BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 07:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy splanowanie głowicy zwiekszy moc auta???
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 10:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Mam do wymianky uszczelke pod głowica głowice trzeba splanowac bo sa niewielkie przedmuchy. Słyszałem ,ze po splanowaniu zwieksza się moc auta, ponieważ jet mniejsza komora spalania.
Prosze o opinie na ten temat

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
czesc. teoretycznie .
praktycznie nigdy juz tego nie pisz .pozdrawiam .kempior


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 18:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 666
Lokalizacja: WGR
Moje BMW: ciemne coupe
często słyszę że zwiększy się stopień sprężania a co za tym idzie jakiś tam wzrost mocy ale wtdaje mi się że zależy to od grubości splanowania

_________________
Bokiem Można Wszędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
praktycznie nigdy juz tego nie pisz

Do Kempior-a
Co masz na myśli w wątku tego zdania?

Prawdą jest że splanowanie głowicy zwiększa stopień sprężania, wszystko jeszcze zależy od grupości splanowanego materiału. Przeważnie dla wyrównania płaszczyzny głowicy zbiera się od 0,05 do 0,30 przy większych nierównościach. Czasem trzeba nawet zebrać więcej, ale to już warsztat szlifierski który wykonuje te czynności ustala na ile może sobie pozwolić by zachować inne parametry w normie. Może się przecież zdarzyć że dana głowica była już wcześniej planowana kilka razy co sprawia że pomniejsza się odległość grzybka zaworowego od denka tłoka.
Moc która wzrasta podczas tej konieczności jest niewielka i można debatować nad jej wzrostem w wyniku splanowania głowicy, lub poprawieniem stopnia sprężania, które przy przechodzonych silnikach jest w pewnym stopniu mniejsze. A prawidłowy stopień sprężania jest współmierny do dawek paliwa ustalonych przez fabrykę w pamięci komputera.
Tak więc można sobie pozwolić na zwiększenie mocy poprzez splanowanie głowicy, lecz dla lepszego i bardziej odczuwalnego efektu należałoby z pewnością dokonać drobnych modernizacji w pamięci eprom.

Zalecam po zdjęciu głowicy dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze zaworowe,

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
moc mozna zwiększyć planując głowicę, ale po pierwsze niewiele, po drugie bez innych modyfikacji nie ma to sensu, a po trzecie zwiększa to ryzyko spalania stukowego

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
a po trzecie zwiększa to ryzyko spalania stukowego

Gdy nie zmieni się dawek paliwowych oraz czasu wystąpienia iskry to takie własnie będą efekty.
Czasem wystarczy nawet zastosować świece o innych parametrach jak np oporność i również można sobie stworzyć spalanie stukowe.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 22:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
wystarczy zmodowany soft jak robert pisal i po problemie... aczkolwiek nie wydaje mi sie, ze byloby to nawet konieczne. Motronic ma spory zapas w regulacji zaplonu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 17:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Głowiczka juz po planowaniu. Wszystko złożone do kupy. Powymieniane wszelakie uszczelki,muszę powiedziec ze autko lepiej sie zbiera :) Odczuwalny jest wzrost mocy od 4500 obr/min, niepowalajacy na kolana ale odczuwalny. :)

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
to niemozliwe,ale fajnie ,ze sie cieszysz.pozdrawiam kempior


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 21:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
kempior napisał(a):
to niemozliwe


:23: Czemu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2007, 10:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
przy wymianie uszczelki planowanie głowicy to w zasadzie normalna czynność.
Splanowanie niewielkich wartości dosłownie nic nie zmienia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2007, 12:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
kempior napisał(a):
to niemozliwe,ale fajnie ,ze sie cieszysz.pozdrawiam kempior


Możliwe. Auto lepiej się zbiera około 4000-4500 . I nie jest to jakaś moja autosugestia(ze jest lepiej). Po prostu czuc ,że lepiej jedzie i tyle. Przy podnoszeniu mocy auta też jako jeden z zabiegów wykonywane jest planowanie głowicy. Echh zawsze są jakieś niedowiarki :) . Pozdro :)

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 00:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
Po przejechaniu 500 km pierwsze wrazenia mijają a samochod bedzie jezdzil tak jak do tej pory. Chcialem rowniez zwrocic uwage ze wybielajac glowice lub planujac zmniejsza sie komore spalania co za tym idzie zmniejsza sie pojemnosc a ogolna zaleznosc mocy od pojemnosci jest chyba znana :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy splanowanie głowicy zwiekszy moc auta???
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 17:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 318i E36
Kod silnika: M40B18
OK pojemność od mocy ,ale :cisza: zmniejsza się pojemność skokowa o X procent ,a pojemność sprężanej mieszanki o Y procent i to jest różnica :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL