BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Reduktor od poloneza???
PostNapisane: 5 lipca 2009, 08:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Mam pytanie.Kolega ma reduktor Lovato od poloneza i kłóci się ze mna ze jego reduktor będzie pasował do mojej 320 i.Sugeruje to tym że polonezy dużo paliły i bedzie mocniejszy reduktor i do tych 150 koni będzie działał.Jak myślicie???

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
reduktor od poloneza nie wyrobi miałem poloneza fakt chwilowe zapotrzebowanie na pliwko ma spore ale kręci sie do mniejszych obrotów ma mniejsza pojemność mniejszy moment mniejsza moc dwa cylindry mniej itd nie rób druciarstwa kup solidny nowy reduktor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kolega chce Ci wcisnąć pewnie padło, nie kupuje się używanych reduktorów. Pomijając już fakt, że nie znajdzie on zastosowania w Twoim BMW.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
maniek6600 napisał(a):
Jak myślicie???


Dokładnie tak myślimy:

jiGsaw napisał(a):
Kolega chce Ci wcisnąć pewnie padło

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Dzięki za posty.Dziś znowu był u mnie i mówi że polonezy dużo paliły i parownk w polonezie był przystosowany do większej pojemności własnie ze względu na duze spalanie.A reduktora nie dobiera pod wzgledem momentu i tego do ilu sie kręci ale do mocy auta.Polonez niby miał te 60 koni ale reduktor był przystosowany do 160....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
po pierwsze polonez nie ma 60KM :) tylko 82 lub 87 lub 103 :) i kilka mocniejszych rzadkich wersji :)

Po drugie to moment i moc jest wyznacnzikiem chwilowego poboru paliwa tak jak i ilośc cylindrów bo moc i moment bierze się z detonacji w cylindrze a ta z paliwa i jego ilości do danego silnka :)

Jak koledzy poparli gość chce ci wepchnąć padło i kit ci ciśnie byle zarobić :)

A polonez nie ma poboru jak 320i miałem poloneza gaźnikowego 1,6GLE o omocy 87KM i 520i z twoim motorkiem i wiem jakie sa chwilowe zapotrzeboawnia na paliwo panie kolego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 16:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Z nudów go dziś założyliśmy...Nie ma absolutnie żadnej róznicy z poprzednim reduktorem który miałem o mocy 170km.Zrbilismy na tym reduktorze jakies 120 km.Moc była przyspieszenie jest takie jak tam a ciągnie bez problemu do 6,5 tys...NIe wiem już co za różnice...Aha jechałym na tym reduktorze 180 km i jeszcze troszkę gazu było....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 17:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jechałeś 180km/h ?? bo nie rozumiem ?? bo jak tak to spróbuj polecieć 210km/h potem napisz wrażenia z rozpedzania 160-210 :)

Różnic niby nie czułeś a sprawdzałeś to np stoperem czas od zera do 100???? albo może instalka tak osłabia ci motor, że już nie ma różnicy jaki masz reduktor :rotfl: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 10:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Tak jechałem 180 km/h.Reduktor Lovanti.Na tamtym reduktorze landi renzo jechałem max 195 km/h a na benzynie bez problemu 220km/h.Fakt instalację mam 1 generacji ale nie mam kasy aby przerobić na sekwencje.Reduktor wyglądem jest duzo większy od poprzedniego...Większy filtr,sam reduktor itp......

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 13:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
rób jak chcesz ale jak masz gaz I gen w M50 to ja już wogóle opmijam ten temat bo to dla mnie barbarzyństwo :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A co byś na moim miejscu zrobił??? Narazie jestem spłukany.A nie wyrzuce 1500 zł na wymiane instalacji bo mnie po prostu nie stać....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
nie kupiłbym nawet 316i jakbym był spłukany :) Wywal gaz zacznij jeździc na benie :) problem reduktora zniknie :) jak ci gaz pierdolnie to będziesz miał oszczędność na gazie min.: przepływka, kolektor przepustnica, obudowa filtra powietrza napewo sporo zaoszczędzisz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 20:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
jak nie bedzie cisnął, dobry gaz tankował i na czas wymieniał filtr od gazu to nic mu nie bedzie, a co do parownika to z tego co kojarze to Lovato (lovatec) nie miało parowników o mocy poniżej 150KM. A tak się dobiera przecież parowniki, względem mocy. I nie ma tu nic do znaczenia że jeździł w polonezie. mógł mieć nawet parownik jakiejś innej firmy do 300KM i też miałby być zły bo jeździł w polonezie?? Paranoja. Jak się ma pisać głupoty to lepiej milczeć.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 23:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Heh jedna dobra podpowiedz...Czesio śledze to forum od dawna i wiem że nie wymyślasz głupot.Punkcik powędrował.......

P.s Tankuję tylko na shelu....
A gdybym zrobił regeneracje membran???? Jest tego sporo opisane w necie....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 08:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
bawiłem się w regeneracje ale to jest jest żmudna praca i nie wszystkie parowniki można regenerować domowym sposobem. Jest to ciężkie i ogólnie bardzo pracochłonne. A na allegro można kupić już parowniki w cenie podobnej do membran naprawczych oryginalnych. Te zamienne to do oryginalnych nie maja porównania. wyglądają jakby były zrobione z ceraty. Objawy zużytych membran są takie że na gazie nie da się wyregulować wolnych obrotów, bo cały czas się zmieniają.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 10:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jak nie będzie cisnął i miał kiepsko wyregulowana instalkę to i tak może strzelić po drugie jak ma choćby wyprzedzać bez ciśnięcia?? po prostu instalka klasy I gen może być w M40 ale nie w M50 :) tzn być może ale lepiej chyba jeździć na 316i w benie?? i jak zakładanie używanych częsci do instalki BMW ma dbać o jej prawidłowa eksploatacja to życze powodzenia :) Po drugie instalacje w polonezach zawsze sa zakładane najniższymi kosztami i na najtańszych najgorszych podzespołach jak chesz to do BMW kłaść to twoja sprawa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Jak narazie jezdze na nim i nie ma róznicy z poprzednim reduktorem......Spalanie wzrosło do 14 litrów ale to zapewne temu że miałem dziurawy wąż do gazu i sporo tego mi uciekało.Zobacze co będzie dalej.

Aha ten reduktor dostałem za free

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czasami czytając takie przemyślenia dotyczące różnych tematów, można się nieźle odstresować i uśmiać za razem. ;)

Po pierwsze primo, zaznaczam na wstępie, że w żadnym wypadku nie jestem zwolennikiem przekładania używanych części (chodź są wyjątki, gdzie nie ma innej możliwości, ze względu na dostępność, lub zaporową cenę nowego elementu), tym bardziej jeżeli chodzi o takie urządzenie jak reduktor, który w sumie jest sercem instalacji I i II generacji.

Po drugie sekundo, do aut o dużej pojemności i mocy silnika, instalacji poniżej III generacji, się nie powinno montować.

A teraz do sedna.
Gdzie jest napisane że reduktory stosowane na przykład w Polonezie nie mogą być montowane w BMW.

Tak logicznie to prawidłowo dobrany reduktor do Poloneza, nie spełni swojej roli w zasilaniu silnika M50, ale....
Często reduktory Lovato montowane w naszych "królach szos" (czytaj Polonez) miały wydajność o wiele za dużą do silnika o pojemności 1.5/1.6 i mocy ok 85 KM
i taki też reduktor jak LOVATO ELECTRONIC SUPER o wydajności do 140kW (190KM), czy LOVATO ELECTRONIC MAJOR o wydajności do mocy 170kW, spokojnie sobie poradzą z silnikiem M50B20. Reduktory te wizualnie nie wiele się różnią od klasycznego reduktora Lovato. To że auto na instalacji II generacji ma drastyczny spadek mocy, wynika z przewężenia dolotu powietrza.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=84

Co do strzałów.
Można mieć idealnie wyregulowana instalację, a auto i tak może strzelić. Wystrzały na gazie związane są koniecznością występowania "mocniejszej" iskry zapalającej mieszankę powietrzno-gazową. Każde wypadanie zapłonu, lub osłabienie napięcia wywołującego iskrę zapłonową będzie powodować dopalanie mieszanki i cofanie się czoła płomienia do kolektora ssącego, tak zwany wystrzał.
Taki efekt może zaistnieć nawet na instalacji IV generacji, na benzynie, a nawet w dieslu (chodź tu przyczyną nie są na pewno świece zapłonowe ;) )
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=50033

Co do regeneracji, to czesiio ma rację, pomijając tą "żmudną pracę" przy regeneracji reduktora Lovato. Ten jest jednym z najłatwiej regenerowalnych.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 7 lipca 2009, 14:29 przez Toudi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 320iA coupe
Kod silnika: M52B20
maniek6600 napisał(a):
Spalanie wzrosło do 14 litrów ale to zapewne temu że miałem dziurawy wąż do gazu

Bez komentarza :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 22:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Dziękuję za odpowiedzi starym wyjadaczom forum :hyhy: :hyhy: :hyhy: ,dzis, miałem jeszcze trase wieczorem i spalił na 100 km 11 litrów gazu zauważając iz nie jezdze jak emeryt......Więc cena za 100 km jest akceptowana tym bardziej że nad morze jadąc na 2 pełnych butlach gazu dojade tam i z powrotem i gazu jeszcze zostanie.Cena za 2 butle to 150 zł...Czyli reasumując za 150 z palcem w d___ dojae nad morze i z powrotem i jeszcze mi sporo zostanie.Pozdrawiam przeciwników gazu.Oby was te 100 km tak tanio wyszło...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL