BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Muł, lambda - wymieniać?
PostNapisane: 7 lipca 2009, 08:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Cześć,

Przy okazji wizyty w warsztacie poprosiłem o podpięcie auta do kompa, gdyż mam wrażenie (a własciwie jestem pewien), że auto zaczęło ciut zamulać ostatnio - z przerwami co prawda, ale muł zdarza mu się często.

Stwierdzono brak błędów w kompie, lecz podobno odczyty z sond regulacyjnych lambda wskazują na ich Awarię.

Sygnał z sond to cały czas prawie 5V. To podobno powoduje ubogą mieszankę a co za tym idzie - spadek dynamiki.

Zwracam się do Was z prośbą o weryfikację - wymieniać, czy nie wymieniać?
Nie chciałbym sie nadziać, a zapytanie na forum nic nie kosztuje ;)

Z góry dzieki za rady,
pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 11:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie wymieniać ;)
Jak sonda pokazuje 5V to znaczy że działa, jakby leżała na 0V to oznaczałoby prawdopodobnie jej uszkodzenie.

Sonda ma za zadanie odczytać, ze spalin, skład mieszanki powietrzno-paliwowej. W Twoim przypadku sonda "czyta" że mieszanka jest uboga, czyli motor dostaje za mało benzyny/paliwa, stąd auto ma "muła".

Zlokalizuj przyczynę, albo masz za małe ciśnienie paliwa, albo zapchany filtr paliwa, lub tuzin innych rzeczy.
Jedno jest pewne.
Sonda działa :)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
ok, dzięki, czyli fajnie, że spytałem ;)

A jak sprawdzać, jezeli na kompie nie ma błędów, ciśnienie na listwie było niedawno sprawdzane i jest ok.

Do tego auto ma sekwencję LPG, ale mulenie występuje zarówno na gazie i benzynie (a czasem przechodzi nagle - tzn. tak jakby cos zaskoczyło i juz auto jedzie jak powinno, czasem nawet dwa dni potrafi tak być...)

Edit: czy jeżeli coś dzieje się np. z cewką (to też biorę pod uwagę) to zawsze widać to na kompie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 13:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
czy jeżeli coś dzieje się np. z cewką (to też biorę pod uwagę) to zawsze widać to na kompie?

Nie zawsze. Wszystko zależy czy sterownik ma diagnozę cewek. Jeżeli uszkodzone zostanie uzwojenie wtórne cewki, wogólę jest problem z diagnozą.
Walnięta cewka, danego cylindra, często daje po sobie ślad w postaci błędu wypadania zapłonu tegoż cylindra (błąd zapisywany w ECU).

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 13:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
No zobaczymy.
Na razie wkładam normalny wydech (niestety poprzedni własciciel wyciął katalizatory i zastapił je struminicami) i zobaczymy co sie zmieni - grające strumienice wkurzają starsznie, a może przy okazji okaże się, że przekonstruowanie wydechu zakłóca prace sond.

A jak tak dalej będzie będę szukał..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
Mogę się mylić ale jak nie masz kata to sondy mogą mieć jakiś błędny odczyt. Mi ostatnio padł katalizator i mam wspawaną rurę w jego miejsce, ale na szczęście nie mam żadnych sytuacji "mulących".
To że muli może być spowodowane przez np. wypadające zapłony, albo cewki na świecach tak jak pisał Toudi.
Tak a propos świece dawno wymieniałeś ?? Może dlatego Ci tak zamula czasami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
świece jakieś 6tyś temu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
Wraz z przewodami WN ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Chyba tylko Ty masz przewody w m52...........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dudek II, te izolatory na cewkach w ASO nazywane są przewodami ;)
A przewody, jako kabel łączący świecę z cewką, nie występują w M52 :D

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
To moja pomyłka :) Przepraszam bardzo :) Dopiero się uczę Beemki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 17:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
W bmw znajdzie się jeszcze innych przewodów oprócz tych co napisałeś
A tak na poważnie to sprawdz cewki jeśli któraś ma biały nalot to szmelc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 08:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
ok. dziś sprawdzam cewki i izolatory.
Zobaczymy jak to wygląda ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
jak zacznie Ci go mulić, to odepnij obie sondy i jedź dalej i porównaj to mulenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
i jak przestanie, to rozumiem, że sondy do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
jesli bedzie mulic tak samo, to cos z sondami. Moze podgrzewacze.
Jesli bedzie bardziej mulic, to sondy sa 0k
Jesli dasz rade zrobic pomiary np. na sondzie (jakims miernikiem), to swego czasu mialem wartosci, ktore powinny byc przy sprawnym czujniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL