BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 108  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 20:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
:27: :27: :27: :27: :27:



Umarełem, niech mnie ktoś podniesie :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 20:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
no i wszystko jasne :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 20:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Nom a moje 735iA robi setke w 5,47 bo zmieniłem dyfer na krótszy :) Momentu mam teraz 490Nm jak V12 i wgrałem chipa jak u kolegi, żeby sie visco nie włączało :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :27: :hyhy:

ludzie ale bzdury iszecie jakby głupia zmiana dyfra dawała tyle to po co by robili M3 ????

Na takich oponkach ciekawe ile straciłeś na mielenie kółkami jak masz taki krótki dyfer i wielki moment :) Swoją droga ciekawe, że złoiłem dupe ostatnio jednemu 325 w okolicy w przedziale 70-190 wiec jakim ty cudem jesteś szybszy od M3 skoro 735ia robi te całe 325?? tamto tylko seria bez krótkiego dyfra ale w tym przedziale dużo by nie pomógł :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Bobby_Valentino napisał(a):
morcine napisał(a):
w ten sposób mamy większy moment obrotowy


O Jezusie Nazareński.... :zdziwko:


Bo w zasadzie mamy większy moment na kołach przy krótszym przełożeniu. hheh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 00:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
A jak się zmniejsza prędkość maksymalna???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 02:32 
Ben_sage napisał(a):
mierzylismy stoperem to było ok.6.5


stoperem to ja 318i poniżej 10s schodziłem.

morcine napisał(a):
ja ostatnio uzyskałem 6.1sek do setki mierzone g-tech-em


natomiast g-techem kyo osiągnął 8.7s jak dobrze pamiętam. w każdym razie, na pewno 8 z przodu.

morcine napisał(a):
i dużooooo lepsza elastyczność


chyba nie bardzo :]

morcine napisał(a):
pomiar robiłem na prostej w lesie w nocy by przypadkiem wisko się nie włączyło.


no tak, a drzewa w lesie tworzyły specjalny tunel aerodynamiczny, który poprawiał osiągi :ok:

racesupport napisał(a):
u mnie na moście 2.93


wow, to Ty masz most? :zdziwko:

swap z poloneza? :hyhy:

BRAWET napisał(a):
nie wiem o co chodzi z tym dyfrem. Co to w ogule jest???


przekładania główna z tyłu, do której idzie wał od skrzyni, od której odchodzą półosie, dyfer to wzięte z niemieckiego. podobnie jak szpera ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 07:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Widzę że nieźle imprezowaliście wczoraj skoro macie takie poczucie humoru, ale niestety to nie bajki i jeżeli nie wierzycie zapraszam na 1/4mili kamień śląski w sierpniu albo bemowo we wrześniu bodajże to się sprawdzimy na profesjonalnym sprzęcie :), co do lasu i wisko to zastanówcię się, przy tych upałach w lesie jest chłodniej a tym bardziej w nocy, poszukajcie sobie na google wykresu z hamowni ile wisko zabiera mocy, co do dyfra, elastyczność poprawiła się i do dużo, znów google się kłania poszukajcie sobie a jak wam się niechce to patrzały w książeczkę do auta i na ostatnich stronach macie parametry, co do przyspieszenia to znowu google wita, jest bardzo mało osób jeżdżących albo jeździli z tym dyfrem, minus taki że jadąc 140km/h ma się 4tys obr przy wydechu to uciążliwe jadąc w dalekie trasy no i największy minus to że sypie się strasznie jak palisz gumę lub latasz bokami to zmieniasz dyfer co tydzień. Padło stwierdzenie to czemu nie kupić m3 bo wg mnie to szrot silnik, idąc do sklepu czekasz niewiadomo ile na nową część płacąc jakby to było ferrari, zresztą 80% tych wersji dostało tak w komin że zamiast 321km mają po 270km albo jeszcze lepiej i wcale się nie dziwię że ceny lecą w dół em trójek, fajnie jeździ ale tylko naprawdę zadbane tylko przez kogo ? Dziadka z niemiec ???
Chip dał mi dużo i nie spodziewałem się tyle i nie będę pisał ile, zamieszcze nie długo wykaz z hamowni
Co jak co zapraszam na 1/4mili to wam kopary opadną


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 09:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
morcine napisał(a):
Widzę że nieźle imprezowaliście wczoraj skoro macie takie poczucie humoru, ale niestety to nie bajki i jeżeli nie wierzycie zapraszam na 1/4mili kamień śląski w sierpniu albo bemowo we wrześniu bodajże to się sprawdzimy na profesjonalnym sprzęcie :), co do lasu i wisko to zastanówcię się, przy tych upałach w lesie jest chłodniej a tym bardziej w nocy, poszukajcie sobie na google wykresu z hamowni ile wisko zabiera mocy, co do dyfra, elastyczność poprawiła się i do dużo, znów google się kłania poszukajcie sobie a jak wam się niechce to patrzały w książeczkę do auta i na ostatnich stronach macie parametry, co do przyspieszenia to znowu google wita, jest bardzo mało osób jeżdżących albo jeździli z tym dyfrem, minus taki że jadąc 140km/h ma się 4tys obr przy wydechu to uciążliwe jadąc w dalekie trasy no i największy minus to że sypie się strasznie jak palisz gumę lub latasz bokami to zmieniasz dyfer co tydzień. Padło stwierdzenie to czemu nie kupić m3 bo wg mnie to szrot silnik, idąc do sklepu czekasz niewiadomo ile na nową część płacąc jakby to było ferrari, zresztą 80% tych wersji dostało tak w komin że zamiast 321km mają po 270km albo jeszcze lepiej i wcale się nie dziwię że ceny lecą w dół em trójek, fajnie jeździ ale tylko naprawdę zadbane tylko przez kogo ? Dziadka z niemiec ???
Chip dał mi dużo i nie spodziewałem się tyle i nie będę pisał ile, zamieszcze nie długo wykaz z hamowni
Co jak co zapraszam na 1/4mili to wam kopary opadną


Ochłoń i poczytaj trochę o mechanice... W lesie też już lepiej nie jeździj i wiewiórek nie strasz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 09:52 
morcine napisał(a):
elastyczność poprawiła się i do dużo, znów google się kłania


kolego, nie google się kłania, tylko raczej nie wiesz co to jest elastyczność.

elastyczność motoru, to nie jet przyspieszanie np. 60-100km/h na 1. biegu, tylko np. od 30km/h do 200 :) na krótszym dyfrze tego nawet nie zrobisz. tutaj masz mniejszy zakres dostępnych prędkości, więc jaka elastyczność. poza tym, elastyczność, to jest parametr silnika, a nie samochodu.

elastyczność to stosunki prędkości obr momentu/mocy razy stosunek moment max. do momentu przy mocy max. to jest stały parametr silnika, a nie jakieś głupie testy 80-120.

Mówią, że diesle są elastyczne- nie prawda. zakres użytecznych obrotów jest bardzo wąski, przez co trzeba dawać długie przełożenia itd. w benzynie elastycznej, np. V8 gdzie nie wciśniesz- idziesz, czy przy 2tys., czy przy 5.tys, a z krótkim dyfrem skracasz sobie biegi, więc znów zakres prędkości na 1. biegu maleje, więc... :)

morcine napisał(a):
co do lasu i wisko to zastanówcię się, przy tych upałach w lesie jest chłodniej a tym bardziej w nocy, poszukajcie sobie na google wykresu z hamowni ile wisko zabiera mocy


jaki jest sens pomiarów w labolatoryjnych warunkach? skoro na co dzień jeździsz i visco musi chodzić, żeby chłodzić- to co Ci z tego, że bez niego tyle i tyle? Możesz jeszcze wyjąć filtr powietrza, będzie jeszcze szybciej, możesz też naładować akumulator i na czas pomiarów wyjąć alternator. Odczujesz różnicę, mówię Ci serio. Tylko, że w uzyskane wyniki nijak się mają do rzeczywistości.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ja bym jeszcze Fryderyk proponował koledze z 325 wyjąć kierowce będzie sporo lżej i zamontowac auto pilota i wtedy się cieszyć w ile to setke robi :) :rotfl: :rotfl:

dokładnie elastyczność to zdolność silnika do przyspieszania przy każdych obrotach jak Fryderyk pisze, czy to przy 2 czy 4 czy 5 tysiącach obrotów mam od niedawna V8 i widze jaka jest różnica między R6 a V8 kolosalna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Piekary ÂŚl
To chyba jakiś MPOWER 325 he he
Morcine znam fajne miejsce w Bytomiu, prosta droga, new asfalt i w leeeeesie :) znajdź trochę czasu i dawaj na pojedynek, nakręcimy filmik, jak mnie obstawisz to naprawdę wtedy uwierze bo do jakiś tam mili niechce mi się czekać. U mnie 100% seria.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 23:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Niech pojedzie do lasu wyjdzie z auta i rzuci cegłę na pedał. Bez niego w środku jeszcze lepiej pojedzie, wiewiórka będzie zmieniała biegi, a borsuk ogarnie stoperkę.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 23:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
To jaka jest różnica w prędkości maksymalnej????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 09:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jiGsaw napisał(a):
Niech pojedzie do lasu wyjdzie z auta i rzuci cegłę na pedał. Bez niego w środku jeszcze lepiej pojedzie, wiewiórka będzie zmieniała biegi, a borsuk ogarnie stoperkę.


jiGsaw to był mój pomysł nie podbieraj cudzego :P :rotfl: :rotfl: :27:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 18:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Widzę że nadal kolega młody83 nie pochwalił się filmikiem jak dostaje baty od STRASZĄCEGO WIEWIÓRKI 325 !!! Szkoda bo ten filmik kosztował mnie nowy dyfer. Ale jak narazie lejcie sobie z tuneli w lesie z wiewiórek i borsuków ze stoperem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 20:35 
morcine napisał(a):
Ale jak narazie lejcie sobie z tuneli w lesie z wiewiórek i borsuków ze stoperem.


Jak tu nie lać, skoro visco działa zależnie od temp. silnika, nie otoczenia.

Jeśli się nie włączało...

Wniosek- katowałeś na zimnym.

Gratuluję.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 23:44 
Fryderyk napisał(a):
elastyczność motoru, to nie jet przyspieszanie np. 60-100km/h na 1. biegu, tylko np. od 30km/h do 200 :) na krótszym dyfrze tego nawet nie zrobisz. tutaj masz mniejszy zakres dostępnych prędkości, więc jaka elastyczność. poza tym, elastyczność, to jest parametr silnika, a nie samochodu.


Fryderyk napisał(a):
a z krótkim dyfrem skracasz sobie biegi, więc znów zakres prędkości na 1. biegu maleje, więc... :)


http://www.youtube.com/watch?v=tt06N8EjVfU <<< Tak sie testuje elastyczność, nie trzeba do tego ani ruszać z 30, ani jechać 200 km/h i wystarczy jeden bieg. Spójrz na tego fiata... Myślisz, że on w ogóle wyciąga 200km/h? Myślisz że ma większy zakres prędkości obrotowych niż to Mitsubishi evo? Albo że wyciąga na 1 biegu choć połowe z tego co evo? Wątpie! A mimo wszystko w teście elastyczności, bije mitsubishi na głowe, więc co ma piernik do wiatraka?

Fryderyk napisał(a):
Mówią, że diesle są elastyczne- nie prawda. zakres użytecznych obrotów jest bardzo wąski, przez co trzeba dawać długie przełożenia itd. w benzynie elastycznej, np. V8


Chciałbym zobaczyć porównanie elastyczności silnika V8 w benzynie, do V8 diesel. Podejrzewam, że benzynowy V8 przy starcie z 50 km/h na 5/6 biegu, leżał by i kwiczał przy diesel'u. Fakt, przełożenia są dłuższe, ale i moment obrotowy jest dożo większy. Ktoś kto ustalał długość przełożeń w skrzyni auta z silnikiem diesla, myślał nad tym aby przełożenia te były dobrane tak, żeby maksymalnie wykorzystać osiągi silnika i jego moment obrotowy. No i chwila, chwila... Nowoczesne diesle kręcą sie przecież do 5 tyś obrotów, a to już sporo, wiec i użyteczny zakres obrotów jest sporo szerszy...

Fryderyk napisał(a):
elastyczność, to jest parametr silnika, a nie samochodu.


Czyli skoro to jedynie parametr silnika, to wg Ciebie 328 ma taką samą elastyczność jak 728? Naprawdę ciekaw jestem, jak te 2 pojazdy wypadły by w teście elastyczności (nawet od 30 do 200 ;)) Co komu po parametrze silnika, skoro gdy np. przełożenia w skrzyni będą za długie, to bez redukcji o 2 biegi nawet traktora nie wyprzedzi? Wiec jaki pożytek z takiej "elastyczności"? Wydaje mi sie, że każdemu zależy na elastyczności pojazdu jako całości, a nie pojedynczym parametrze silnika...

Fryderyk napisał(a):
V8 gdzie nie wciśniesz- idziesz, czy przy 2tys., czy przy 5.tys


No tak, a jak założysz do tego układ różnicowy o większym przełożeniu, to jeszcze lepiej pójdzie z 2, czy 5 tyś rpm, tylko biegi będziesz wrzucał przy innych prędkościach. I co z tego, że ich zakres zmaleje? To i prędkość maksymalna zmaleje, ale elastyczność wzrośnie, a przecież v-max i elastyczność, to zupełnie inne parametry!

Ja rozumuje elastyczność jako cechę pojazdu, całości. Patrze na to z perspektywy użytkownika. Dla mnie pojazd jest elastyczny, jeżeli mogę dynamicznie go rozpędzić, nawet z niskich prędkości obrotowych, na wysokich biegach, bez konieczności szarpania sie z lewarkiem skrzyni. Wg mnie elastyczność to wynik połączenia wielu czynników, takich jak - moment obrotowy i zakres obrotów w jakim uzyskuje on najwyższa wartość, przełożenia w skrzyni, mechanizmie różnicowym, masa całego pojazdu. Bo tylko umiejętne zsynchronizowanie tych wszystkich elementów, pozwala cieszyć sie elastycznością podczas jazdy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 23:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
w sumie Zakov ma dużo racji

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 07:54 
Zakov napisał(a):
Tak sie testuje elastyczność, nie trzeba do tego ani ruszać z 30, ani jechać 200 km/h i wystarczy jeden bieg.


A co ja napisałem? Napisałem np. 30 do 200, może być 20-150 na jednym biegu jak da radę!

Zakov napisał(a):
V8 w benzynie, do V8 diesel.


pewnie będzie tak samo jak diesel i benzyna R6 :) czyli benzyna da radę :)

Zakov napisał(a):
Nowoczesne diesle kręcą sie przecież do 5 tyś obrotów


Ojej... a M3 do 8400 :) nie wspominając, że z benzyny można i jeszcze wyżej, jeszcze musi (benzyna jest hardkorem :rotfl: )

Zakov napisał(a):
Czyli skoro to jedynie parametr silnika, to wg Ciebie 328 ma taką samą elastyczność jak 728?


Pewnie, że tak.

Jeszcze raz powtarzam. Elastyczność, to nie jest czas. głupie gazety typu AŚ lansują na coś takiego, ale to jest parametr silnika, wyżej napisałem jak go wyznaczyć, taki sam jak max. moc, max. moment obrotowy, przyspieszenie od do na jakimś biegu- to zupełnie inna sprawa.


Ale tam, nie będę się o to spinał, jak tam każdy uważa :) Ktoś mądry kiedyś wymyślił, że elastyczność silnika to jest tak, inni mądrzy się zgodzili i ja obstaję przy tej wersji :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Piekary ÂŚl
morcine napisał(a):
... bo ten filmik kosztował mnie nowy dyfer

A mnie nowy aparat:) filmik będzie jak odzyskam dane a jak nie uratuje się pliku to nakręcimy jeszcze raz choćby sama elastyczność na 4biegu czy 5biegu. Szkoda że dyfer ci padł bo byłem ciekaw jak by wyglądał sprint z e46 330i znajomego który nie zdążył


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 108  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL