BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 07:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Na niskich obrotach zapala się lampka oleju
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: WrocÂław
Jak w temacie na niskich obrotach zapala się lampka oleju. Mam zalany olej mineralny i do tej pory nie było problemów dopiero po wymianie oleju (mechanik zalał za dużo) pojawił się wyciek w okolicach wałka rozrządu. Czy świecąca się lampka może być przez uszkodzoną uszczelkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Hebron
Popełniłeś kardynalny błąd: zalałeś olej rzadszy niż był.
2 opakowania treatmentu STP powinny wystarczyć.
No i podnieś wolne obroty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: WrocÂław
"Popełniłeś kardynalny błąd: zalałeś olej rzadszy niż był. "
Mineralny leję już od kilku lat. Teraz też jest zalany mineralny także nie wiem co to ma do tego.
"No i podnieś wolne obroty."
Obroty są na właściwym poziomie i tego typu rozwiązania nie mam zamiaru stosować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Na początek zmierz ciśnienie oleju.
Delikatny wyciek (jak rozumiem poci się pod pokrywą) nie ma nic wspólnego z lampką.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Hebron
svenu napisał(a):
"...
Mineralny leję już od kilku lat. Teraz też jest zalany mineralny także nie wiem co to ma do tego.
"....

Lepkość oleju. Wcześniej musiałeś zalać 10W40 i teraz jak dostał 5W40 to pociekł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 10:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
hebron napisał(a):
Lepkość oleju. Wcześniej musiałeś zalać 10W40 i teraz jak dostał 5W40 to pociekł


Tyle że on od dawna leje 15Wcośtam.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: WrocÂław
Olej jest lany ciągle taki sam. Nie wiem dlaczego piszecie że mam 5W40. Ciągle mineralny i teraz też był zalany mineralny ta sama gęstość. Tylko po wymianie zauważyłem na bagnecie że poziom oleju przekracza maksymalny poziom. Nie miałem czasu żeby tym się zająć i wydaje mi się że przez to pojawił się wyciek. Przy okazji poziom spadł do poziomu optymalnego tzn. środek pomiędzy min i max.
Czy przez ten wyciek mogło spaść ciśnienie oleju? Pytam ponieważ obecnie jestem w mieście gdzie na sprawdzenie ciśnienia trzeba czekać około miesiąca! Nie mówiąc już o naprawach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
svenu napisał(a):
mechanik zalał za dużo
Ci mechanicy.... Kiedyś jeden mi naprawiał mechanizm opuszczania szyb w drzwiach, zapłaciłem, wszystko ok. Jadę do domu chce zamknąć samochód a tu centralny nie działa...
Jeśli problem jest przez mechanika to proponowałbym wrócić się do niego i niech on się głowi co i jak i naprawia w ramach rekompensaty i za darmo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: WrocÂław
madmaxdamage napisał(a):
Ci mechanicy.... Kiedyś jeden mi naprawiał mechanizm opuszczania szyb w drzwiach, zapłaciłem, wszystko ok. Jadę do domu chce zamknąć samochód a tu centralny nie działa...
Jeśli problem jest przez mechanika to proponowałbym wrócić się do niego i niech on się głowi co i jak i naprawia w ramach rekompensaty i za darmo.


Tylko jak jemu teraz udowodnić że za dużo nalał oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
svenu napisał(a):
Tylko jak jemu teraz udowodnić że za dużo nalał oleju?

Skoro on wymieniał to przecież chyba sam byś sobie nie dolewał, bo po co... No chociaż może nie być skory do rozmów bywa tak czasami. Ja się wróciłem do szefa warsztatu, nagadałem mu że co to ma być, jakich do d*** pracowników ma, że ja płacę i wymagam i takie tam i on powiedział żeby się nie martwić że popatrzą co jest nie tak i zrobią za free. Spróbuj może akurat się tak uda bo po co masz się głowić i tracić ewentualną kasę z nie swojej winy..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 12:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Jedz do tego "mechanika" i powiedz mu ze po jego wymianie oleju swieci sie kontrolka i niech robi co trzeba. Nie wiem ile ma przebiegu Twoja trojeczka ale zastanawiam sie dlaczego lejesz mineralny? To nie poldek...

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 12:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: WrocÂław
madmaxdamage napisał(a):
Skoro on wymieniał to przecież chyba sam byś sobie nie dolewał, bo po co... No chociaż może nie być skory do rozmów bywa tak czasami. Ja się wróciłem do szefa warsztatu, nagadałem mu że co to ma być, jakich do d*** pracowników ma, że ja płacę i wymagam i takie tam i on powiedział żeby się nie martwić że popatrzą co jest nie tak i zrobią za free. Spróbuj może akurat się tak uda bo po co masz się głowić i tracić ewentualną kasę z nie swojej winy..

Stracą stałego klienta i nie zarobią więcej na mnie.

BetaBoy napisał(a):
Jedz do tego "mechanika" i powiedz mu ze po jego wymianie oleju swieci sie kontrolka i niech robi co trzeba. Nie wiem ile ma przebiegu Twoja trojeczka ale zastanawiam sie dlaczego lejesz mineralny? To nie poldek...



Wiem że to nie poldek ale jak ją kupiłem byłem jeszcze młody i moja wiedza na temat samochodów była zerowa (do tej pory nieweile sie zmnieniło :P ) nie wiedziałem jaki był olej lany wcześniej a słyszałem że jak wleje się lepszy olej to można zatrzeć silnik i zdecydowałem się na olej mineralny. Teraz chciałbym wlać syntetyk ale już parę lat jeżdżę na mineralnym i nie wiem czy nie będzie mi ciekł silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 16:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
svenu, ja bym zrobił tak:
1) dowiedział się, jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju dla Twojego silnika,
2) zmierzyłbym je.
Może pompa oleju siada?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 16:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
sprawdzałeś stan oleju ile masz czy poprostu twierdzisz że zalał za dużo oleju i z tego powodu jest wyciek ?

hebron napisał(a):
Wcześniej musiałeś zalać 10W40 i teraz jak dostał 5W40 to pociekł


co ty gadasz... przecież pisze, że jest zalany mineralnym tak ? mineralny zazwyczaj jest 15WXX, półsynetetyk 10WXX a pełny syntetyk 5WXX


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 17:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - moze byc tak pompa olejowa - panewki i te i te - czujnik cisnienia oleju lub ciulowaty filtr oleju - sprawdz filtr czy do tego auta - sprawdz czujnik - sprawdz cisnienie na ukladzie smarowania -wymien pompe- jesli problem pozostal -remont dolu -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: WrocÂław
racesupport napisał(a):
sprawdzałeś stan oleju ile masz czy poprostu twierdzisz że zalał za dużo oleju i z tego powodu jest wyciek ?


Sprawdzałem bagnetem trochę po wymianie i było kilka milimetrów powyżej max. Przed tym silnik był suchy dopiero ostatnio jak poziom oleju spadł ( nigdy wczesniej nie brał mi oleju) to pojawił sie wyciek. Zastanawiam się czy przez ten wyciek może być niższe ciśnienie oleju i dlatego zapala się lampka oleju.

harnas621 napisał(a):
siem - moze byc tak pompa olejowa - panewki i te i te - czujnik cisnienia oleju lub ciulowaty filtr oleju - sprawdz filtr czy do tego auta - sprawdz czujnik - sprawdz cisnienie na ukladzie smarowania -wymien pompe- jesli problem pozostal -remont dolu -pzdr

Może to być zawiązane z zajechanym wałkiem rozrządu? Bo kiedyś mechanik mówił mi że wałek jest w kiepskim stanie a że nie miałem wtedy zbyt dużo siana to wymienił mi tylko szklanki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL