BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 05:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 08:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No to już sam nie wiem, koszty sekwencji przerażają trochę moją studencką kieszeń. Z blosem w 600zł bym się zamknął zapewne. Czy na blosie jadąc na benzynie pojadę tak samo jak na benzynie na sekwencji? Na gazie może troszkę mulić, ale jak jadę na benzynie to nie chcę mieć żadnych ograniczeń z wyjątkiem zużycia silnika przebiegiem.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
jiGsaw napisał(a):
No to już sam nie wiem, koszty sekwencji przerażają trochę moją studencką kieszeń. Z blosem w 600zł bym się zamknął zapewne. Czy na blosie jadąc na benzynie pojadę tak samo jak na benzynie na sekwencji? Na gazie może troszkę mulić, ale jak jadę na benzynie to nie chcę mieć żadnych ograniczeń z wyjątkiem zużycia silnika przebiegiem.


Kolejnosc jest taka przy jezdzie na benzynie od najgorszych osiagow do najlepszych: mikser -> blos -> sekwencja.
Ponizej masz zdjecie pogladowe blosa i miksera, golym okiem widac, iz przeswit w blosie jest wiekszy. Przy sekwencji praktycznie nie masz spadkow mocy na benzynie. Jedyne co jest na drodze powietrza to dysza wystajaca kilka mm w srodek kolektora dolotowego. Ogolnie rzecz biorac jadac na benzynie nie rozpoznasz czy jest sekwencja czy jej nie ma.

Obrazek
Obrazek

Wracajac jeszcze do blosa i zwezki... w E36 silnik 2.0 po wypieciu blosa z dolotu nie odczulem jakos znaczaco przyspieszenia, jednak poprawil sie moment obrotowy przy nizszych obrotach i delikatne odczucia przy bardzo wysokich obrotach.
Nie wiem ile km bedziesz robil tym samochodem ale warto rozpatrzyc opcje blos vs sekwencja. Wszystko zalezy od tych km i ile chcesz autem pojezdzic.
Przy prostym zalozeniu sredniego spalania benzyny 12l po 4,45pln i sredniego spalania gazu 14l po 1,75pln, koszt 600pln na blosa zwraca sie po ok. 2100km.
Przy sekwencji za 2500 i takich samych zalozeniach bedzie to 9000km.
Ocen sam!
Podpowiem jeszcze, ze idac w strone blosa mozesz wpakowac sie w troche wieksze koszta bo okaze sie ze np. reduktor jest wyeksploatowany/ za slaby i trzeba go zregenerowac (ok. 100pln wlasnymi rekami) lub wymienic na nowy (250-350pln).

Toudi napisał(a):
o ten analizator właśnie chodzi. To jest ta trudność.

Nie widze problemu, podjechalem na pierwsza lepsza stacje diagnostyczna, podlaczyli mnie pod analizator i jeszcze doradzali jakie wartosci powinny byc najwieksze, a jakie najmniejsze zeby mieszanka byla odpowiednia. Co najlepsze nie chcieli pieniedzy.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 08:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dzięki wielkie, pomógł nie mogę dać, bo to nie mój temat. Mam już zwykłe LPG, więc taka sekwencja sprawiłaby, że mniej o ten 1-2 litry LPG by mi palił, a to się nigdy nie zwróci. Musiałbym chyba z 200tys zrobić. Przemyślę sprawę. Ogólnie jestem zadowolony z osiągów, do setki może poprzednio było lepiej przez ten gaz, ale elastyka jest zadowalająca. Nie czuję obciążenia w R6 tak jak w poprzednim aucie (1.5 R4), tam jak wsiadły 2 osoby to już wyraźnie czułem pod butem. Wczoraj jechałem w 4 osoby i było znośnie. Jedno szczęście, że na tym mikserze mi gaz super chodzi można powiedzieć, z wyjątkiem tej straty mocy.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 12:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jest tańsza opcja za 500zl 'przód' gazownik Ci zamontuje, do tego zestaw z allegro za 1100zl.
Jest to najtańszy 'tuning' jaki można sobie w tym wypadku sprawić, nie zawsze spalanie czy rachunek ekonomiczny jest tym decydującym, gdyby tak było wszyscy pomykali by Tico.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 08:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jaki zestaw z allegro za 1100zł? Razem 1600zł, to może już bym na sekwencję przerobił.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 17:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
zestaw ze sterownikiem Stag.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
jiGsaw napisał(a):
Jedno szczęście, że na tym mikserze mi gaz super chodzi można powiedzieć, z wyjątkiem tej straty mocy.

W takim razie nie mysl o kombinowaniu w gazie, lepiej przeznaczyc pieniadze na bardziej "uzyteczne" rzeczy.

Pinczer napisał(a):
Jest tańsza opcja za 500zl 'przód' gazownik Ci zamontuje, do tego zestaw z allegro za 1100zl.

Juz widze poprawnosc dzialania i bezawaryjnosc takiego zestawu...

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 18:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Działał będzie tak samo poprawnie jak zostanie zamontowany. To samo co pójdziesz do gaziarza co montuje za rogiem i założy wszystko od nowa.

mongooes masz jakieś doświadczenie w montażu instalacji gazowych IV generacji?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 18:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
mongooes - b. mi zależy na odzyskaniu tej mocy, chociaż nawet nie wiem ile dokładnie straciłem, to coś na pewno (z sekundę lub więcej do setki).

Słyszałem, że można w prosty sposób odłączyć instalację gazową II. gen., w ten sposób, żeby pojeździć na benzynie na normalnym dolocie (sprawdziłbym jaka jest różnica i czy warto się bawić w tą sekwencję), a potem można bez problemu podłączyć kuchenkę z powrotem. Jak tego dokonać?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 19:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wywalić mikser i klapki z dolotu a dla bezpieczeństwa odpiąć też elektrozawór.
Ale jak samochód długo latał na tej II-gen to pewnie masz i tak zajechany osprzęt albo i inne fantazje w dolocie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
52tys km na lpg.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 19:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
A ile wybuchów gazu i urwanych klapek AFMa? ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
AFMa? Nic mi o tym nie wiadomo:P

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 10:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
AFM - przepływomierz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Z tego co wiem to nic takiego się nie zdarzyło. Kumplowi on strzelał, ale wymienił palec, kopułkę, świece, przewody, wyregulował i przestało.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 12:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jeśli strzelał to przepływomierz może być uszkodzony.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 12:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jeśli strzelał to przepływomierz może być uszkodzony.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ze zwykłego gazu na sekwencje ???
PostNapisane: 16 lutego 2011, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 1.8 LPG
Kod silnika: M43
Witam podłącze sie tematu bo bezsensu zakladac nowy.
Od niedawna stalem sie posiadaczem BMW E36 z M43 1.8 benzynka z LPG
Gaz zostal zalozony w 2006r w tym aucie wiec troszke auto juz na tym gazie jezdzi.
Sądzac po dacie zalozenia gazu jest to gaz starszej generacji nie sekwencja.
Mam pytanie czy jest sens przerabiac to stara instalacje w moim aucie na sekwencje? i jakie to beda koszta na dzien dzisiejszy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ze zwykłego gazu na sekwencje ???
PostNapisane: 16 lutego 2011, 19:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Sens jest na pewno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ze zwykłego gazu na sekwencje ???
PostNapisane: 17 lutego 2011, 08:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Przede wszystkim sens jest sprawdzić, czy jest to sekwencja czy nie jest. Sekwencje były dostępne dużo wcześniej niż 2006, a później założyć temat.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL