Czasami czytając takie przemyślenia dotyczące różnych tematów, można się nieźle odstresować i uśmiać za razem.
Po pierwsze primo, zaznaczam na wstępie, że w żadnym wypadku nie jestem zwolennikiem przekładania używanych części (chodź są wyjątki, gdzie nie ma innej możliwości, ze względu na dostępność, lub zaporową cenę nowego elementu), tym bardziej jeżeli chodzi o takie urządzenie jak reduktor, który w sumie jest sercem instalacji I i II generacji.
Po drugie sekundo, do aut o dużej pojemności i mocy silnika, instalacji poniżej III generacji, się nie powinno montować.
A teraz do sedna.
Gdzie jest napisane że reduktory stosowane na przykład w Polonezie nie mogą być montowane w BMW.
Tak logicznie to prawidłowo dobrany reduktor do Poloneza, nie spełni swojej roli w zasilaniu silnika M50, ale....
Często reduktory Lovato montowane w naszych "królach szos" (czytaj Polonez) miały wydajność o wiele za dużą do silnika o pojemności 1.5/1.6 i mocy ok 85 KM
i taki też reduktor jak LOVATO ELECTRONIC SUPER o wydajności do 140kW (190KM), czy LOVATO ELECTRONIC MAJOR o wydajności do mocy 170kW, spokojnie sobie poradzą z silnikiem M50B20. Reduktory te wizualnie nie wiele się różnią od klasycznego reduktora Lovato. To że auto na instalacji II generacji ma drastyczny spadek mocy, wynika z przewężenia dolotu powietrza.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=84
Co do strzałów.
Można mieć idealnie wyregulowana instalację, a auto i tak może strzelić. Wystrzały na gazie związane są koniecznością występowania "mocniejszej" iskry zapalającej mieszankę powietrzno-gazową. Każde wypadanie zapłonu, lub osłabienie napięcia wywołującego iskrę zapłonową będzie powodować dopalanie mieszanki i cofanie się czoła płomienia do kolektora ssącego, tak zwany wystrzał.
Taki efekt może zaistnieć nawet na instalacji IV generacji, na benzynie, a nawet w dieslu (chodź tu przyczyną nie są na pewno świece zapłonowe

)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=50033
Co do regeneracji, to
czesiio ma rację, pomijając tą "żmudną pracę" przy regeneracji reduktora Lovato. Ten jest jednym z najłatwiej regenerowalnych.
_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG