BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Coś Klekocze Pod Maska Jak Zimny . Pomocy
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 07:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Witam. mam bmw e36 318i z gazem, rano jak go odpalam na benzynie( odpala od reki bez problemu) to z pod maski słychac taki nie przyjemny klekot, jak dodaje gazu to jest szybszy... ucicha dopiero jak silnik jest ciepły. Nie wiem co to jest i czy to cos niepokojącego?? POzdrawiam


Ostatnio edytowano 18 stycznia 2007, 09:42 przez greengos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: Brema
Moje BMW: e65
Kod silnika: m57b30tu2
witam.wymień hydrauliczne popychacze zaworów. ;)

_________________
bmw-moja pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 08:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Jaki koszt?? i czy trzeba to zrobic?? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: Brema
Moje BMW: e65
Kod silnika: m57b30tu2
koszt popychaczy od 30 do 60zł za sztukę -8 sztuk + uszczelka pod pokrywę około 40zł.wskazana jest przy tym wymiana paska rozrządu(jeśli jest),łańcuch zostaje.wymiana zajmuje około 2 godzin.wymiana jest wskazana jeśli masz wrażliwe ucho,równiej chodzi. ;)

_________________
bmw-moja pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 09:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
przy okazji wlej nowy,porzadny olej minimum polsyntetyczny i co najwazniejsze sprawdz stan walka rozrzadu i dzwigieneka takze OBOWIAZKOWO przeczysc lub wymien magistrale olejowa (czyli rurke podajace olej na walek) :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 09:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Z tym paskiem rozrządu to sam nie wiem jaki mma czy łancuch czy pasek, moze mi powiecie?? mam silnik 1,8i z 91 roku, to jest chyba m40 tak?? to jaki pasek?? Olej wymieniłem 4 dni temu na połsyntetyk, ten klekok jest tak przez pierwsze 5 min jazdy jak jest zimny potem ustaje, ale jak tylko beda pieniazki to to zrobie bo widze ze to nie mały koszt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: Brema
Moje BMW: e65
Kod silnika: m57b30tu2
to masz pasek .silnik 113 lub 115ps, ;)

_________________
bmw-moja pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 10:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Jeśli ci ten klekot przeszkadza to wymieniaj, jeśli nie to nic się nie stanie jak nie wymienisz!
W M40 masz pasek. Narka! miłego jeżdżenia Beatką!

g. prawda

stanie sie i to duzo ale nie odrazu...

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 stycznia 2007, 10:04 przez lolejko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 10:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Mam taki sam silnik i tez z 91 roku (jaki masz przebieg?), u mnie nie jest regułą kiedy klekocze, czasem po odpaleniu, częściej nie. Czesto jednak jak sie go "pogoni" troszkę :hyhy: to wtedy dostaje klekotu- gdy odpuszczę- przejade sie kawałek spokojnie, to ustaje :zdziwko: Dodam ze jak sprowadziłem auto to przewaznie klekotał przy rozruchu. po zmianie na syntetyk, przy odpalaniu juz raczej nie klekocze..

PS. Mechanik nie dotykał magistrali olejowej, bo jak to powiedział: "Tam jest takie ciśnienie ze nie ma prawa sie nic przytkać" :wstyd: :zdziwko:

PS.2 Masz M40 na pasku- 113KM (115KM miał M43)

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 10:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
według zegarow mam 175 tys, mam wlany poł syntetyk , mi klekocze tylko chwile potem jest cicho i rowno chodzi, dlatego chyba narazie sobie odpuszcze wymiane tych popychaczy bo wybuliłem sie na alu :D hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 59
Lokalizacja: AugustĂłw
Na twojm miejscu zrobiłbym to szybciej jak nie chcesz mieć droższej imprezy,chociaż i tak pewnie bedziesz musiał wszystko wymienić czyli jeszcze wałek i dzwigienki pamietaj o tym że nawet minimalne zużycie wałka kwalifikuje już go do wymiany,bo jak wymienisz wtedy same szklanki to i tak nie bedzie wiem co mówie bo sam nie dawno to przerabiałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 14:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
A jak jest z regeneracją? Warto regenerować wałek? :niepewny:

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 14:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Jeżeli już regenerować to tylko w sprawdzonej firmie jaką jest np. Świątek w Bydgoszczy, gdyż tylko pokrycie dobrym materiałem gwarantuje jego długą żywotność.
Krzywki w wałku pokryte są cieńką warstwą zabezpieczającą przed ścieraniem, a po zjechaniu tego to już wyniszczenie postępuje błyskawicznie.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 15:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa-WesoÂła
Padre325 napisał(a):
Jeżeli już regenerować to tylko w sprawdzonej firmie jaką jest np. Świątek w Bydgoszczy, gdyż tylko pokrycie dobrym materiałem gwarantuje jego długą żywotność.
Krzywki w wałku pokryte są cieńką warstwą zabezpieczającą przed ścieraniem, a po zjechaniu tego to już wyniszczenie postępuje błyskawicznie.

Dokładnie tak. Mojemu kuzynowi oststnio wałek zregenerowała jakaś firma "krzak" to po 4miesiącach musiał robić znowu...

_________________
Pozdrawiam Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 22:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
gibam40 napisał(a):
Na twojm miejscu zrobiłbym to szybciej jak nie chcesz mieć droższej imprezy,chociaż i tak pewnie bedziesz musiał wszystko wymienić czyli jeszcze wałek i dzwigienki pamietaj o tym że nawet minimalne zużycie wałka kwalifikuje już go do wymiany,bo jak wymienisz wtedy same szklanki to i tak nie bedzie wiem co mówie bo sam nie dawno to przerabiałem

rozumiem dmuchanie na zimne. ale mechanik mi mowil ze popychacze lubia sobie poklekotac szczegolnie z rana zima (jesli mozna ja tak nazwac). do wymiany sie kwalifikuja jesli klekocza po rozgrzaniu silnika, to wtedy jest sygnal do wymiany. no chyba ze ktos sie nie umie opanowac i po odpaleniu daje garach.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 00:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
GP-T1000 napisał(a):
rozumiem dmuchanie na zimne. ale mechanik mi mowil ze popychacze lubia sobie poklekotac szczegolnie z rana zima (jesli mozna ja tak nazwac). do wymiany sie kwalifikuja jesli klekocza po rozgrzaniu silnika, to wtedy jest sygnal do wymiany. no chyba ze ktos sie nie umie opanowac i po odpaleniu daje garach.


te silniki nie mają prawa klekotać. M40 w stanie bardzo dobrym jest bardzo cichym silnikiem. przekonałem się o tym bo sam niedawno walczyłem z popychaczami

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 00:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
BartE36 napisał(a):
GP-T1000 napisał(a):
rozumiem dmuchanie na zimne. ale mechanik mi mowil ze popychacze lubia sobie poklekotac szczegolnie z rana zima (jesli mozna ja tak nazwac). do wymiany sie kwalifikuja jesli klekocza po rozgrzaniu silnika, to wtedy jest sygnal do wymiany. no chyba ze ktos sie nie umie opanowac i po odpaleniu daje garach.


te silniki nie mają prawa klekotać. M40 w stanie bardzo dobrym jest bardzo cichym silnikiem. przekonałem się o tym bo sam niedawno walczyłem z popychaczami

nie bede sie sprzeczal nie jestem mechanikiem tylko powtarzam jego zdanie.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 09:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ptysiek napisał(a):
A jak jest z regeneracją? Warto regenerować wałek? :niepewny:



daj sobie spojkoj z regeneracja, nowy walek Febi u mnie kosztuje 350 zl.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 09:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
:D

ja mialem regenerowany komplet wałek + dzwigienki - komplet 400pln. jezdzilem na tym komplecie pol roku dopoki nie sprzedalem auta.raz na miesiac z ciekawosci sprawdzalem stan wymienionych czesci i nie dzialo sie z nimi supelnie nic niepokojacego.ale wiadomo zalezy kto i jak to robi.ja akurat mialem gwarancje na usluge wiec luz :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Kornelio ale nawet jesli wytrzymalo by rok :/ czy to duzo?moim zdaniem nie.Silnik m40 to chyba najwieksza porazka firmy.
Stones1 ile popychacze do m50?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL