BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 03:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
kunta kinte napisał(a):
Hej Jigsaw przykład z nowymi BMW i Fiatami jest troche nietrafiony (panuje stereotyp, że nowe psują się więcej niż poprzednie modele, nie twierdze broń Boże, że więcej niż fiaty). Używanego fiata też bym nie kupił (na szczęście nie musiałem). Typ sie zapytał, to podsunałem propozycje która "pasuje" do wymagań i przeznaczonego budżetu. Niestety żadne BMW nie spełnia warunków Norberta, a compacta 2.5 tds nie produkowano. Pozdr.


A zatem trzeba zmienić jego wymagania na np. benz. + sekwencja, a nie mu fiaty, czy inne alfy polecać. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 10:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Hmm... Ciężko będzie ale przy sprzyjających wiatrach może jakaś Astrę II trafisz ? Peugeot 206 z tego rocznika to nie będzie problem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 11:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Bobby_Valentino napisał(a):
Hmm... Ciężko będzie ale przy sprzyjających wiatrach może jakaś Astrę II trafisz ? Peugeot 206 z tego rocznika to nie będzie problem.


Przy sprzyjających wiatrach?
Za piętnastaka atrę II kombi diesel w dobrej opcji się kupuje.
Nie polecam jednak, a wręcz zdecydowanie odradzam.
Kolegi ojciec ma takie auto i raz na rok wsadza 2-3 tys, a dużo wcale nie jeździ.
Jakiś czas temu przeszło mi przez myśl takie auto dla mamy, ale po kilku jazdach próbnych i rozmowach z właścicielami, jednak padło na 318 touring:)

Polecam prosty zabieg:
wybierz się na dużą giełdę lub do sporego komisu.
Przejedź się wszystkim co tu polecają, a na koniec compactem i sam się przekonasz :)

jiGsaw napisał(a):
A zatem trzeba zmienić jego wymagania na np. benz. + sekwencja, a nie mu fiaty, czy inne alfy polecać. :)


Jeśli kolega chce diesla z powodu rzekomo dobrej ekonomii, to zdecydowanie należy polecić jednak lpg. Proste jak drut i łatwe do policzenia.
Ostatnio jednak ktoś pytał już o diesla z powodu dostępu do taniej ropy. Może i w tym przypadku tak jest ;)
No a może przyczyną szukania diesla jest zamiłowanie do romantycznego klekotu pod maską ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 12:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
qqiz napisał(a):
Przy sprzyjających wiatrach?
Za piętnastaka atrę II kombi diesel w dobrej opcji się kupuje.
Nie polecam jednak, a wręcz zdecydowanie odradzam.
Kolegi ojciec ma takie auto i raz na rok wsadza 2-3 tys, a dużo wcale nie jeździ.
Jakiś czas temu przeszło mi przez myśl takie auto dla mamy, ale po kilku jazdach próbnych i rozmowach z właścicielami, jednak padło na 318 touring:)


Np przy sprzyjających bo za tyle chodzą już te bardziej przechodzone egzemplarze np. po firmowe kombi z przelotami rzędu 600 tyś km w kótre trzeba rocznie wkładać jakieś 2-3 tyś :)

A tak w ogóle... BMW UBER ALLES ! :rotfl:

Najlepiej to w ogóle kupić E30 na wąskiej i rantem 10 cali z tyłu a nie jakiś nowe badziewia.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 12:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Bobby_Valentino napisał(a):
qqiz napisał(a):
Przy sprzyjających wiatrach?
Za piętnastaka atrę II kombi diesel w dobrej opcji się kupuje.
Nie polecam jednak, a wręcz zdecydowanie odradzam.
Kolegi ojciec ma takie auto i raz na rok wsadza 2-3 tys, a dużo wcale nie jeździ.
Jakiś czas temu przeszło mi przez myśl takie auto dla mamy, ale po kilku jazdach próbnych i rozmowach z właścicielami, jednak padło na 318 touring:)


Np przy sprzyjających bo za tyle chodzą już te bardziej przechodzone egzemplarze np. po firmowe kombi z przelotami rzędu 600 tyś km w kótre trzeba rocznie wkładać jakieś 2-3 tyś :)

A tak w ogóle... BMW UBER ALLES ! :rotfl:

Najlepiej to w ogóle kupić E30 na wąskiej i rantem 10 cali z tyłu a nie jakiś nowe badziewia.


1. Kolega sprzedawał astrę II kombi diesel, za 12tys do rejestracji, rocznik 2002. Do tego pełen serwis i jeden właściciel. Czyli 14 z rejestracja na luzaku.
Nie powtarzaj więc bzdur, tylko zajrzyj na allegro, a tam znajdziesz swoje przechodzone egzemplarze wystawione po 7tys, czyli realnie 5 do zabrania.

2. Nie przesadzaj, z tym 25 letnim e30 z rantem, bo mówię wciąż o hatchbacku w dieslu w granicach 15 tys. Wymień przewagi takiej astry nad compactem. Jeździłem jednym i drugim i przewag opla nie dostrzegłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 12:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
qqiz napisał(a):
a tam znajdziesz swoje przechodzone egzemplarze wystawione po 7tys, czyli realnie 5 do zabrania.


:rotfl: I jeszcze córka do tego !

qqiz napisał(a):
Wymień przewagi takiej astry nad compactem. Jeździłem jednym i drugim i przewag opla nie dostrzegłem.


Rocznik :) a do tego ilość miejsca w środku i bagażniku.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 12:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Bobby_Valentino napisał(a):
qqiz napisał(a):
a tam znajdziesz swoje przechodzone egzemplarze wystawione po 7tys, czyli realnie 5 do zabrania.


:rotfl: I jeszcze córka do tego !


To już sam musisz się targować :rotfl:



Bobby_Valentino napisał(a):
qqiz napisał(a):
Wymień przewagi takiej astry nad compactem. Jeździłem jednym i drugim i przewag opla nie dostrzegłem.


Rocznik :) a do tego ilość miejsca w środku i bagażniku.


Uhu, rocznik to super zaleta, w końcu jak auto o 4 lata młodsze, to na bank lepsze :rotfl:

Ilość miejsca w compakcie w porównaniu do astry w hatchbacku?
compact - 300l
astra - 370

A jeździłeś kiedyś taką astrą?

P.S. Aluzja co do awaryjności znajomej astry i powiązania tego faktu z nieznaną przeszłością jest chybiona. Auto od nowości w rodzinie, a przebieg jeszcze nie dobil 200tkm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
qqiz napisał(a):
Uhu, rocznik to super zaleta, w końcu jak auto o 4 lata młodsze, to na bank lepsze :rotfl:


Chyba jasno napisał kolega od 2000 roku.

qqiz napisał(a):
Ilość miejsca w compakcie w porównaniu do astry w hatchbacku?
compact - 300lastra - 370


No właśnie, nawet bagażnik ma większy :) Chociaż to ostatnia rzecz na która patrzę.


qqiz napisał(a):
A jeździłeś kiedyś taką astrą?


Jeżdżę na co dzień :)

qqiz napisał(a):
P.S. Aluzja co do awaryjności znajomej astry i powiązania tego faktu z nieznaną przeszłością jest chybiona. Auto od nowości w rodzinie, a przebieg jeszcze nie dobil 200tkm


Moja też i nie dokładam ani złotówki oczywiście oprócz wymiany oleju opon i klocków.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 13:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Bobby_Valentino napisał(a):
qqiz napisał(a):
Uhu, rocznik to super zaleta, w końcu jak auto o 4 lata młodsze, to na bank lepsze :rotfl:


Chyba jasno napisał kolega od 2000 roku.

qqiz napisał(a):
Ilość miejsca w compakcie w porównaniu do astry w hatchbacku?
compact - 300lastra - 370


No właśnie, nawet bagażnik ma większy :) Chociaż to ostatnia rzecz na która patrzę.


qqiz napisał(a):
A jeździłeś kiedyś taką astrą?


Jeżdżę na co dzień :)

qqiz napisał(a):
P.S. Aluzja co do awaryjności znajomej astry i powiązania tego faktu z nieznaną przeszłością jest chybiona. Auto od nowości w rodzinie, a przebieg jeszcze nie dobil 200tkm


Moja też i nie dokładam ani złotówki oczywiście oprócz wymiany oleju opon i klocków.


No to gratuluję!

Aż zadzwoniłem do znajomego wypytać co wymieniał:
- tylne piasty po 300złx2 już 2 wymiany
- przednie piasty, bo rzekomo jak padnie czujnik ABS to trzeba całą piastę zmieniać. Wymienił, teraz ma znowu czujnik ABS padnięty, ale jak to określił "już to pieprzy"
- szyberdach już 2 naprawy zaliczył w tym wymianę jakiegoś mechanizmu
- poduszki pod silnikiem wymiana raz na rok
- elementy zawieszenia częste wymiany
To tak na szybko powiedział mi przez telefon co ostatnio. Nie wiem oczywiście jakie części stosował, ale nie podejrzewam żeby jakieś nonejmy mu się chciało co pół roku zakładać, Do tego oczywiście amory, tarcze, klocki itp, ale to norma

Może kwestia egzemplarza, może pecha. Nie wiem

Skoro jeździsz astrą II, to powiedz:
serio uważasz, że to lepsze od compacta??
Jeśli tak, to jakie argumenty oprócz 70 litrów bagażnika więcej i hipotetycznie nowszego rocznika dla poprawy nastroju właściciela?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 13:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
qqiz napisał(a):
Aż zadzwoniłem do znajomego wypytać co wymieniał:
- tylne piasty po 300złx2 już 2 wymiany
- przednie piasty, bo rzekomo jak padnie czujnik ABS to trzeba całą piastę zmieniać. Wymienił, teraz ma znowu czujnik ABS padnięty, ale jak to określił "już to pieprzy"
- szyberdach już 2 naprawy zaliczył w tym wymianę jakiegoś mechanizmu
- poduszki pod silnikiem wymiana raz na rok
- elementy zawieszenia częste wymiany
To tak na szybko powiedział mi przez telefon co ostatnio. Nie wiem oczywiście jakie części stosował, ale nie podejrzewam żeby jakieś nonejmy mu się chciało co pół roku zakładać, Do tego oczywiście amory, tarcze, klocki itp, ale to norma


W zawieszeniu były zmieniane końcówki drążków prawa i lewa, łączniki stabilizatorów p+l, łożyska górne amortyzatorów P+L, dwa razy gumki pod stabilizatorem i sprężyny tylne bo pękły po jednym zwoju jak załadowałem ją pod dach meblami w IKEI :P Poduszek, piast ani amorków nie ruszałem. To dużo jak na 170tyś km ? Chyba nie. Części kupowałem SWAG i Lemforder tylko gumki pod stabilizator Febi i wiem już że nie warto bo ory wytrzymały 130tyś a Febiego 10 albo 15.

qqiz napisał(a):
Skoro jeździsz astrą II, to powiedz:
serio uważasz, że to lepsze od compacta??
Jeśli tak, to jakie argumenty oprócz 70 litrów bagażnika więcej i hipotetycznie nowszego rocznika dla poprawy nastroju właściciela?


Nie wiem musiałbym pojeździć compaktem :) Widzę że lubisz wybiórczo traktować argumenty i ciągle męczysz ten bagażnik :) W Astrze z tyłu dwie osoby jadą bardzo komfortowo a w kompakcie to może dzieci. Mi się nią świetnie jeździ i jestem bardzo zadowolony. Dlaczego hipotetycznie nowszy rocznik ? To chyba fakt. Jakby takie psuje to były i badziew to by 11 lat ich nie klepali.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 13:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 175
Ktos tu ma chyba klapki na oczach. Też uważam że Astra II to fajne auto, solidne wmiarę przestronne i co najważniejsze nie jest skąplikowane. Opieranie się na cenach z otomoto to paranoja. To że coś się ładnie świeci na zdjęciach nie znaczy że jest dobrym autem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 13:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Misek napisał(a):
Ktos tu ma chyba klapki na oczach. Też uważam że Astra II to fajne auto, solidne wmiarę przestronne i co najważniejsze nie jest skąplikowane. Opieranie się na cenach z otomoto to paranoja. To że coś się ładnie świeci na zdjęciach nie znaczy że jest dobrym autem.


Nie masz racji BMW i tak jest lepsze nie ważne jakie :) Najważniejsze w życiu to mieć BMW nie ważne jakie ale BMW.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
qqiz napisał(a):
Jeśli tak, to jakie argumenty oprócz 70 litrów bagażnika więcej i hipotetycznie nowszego rocznika dla poprawy nastroju właściciela?


Zaletą na korzyść astry może być (choć to sprawa inwidualnych potrzeb) 5cio drzwiowe nadwozie.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Bobby_Valentino napisał(a):
Misek napisał(a):
Ktos tu ma chyba klapki na oczach. Też uważam że Astra II to fajne auto, solidne wmiarę przestronne i co najważniejsze nie jest skąplikowane. Opieranie się na cenach z otomoto to paranoja. To że coś się ładnie świeci na zdjęciach nie znaczy że jest dobrym autem.


Nie masz racji BMW i tak jest lepsze nie ważne jakie :) Najważniejsze w życiu to mieć BMW nie ważne jakie ale BMW.


Zupełnie nie o to chodzi.
Jak mnie spytasz o terenówkę, to nie polecę Ci wcale X5.
Ale miałem w życiu ilość aut, która według mnie jest wystarczającą próbą, dla odpowiedzialnego stwierdzenia, że jak ktoś chce hatchbacka diesla za 15, to compact jest jedną z lepszych propozycji.


Co do tezy Miska, iż opieranie się na cenach z otomoto jest paranoją:

1. Na czym jak nie na cenach w największych serwisach opierać się przy wycenie aut znajdujących się w powszechnym obiegu?

2. Prawdą jest, że nie zawsze to co ładnie wygląda jest dobre, musisz jednak wiedzieć, że to co ładnie wygląda sprzeda się zawsze lepiej niż nawet bardziej sprawne, lecz słabo wyglądające.

3. Co z tego, że będziesz miał super cacko, skoro i tak nie weźmiesz za nie sporo więcej niż średnie notowania z takich serwisów. Skoro średnia cena powiedzmy 318 przed liftem to, tutaj strzelam, 7tys zł, to bardzo trudno będzie sprzedać taką za 14, choćby była sporo lepsza.

4. Podsumowując: opieranie się przy wycenie danego auta, na średnich notowaniach w serwisach jest jak najbardziej rozsądne.
Kwestia nie jest zresztą skomplikowana ;)


bialy napisał(a):
qqiz napisał(a):
Jeśli tak, to jakie argumenty oprócz 70 litrów bagażnika więcej i hipotetycznie nowszego rocznika dla poprawy nastroju właściciela?


Zaletą na korzyść astry może być (choć to sprawa inwidualnych potrzeb) 5cio drzwiowe nadwozie.


No i to jest argument nie do podważenia w przypadku compacta:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 20:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Ja mogę polecić vw golfa iv w sdi, na pewno nie będzie z nim problemów, a jak już będą to są to groszowe sprawy. (problem, że auto może być w tym przedziale cenowym poniżej 2000r).

Astra II jest ok ale chyba raczej z motorem 2.0 w dieslu niż 1.7 zdaje się od isuzu jeszcze.

Ford focus 1.8 diesel daje radę nawet dość mocny, sztywnie i zwarto się go prowadzi. Ma parę idiotycznych patentów typu maska i klapka wlewu paliwa na kluczyk :wstyd:, ale to raczej nie skreśla samochodu.

Oczywiście w tym przedziale cenowym nie będą to "igiełki" no ale pewnie nie tego od tego typu auta oczekujesz.

Dużo ludzi poleca nissana almerę, chociaż akurat o tym aucie nie wiem za wiele.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 175
Cytuj:
Ale miałem w życiu ilość aut, która według mnie jest wystarczającą próbą, dla odpowiedzialnego stwierdzenia, że jak ktoś chce hatchbacka diesla za 15, to compact jest jedną z lepszych propozycji.

No tak tylko nie wiem czy koledze chodzi o auto tego typu z 3 drzwiami, czy może z 5.

Cytuj:
1. Na czym jak nie na cenach w największych serwisach opierać się przy wycenie aut znajdujących się w powszechnym obiegu?

Na cenach z rynku niemieckiego. Masz pełny obraz ile takie, a takie auto powinno kosztować. Wszyscy wiemy że do PL jada głównie auta z pierwszej strony ogłoszeń mobile.de. Różnica zwłaszcza w stanie wizualnym i stanie licznika zwala z nóg.

A karę za to płacisz jak chcesz kupic AC do swojego bezwypadkowego, w bdb stanie, szukanego przez miesiąc lub częściej przez kilka miesiecy auta. Wtedy to pani w ubezpieczalni otwiera swoją magiczną książeczkę gdzie do jednego wora wrzucone jest kilka aut bardzo dobrych i kilkadziesiat padalców w okazyjnych cenach. Z tego masz średnią i tyle według tej pani jest warte twoje auto. Choć ty zapłaciłeś za swoje sporo wiecej, a za taką cene jaką Ci proponuje to ładne auta na złom widziałeś.

Cytuj:
2. Prawdą jest, że nie zawsze to co ładnie wygląda jest dobre, musisz jednak wiedzieć, że to co ładnie wygląda sprzeda się zawsze lepiej niż nawet bardziej sprawne, lecz słabo wyglądające.

Owszem. Prawdą jest też to że każda myjnia ma usługę "Mycie na handel". Do tego ładne foteczki+retusz w PS i mamy piękną świecącą się kupe złomu. Ja osobiście uwielbiam jak matowa fabrycznie deska rozdzielcza świeci się jak psu jajca na wiosne.

Cytuj:
3. Co z tego, że będziesz miał super cacko, skoro i tak nie weźmiesz za nie sporo więcej niż średnie notowania z takich serwisów. Skoro średnia cena powiedzmy 318 przed liftem to, tutaj strzelam, 7tys zł, to bardzo trudno będzie sprzedać taką za 14, choćby była sporo lepsza.

Jest tak bo większość ludzi nie dorosła do kupowania dobrego auta za wyższą cene. Wolą kupić jakieś auto, ale tanio. Sam to odczułem kiedy srzedawałem auto w bdb stanie i chciałem troszke wiecej. Przez 2 tygodnie 2-3 telefony. Jak troszke opuściłem to pierwsza osoba co przyjechała, kupiła.

Cytuj:
4. Podsumowując: opieranie się przy wycenie danego auta, na średnich notowaniach w serwisach jest jak najbardziej rozsądne.
Kwestia nie jest zresztą skomplikowana

Ja się nie zgadzam bo nasz serwisy ogłoszeniowe nie są miarodajne. Co udowodniłem powyżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 23:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Misek napisał(a):
Cytuj:
Ale miałem w życiu ilość aut, która według mnie jest wystarczającą próbą, dla odpowiedzialnego stwierdzenia, że jak ktoś chce hatchbacka diesla za 15, to compact jest jedną z lepszych propozycji.

No tak tylko nie wiem czy koledze chodzi o auto tego typu z 3 drzwiami, czy może z 5.

Cytuj:
1. Na czym jak nie na cenach w największych serwisach opierać się przy wycenie aut znajdujących się w powszechnym obiegu?

Na cenach z rynku niemieckiego. Masz pełny obraz ile takie, a takie auto powinno kosztować. Wszyscy wiemy że do PL jada głównie auta z pierwszej strony ogłoszeń mobile.de. Różnica zwłaszcza w stanie wizualnym i stanie licznika zwala z nóg.

A karę za to płacisz jak chcesz kupic AC do swojego bezwypadkowego, w bdb stanie, szukanego przez miesiąc lub częściej przez kilka miesiecy auta. Wtedy to pani w ubezpieczalni otwiera swoją magiczną książeczkę gdzie do jednego wora wrzucone jest kilka aut bardzo dobrych i kilkadziesiat padalców w okazyjnych cenach. Z tego masz średnią i tyle według tej pani jest warte twoje auto. Choć ty zapłaciłeś za swoje sporo wiecej, a za taką cene jaką Ci proponuje to ładne auta na złom widziałeś.

Cytuj:
2. Prawdą jest, że nie zawsze to co ładnie wygląda jest dobre, musisz jednak wiedzieć, że to co ładnie wygląda sprzeda się zawsze lepiej niż nawet bardziej sprawne, lecz słabo wyglądające.

Owszem. Prawdą jest też to że każda myjnia ma usługę "Mycie na handel". Do tego ładne foteczki+retusz w PS i mamy piękną świecącą się kupe złomu. Ja osobiście uwielbiam jak matowa fabrycznie deska rozdzielcza świeci się jak psu jajca na wiosne.

Cytuj:
3. Co z tego, że będziesz miał super cacko, skoro i tak nie weźmiesz za nie sporo więcej niż średnie notowania z takich serwisów. Skoro średnia cena powiedzmy 318 przed liftem to, tutaj strzelam, 7tys zł, to bardzo trudno będzie sprzedać taką za 14, choćby była sporo lepsza.

Jest tak bo większość ludzi nie dorosła do kupowania dobrego auta za wyższą cene. Wolą kupić jakieś auto, ale tanio. Sam to odczułem kiedy srzedawałem auto w bdb stanie i chciałem troszke wiecej. Przez 2 tygodnie 2-3 telefony. Jak troszke opuściłem to pierwsza osoba co przyjechała, kupiła.

Cytuj:
4. Podsumowując: opieranie się przy wycenie danego auta, na średnich notowaniach w serwisach jest jak najbardziej rozsądne.
Kwestia nie jest zresztą skomplikowana

Ja się nie zgadzam bo nasz serwisy ogłoszeniowe nie są miarodajne. Co udowodniłem powyżej.


Zrozumiałem Cię raczej odwrotnie.

Twoja wypowiedź o rozczarowaniu w ubezpieczalni, o problemach ze sprzedażą auta droższego od średnich notowań oraz stwierdzeniem, iż większość "nie dorosła do kupowania lepszego auta za wyższą cenę" potwierdziłeś niejako słuszność opierania się na naszych serwisach.

I to zarówno z pozycji kupującego jak i sprzedającego.

Sprzedajesz auto w stanie padaczka - patrzysz na takie allegro i wiesz, że te 70% średniej możesz próbować wziąć.
Sprzedajesz sztukę malinę i wiesz, że możesz ponad średnią próbować uzyskać.

Kupujesz dany model - patrzysz na allegro i wiesz, że jak chcesz ideał, to pewnie nieco powyżej średniej trzeba szukać, a nawet jak szukać mocno powyżej średniej, to płacić lekko powyżej średniej:)

Nie wiem co da oparcie się na serwisach niemieckich, kiedy chcesz kupić/sprzedać auto tutaj.
To, co widzisz na allegro oddaje właśnie sytuację na rynku.
No, pewnie z tą uwagą, że ceny realne zawyża o jakieś 20%, ale to się łatwo zorientować po pierwszym kupnie/sprzedaży auta lub wizycie na giełdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 14:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 244
Lokalizacja: KrakĂłw
Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem ;)

Dziwi mnie jednak, że nikt nie wypowiada się na temat seata ibizy, co moim zdaniem w tym przedziale cenowym jest lepsza propozycja niz np. compact, oto przykladowe linki:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9296947

stoi za 15.800, spokojnie mozna zejsc do 15000 lub mniej

kumpel mial wlasnie taka ibize tylko przed FL z '98 i praktycznie nigdy nic przy niej nie robil, a silniczek super, pali max 6 litrow a osiagi zapewnia calkiem przyjemne

Ktos wczesniej pytal o 5d lub 3d, mysle, ze nie robi mi to w tej chwili wiekszej roznicy, jesli trafi sie fajny egzemplarz 5d to nawet lepiej, jesli nie to rowniez ok. Pewnie gdybym mial przykladowo 5.000 PLN wiecej to bralbym Audi A3, ale za 15 k mozna jedynie znalezc z poczatku produkcji i czesto zajechane na maksa

_________________
Zobacz i oceù moj¹ by³¹ bawarkê

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=393131#393131 :


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 14:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Przede wszystkim Ibiza to nie ta klasa, to jest maluch klasy mini, segment B. Mi w SEATach siedzi sie jak na kuchennym taborecie, nie mowiac o wykonaniu i materialach. Poprostu ekonobox. Jedyna zaleta to to ze podkrecone TDI zwawo napedza to pudlo.

Wspominasz tez o Audi A3, auto rowniez bez porownania do kompakta E36.

Wybierzesz co zechcesz :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 16:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Ibiza jest ok, ale właśnie jak TomekB wspomniał komfort nie jest z najwyższej półki, ale nie taki znowu straszny. Leona za 15 k raczej nie kupisz, ale np. na focusa lub golfa masz już szansę, a tymi autami jeździ się o wiele lepiej.

Chociaż ibiza w sumie jest najlepszym wyborem jeśli chodzi o osiągi i ekonomię, jeśli jeszcze mowa o wersji 110 km to radzi sobie nawet aż za dobrze w takim małym autku i do tego nie sprawia wielu problemów, jeśli nie ma 400 kkm i jeździ się w miarę normalnie.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL