BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 lipca 2025, 15:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Nagły spadek mocy...
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: KrakĂłw-NH
Witam.Chciałbym zapytac czy ktoś z kolegów wie jakiej wielkości ciśnienie ma dawać turbina?Po zakupie auta ok 1,5 roku temu nie chciało jechać dopiero od 3000tys obr.Po wyczyszczeniu zawrów,egr itp wszystko było super.Przy 2000 obr wciskało w fotel i ładnie było czuć moment.Jakiś miesiąc temu nagle ten efekt znikł.Auto przyśpiesza jednostajnie,bez rewelacji.Podłączyłem dziś manometr i tak jeżdzę .Pokazuje mi ok 1,5 czasem 1,6 bara.A jeszcze wspomnę że przez głupotę swoją zatarłem turbinę.Była naprawiona w Mielcu i było super.Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnien,nowy przepływomierz boscha i nic.Przy ok 3000 tys obr puszcza mi czarną chmurę co wskazuje raczej na turbo.Dlatego też zapytuję czy wie ktoś jakie ma dawać ciśnienie turbo.Mam je na gwarancji wiec mogę coś podziałać.
Będę wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam

_________________
Absolutnie wszystkie czĂŞÂści do naszych autek w najniÂższych w Polsce cenach!!!Szukasz -pisz na PW!!!RĂłwnieÂż duÂże zniÂżki w ASO BMW!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć moja dmucha 2,3bara oczywiście minus atmosferyczne koło 1 bar więc 1,3 i z tego co koledzy na tym forum twierdzą to cisnienie przy seryjnym sofcie. autko mi nie dymi i smiga milutko.

Powiem Ci żę zaskoczył mnie Twój pomiar 1,6 bara to raczej sporo!!
Zmień manometr .......... sugeruje podpięcie pod kompa i pomiar podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 21:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
1,6 bara to za mało.
Powinna dawać od 2 do około 2,3
P.s po delikatnej modyfikacji softu nawet nie zauwazysz roznicy w doladowaniu
Moja przed dawala 2,15 po 2,25-2,3 ale spotkałemm się z softami że turbo ładowało 2,6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: KrakĂłw-NH
nic nie mam robione,soft oryginalny.Myslę o jakims wirusie ale z tymi objawami mija sie z celem,,,,
To juz nie wiem:1,6 za duzo zas drugi kolega ze za mało....No nic bardzo dziekuje za info.

_________________
Absolutnie wszystkie czĂŞÂści do naszych autek w najniÂższych w Polsce cenach!!!Szukasz -pisz na PW!!!RĂłwnieÂż duÂże zniÂżki w ASO BMW!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 21:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Barti ......... nie chcę się sprzeczać napisałeś "Powinna dawać od 2 do około 2,3 " rozumiem że minus atmosferyczne . Bo jeśli twoje 2,3 bara dodać do ciśnienia na ziemi około 1 bar to 3,3 bara nie było by grama dymu a temperatura przy spalaniu stopiła by na bank seryjny tłok.
Ale przy dobrej dawce koni i niutków zapewne sporo ale na bardzo krótko.

Nadal obstaje przy swoim 1,3 bara z drobnymi (: tle dmucha moja e46 320d cr 3 bieg but w podłodze.
Autko śmiga prawidłowo ......... albo ja nie wiem jak powinien jeździć 150konny diesel.
Mogę podesłać zrzut ekranu podczas pomiaru „inpą”


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Sprawdź czy "gruszka" ( actuator )na turbinie działa, dochodzi do niego wężyk podciśnienia. Może nie działa i wtedy zmienna geometria też nie działa. U mnie ciśnienie doładowania było coś około 2,3 bara minus atmosferyczne jak napisał ROGER-NYSA, podłącz najlepiej pod kompa i się przejedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 07:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
ROGER-NYSA napisał(a):
Barti ......... nie chcę się sprzeczać napisałeś "Powinna dawać od 2 do około 2,3 " rozumiem że minus atmosferyczne . Bo jeśli twoje 2,3 bara dodać do ciśnienia na ziemi około 1 bar to 3,3 bara nie było by grama dymu a temperatura przy spalaniu stopiła by na bank seryjny tłok.
Ale przy dobrej dawce koni i niutków zapewne sporo ale na bardzo krótko.

Nadal obstaje przy swoim 1,3 bara z drobnymi (: tle dmucha moja e46 320d cr 3 bieg but w podłodze.
Autko śmiga prawidłowo ......... albo ja nie wiem jak powinien jeździć 150konny diesel.
Mogę podesłać zrzut ekranu podczas pomiaru „inpą”


No jasne że max 1,3 ja podaje już z atmosferycznym,

Kolego jeśli turbina przeładowuje to na 100% masz zapieczone kierownice spalin
Wystarczy popsikać jakimś smarem np miedzianym i spróbować rozruszać cięgno wychodzące z turbiny, powinno stawiać opór ale bez problemu powinno się poruszać góra dół.
W momencie kiedy się zapiekają kierownice spalin turbina nie ma zmiennej geometrii.
czyli mając małe obroty kierownice ustawione są tak aby turbo wytworzyło potrzebne ciśnienie, przy wysokich obrotach kierownice powinny odpuścić a ciśnienie powinno być takie samo jak na wolnych ale z odpowiednio ustawionymi kierownicami,
U Ciebie kiery się zapiekły i przeładowuje moim zdaniem, jeśli daje 2,6 z atmosferycznym i masz oryginalny soft.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Witam Panowie.
Skozystam z okazji i podlacze sie pod ten temat. Od niedawna jestem posiadaczem BMW 320d. 2001 rok 136bph.
Mam podobny problem z moca... jadac normalnie czyli stopniowo dodajac gazu, autko przyspiesza normalnie, ale w momecie gdy chce szybko przyspieszyc ( wcisnac gaz do podlogi) auto zaczyna normalnie przyspieszac wciska w fotel i za moment odposzcza tak jakby bo cos odcinalo... czuc nawet takie szarpniecie. Zauwazylem tez na ekonomizerze ze w momecie gdy jest wszystko ok wskazowka idzie w gore, w momecie "odciecie" zatrzymuje sie. Mozna w tedy wcisnac gaz do podlogi ekonomizer sie nie rusza, a auto wogole nie przyspiesza. Ale wystarczy ze odpuszcze troche pedal gazu, i wcine go spowrotem moc powraca. Moze mial ktos taki problem??
Gdzie mam szukac???
Czy to wina przeplywomierza??
Pompa paliwa??
Z gory dziekuje za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 09:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: WyszkĂłw
zurma35 ..... na 100% przepływomierz, przerabiałem to niedawno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Czy byly te same obiawy??? Jezeli przyspieszales jednostajnie auto ladnie przyspieszalo???
a w momencie szybkiego wcisniecia gazu auto przyspieszalo do pewnego momentu a potem przestawalo??? tak jak by go cos odcinalo? Dzieki za podpowiedz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
zurma35 napisał(a):
Czy byly te same obiawy??? Jezeli przyspieszales jednostajnie auto ladnie przyspieszalo???
a w momencie szybkiego wcisniecia gazu auto przyspieszalo do pewnego momentu a potem przestawalo??? tak jak by go cos odcinalo? Dzieki za podpowiedz.


Jak na 4 biegu ekonomizaer nie dochodzi do 20l to wina przeplywki, nie daje tyle paliwa ile powinna i nie ma z czego wziac mocy na przyspieszanie.

Kup raczej orginal, mozesz tez dla pewnosci zamienic sie z kims na pare godzin.
Pamietaj z enowe przeplwyki wymagaja zmiany softu. Ja bede wymienial za 3 tyg :) bo tez mam podobne objawy :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: KrakĂłw-NH
Ok czyli mam jasność że moja turbina przeładowuje.Ale jeszcze jedno:przy ilu obrotach powinno być maksymalne ciśnienie?Maksymalny moment jest chyba przy 2000tys obr.I pamietam że właśnie wtedy auto ładnie ciągło.A teraz ono jedzie przy 3000tys obr i wtedy pokazuje 1,5-1,6 bar.Jeszcze jak bedę jechał rzucę okiem ile ma przy 2000 tys obr i napiszę.
Dzieki wszystkim

_________________
Absolutnie wszystkie czĂŞÂści do naszych autek w najniÂższych w Polsce cenach!!!Szukasz -pisz na PW!!!RĂłwnieÂż duÂże zniÂżki w ASO BMW!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Dzieki za podpowiedz.
Na nizszych biegach ekonomizer idzie na maxa... tylko pozniej juz na najwyzszym biegu dochodzi tylko do polowy.... jezeli raptownie wcisne pedal gazu. Zeby znowu miala moc musze ujac gazu i wcisnac go znowu. Czyli jest to na 100% wina przeplywomierza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 11:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
krynek_2004 napisał(a):
Ok czyli mam jasność że moja turbina przeładowuje.Ale jeszcze jedno:przy ilu obrotach powinno być maksymalne ciśnienie?Maksymalny moment jest chyba przy 2000tys obr.I pamietam że właśnie wtedy auto ładnie ciągło.A teraz ono jedzie przy 3000tys obr i wtedy pokazuje 1,5-1,6 bar.Jeszcze jak bedę jechał rzucę okiem ile ma przy 2000 tys obr i napiszę.
Dzieki wszystkim


Tyrbina powinna ładować na maxa jak wciśniesz dużo albo cały gaz, obojętnie przy jakich obrotach silnika (oczywiście gdzieś od 1750 :hyhy: ), na tym właśnie polega zmienna geometria. Jeśli w czasie jazdy wciśniesz gaz do oporu przy 2000obr to 1,2bara powinno się wytworzyć w ciągu chwili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: KrakĂłw-NH
No nic wyciagam turbo i wysyłam niech poprawiają.Zauważyłem ze przy 2000 obr cisnienie jest ok 0,8 bar a prz 3000 tys 1,6-1,5.

_________________
Absolutnie wszystkie czĂŞÂści do naszych autek w najniÂższych w Polsce cenach!!!Szukasz -pisz na PW!!!RĂłwnieÂż duÂże zniÂżki w ASO BMW!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 18:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
kolego może podłącz auto pod komputer żeby się nie okazało że niepotrzebnie wyślesz turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 20:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
zurma35 napisał(a):
Na nizszych biegach ekonomizer idzie na maxa... tylko pozniej juz na najwyzszym biegu dochodzi tylko do polowy.... jezeli raptownie wcisne pedal gazu. Zeby znowu miala moc musze ujac gazu i wcisnac go znowu. Czyli jest to na 100% wina przeplywomierza?

Zachowanie wskazuje na przepływke.
fornal napisał(a):
Pamietaj z enowe przeplwyki wymagaja zmiany softu.

Nie wszystkie, przepływka boscha o końcówce numeru ....468 wymaga adaptacji a przepływka o końcówce numeru ....527 nie wymaga adaptacji.Dane ze stronki bosha.link


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Dzieki za podpowiedz. Niewiem czemu ale link ktory podales sie nie otwiera. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Southampton
Dzieki za podpowiedz. Niewiem czemu ale link ktory podales sie nie otwiera. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
u mnie sie otworzył sprawdzałem ale zawsze możesz w google wpisać numer twojej przepływki i poszukać linka do maf- shop.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL