BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 08:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Wycięcie katalizatora w wersji m20b20 KAT.
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 08:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Otóż wyczytałem w swojej książce obsługi samochodu BMW w danych technicznych, że wersja 320i (m20b20) rozwijała niżej wyższy moment, co skutkowało lepszym przyspieszeniem do setki (10.2) niż w przypadku wersji z katem (10.6). Ja mam wersję KAT, czy to oznacza, że jak wytnę katalizator to mam tą wersję odmuloną i coś zyskam? Dzięki z góry za pomoc.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Zyskasz większe spalanie, teoretycznie moc, i bedzie Ci głośniej chodził... zabieg nie warty zachodu.

Ja mam m40 bez kata bo ktoś wyciął i wspawał rurkę, szukam używanego, ale chyba nie obędzie sie bez nówki na gwarancji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wycięcie katalizatora w wersji m20b20 KAT.
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
jiGsaw napisał(a):
Otóż wyczytałem w swojej książce obsługi samochodu BMW w danych technicznych, że wersja 320i (m20b20) rozwijała niżej wyższy moment, co skutkowało lepszym przyspieszeniem do setki (10.2) niż w przypadku wersji z katem (10.6). Ja mam wersję KAT, czy to oznacza, że jak wytnę katalizator to mam tą wersję odmuloną i coś zyskam? Dzięki z góry za pomoc.


Studiowałem ten temat dogłębnie przez długi czas i wychodzi na to że osiągi powinny się lekko poprawić, niestety nikt niema wykresu z przed i po :kwasny: . Znam jeden tylko jeden przypadek w którym B20 bez kata pokazało 135 koni ale nie wiadomo czy to po prostu zdrowy silnik czy wycięcie tego żelastwa to dało. Jeżeli już masz zamiar wyciąć to najlepszym wyjściem będzie wspawanie rur jeżeli masz zdrowy tylny tłumik lub przelotówki z 323i jeżeli wydech jest w marnym stanie - Esiu tak zrobił u siebie.

Ja już byłem już kanale u tłumikarza który miał go wyciąć ale nawet on mi odradził ten zabieg bo powiedział że kat zdrowy jak dzwon...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
135km to błąd hamowni, nie mniej świadczy to o zdrowiźnie. Wersja z katem według książki BMW fabrycznej ma 129km, a wersja bez 129km. Różnica polega na rozwijaniu tej mocy. Bez katalizatora osiągamy 174Nm przy 4000obr/min, natomiast z katalizatorem 164Nm przy 4300, jak widać różnica może być warta świeczki. Stąd moje pytanie, czy wersja KAT od wersji bez KATA różni się tylko KATEM? :D Wtedy po wycięciu faktycznie powinna być różnica.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
jiGsaw napisał(a):
135km to błąd hamowni, nie mniej świadczy to o zdrowiźnie. Wersja z katem według książki BMW fabrycznej ma 129km, a wersja bez 129km. Różnica polega na rozwijaniu tej mocy. Bez katalizatora osiągamy 174Nm przy 4000obr/min, natomiast z katalizatorem 164Nm przy 4300, jak widać różnica może być warta świeczki. Stąd moje pytanie, czy wersja KAT od wersji bez KATA różni się tylko KATEM? :D Wtedy po wycięciu faktycznie powinna być różnica.


M20B20 bez kata to l-jetronic a nie motronic, niema lambdy oraz inny komputer i wydech. Nie wiem jak ze stopniem sprężania...

Moja na hamowni inercyjnej z wkładką K&N pokazała

130,6 HP @ 6048
Tq 166,2 Nm @ 4463

To bez kata pokazało na obciążeniowej:

-135,2 PS na silniku
-100.6 PS na kołach
moc maksymalna osiągana przy 5580 obr/min
max moment- 179.8 Nm przy 5190 obr/min

Koljeny dowód na to że wycięcie kata nie popłaca.

Dane fabryczne silnik z katalizatorem:

Moc 129 koni przy 6000 obrotów

Moment obrotowy 164Nm przy 4300 obrotów

Hamownia

130 koni przy 6048

166Nm przy 4463

Przyspieszenie fabryczne 11,5 od 0 do 100 pomiar GPS`em 10,3.

Obrazek

Praktycznie 100% seria :)

A tu po wycięciu kata i z tłumikiem przelotowym:

http://924.pl/images/forum/hamownia2_17102009/bmw.pdf

129 koni przy 6253

157Nm przy 5335


A wszyscy mówili że M20 to stara konstrukcja która bez kata będzie lepiej latać.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL