BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] możliwe jest założenie LPG do M3?
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
Panowie mam pyt... czy jest mozliwosc wrzucenia gazu do bmw e36 M3 321KM...

jak ktos ma wyskakiwac z tekstem stac cie na taki wóz a na lpgQ sie chcesz wozic--- TO JUZ MOWIE DARUJ SOBIE... mozecie takiemu jechac po kalesona ktorego widzialem pewnego pieknego Holenderskiego dnia... podjezdza wiatrak starsza wersja Ferrari pod dystrybutor i tankuje gaz...

ogolnie musze stwierdzic ze Holandia jest chyba na rowni z PL i samochodami posiadajacym instalacje gazowe...


Ostatnio edytowano 15 lipca 2009, 07:04 przez AciQ, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
podobno wszystko da się zagazować pytanie tylko po co...............?????

jeżeli zadbane i w dobrym stanie, to na weekendowe wypady, a na co dzień seicento :hyhy: :cool: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
a czemu nie gazowac aut??? dla mnie to tez glupie pier*******

zeby miec gaz w dobrej bryczce to trzeba najpierw za niego zaplacic... a za dobra instalke zaplacisz wecej jak za bmki polowy ludzików z forum.... wystarczy wbic na allegro i stoja 5 metrowce na 22 laciuszkach za ponad 100tys zlotyszy przed willami ze ryjek opada.. i co tesz takiemu kolowi napiszesz.. kup se pan fiacika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Przepraszam, ale co to wogóle za temat ??


odpowiadając na pytanie w temacie czy jest możliwość włożenia gazu do M3 E36

Tak jest taka możliwość . . . jeżdżą takie auta



Moge już zamknąć temat jeśli rozwiałem wszystkie Twoje wątpliwości ??

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
:mur: :mur: :mur:

Ale odpowiadajac na pytanie: Tak mozna, tylko po co?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
wnukus napisał(a):
Tak mozna, tylko po co?



Już ci mówię: :rotfl:

Miny ludzi na zlocie jak otworzysz maskę: bezcenne

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
LPG DO M3 trochę szkoda :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 23:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
ANDREW E36, :hurra: :hurra: :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 15 lipca 2009, 00:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Dobra instalacja np. Landi Renzo Omegas II i bedziesz zadowolony. Ten model nadaje ę do silników pasuje on nawet do silników 8 cylindrowych tylko trzeba 2 reduktory dać. Nie ma na niej spadku mocy może jedynie ok.3 km a tego nie odczujesz a jak dobrze jest założona to można nią się bawić w poleprzenie parametrów autka. Za ta instalkę trzeba wydać około 5500 zł ale jest naprawde dobra.
A co do gazu to jak jest fachowo załozony to czego się wstydzić?

Jeśli pomogłem to kliknij ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 01:08 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
AciQ napisał(a):
jak ktos ma wyskakiwac z tekstem stac cie na taki wóz a na lpgQ sie chcesz wozic--- TO JUZ MOWIE DARUJ SOBIE...

A później będziemy czytać opinie, jakie to M3 jest do d..., bo się zagrzał silnik i głowica pękła :]
Czytałem gdzieś, że silniki S5xB... są mocno obciążone termicznie. Zakładanie LPG, który jest paliwem suchym, a na dodatek ma wyższą temperaturę spalania, raczej takiemu silnikowi nie pomoże.
No ale nie moje małpy, nie mój cyrk. Good luck.
Szkoda kastrowanego M3.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 08:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 312
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: Brak
Widziałem nie tak dawno na allegro do sprzedania M3 z gazem.

_________________
Mój były Touring:http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19908

Moja była 328 Coupe:http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=41299

Była E61 530xd LCI '08
Była F11 530 xd LCI '15


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 09:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
Gaz w M-3??? Dlaczego nie :P .W koncu najszybszym na swiecie samochodem zasilanym na gaz jest BMW Ac Schnitzer GP3.10 ;)

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=50816

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39 540 iA
Kod silnika: M62TUB44
maaaad napisał(a):
Czytałem gdzieś, że silniki S5xB... są mocno obciążone termicznie. Zakładanie LPG, który jest paliwem suchym, a na dodatek ma wyższą temperaturę spalania, raczej takiemu silnikowi nie pomoże.


Jak ja lubie czytac takie bajki :rotfl:
Gdyby wszyscy krytycy instalacji gazowych najpierw przeczytali troche na ich temat nie było by takich argumentów wyssanych z palca.
Otóż:
Zarzut: wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa,nieprawidłowo skonfigurowana instalacja LPG może powodować uszkodzenia układu wydechowego (np. sondy lambda lub katalizatora).
Zakładanie LPG, który jest paliwem suchym- oczywiście, dlatego raz na 4-5 tankowań LPG powinno się przejeżdzić na jednym baku PB. To stanowczo problem załatwi.


A jeśli chodzi o silniki BMW a szczególnie wersje M są szczególnie odporne na wysokie temperatury poprzez bardzo wydajny układ chłodzenia. Chyba nikt nie wierzy że BMW wypuściło na rynek auto klasy M z mało wydajnym układem chłodzenia .
Przeciez te auta jeżdzą z powodzeniem w krajach w których temperatury cały rok sięgaja 35-40 st C.

_________________
Pozdrawiam
Taurus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 11:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Na mpwr.pl albo mforum.com.pl pytaj, tam takie jezdza.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39 540 iA
Kod silnika: M62TUB44
AciQ napisał(a):
nowie mam pyt... czy jest mozliwosc wrzucenia gazu do bmw e36 M3 321KM...


Ale prawda jest też to że kupowanie jakiej kolwiek Mki po to by jeżdzic codziennie to chyba nieporozumienie......choc zapewne w pewnych kręgach to PRESTIŻ.
Filozofia M raczej jest nastawiona na mykanie po autostradach, torach i radość z jazdy.
Jaką radość z jazdy ma sie stojąc w korkach i myśląc o tych konikach co spią przez większość czasu.

Choć oczywiście to moje własne przemyślenia z którymi możecie się nie zgadzać.

_________________
Pozdrawiam
Taurus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 12:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Filozofia M to wlasnie szybkie i komfortowe auto na codzien.
To nie jest mitasubiszi czy subru.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 13:55 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Taurus napisał(a):
A jeśli chodzi o silniki BMW a szczególnie wersje M są szczególnie odporne na wysokie temperatury poprzez bardzo wydajny układ chłodzenia. Chyba nikt nie wierzy że BMW wypuściło na rynek auto klasy M z mało wydajnym układem chłodzenia .
Przeciez te auta jeżdzą z powodzeniem w krajach w których temperatury cały rok sięgaja 35-40 st C.

To, że mają wydajny układ chłodzenia to nie znaczy, że nie są obciażone termicznie :mur: Bo są, i to bardzo, dzięki krókiemu skokowi tłoka i wysokim obrotom.
Temperatura na tłokach w momencie spalania jest dużo, dużo wyższa, niż w normalnym silniku.
Taurus napisał(a):
Jak ja lubie czytac takie bajki
Gdyby wszyscy krytycy instalacji gazowych najpierw przeczytali troche na ich temat nie było by takich argumentów wyssanych z palca.
Otóż:
Zarzut: wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa,nieprawidłowo skonfigurowana instalacja LPG może powodować uszkodzenia układu wydechowego (np. sondy lambda lub katalizatora).
Zakładanie LPG, który jest paliwem suchym- oczywiście, dlatego raz na 4-5 tankowań LPG powinno się przejeżdzić na jednym baku PB. To stanowczo problem załatwi.

Heh, tyle "cywilnych" popierdółek ma problemy z AFR, a co dopiero ////M....?
Tu:
http://www.gaz.auto.pl/dzialanie.htm
porównanie właściwości benzyny i LPG - w tym temp. spalania. Przy LPG jest wyższa, niewiele co prawda, ale nie wiem, jak te paredziesiąt stopni C przekłada się na obciążenie termiczne silnika. Może nie mieć wpływu wcale, a może duży.
Chociaż spotkałem się jeszcze z takimi danymi (cytat z innego forum):
Cytuj:
temperatura spalania benzyny ok. 230 *C, temperatura spalania LPG - ok.460-480 *C (duży rozrzut ze względu na różne temperatury spalania propanu i butanu, wszystki wartości przybliżone - pisze z pamięci). jezeli uważacie że 2 krotnie większa temperatura nie ma żadnego wpływu na wytrzymałość materiału to gratuluje dobrego samopoczucia. dodatkowo wyższa temperatura spalania = większa emisja toksycznych zwiazków


z moich obserwacji wynika że: zdecydowana wiekszosc wymian uszczelek pod głowicą to samochody zasialne LPG, dziura wypalona w tłoku zdarzyła się w aucie z LPG (~140 tys km), fioletowe tłoki wyjęto z silnika zasialnego lpg.


odpowiedz profesora, wybitnego specjalisty od silników spalinowych, autora ok. 600 prac naukowych, na pytanie co sądzi o lpg?
"w polsce panuje taka moda zeby do wszystkiego pakowac gaz. a ja to bym chciał przerobić sobie telewizor na gaz. i wiecie ze nikt nie chce? przeciez tak bedzie lepiej."

Pomijam już balast w kufrze, w postaci zbiornika LPG, który swoje waży.
Nie jestem przeciwnikiem aut z LPG, ale oszczędzanie i ////M WYKLUCZAJĄ się z założenia. A na widok zagazowanego Jaga albo eMki zawsze będę parskał śmiechem - ot, po prostu mam od tych aut stosunek emocjonalny :)
Tak jak pisałem - Ty będziesz tym jeździł, nie ja. O obciążeniu terminczym napisałem w dobrej wierze, bo nie każdy sobie zdaje z tego sprawę, jakie to są wyżyłowane silniki.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 14:14 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
PS.
AciQ, lepiej zapytaj o to na tym forum:
www.mforum.com.pl

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
dzieki Panowie ze normalnie umiecie odp na zadane pyt...a nie bluzgacie... a to ze ktos sie smieje z gazu czy cos w tym stylu to jego indywidualna sprawa... to tez jest paliwo... po 2 auto to nie wszystko... auto ma jezdzic... a to czy ty jezdzisz na benzynie o niczym nie swiadczy !!!! bo dla kola ktory jezdzi mercem Ska z 2008 w gazie i tak jestes nikim... I TO ON SIE SMIEJE A NIE TY.... wole zgazowana moja 528 jak 2,0 kosiarke w benzynie... bo za ta kase co zaoszczedze przez rok na moje przejazdy PL-NL to moge sobie 2 silniki kupic...

a co do spalania w m3...panowie jakies relacje litrazowania...

dla mnie w samochodzie licza sie pierwsze 3 biegi... przewaznie do odciecia jak jade sam... moja 528 ostatnio po obrzezach miasta wciagnela sobie 22,5 L... 4 biegu prawie nie uzylem... szalu nie widze w predkosciach...jak by mi na predkosci zalezalo to na 2 kółka bym wskoczyl...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Gaz w eMce? Nie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL