BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 15:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 325Ci po diagnostyce silnika
PostNapisane: 9 lipca 2009, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bedford
Dzisiaj bylem na diagnostyce silnika i badaniu cisniena w cylindrach.. nie podali konkretnej wartosci cisnien lecz zwykle liczby.. nie jestem pewien co to jest ale wydaje mi sie ze sa to roznice miedzy cylindrami.. moze ktos mi potrafi wyjasnic na czym to polega:

Cylinder 1: 0.08
Cylinder 2: -0.58
Cylinder 3: 0.94
Cylinder 4: -0.10
Cylinder 5: -0.27
Cylinder 6: -0.08

W warsztacie powiedzieli ze to jest ok.... Moze wiecie o co w tym chodzi???

Podlaczyli tez komputer i wyszly 3 bledy:

(234) EA Catalytic converter, efficiency, bank 2

(191) BF Oxygen sensor, bank 2, after catalytic converter, insufficient heat.

(123) 7B Map cooling, activation

Moze mi ktos cos wiecej powiedziec o tych bledach?? Z gory dziekuje.... Pozdrawiam... :hyhy: :zalamany:


Ostatnio edytowano 9 lipca 2009, 18:56 przez deltree, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 22:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
A czy te błędy dały się skasować? I czy po zapaleniu silnika powróciły ponownie. Mogą to być jakieś stare dzieje, które nie maja wpływu na obecną pracę silnika. Nie napisałeś czy aucie coś dolega. Co do tych cyferek przy ciśnieniu w cylindrach to skandal. Mogłeś już tego nie przepisywać :)

Wg opisów tych błędów wynika, że jest (albo był) problem z wydajnością katalizatora bank 2 (błąd 1), ale może być to spowodowane złym grzaniem sondy lambda (problem grzałki sondy) za tym katalizatorem (błąd 2).
Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 07:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bedford
Auto chodzi ok, obroty rowne, zadnego dymu z wydechu.... Zauwazylem ze bierze mi olej i dlatego pojechalem na diagnostyke.. Gosciu skasowal bledy i powiedzial zebym przyjechal za 1000 mil:))...

Czy jak sie okaze ze bledy znowu sie pojawia, bede musial wymienic tylko sonde lambda czy jeszcze cos innego???

mam rozumiec ze te skandaliczne cyferki przy cisnienu sa ok??:))

Dzieki wielkie za wyjasnienia....
Pozdrawiam!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 09:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
A dużo bierze Ci tego oleju? Co do ciśnienia w cylindrach to nie komentuję tych cyferek, bo one nie maja sensu. Jak powiedzieli Ci że ciśnienie jest ok, to musimy na tym pozostać

Co do błędu sondy, to wychodzi na to że nie grzeje jej grzałka. Mogą być uszkodzone przewody lub cała sonda. Po przejechaniu wielu kilometrów (nie koniecznie 1000 mil) warto podpiąć ponownie pod komputer. Jak błędy wrócą to trzeba się zabrać za naprawę. W pierwszej kolejności sonda.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 11:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
a te cyferki nie odnoszą się przypadkiem do nominalnego ciścnienia pracy i tak napszykład cylinder numer 3 ma cisnienie wieksze o 0.94 bara a co za tym idzie może dodatkowo uszczelniać sie olejem z tąd zużycie oleju. Mój ojciec miał tak w korolii na jednym garze ciśnienie było większe o około 0.4 bara brała olej i często zalewała swiece na tym cylindrze

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bedford
Niestety nie jestem wstanie okreslic ile dokladnie wzil tego oleju, bo prowadze ten samochod dopiero 2 miesiace, to byla moja pierwsza dolewka... przejechalem jakies 1600 km i dolalem 0.6 l oleju, dodam ze wlany jest olej 5W 30 pelny syntetyk,niestety nie wiem jakiej firmy..

Czytalem opinie uzytkownikow e46 i zauwazylem ze duzo osob skarzy sie na zyzycie oleju, koles w warszatcie powiedzial ze moze byc takie zuzycie.. dal mi jeszcze informacje na kartce odnosnie spalania oleju i bylo tam napisane ze w silnikach M3 zuzycie oleju moze byc nawet 1l/1000km... moim zdaniem troche duzo, no ale ja jestem laikiem takze nie mam za wiele do powiedzienia....:)))

a te cyferki nie odnoszą się przypadkiem do nominalnego ciścnienia pracy i tak napszykład cylinder numer 3 ma cisnienie wieksze o 0.94 bara a co za tym idzie może dodatkowo uszczelniać sie olejem z tąd zużycie oleju. Mój ojciec miał tak w korolii na jednym garze ciśnienie było większe o około 0.4 bara brała olej i często zalewała swiece na tym cylindrze

Wydaje mi sie ze masz racje z tym nominalnym cisnieniem, ale to tylko moje domysly...
wychodzi na to ze 2 i 3 cylinder sa lekko wysokie... Mechanik powiedzial ze te wartosci sa ok i dodal ze jak by bylo powyzej 2.0 to by byl problem.. Myslicie ze 0.94 to za duzo???
Silnik ma przejechane 170000km i byl serwisowany w BMW, osobiscie mysle ze wszystko z tym cisnieniem wpozadku, ale moze ktos ma inna opinie na ten temat?????????


Ostatnio edytowano 11 lipca 2009, 12:39 przez deltree, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 12:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
prawda jest taka że dobry silnik nie powinien brać oleju jedna kproducenci aut po dają że może występować minimalne zużycie dla własnego spokoju (aby im nie zawracać głowy pierdułkami) u mnie w książce tesz pisze że może brac olej ale ma na liczniku prawie 200tyś.km i od zmiany zrobiłem na oleju prawie 8 tyś nie ubyło nic (mechanik dał mi na dolewanie 0,5 litra, niepotrzebnie jednak)

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 12:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
prawda jest taka że dobry silnik nie powinien brać oleju jednak producenci aut podają że może występować minimalne zużycie dla własnego spokoju (aby im nie zawracać głowy pierdułkami) u mnie w książce tesz pisze że może brac olej ale ma na liczniku prawie 200tyś.km i od zmiany zrobiłem na oleju prawie 8 tyś nie ubyło nic (mechanik dał mi na dolewanie 0,5 litra, niepotrzebnie jednak)
do wymiany pewnie masz uszczelniacze zaworów i pierścienie na tłokach, często też rozwalone turbo lubi brać olej

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:40 
silniki M54 lubie wypić sobie troche oliwy, szczególnie jak sie je pokręci.

poprostu ten typ tak ma


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 07:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
To zalezy w duzej mierze od stylu jazdy. Krecony wysoko silnik z reguly bierze olej, tak jest np w wiekszosci motocykli sportowych. Mysle ze M3 uzytkowane zgodnie z przeznaczeniem moze palic nawet sporo oleju i miec silnik w dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 11:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Proponuje zainteresować się separatorem oleju. Jeżeli jest walnięty to wciąga Ci olej do kolektora ssącego i spala razem z mieszanką. Separator w ASO ok 140,- PLN. Nie wiem ile masz nalatane km, ale po 150tys powinno się go wymienić

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL