BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 523 problem z chłodnica
PostNapisane: 2 lipca 2009, 19:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Witam, jak w temacie, wyjechałem z domku po ok 5 km , zatrzymałem sie na światłach...samochód zgasł..pojawiła sie inf po niemiecku....już ja rozszyfrowałem..[sprawdź poziom płyn chłodniczego], następnie próbuje odpalić autko..i klapa..nie da się...wychodzę..podnoszę maskę i widzę jak z okolicy dolnego łączenia zbiorniczka wyrównawczego{tego co na ni jest korek} wylewa sie płyn chłodniczy....wcześniej nie było śladów na jezdni..może ze 2 m jak kapało..a ten płyn w ilosci pewnie ze 2-3 litry wyleciał tak w ciągu kilku minut...

Pytanko, co może być przyczyna? czy może gdzie na łączeniu jakis wężyk nie wytrzymał..czy i tego sie boje po prostu chłodnia sie popsuła...? i jeszcze jedno , jako ze mam autko od 11 dni to pytanie jaki płyn tam sie leje?borygo czy petrygo?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 19:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Pęknięty zbiorniczek. Płyn lejesz jakikolwiek, w zasadzie wszystkie są teraz na glikolu i sa mieszalne.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
sorry ze sie zapytam, zadnego palenia na zimnym silniku nie bylo? bo zdarza sie ze cisnienie plynu w tym miejscu rozsadza. A najlepiej dorobc koncentrat z woda destylowaną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 20:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
nie było żadnego palenia gumy, nie robie takich rzeczy, normalna jazda, w miare nawet ekonomiczna jak na miasto... i co moge teraz dolac chocby wody zeby do domu wrócic? nawet auta teraz nie moge odpalić,
A jak to jest w nim z odpowitrzaniem, bo gdzies wczytałem ze niby sie sam odpowietrza...

z tym pęknietym zbirorniczkiem, to nie wiem, nic nie widac z góry, choc widze ze jego dolna część jest mokra, a woda kapie z samej chłodnicy jak zerkne od dolu...

jakies pomysły..? kurde żona mnie zastrzeli, niecałe 2 tyg autko i juz unieruchomione,,;/

wiecie jakie moge byc tego koszty,mniej wiecej?

dziekuje, za wszelką pomocc :/

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
wiec sprawa wygląda tak, dolałem wody 2 litry i odpaliła mi od strzału, o domu wróciłem po eskortą :kwasny: kolegi, ok 4 km, spokojniutka jazda i na podwórku skoczyła temperatura do kreski po prawej i znów chmurka pod maska, syczenie jak cholera kolo zbiorniczka wyrównawczego, pod dużym ciśnieniem , wyrzucany płyn.. tak jakby z rogu chłodnicy...

czyżby jakieś rozszczelnienie?, jak z naprawą tego, jutro od rana jade do mechanika i nie chcę się niepotrzebnie w koszty pchać.... czy muszę kupić nową chłodnice?

ile mogą mi zaśpiewać za wymianę takowej chłodnicy?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
sorki podwójnie mi się wrzuciło. to samo

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
chłodnica az taka nie jest droga. a napewno jest jakis czujnik który niepozwoli jezdzic bez plynu. w 525tds jest take ustrojstwo ze jak temp. wejdzie na czerwone to bedzie pracowac tylko na wolnych obrotach niepozwoli sobie dac gazu. a odpowietrza sie dwoma srubami na chlodnicy i chyba jest za siknikiem jeszcze jeden odpowietrznik. nie jestem pewien.a na wodzie nie radze jezdzic bo mozna silmik przekrecic a tym bardziej ze to r6 . oczywiscie nic niemam do tych silniczkow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
tu masz troche o układzie chłodzenia

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905&start=0

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 22:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
dzieki za podpowiedz i za literature, poczytam, a jutro do mechaniora i zobaczymy jakie koszty

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 11:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
cnea chłodnicy w sklepie to 490 pln-ów, i za robote 180 + 60 za ospowietrzenie i 12zł za kazdy litr płunu.... ..... tanio nie jest ;/

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 12:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A może nie działa wentylator, temperatura rośnie, płyn wrze i wywalą go po osiągnięciu pewnego ciśnienia??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
wentylator działa już jak tylko odpalę autko, co dziwne na gazie ono gaśnie samoczynnie.. a te przewody co idą od parownika do silnika są zimne a powinny być chyba gorące, teraz to mam na bank zapowietrzone, bo jak odpaliłem to węże są zimne i się nie równo nagrzewają... kto wie jak odpowietrzyć układ?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 14:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
wpadłem na pewien pomysł. mianowicie, nie wiem czy dobrze rozumiem zasadę działania.. ale kolega powiedział i ze te przewody przy parowniku powinny byc ciepłe i wtedy gaz nie zamarza i auto nie gaśnie, wiec może to wcale nie mam walniętej chłodnicy tylko nie mam obiegu ciepła co poznaje po tym ze autko gaśnie na gazie, a na benzynie jedzie dobrze, lecz po chwili sie woda gotuje i wywala spod korka .... czy może być coś takiego? nie znam sie dobrze na tym ale chyba jest jakaś pompa co ta wodę[płyn chłodniczy] miesza i powoduje jego obieg...i to może właśnie taka pompa mi nie działa. albo czasem cos jej niedogadza..?

pomocy koledzy żebym nie kupił chłodnicy , bo może mam dobrą..

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 14:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
padła nowa koncepcja, mianowicie , jako juz wcześniej kilka razy mi autko zagasło. przy daniu na luz przy ok 100km/h co było dla mnie dziwne, ale coż odpaliłem i jechałem dalej..temp na wskażniku zawsze była na pionie wiec problemu nie ma,... tyle ze mechanik mi powiedział przez telefon ze to może być termostat, w sensie ze sie nie otwiera, i nie daje ciepłej wody na chłodnice i na parownik i temu może na gazie gasnąć, po pierwszym postoju co mi wywaliło płyn tez nie mogłem odpalić, i dopiero po jakimś czasie na benzynie odpaliłem, myslicie ze to może byc termostat? ze sie nie otwiera???

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
nikt nie podpowie??? plis

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Jeśli wentylator działa to raczej będzie termostat, no i odpowietrzyć trzeba.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 03:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
no podniosłes mnie na duchu...oby to tylko termostat.... od poniedziałku wioze do mechaniora... i zobaczymy dziekuje za pomoc...moze ktos ma inne zdanie

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 09:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wentylator chodzi cały czas ponieważ układ jest zapowietrzony, potwierdza to fakt że przewody wodne reduktora-parownika nie grzeją się. Cały problem może wynikać z tego że po prostu miałeś niski poziom płynu chłodniczego, auto się zapowietrzyło, a następnie wywaliło z siebie płyn.

Zanim wymienisz termostat, proponuje porządnie odpowietrzyć obieg i zalać go najtańszym płynem (w żadnym wypadku wodą)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49182

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 17:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Toudi napisał(a):
Wentylator chodzi cały czas ponieważ układ jest zapowietrzony, potwierdza to fakt że przewody wodne reduktora-parownika nie grzeją się. Cały problem może wynikać z tego że po prostu miałeś niski poziom płynu chłodniczego, auto się zapowietrzyło, a następnie wywaliło z siebie płyn.

Zanim wymienisz termostat, proponuje porządnie odpowietrzyć obieg i zalać go najtańszym płynem (w żadnym wypadku wodą)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49182


dobra kolego wielkie dzieki za podniesienie mnie na duchu, bo jakby to była prawde to znacznie by zmniejszyło poniesione wydatki, a to co napisałes, moze miec sens , bo fakt ze dwa dni przed tym incydentem pokazał mi sie komunikat ten, kuhlswasser cos tam..i wiedzialem o tym ale zapomniałem...

w związku z powyższym , moze znajdzie sie ktos chetny niedaleko, piaseczna co podjechał by do mnie i pomógł mi w odpowietrzeniu układu gdyz, nie znam sie na takich rzeczach, a mechanik jest zamówiony dopiero na wtorek...i troche za to skasuje...oczywiscie zwróce koszty dojazdu i dobra flaszka tez si znajdzie... gg 12953682, tel 663859869,

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 19:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
ktoś pomoże ?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL