Hej. Problem z ciężko obracającą się wycieraczką w Touring e46 jest znany... Niestety konstrukcja mechanizmu nie jest zbyt udana, chodzi mianowicie o to, że pomiędzy osią ruchomą (wykonaną z jakiegoś stopu) a tuleją (która ma wewnątrz powłokę pokrytą miedzią) dostaje się wilgoć oraz inne brudy , które powodują korozję i powstanie takiego "nagaru". To kolei zwiększa tarcie i silnik wycieraczki nie ma siły ruszyć, a jeśli już ruszy to wycieraczka porusza się bardzo wolno i czasem wydaje z siebie dziwne dźwięki.

Na szczęście BMW wyposażyło ten układ w zabezpieczenie przed przeciążeniem i silnik się nie spali, gdy napotka opór. Jedyna rada: zdemontować mechanizm zamontowany na szybie , zdjąć pierścień zabezpieczający ośkę, używając gumowego młotka wybić ośkę z mechanizmu, wyczyścić porządnie i nanieść smar na ośkę. Złożyć do kupy , zamontować ponownie na szybie i cieszyć się funkcjonowaniem wycieraczki tylnej. Tak dla informacji: ten element mechanizmu na szybie kosztuje w serwisie ok 180 zeta, więc ostrożnie podczas wybijania ośki.
Powodzenia