Cytuj:
praktycznie nigdy juz tego nie pisz
Do Kempior-a
Co masz na myśli w wątku tego zdania?
Prawdą jest że splanowanie głowicy zwiększa stopień sprężania, wszystko jeszcze zależy od grupości splanowanego materiału. Przeważnie dla wyrównania płaszczyzny głowicy zbiera się od 0,05 do 0,30 przy większych nierównościach. Czasem trzeba nawet zebrać więcej, ale to już warsztat szlifierski który wykonuje te czynności ustala na ile może sobie pozwolić by zachować inne parametry w normie. Może się przecież zdarzyć że dana głowica była już wcześniej planowana kilka razy co sprawia że pomniejsza się odległość grzybka zaworowego od denka tłoka.
Moc która wzrasta podczas tej konieczności jest niewielka i można debatować nad jej wzrostem w wyniku splanowania głowicy, lub poprawieniem stopnia sprężania, które przy przechodzonych silnikach jest w pewnym stopniu mniejsze. A prawidłowy stopień sprężania jest współmierny do dawek paliwa ustalonych przez fabrykę w pamięci komputera.
Tak więc można sobie pozwolić na zwiększenie mocy poprzez splanowanie głowicy, lecz dla lepszego i bardziej odczuwalnego efektu należałoby z pewnością dokonać drobnych modernizacji w pamięci eprom.
Zalecam po zdjęciu głowicy dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze zaworowe,