BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Chyba zgodzę się z Kamilem

- napewno nie cheeroke - spalanie i awaryjność, miałem cherokee w rodzinie - padaka


A terrano jest najbardziej cywilizowane - komfortowe (opdrzucając cherokee który jest kanapą na kółkach) a i swoją funkcję w terenie spełni

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 15:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
J E L I T O napisał(a):
Ja proponowałbym do lawety jakiegoś busa, jazda terenówką na trasie to męka. Bus wydaje mi się będzie miał więcej dodatkowych mozliwości wykorzystania i dodatkowego zarobku.


Myślisz, że autor tematu nie przemyślał pytania?
Poza tym:
TomekB napisał(a):
W busie DMC przyczepy będzie pewnie w porywach do 2000kg, w Patrolu 3500kg.
A taką lawetą z DMC = 2000kg to za dużo legalnie nie przewieziesz.


J E L I T O napisał(a):
nie bez powodu najwięcej lawet ciągną busy. Jechałem raz terenówką w trasę, była bez lawety, poprostu była tragedia. Na trasie pokraczna, powolna, głosna.

Moim zdaniem lepiej już jechać "ursusem"


Wiadomo, że jazda terenówką odbiega od tego co oferuje osobówka. Czy jednak w busie za 15tys, komfort będzie tak dalece lepszy niż w patrolu?
Śmiem wątpić. Oczywiście w voyagerze będzie wygodnie, ale w t4 ciągnącym lawetę, czuję się podobnie jak w patrolu.
Zresztą, co z tego, jak patrol 1500kg więcej pociągnie;d

kaamilalfa napisał(a):
braciak ma Terrano II
http://allegro.pl/item684048127_nissan_ ... kazja.html

na haku bez ograniczeń

ogólnie super auto do lawety itp


Ciągnąłeś tym kiedyś lawetę??
Chyba jednak nie, skoro piszesz takie rzeczy :wstyd:

Terrano II odradzam.
Nie spełni dobrze ani funkcji terenówki, ani auta roboczego do ciągania lawet. Jest piekielnie mały w środku i ma słabe zawieszenie oraz wysypującą się skrzynię biegów.

Tak jak pisałem wyżej, lepiej już kupić terrano I, które co prawda też ma z przodu niezależne zawieszenie, ale mieści się jeszcze w wyższej kategorii jakościowej.
Terrano II to plastikowe nie wiadomo co. Ani osobówka, ani terenówka. Taka nieudana próba połączenia wszystkeigo w jednym i jeszcze zmieszczenia 7 osób :kwasny:

DanyU napisał(a):
a Frontera ?? słyszałem że to samochód stworzony do holowania :niepewny:


Ten pomysł został już tutaj zrecenzowany, ale dodam jeszcze od siebie:
- 1.sze miejsce w kategorii pseudoterenowa padaka!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 15:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
A range rover, land rover? Ponoć to najlepsze terenówki. Amerykańskie badziewie skreśliłbym na starcie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 16:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
jiGsaw napisał(a):
A range rover, land rover? Ponoć to najlepsze terenówki. Amerykańskie badziewie skreśliłbym na starcie.



1. lr/rr są dobre jako wyprawówki, bo da się je fajnie zindywidualizować i mają przyzwoite wnętrza. No, jako przeprawówka spisuje się LR defender
2. o LR/RR mówi się, że jak w garażu rano nie ma kałuży oleju, to niechybnie tydzień temu ukradli auto ;)

Oczywiście nie wspominam nawet o freelanderze, bo z terenówką ma to niewiele wspólnego.

W trasę defend zbyt surowy według mnie, jak jest z dyskoteką zupełnie nie wiem/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 16:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Range P38A w tej cenie to chyba mało realne. Trzebaby dorzucić kilka tyś. Ale to z kolei silniki do wyboru kiblowaty TDS który ledwo to pcha albo V8 Rovera pamiętający czasy gdy po brytyjskich duktach jeździły orszaki konne ;) Dodatkowo pneumatyczny zawias który nie ma bata, co jakiś czas się psuje i miechy kosztują dość sporo + elektryka tego też potrafi wariować (ot sobie zdecyduje że za chiny ludowe się nie opuści albo że się ustawi na maska wysoko przy prędkości autostradowej).
Niewątpliwą zaletą jest wnętrze, dla mnie osobiście egzemplarze z końca produkcji przebijają X5 i ML.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Ostatnio edytowano 13 lipca 2009, 16:47 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 21:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Dzięki za odpowiedzi. Widzę że temat się nieźle rozwinął.

Sprezyzuję: Auto ma też służyć na dojazdy do obecnej pracy, ale nie często. Ma służyć jako auto do marketu po zakupy, ale i ma być dość nie drogie aby można było śmigać bez obaw. Liczyłem na jakieś 14/15l LPG na 100km.

10 litrów ropy to dla mnie za dużo na auto codzienne - niestety, dlatego wolę LPG.

Co do lawety, to głównie będę ciągał na krótkich odcinkach - warsztat-blacharz warsztat lakiernik itp itd.

Owszem będzie się zdarzać wyjazd po auto do Niemiec, Szwajcarii itp, ale nie raz w tygodniu, może raz na dwa miesiące, raz na miesiąc.

Pickup ma bardzo dużo zalet- na pakę można "wrzucić" i tonę cementu i łyżkę piachu, i silnik i fotele od auta i zawieszenie. W klasycznej terenówce efektem będzie zdemolowane wnętrze i silnik w głowie przy kolizji.

Co do Hiluxa to powiem wprost - jakie dzieciak, przez 2 lata - mając 6-8 lat byłem w kraju gdzie hiluxów było tyle co u nas wtedy poldków, maluchów i dużych fiatów. Stąd sentyment.... od zawsze chciałem pickupa :)

Ale przejrzę jutro allegro, za waszymi propozycjami :)

Dzięki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Gliwice/Jaworzno
Witam

Miałem ten sam problem co Ty i padło na Mercedesa 310D (autolaweta) ładowności mam 1700 kg i do tego coś koło 3 ton na haku polecam super do roboty. Silniczek 3.0 Diesel nie ma nic lepszego. Rocznik mam 1994 i dałem nie całe 15 tyś.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 01:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
qqiz napisał(a):
kaamilalfa napisał/a:
braciak ma Terrano II
http://allegro.pl/item684...tan_okazja.html

na haku bez ograniczeń

ogólnie super auto do lawety itp


Ciągnąłeś tym kiedyś lawetę??
Chyba jednak nie, skoro piszesz takie rzeczy :wstyd:


ciągnąłem i to nie jedną i wad żadnych nie widzę.

qqiz napisał(a):
Terrano II odradzam.
Nie spełni dobrze ani funkcji terenówki, ani auta roboczego do ciągania lawet. Jest piekielnie mały w środku i ma słabe zawieszenie oraz wysypującą się skrzynię biegów.


auto zrobiło 50000 w rok i nic stąd moja opinia bardzo pozytywna.

skoro masz inne odczucia to sory winetu :wstyd:

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 01:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
qqiz napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
A range rover, land rover? Ponoć to najlepsze terenówki. Amerykańskie badziewie skreśliłbym na starcie.



1. lr/rr są dobre jako wyprawówki, bo da się je fajnie zindywidualizować i mają przyzwoite wnętrza. No, jako przeprawówka spisuje się LR defender
2. o LR/RR mówi się, że jak w garażu rano nie ma kałuży oleju, to niechybnie tydzień temu ukradli auto ;)

Oczywiście nie wspominam nawet o freelanderze, bo z terenówką ma to niewiele wspólnego.

W trasę defend zbyt surowy według mnie, jak jest z dyskoteką zupełnie nie wiem/


Może i nie mam pojęcia, ale co widzę jakiś reportaż z poważnej wyprawy w teren (ameryka płd., afryka, wyprawy autem dookoła świata itp.) to zazwyczaj jest to rr/lr starszego rocznika, ponoć nie do zajebania. :niepewny: Aczkolwiek faktycznie może są dobre do takich wypraw, a do ciągnięcia lawety już nie np. ze względu na moc.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 04:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ja w teren nie bede jeździł. Tzn. nie w "teren" taki prawdziwy :)

Myslalem o freelanderze 5d 1.8 LPG. 98rok z klimą i LPG na gotowo 16tys zł. To suv a nie terenowka, ale podobno baaaaardzo awaryjne :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 07:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
z tymi terenówkami to już nie przesadzajcie

mój tata od wielu lat nimi jeździ i nie są takie tragiczne.

Radku, pomyśl również o chevy blazer, mój tata miał takiego z '93, silnik 4.3 vortec, 220KM, swego czasu to osobówki mu nie dawały rady :hyhy: a z lawetą robił co chciał. Do niego można smiało ładować lpg, choć my nie mieliśmy. Spalanie dosyć spore, od 15 w górę, ale z lpg nie będzie tragedii.

KotSylwester napisał(a):
Myslalem o freelanderze 5d 1.8 LPG. 98rok z klimą i LPG na gotowo 16tys zł. To suv a nie terenowka, ale podobno baaaaardzo awaryjne :(


tego to bym na pewno nie kupił :|


PS pamiętam jak dziś, sierpień 2008, A4, okolice Opola, jedziemy Land Cruiserem ok. 140-150, mija nas MB (okularnik) z lawetą, na niej 124 coupe, miał dobre 180 :zdziwko: na głupotę nie ma rady :mur:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 07:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Miałem już amerykańca, chyba nie chcę więcej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 07:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeśli masz już dosyć aut made by USA to ja bym wybrał toyotę

w '95 roku byliśmy LJ70 z '86 w Alpach (Włochy, Szwajcaria, Austria), tych naprawdę wysokich, z przyczepą kempingową (4-osobową), silnik 2.4td i auto zdało egzamin wyśmienicie. Do tego toyotki sa w miarę oszczędne, średnio 10/100 :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 07:19 
KotSylwester napisał(a):
Liczyłem na jakieś 14/15l LPG na 100km.


to raczej żeby w cherokee 4.0 taki wynik osiągnąć, to będzie wyzwanie :D

Kuzyn ma szerokiego, do bujaki może i fajne, ale do ciągania lawet, czy tam użytkowych zastosowań, to ja tego nie widzę. (Z resztą, Ameryka-praktyka, to tylko się rymuje i nic więcej).

Myślę, że skłaniałbym się ku Japonii, ew. Land Roverze, chociaż Freelander to porażka :znudzony: Frontera to też niewydarzony samochód.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 07:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Cherokee mialem 98 rok z fatalnym silnikiem VM. Autko w swietnej wersji, skóry, pełna elektryka, fajne nagłośnienie seryjne. Minusy - ciasno, z tyłu ilośc miejsca to porazka, a najgorszy jest ten czterogłowicowy wynalazek pod maską. Autko swietnie sobie radzi z lawetą (2500 na haku, spalanie z załadowanym autem osobowym max.12 litrów), ale awaryjność tej jednostki jest straszna. Przegrzewa się, głowice szlag trafia, głupia rurka doporowadzająca olej ma chyba łącznie z metr długości i mi strzeliła 3krotnie, kosztuje 500 zł w serwisie Fiata.
W tej cenie pozostaje chyba jedynie patrol i ewentualnie cos z mitsubishi, stare pajero lub L200. Odradzam pajero sporta, męczy się niesamowicie (115KM) i jest zbyt wąski i wysoki, do tego ma durne przełożenia. Jednak to kwoty ok. 20 tysiecy na początek.

Myśląc o busie pamietaj ze wiekszosc ma max 2 tony na haku, czy to stare T4 czy wypasiony multivan za 100 tysiecy. Ostatnio troche pojezdzilem z lawetą sprinterem 120 KM, niby mocny ale chleje i ciezki do manewrowania - hak jest za blisko tylnej osi i laweta sama mocn0 ścina. Fajnie za to sprawował się nissan interstar, gdyby nie wymiana wtryskiwaczy która pociągnęła za sobą 3500 zł po wielkiej znajomości.

Fajne sprzety niestety od 40 tysi w góre, pajero did czy patrol gr 2 pociagną nawet podwójną lawetę i są całkiem komfortowe. Wspólnik szarpnął się teraz na leasing nowego L200, silnik 180 PS daje radę, lawety niemal nie czuje - chociaż trochę galopuje na pusto, auto jest jednak dosyć wąskie.

Może jednak osobówka? W moich kręgach każdy zaczynał od mitsubishi sigma v6, nie ma lepszego auta do lawety do 10 tys zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 08:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
el Presidente, ale przecież osobówka jeszcze mniej pociągnie niż takie T4 :/

Moim zdaniem jak Kocie chcesz pickupa to pozostaje na placu boju VW Taro i szukanie D22. W Taro łatwo znajdziesz 22RE - gazuje się bez problemu. W D22 większość to jednak diesel, no i ceny to raczej 20tyś.

Vermilion napisał(a):
D22 jest spoko, o ile ma zdrowy silnik. Poczatkowo silniki w tych Navarach mialy problem z panewkami, w ASO wymieniali cale silniki na kampanii.


Niezupełnie, akcja dotyczyła silników diesla 2.5 od 2004r - tutaj poza zasięgiem finansowym tak czy siak.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 08:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
TomekB napisał(a):
el Presidente, ale przecież osobówka jeszcze mniej pociągnie niż takie T4 :/


na własne oczy widziałem jak MB 124 w 2,5D ciągnął 3 tony złomu na skup :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 08:20 
A co do terrano II, zgadzam się z kaamilalfa, swoją drogą w swojej klasie najlepsza terenówka w klasie w kategorii "właściwości terenowe" :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 08:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wiesz, ja tarcice targałem Golfem II tak że szybciej niż 20km/h nie szło jechać :lol:
Znam też takich do Vento ciągnęli lawete z Omega B i przedachowali.
Ale chyba nie o to chodzi :) Zwłaszcza w kwestii legalności.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Kocie a tak z innej beczki, prawko na lawetke masz? bo pewnie dwuosiową będziesz woził ?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL