BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Zagazowana 520i
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 19:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bielsko-BiaÂła
Witam!

:)

Kupiłem kilka dni temu BMW 520i '92 Touring 2,0 24V - silnik nazywa się chyba M50B20 tylko nie wiem czy Vanos czy nie; jak to rozpoznać?

Autko posiada sekwencje firmy BRC, sprzedawca zapewniał mnie, że spali 13-15l gazu/100km, a dziś zrobiłem dokładny test i wyszło 20l na 100km w cyklu mieszanym - czy to jest normalne spalanie tej R6-stki? Jeśli nie, to co z tym zrobić?

2 sprawa trochę nie do tego działu ale spytam...

Czy to normalne, że zdarzy się zgasnąć mu przy ruszaniu - przy szybkim ruszaniu lub pod górke? Czy zawsze trzeba wkręcić motor na +2000obr/min żeby sensownie ruszyć (płynnie i bez zduszenia)?

Bo szczerze mówiąc to nie zdarzyło mi się takie coś nigdy jeżdząc Fiestą 1,3 - zbiera się normalnie, nigdy się nie zdusi.

3 sprawa też nie do tego działu :)

Po zatrzymaniu np. na światłach auto na jałowym ma ok. 900 obr, po kilku sekundach spada na 700-800 i znów po kilku sek. leci na ciut +600 i zaczyna delikatnie zrzucać budą oraz silnik nie równo chodzi.... normalka?

PS
Jest to moje pierwsze BMW, oraz 1 zagazowane auto :hyhy:

PS2
Ilu kosztuje podpięcie pod komputer? I gdzie można to zrobić w Bielsku-Białej?
Jeśli trzaby się udać do "gazownika" to ile wyniesie regulacja gazu?

PS3 Ostatnio zgasł mi, sprzedawca powiedział mi że muszę za każdym razem czekać po włączeniu zapłonu aż zgasną te 3 czerwone kontrolki i bodajże ABS'u - z tyłu mnie wytrąbili, po czym po zapaleniu depłem gaz - a on zgasł.. i ponowne czekanie.... to też normalne?

_________________
BĂŞdziesz MiaÂł Wydatki

czy

Bardzo MÂądry WybĂłr?


Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2009, 20:34 przez Mario007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 20:12 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Mario007 napisał(a):
Kupiłem kilka dni temu BMW 520i '92 Touring 2,0 24V - silnik nazywa się chyba M50B20 tylko nie wiem czy Vanos czy nie; jak to rozpoznać?

Vanos wprowadzono w silniku M50 od września 1992 r., a rozpoznasz czy masz Vanos czy nie, gdy zerkniesz pod maskę - wersje z Vanosem mają taką kopułkę u frontu głowicy.
Tu z Vanosem:
Obrazek
a tu bez:
Obrazek
Co do spalania - przede wszystkim nie V6 tylko R6 :D Ale 20 litrów nie jest to normalne spalanie. M50B20 powinien palić w ruchu miejskim ok. 12 litrów benzyny. Często przyczyną zwiększonego spalania jest uszkodzona sonda lambda.
Mario007 napisał(a):
Po zatrzymaniu np. na światłach auto na jałowym ma ok. 900 obr, po kilku sekundach spada na 700-800 i znów po kilku sek. leci na ciut +600 i zaczyna delikatnie zrzucać budą oraz silnik nie równo chodzi.... normalka?

Nie, nie normalka, cechą silników R6 jest ich równa i płynna praca. Skoro tak Ci wolne obroty latają, przyjrzyj się silnikowi krokowemu - najlepiej wyczyść go na początek (zanurzając np. na noc w benzynie ekstrakcyjnej i przedmuchując go sprężonym powietrzem).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 20:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bielsko-BiaÂła
20l gazu, nie benzyny....

Obroty nie latają tylko cyklicznie spadają.. do +600..

Szeczrze? To ja nie wiem gdzie tu korkowiec jest...ani jak się do motora dobrać.. (maskę umie otworzyć :cisza: :P )

Pi razy wiem co to jest krokowiec bo ostatnio z Fiesty go wydusiłem bo wyła na światłach jakby miała gaz na 1/2 w desce... :) ale gdzie to jest?

_________________
BĂŞdziesz MiaÂł Wydatki

czy

Bardzo MÂądry WybĂłr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 00:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Mario007 napisał(a):
20l gazu, nie benzyny....

mi z cyklu 100% miasto pali w granicach 14-16l gazu więc chyba przydała by się jakaś regulacja w gazowni, chyba że kupujesz jakiś daremny gaz
Mario007 napisał(a):
Szeczrze? To ja nie wiem gdzie tu korkowiec jest...ani jak się do motora dobrać.. (maskę umie otworzyć :cisza: :P )

Pi razy wiem co to jest krokowiec bo ostatnio z Fiesty go wydusiłem bo wyła na światłach jakby miała gaz na 1/2 w desce... :) ale gdzie to jest?
tak wygląda silnik krokowy w silniku M50 i o ile dobrze pamiętam znajduje się pod kolektorem ssącym http://images35.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/10/071f9e2293482fdf.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 08:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
mi 2,5 24v pali w cyklu mieszanym 16L a trasa koło 13L oczywiscie gazu skrzynia automat auta nie katuje ani tez zbytnio nie oszczedzam auto paliło mi wiecej ale byłem u gazownika 45zł cos porobił auto lepiej chodzi i mniej pali (sekwencja) byłem tez z ciekawości na kompie do silnika i wszystko ok łapie błąd na l;ambdzie ale koles powiedział że to normalka jak ma sie gaz bo jest inny skład spalin (koszt podłączenia pod kompa 40zł
Mario007 napisał(a):
PS3 Ostatnio zgasł mi, sprzedawca powiedział mi że muszę za każdym razem czekać po włączeniu zapłonu aż zgasną te 3 czerwone kontrolki i bodajże ABS'u - z tyłu mnie wytrąbili, po czym po zapaleniu depłem gaz - a on zgasł.. i ponowne czekanie.... to też normalne?
_
racyej nie normalne musisy podjechac do gayownika on ci prawde powie byc moze filtr ju zapchany

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 14:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bielsko-BiaÂła
Mi za podłączanie pod lapka krzyczą 70 zł....chyba pojadę :)

A gdzie w Bielsku można znaleść punkt gdzie można podpiąć kompa i jakiegoś sensownego gazownika..? i tanio :hyhy:

PS
Mam bez Vanos'a :)

PS2
Nie, leję tylko na Szelu :) albo BP :hyhy:

Edit:

Byłem, okazało się że nie idzie się skomunikować z autem.... gośc powiedział że być może przewód diagnostyczny może być uwalony albo coś.... a tak na oko to stwierdził Lambdę :zalamany: :znudzony: :zdziwko: :(

_________________
BĂŞdziesz MiaÂł Wydatki

czy

Bardzo MÂądry WybĂłr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 13:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Mario007 napisał(a):
a tak na oko to stwierdził Lambdę
na oko to jeden umarł. jedź do innego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 17:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 741
Po pierwsze-dokładnie jak mówi kolega Piotrek-nic na oko.Po drugie-ile obrotów powinien mieć na biegu jałowym silnik 6cio cylindrowy? Coś mi lata że właśnie koło 600... Jedz w inne miejsce zapytaj.Ja miałem tak kiedyś jak ty,łykał mi 20-22 no i wystarczyła wymiana filterka bo jakiegoś syfa załapałem po zmianie cpnu... Życzę żeby to było tylko to ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Katowice
cześć
jeśli falują obroty jak np. stoisz na światłach, czasem straci moc lub spala za dużo to będzie sonda, bo wątpie żeby silnik krokowy powodował zwiększone zużycie paliwa. Ja miałem takie same objawy jak Ty i okazało się że sonda. Chadzając po forum poczytałem że to mógłby byc krokowiec, ale czyszczeniu go nic się nie zmieniło.
Wymiana sondy u mnie to był koszt ok 400 do 500zł (nowiutka sonda + robocizna)
pozdro

_________________
ByÂło E34 520 Touring zwane ksiĂŞÂżniczkÂą --> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44474

a jest E36 316i Touring... sÂłabsze, mniejsze i wolniejsze, ale... BMW!!!!!!
-->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55193


Prawdziwy mĂŞÂżczyzna nie je miodu, prawdziwy mĂŞÂżczyzna Âżuje pszczoÂły...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 09:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Nową, oryginalną sonde bosha, bez znaczka bmw można kupić za ok 300 zl.Wymienić można samemu, potrzebny jest tylko dobry klucz i trochę miejsca, żeby wejść pod auto.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
Tomsien napisał(a):
jeśli falują obroty jak np. stoisz na światłach, czasem straci moc lub spala za dużo to będzie sonda

niekoniecznie..
powody wariacji wolnych obrotów /a z tego co piszesz, to normalnie w trakcie jazdy obroty nie falują/ mogą być rózne - sondy też, ale mógł np. zdechnąć którys czujnik (tak było u mnie) itp.
moim skromnym zdaniem powinieneś najpierw podjechać na kompa, ale do kogoś sensownego - któryś z userów z Bielska na pewno ci kogos doradzi :)

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 12:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
anya ma rację.Niekoniecznie musi to być sonda.W moim przypadku winny falowania obrotów był przepływomierz.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 22:17 
Moja BMW5 2,0 24v e34 jak gwaltownie wcisne pedał gazu to strzela za każdym razem do kolektora co może by przyczyną proszę o pomoc


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 10:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Diagnostyka w obu przypadkach, wróżenie pod numerem 0 700.....

Mario piszesz o łączeniu się ze sterownikiem instalacji gazowej czy sterownikiem silnika? Na pewno się da jedno i drugie tylko jedź do kogoś kto będzie potrafił.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak kiedyś pisałem że BRC żyje swoim życiem i jest ogólny problem z dobrymi warsztatami które to diagnozują, to mnie ktoś wyśmiał.

Tak jak pisze Pinczer, napewno da się zdiagnozować tego Sequent-a, może poprostu interfejs zaśniedział, lub utlenił się jakiś kabelek przy złączu.
Co do spalania to jest duże, ale przyczyną tego może być któryś z czujników wtrysku benzyny (sonda, czujnik temperatury, położenia wałka), lub sama regulacja instalacji.
Może benzyny też wciąga dużo?? Nie sprawdzałeś ile pali PB??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak kiedyś pisałem że BRC żyje swoim życiem i jest ogólny problem z dobrymi warsztatami które to diagnozują, to mnie ktoś wyśmiał.

Tak jak pisze Pinczer, napewno da się zdiagnozować tego Sequent-a, może poprostu interfejs zaśniedział, lub utlenił się jakiś kabelek przy złączu.
Co do spalania to jest duże, ale przyczyną tego może być któryś z czujników wtrysku benzyny (sonda, czujnik temperatury, położenia wałka), lub sama regulacja instalacji.
Może benzyny też wciąga dużo?? Nie sprawdzałeś ile pali PB??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Znajomy co zajmuje się miedzy innymi montażem instalacji gazowych zaczynał przygodę od BRC jak mi opowiedział jak działa ta instalacja i jak wygląda szkolenie to dziękuje.

Pan prowadzący szkolenie stwierdził, że nie do każdego auta bez bólu przyjmuje się BRC. Jednym z takim opornych samochodów, bez względu na sposób montażu i regulacji zawsze będzie się pojawiał chech engine, jest uwaga Fiat SC. Jednym z rozwiązań jakie podał szkolący jest wymontowanie kontrolki "check engine"

hehehe zawsze jak sobie to przypomnę nie potrafię się powstrzymać od śmiechu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
forum mulę róż

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2009, 12:01 przez Pinczer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Znajomy co zajmuje się miedzy innymi montażem instalacji gazowych zaczynał przygodę od BRC jak mi opowiedział jak działa ta instalacja i jak wygląda szkolenie to dziękuje.

Pan prowadzący szkolenie stwierdził, że nie do każdego auta bez bólu przyjmuje się BRC. Jednym z takim opornych samochodów, bez względu na sposób montażu i regulacji zawsze będzie się pojawiał chech engine, jest uwaga Fiat SC. Jednym z rozwiązań jakie podał szkolący jest wymontowanie kontrolki "check engine"

hehehe zawsze jak sobie to przypomnę nie potrafię się powstrzymać od śmiechu.

Aha nie podam gdzie było szkolenie bo chyba by mnie pozwali ale nr jeden jeśli chodzi o BRC.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 16:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podłączając auto pod komputer dowiemy się co ma przyczynę. Prawdo podobnie nie jest to sonda lambda bo wtedy pali więcej benzyny nie gazu(bynajmniej ja tak (miałem). Podłączenie pod komputer wiąże się z kosztem ok 100zł. A zbyt niskie obroty sprawiają, że cała buda drży... Jeżeli jest to twoje pierwsze auto w lpg to lepiej oddać je komuś kto się na tym dobrze zna. :hyhy: Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL