________________
Timeless Ultimate Driving Machine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 08:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Dymienie dymieniu nie równe :) Jakby zadymiła troche jak jej depne to nic nadzwyczajnego, ale nie w takim stopniu.

Czyli smiało można odłączyć EGR? A może ktoś opisać jak ma wygladac odlaczenie, czym zaślepiamy otwory, etc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
k_w_ napisał(a):
MichuBa, diesel nie jeździ jak nie dymi
gawędziaż
MichuBa napisał(a):
O jakim uszczelniaczu Bosha mówisz
między nastawnikiem a pompa wtryskową jest uszczelnacz który predzej czy pznej pada :) profilaktyczne wymień go gdy bedziesz robił pompe :)
MichuBa napisał(a):
Łańcuszki rozrządu nie były wymieniane po kupnie, w zasadzie to nie wiem czy kiedykolwiek były
orginalny łańcuch ma znaki BMW wdoczne po zdjęciu przednej obudowy :) wyciągając pompe wtryskową musisz rozpiąc rozrząd wiec wtedy to zaden problem go wymienic :)
MichuBa napisał(a):
Stół pobierczy, znajde to u każdego lepszego mechanika czy na stacji kontroli?
znajdje sie w zakładze do naprawy pomp wtryskowych i wtryskiwaczy ale UWAGA wielu "Fachowców" na informacje ze to elektroniczna pompa odraz dziekuje za współprace :)
MichuBa napisał(a):
A powiedz mi, dlaczego ludzie odłączają tą rurke która część spalin wrzuca z powrotem do silnika?
silnik puszcza bąka ten bąk wędruje ponownie do komory spalania łączy sie z drugim bąkiem i tak w kółko
osobiście mam odłączony ERG i niezauważyłem zadnych ujemnych efektów moze silnik troszeczke mniej kopci

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Kalisz
mozecie powiedzieć gdzie jest ten EGR??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... hlight=erg

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... epenie+egr

:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 17 stycznia 2014, 16:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 130
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E39 528i2xVANOS
Kod silnika: M52 / TU
kazio1919 napisał(a):
duza turbodziura jest oznaka choroby silnika , zdrowy tds powinien miec malutką dziure
dawka paliwa sprawdzana komputerowo powinna wynosc od 4,5 mg do 5,5 mg w zaleznosci od typu silnika jezeli bedzie inna np, 6 mg lub mniej np.3 mg robi sie korekte połozenia nastawnika na pompe :)
MichuBa napisał(a):
Wyjechana turbina może być przyczyną spadku mocy
przecez to oczywiste


Prosze o potwierdzenie
czytałem że dawka 3mg jest bardziej paliwo żerna niż dawka 6mg, że to właśnie działa na odwrót :))) prawda to?

i drugie pytanko jaka powinna być prawidłowa kompresja na kolektorze ssącym zaraz za EGR tam, gdzie wężyk do czujnika wychodzi na jałowym i podczas normalnej pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Tunning 525 TDS
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 00:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
DZWILU88 napisał(a):
jaka powinna być prawidłowa kompresja na kolektorze ssącym zaraz za EGR tam, gdzie wężyk do czujnika wychodzi na jałowym i podczas normalnej pracy.
a jakoś tak dokładniej ? bo cięzko kotlety odgrzewać

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Tunning 525 TDS
PostNapisane: 25 stycznia 2014, 09:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 130
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E39 528i2xVANOS
Kod silnika: M52 / TU
1. dawka 3mg na nastawniku odczytana z inpa jest bardziej paliwo żerna niż dawka 6mg?


2. wpinam manometr między kolektor ssący a czujnik ciśnienie turbo, jaka powinno być ciśnienie na jałowym i np na 3 biegu przy 3000obr/min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Tunning 525 TDS
PostNapisane: 10 lutego 2014, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
DZWILU88 napisał(a):
1. dawka 3mg na nastawniku odczytana z inpa jest bardziej paliwo żerna niż dawka 6mg?

Tak,to prawda. Dawka powinna być ok.4 mg. 3mg to za duża dawka,a 6mg to za mala. Tu wlaśnie jest tak "odwrotnie" z tą dawką.
Co do pomiarów ciśnienia-na biegu jalowym nie będziesz mial tam żadnego ciśnienia lecz podciśnienie (ssanie)-którego nie zmierzysz zwyklym manometrem. Dopiero pod obciążeniem (powyżej ok.2tys.obr.) pojawia się tam nadciśnienie-turbina wkracza do akcji :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Tunning 525 TDS
PostNapisane: 11 lutego 2014, 07:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 130
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E39 528i2xVANOS
Kod silnika: M52 / TU
Zrobiłem testy ciśnienia turbiny bo w INPA mało co można zobaczyć, strasznie wolno działa :)). Podpiąłem manometr między czujnik turbiny, a kolektor, czyli przed sensorem. Oto wynik testu:

Obrazek

Test był przeprowadzony na tempomacie na prostej drodze. Pomiar odbywał się na biegu 2,3,4,5 przy obrotach 2000, 2500 i 3000.
Generalnie pomiary wyszły niemal identycznie i zastanawiam się czy są prawidłowe.
Dodam, że przy naciśnięciu gazu do dechy turbo daje około 1,2- 1,4 bara , dokładnie nie wiem ile bo wskazówka mocno drga. Jest to jednak chwilowe doładowania przy przyspieszaniu do rządnej prędkości. Potem ciśnienie doładowania wygląda tak jak powyżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL