BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2025, 22:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Widze nikt nie potrafi mi pomóc ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
miałem kiedys jakis temat gdzie był opis montazu kompresora w m42 z fotkami,wymiarami itd. anglojezyczny ale nawet ja sie łapałem co i jak a angielski mi nie leży.wiem ze woytek13 go miał,on mi przesłał ale jakos ostanio chyba na wakacje wyjechał bo cos sie nie odzywa.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bambu napisał(a):
Widze nikt nie potrafi mi pomóc ....


Zrobie Ci streszczenie jutro, poczekaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 14:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Ok bypass ma za zadanie dzialac w ten sposob, ze przy malym obciazeniu lub zamknietej przepustnicy sprezone przez kompressor powietrze za pomoca tego zaworu wraca na poczatek ukladu dolotowego (przed kompressor) - takie samo rozwiazanie jest we wszystkich fabrycznych silnikach z turbo (czy to benzynowych czy dieslach). To pewna przewage nad BOVem bo latwiej jest zaprojektowac taki system, gdzie ECU nieprzelewa silnika bo BOV wypuscil zmierzone przez przeplywomierz powietrze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 14:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Vermilion napisał(a):
swoja droga, nie myslales zeby zaszalec i wrzucic np SR20DET zamiast M42, taki projekt moglby byc duzo ciekawszy niz kompressor. Przemysl ;)


Tu już Cię poniosło :)

Widziałem kiedyś podobny swap w e36 tyle, że tam wrzucili silnik z s2000.

Jak już tak cudować to lepiej wrzucić 2jzgte-tt :super:

EOT

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Vermilion bardzo Tobie dziekuje. bardzo mi pomagasz od samego poczatku. Wszystkie moje wątpliwosci zostały rozwiane. dzis trafilem na bardzo dobre materiały i znam wszystkie szczegóły. Jestem teraz na etapie zbierania wszystkich części większosc juz mam i biore sie za spawanie. Pozdrawiam. Koniec projektu przewiduje na koniec wrzesnia ze wzgledu na $$ oraz wszystko robie powoli ale dokladnie. Pozdrawiam :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Mam jeszcze takie pytanie. Zauwazylem ze w silnikach 1.9 is m44 listwa wtryskowa jest inaczej wykonana tzn z każdego wtrysku wychodzi wąż i razem złączone są wyprowadzone przed przepustnice natomiast w silniku m42 tego nie ma. Czemu tak jest?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
dzapan napisał(a):
Tu już Cię poniosło :)

Widziałem kiedyś podobny swap w e36 tyle, że tam wrzucili silnik z s2000.

Jak już tak cudować to lepiej wrzucić 2jzgte-tt :super:


Dlaczego ponioslo? SR20 to popularny swap w Azji do E30 czy E36.

F20C to zbyt egzotyczny silnik jak na europejskie warunki, sensownosc takiego swapu jest ale w Japonii, tam skad pochodzi to E36, o ktorym myslisz.

A co do 2JZ-GTE to sie robi takie rzeczy

Obrazek
Obrazek

Problem w tym, ze taki silnik jest nieporownywalnie drozszy i trudniejszy do dostania w rozsadnym stanie w Europie niz SR.

Amerykanie skolei bawia sie w swapy LSx, bo to tanie (na ich rynku), kompaktowe, lekkie V8 z duzym potencjalem ;)

Bambu napisał(a):
Mam jeszcze takie pytanie. Zauwazylem ze w silnikach 1.9 is m44 listwa wtryskowa jest inaczej wykonana tzn z każdego wtrysku wychodzi wąż i razem złączone są wyprowadzone przed przepustnice natomiast w silniku m42 tego nie ma. Czemu tak jest?


Mowisz o tej roznicy

M42

Obrazek

M44

Obrazek

Szczerze mowiac, nie wiem jaki jest cel takiego rozwiazania, wiec nie potrafie Ci pomoc. Zapytaj Fryderyka, moze bedziesz wiedzial, albo znal kogos kto wie jaka jest zaleta takiej modyfikacji wtrysku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Juz wiem skad jest to rozwiązanie wtryskow rózniace sie pomiedzy m42 a m44. Celem tego rozwiązania jest ochrona środowiska tzn przez wyrownanie roznicy cisnienien powoduje mniejsza emisje CO do naszej atmosfery :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 10:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
a nie lepiej zapodać sobie silnik od takiej zabawki
filmik

PS powie mi ktoś co mu tam mruczu pod maską xD

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 10:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
a nie lepiej zapodać sobie silnik od takiej zabawki
filmik

PS powie mi ktoś co mu tam mruczu pod maską xD

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 13:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
320i STW, 280KM, S42, a mruczy tam skrzynia kłowa.


Ostatnio edytowano 11 lipca 2009, 20:31 przez valdorane, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 16:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
valdorane napisał(a):
skrzynia kołowa.

literówka ;) kłowa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 17:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Przegladam swoje dokumenty i moze mi ktos powiedziec co to ulicha jest ? Do czego słuzy i co to daje?
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Natrysk metanolu - obniza temperature w dolocie

tutaj jest dobry artykul na ten temat http://www.europeancarweb.com/tech/epcp ... index.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 20:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
trollu, fakt. Już poprawiona. Dzięki. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 09:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Ostatnio zastanawia mnie jedna rzecz. Czy po zastosowaniu takiego kompletu z doładowaniem 0.5 bar nie bede potrzebował innej mapy silnika? Szczerze mowiac martwi mnie to poniewaz pprace sie maja już grubo większość szczegółow i najwazniejszych cześci jest zrobiona ale co z tym DME? Czy komputer bedzie na tyle dobry ze zaakceptuje nowe graty i dodatkową dawke powietrza ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Bambu napisał(a):
Ostatnio zastanawia mnie jedna rzecz. Czy po zastosowaniu takiego kompletu z doładowaniem 0.5 bar nie bede potrzebował innej mapy silnika? Szczerze mowiac martwi mnie to poniewaz pprace sie maja już grubo większość szczegółow i najwazniejszych cześci jest zrobiona ale co z tym DME? Czy komputer bedzie na tyle dobry ze zaakceptuje nowe graty i dodatkową dawke powietrza ;)

wypadało by stroić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 22:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Czyli nie obędzie sie bez nowego programu? Jesli tak to mysle nad czyms takim
http://allegro.pl/item686941949_kompute ... u_kit.html

mysle że bedzie odpowiedni.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 08:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
http://allegro.pl/item683742009_ecumast ... grade.html

Ecumaster myślę, że lepszy. Wsparcie techniczne w Polsce lepsze i ogarnia go już większość pryszczatych licealistów :P

Program będzie konieczny na 100% Możliwości samoadaptacji komputera są strasznie ograniczone.


reza mówił o linku ode mnie ale widzę, że nadal go nie wkleił. O to się rozchodziło:

http://www.2saintly.com/g/d/3484-1/96+3 ... sion+D.pdf

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL