BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 00:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 09:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
upek, moze ktos napisze chociaz jak zlac stary płyn i gdzie jest drugi odpowietrznik?

autko potrzebne...

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 18:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
autko u mechaniora, nie mógł biedak odpowietrzyc, bo jak juz to zrobił i silnik sie nagrzeł to cisnienie wywaliło płyn razem z powietrzen z silnika przez korek, i mchanior stwierdził, ze sie termostat przycina, albo jest całkiem walnięty... wiec woda goraca z silnika wydostaje sie tą rura po prawej stronie co powinno nia wracać schłodzony płyn... a tamta rura co idzie po lewej stronie do dołu chłodnicy jest ledwo ciepła,.... ogrzewanie nie dziala, parownik też sie przycina..... jak o tym myślicie...czy to faktycznie jest wszystko wina tego termostatu...? i czy ktoś z was juz wymieniał go... jak to sie robi....?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
Jak wrócę do domu to wrzucę Ci zdjęcia gdzie są te śruby do odpowietrzania :) Jedna jest przy zbiorniczku wyrównaczym a druga o ile dobrze pamiętam gdzieś w okolicy silnika i wiatraka. Tak na wszelki to fotkę podeślę. Niestety nie pamiętam dokładnie jak się odpowietrza układ, ale gdzieś już mi się obił o oczy taki temat z odpowietrzaniem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tego auta nie odpowietrzysz na gorącym i do tego pracującym silniku ;)
Czytałeś może to??
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49182

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
ja_6 napisał(a):
gdzie są te śruby do odpowietrzania


spoko, już wiem, sa dwie jedna jest na chłodnicy koło zbiorniczka a druga jest na wężu to u góry.... na szczęście nie ja to bede raobił tylko mechanior...jak wyżej..powiedziałem mu zeby tez sprawdził. jak sie ma pompa wody bo ponoć ludi szwankować, wiec moze od razu wymieni...

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Toudi napisał(a):
Tego auta nie odpowietrzysz na gorącym i do tego pracującym silniku

no własnie tak powiedziałem mechaniorowi , a on ze ma swoje sposoby i ze pare dni wczesniej wymieniał termostat w 525 tds i własnie tak robił i ze super dziala. nie wiem juz... sam nie wiem ale raczej nie dam rady tego zrobic...choc z opisu to proste sie wydaje..;/

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
eddi83 napisał(a):
a on ze ma swoje sposoby i ze pare dni wczesniej wymieniał termostat w 525 tds i własnie tak robił i ze super dziala.
Wynika że mechanik jest mistrzem w swoim rodzaju :D Może się go zgłosi do programu USTERKA :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Poczytaj tematy z forum, jakie ludzie mają problemy z odpowietrzeniem BMW, sposób który opisałem zawsze się sprawdza w działającym układzie.
Nie wiem co to za fachowiec, ale daj mu jakiegoś Fiata Punto do odpowietrzenia tym jego sposobem, płyn mu wywali z układu po paru minutach pracy silnika.
Ta sam sytuacja jest w BM-kach.
Tyle razy odpowietrzałem te auta bez rozruchu silnika i nigdy nie było problemu, a na pracującym, zawsze.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
ja_6 napisał(a):
Może się go zgłosi do programu USTERKA


no nie strasz mnie :/ najgorsze jest to ze zeby sie dostać do termostatu chciał wyciagac chłodnice..i sie meczył z nia, to zadzwoniłem do kolegi co taki silnik miał..i mówi zeby w żadnym wypadku nie wykręcał chłdnicy do mi klime spusci i ze do termostatu zeby sie dostac to musi visko wykręcić....i ze visko ma lewy gwint...powiedziałem..mu...zobaczymy...[cenzura] juz sie boje chyba do niego pojade patrzyc mu na ręce... ;/

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Toudi napisał(a):
yle razy odpowietrzałem te auta bez rozruchu silnika i nigdy nie było problemu, a na pracującym, zawsze.


jemu sie prawie juz udało niby odpowitrzyc, ale później wywaliło płyn...i on stwierdzil ze to termostat nie sprawny i temu wywaliło, bo ten wąż co idzie z silnika do chłodnicy zimny i mówi ze termostat nie puscił na chłodnice i temu wywaliło tym drugim szlałfem....co idzie do góry chłodnicy...

Toudi, mam prośbe, napisz mi jeszcze raz prosze najdokładniej jak potrafisz krok po kroku jak to dobrze zrobić, ewentualnie kontakt do mnie na gg 12953682

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 18:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
no i odpowietrzona, ale niestety , chłodnica nieszczelna. kapie z prawej strony, od strony zbiorniczka wyrównawczego, i to tak dość mocno... termostat wymieniony.... teraz musze wymienic chłodnice..i znów koszta... :mad: jak na początek to już mi sie odechciewa.... :dobani:

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 22:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
No to od ciepła wybrzuszył się zbiorniczek wyrównawczy i się rozszczelnił. Miałem to samo ;] Chłodnica mnie wyszła 425 zł + 50 zł za robociznę. Tylko jak kupujesz nową chłodnicę to popatrz zwłaszcza na korek jak się dokręca, bo możesz mieć tak jak ja. Jak patrzyłem po 100 km to płyn mi uciekał i myślałem już że to uszczelka, a to najprawdopodobniej płyn paruje przez ten zasrany korek ;]
Ale się nie przejmuj :) Z tym że chłodnica siada w E39 to podobno jest normalka :)
Daj znać co i jak z autkiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 04:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
ja_6 napisał(a):
Daj znać co i jak z autkiem


jasne, termostat juz kuiłem, koszt 40 pln, chłodnica zamówiona, koszt 365 pln, robocizna, bede wiedzial dzis jak mi poskęca i odpowietrzy..pozdrawiam :ok:

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 09:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Piszesz że kapie koło zbiorniczka wyrównawczego. Czy nie pospieszyłeś się z nową chłodnicą??
Tam jest sporo uszczelek które mogły puścić i stąd wyciek.
Mogła paść uszczelka pod zbiorniczkiem nr 3, czujnika poziomu nr 14, lub na korku spustowym nr 9.
Sprawdź te uszczelniacze. ;)
Obrazek

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
więc ogarnięte koledzy i tak: chłodnica 365 , termostat 40 i za cała robociznę... w tym wymianę x2 odpowietrzanie, i sprawdzenie pompy wody.. zapłaciłem..uwaga ...100 więc wydaje mi sie ze dobry mechanik, na razie wszystko, ok teraz muszę tylko śledzić czy się z płynem nic złego nie dzieje i hulać..pozdrawiam.. :super:

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 12:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
No to oby z autkiem już było tylko OK :)

P.S. Dzięki za info :)

P.S. A kierunki już patrzyłeś ?? ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja_6 napisał(a):
No to od ciepła wybrzuszył się zbiorniczek wyrównawczy i się rozszczelnił. Miałem to samo ;] Chłodnica mnie wyszła 425 zł + 50 zł za robociznę. Tylko jak kupujesz nową chłodnicę to popatrz zwłaszcza na korek jak się dokręca, bo możesz mieć tak jak ja. Jak patrzyłem po 100 km to płyn mi uciekał i myślałem już że to uszczelka, a to najprawdopodobniej płyn paruje przez ten zasrany korek ;]
Ale się nie przejmuj :) Z tym że chłodnica siada w E39 to podobno jest normalka :)
Daj znać co i jak z autkiem :)



Co masz na myśli, że płyn paruje przez korek. Ja też zmieniałem chłodnicę i zauważyłem, że ubywa płynu, wycieków nie widać. Daj znać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 15:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
Wokół korka mam taki białawy osad. Gość który mi zakładał chłodnicę mówił że najprawdopodobniej płyn może "uciekać" - parować przez korek, bo strasznie się dokręca.
Jak kupowałeś chłodnicę to miałeś taki problem że korek kiepsko wchodził ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
ja_6 napisał(a):
Jak kupowałeś chłodnicę to miałeś taki problem że korek kiepsko wchodził ??


dokładnie, bardzo cięzko było dokręcic ten korek, bo oczywisci przy nowej chłodnicy nie ma nowego korka, wiec trzeba stary wkręcac, pasuje ale cięzko wkręcic pierwszy raz, teraz juz dziala i tez zauważyłem minimalnie ze ubywa płynu...przez te pare dni moze z 1 cm w zbiorniczku....

ja_6 napisał(a):
P.S. A kierunki już patrzyłeś ?? ;>

cos tam sprawdzałem , ale nic mądrego nie wymyśliłem, teraz juz przerywa tylko w lewą strone, a w prawą jakby dobrze, choć dziś mi raz tez w prawe załapał... ;/ i zauważyłem ze czasem jak dam kierunek w lewo to nie odbija po skręceniu , może to być przyczyna...poszukam...

p.s. teraz myślę jak doprowadzić fotele do dzialania, ale to w innym temacie..

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
ja_6 napisał(a):
Jak kupowałeś chłodnicę to miałeś taki problem że korek kiepsko wchodził ??


dokładnie, bardzo cięzko było dokręcic ten korek, bo oczywisci przy nowej chłodnicy nie ma nowego korka, wiec trzeba stary wkręcac, pasuje ale cięzko wkręcic pierwszy raz, teraz juz dziala i tez zauważyłem minimalnie ze ubywa płynu...przez te pare dni moze z 1 cm w zbiorniczku....

ja_6 napisał(a):
P.S. A kierunki już patrzyłeś ?? ;>

cos tam sprawdzałem , ale nic mądrego nie wymyśliłem, teraz juz przerywa tylko w lewą strone, a w prawą jakby dobrze, choć dziś mi raz tez w prawe załapał... ;/ i zauważyłem ze czasem jak dam kierunek w lewo to nie odbija po skręceniu , może to być przyczyna...poszukam...

p.s. teraz myślę jak doprowadzić fotele do dzialania, ale to w innym temacie..

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL