BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 05:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 18 lipca 2009, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ChorzĂłw
Witam,

muszę wymienić zewnętrzny sworzeń wahacza. Taki sworzeń już zamówiłem (Myele - utwardzony).
Czy macie może jakieś porady na co uważać przy wymianie takiego sworznia?
Czy można to zrobić samemu w garażu czy trzeba jechać do mechanika?
Słyszałem kiedyś że stary jest łatwo wyjąć ale trudniej jest włożyć nowy.
Macie może jakieś zdjęcia lub linki do innych tematów jak to sobie zrobić?
Będę wdzięczny.
Pozdrawiam.

_________________
BMW 320d 110KW/150 KM 2002 r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 13:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego żeby zrobić to jak trzeba powinieneś dysponować prasą aby wycisnąć stary i wcisnąć nowy sworzeń
wszelkie walenie młotkiem może się żle skończyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 13:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
bubba26, za wymiane tego na prasie zaplacisz 30 zl ... warto sie meczyc i ryzykowac z mlotkiem, imadlem itp ??

a tak na boku, to w e46 sworzen wahacza jest niewymienialny, przewidziana jest wymiana calego wahacza - w koncu trzeba bylo cos zrobic w nowym modelu zeby nie bylo zastoju czesci i uchronic firm od kryzysu :D ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 13:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
bubba26 napisał(a):
Czy macie może jakieś porady na co uważać przy wymianie takiego sworznia?


gra nie warta świeczki :P

marcellchen napisał(a):
mlotkiem


to się wyklepywało kiedyś stare żeby wyglądały jak nowe :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 17:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
Bubba26 a jakie masz wahacze? czy to są oryginalne? jesli tak to w oryginalnych wahaczach sworznie sa niewymienne!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
dopisze jeszcze bo zapomniałem, że sworznie są tylko wymienne w wahaczach firmy MEYLE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 20:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
mariuszb napisał(a):
że sworznie są tylko wymienne w wahaczach firmy MEYLE
:zdziwko:
ciekawe, mam oryginalne wahacze bmw i przed wczoraj wymienił mi fachowiec, wszystkie sworznie :hyhy: 150zl komplet , ale w oryginalnych robi się to tylko raz,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 07:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ChorzĂłw
W oryginalnych wahaczach da się się wymienić sworznie. Wczoraj byłem u takiego jednego machera w warsztacie i powiedział że za 60 wymieni. Naturalnie dysponuje prasą. Pytam bo lubię sam sobie pogrzebać przy aucie bo wiem że sam to sobie zrobię porządnie i potem wiem czym jeżdżę no ale jak bez prasy ni chu, chu to będę musiał skorzystać z usług mechanika.

_________________
BMW 320d 110KW/150 KM 2002 r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 07:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ChorzĂłw
Muszę jechać do mechanika!

_________________
BMW 320d 110KW/150 KM 2002 r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 09:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
KOLEGO. OSTATNIO MIAŁEM TEN SAM PROBLEM,DO WYMIANY SWORZNIE WAHACZA. JEŻELI WEJDZIESZ DO KANAŁU I OBEJRZYSZ DOKŁADNIE WAHACZ TO SAM STWIERDZISZ ŻE SWORZNIE SĄ NIEWYMIENNE,A JEŻELI CHCESZ MIEC ZROBIONĄ TANDETĘ, TO JEDZ DO MECHANIKA. TYLKO UPRZEDZAM ŻE ZA TYDZIEŃ BĘDZIESZ SZUKAL TEMATU STUKI W ZAWIESZENIU.JEŻELI KUPISZ WAHACZE MEYLE BĘDZIESZ MIAŁ WYMIENNE SWORZNIE.CENA NA ALLEGRO 420ZŁ.SZT.

_________________
rob186


Ostatnio edytowano 19 lipca 2009, 12:58 przez rob186, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 11:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Bardziej kosztowny temat to wahacze m-technik - komplet z tulejami 2600 zł w ASO.
Zamienników brak, te które niby są zamiennikiem mają inny kąt osadzenia sworznia.
Podobno TRW robi 100% zamiennik. ale nie mogłem nigdzie dostać i kupiłem oryginał.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 12:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
rob186 napisał(a):
WEJDZIESZ DO KANAŁU I OBEJRZYSZ DOKŁADNIE WACHACZ TO SAM STWIERDZISZ ŻE SWORZNIE SĄ NIEWYMIENNE
a ty myslisz ze każdy laik wejdzie i sam stwierdzi sobie ze ma nie wymienne tak? :zdziwko:
rob186 napisał(a):
JEDZ DO MECHANIKA. TYLKO UPRZEDZAM ŻE ZA TYDZIEŃ BĘDZIESZ SZUKAL TEMATU STUKI W ZAWIESZENIU
a niby dla czego? wycina sworzeń frezuje otwór wciska nowy na swoje miejsce czyli aż kołnierz sworznia oprze się o korpus wahacza, zakładasz na samochód z góry ściągasz nakrętką i gdzie ma sie pojawić luz?
chyba jak nie dokręcisz wahacza :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 12:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
AC_SCHNITZER jeżeli lubisz sztukowac to sobie sztukuj,nie namawiej do bubla innych.Widziałes wahacz od E46? SWORZNIE SĄ NIEWYMIENNE!! Powie Ci to każdy UCZCIWY mechanik .Ja osobiście jestem za tym żeby dobrze zrobic ,nie tylko zarobic. POZDRAWIAM.

_________________
rob186


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ChorzĂłw
A ja tam myślę że AC_SCHNITZER ma rację. To samo mi powiedzieli w warsztacie, który się specjalizuje w zawieszeniach, przekładniach kier. oraz ukł. kier.

Mechanik powiedział po co zmieniać wahacz (płacić 500 zł. + wymiana) jak wystarczy tylko sworzeń, z tym że powiedział że mają na stanie tylko zwykłe (cena 65 zł. + 60 montaż) a jak chcę porządny sworzeń to mam sobie kupić wzmocniony, wtedy dłużej posłuży.
więc kupiłem:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=682319899

jak go tylko dostanę to jadę go montować.
Przedstawię wam efekty na forum, bo jak na razie to mi tak stary sworzeń stuka i trzeszczy że wstyd kogoś zabrać ze sobą do auta.
Do tego muszę wymienić łączniki stabilizatora ale to sobie samemu potrafię zrobić i grosze kosztuje bo 23 zł. sztuka.

_________________
BMW 320d 110KW/150 KM 2002 r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ChorzĂłw
Mam rację

_________________
BMW 320d 110KW/150 KM 2002 r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 13:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
KAŻDY PANEM SWEGO LOSU. POWODZENIA. :ok:

_________________
rob186


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ChorzĂłw
Urywam wszystkie posty.

SWORZNIE WAHACZA W ORYGINALNYCH WAHACZACH SĄ WYMIENNE !!!
Mogę to potwierdzić na 100 %, ponieważ sam sobie dziś wymieniłem sworzeń zewnętrzny w prawym wahaczu.

Oto opis mojej pracy, która zajęła mi ok. 2 godzin:

1. Najpierw trzeba zakupić sam sworzeń, co nie jest aż tak proste jak mogłoby się wydawać. We wszystkich hurtowniach do jakich dzwoniłem, "specjaliści" mówili mi że sworzni nie wymienia się tylko cały wahacz, i to właśnie od takich porad inni użytkownicy forum piszą potem na nim bzdury, jakby się na tym znali. Ale jak ktoś chce wydać 450 zł. na nowy lub 250 na regenerowany wahacz to droga wolna. NIE UFAJCIE TAKIM. POCZYTAJCIE FORUM.
wracając do tematu: koszt zakupu na Allegro.pl utwardzonego sworznia MYELE 59 zł. + 10 przesyłka, można kupić tańszy (były też jakieś za 30 lub 40 zł. ale te podobno te utwardzone są o niebo lepsze, zobaczymy),

2. Potrzebne narzędzia:
- lewarek + klucz do kół,
- WD-40,
- klucz płaski 16, 18, 21,
- łom albo mała breszka,
- mały przecinak + młotek,
- imadło

3. Dźwigamy auto na lewarku, z tej strony, z której będziemy wymieniać sworzeń i zdejmujemy koło,

4. Następnie odkręcamy (ale nie do końca) nakrętki ze sworzni, ważne żeby z oby dwóch i pryskamy sworzeń WD-40,

5. Potem odkręcamy (do końca) dwie śruby przy tulei wahacza i wyciągamy wahacz od od budy.

6. Następnie stukamy w nie do końca odkręcone nakrętki od sworzni aż wahacz całkiem wyskoczy, a w razie problemów odkręcamy do końca nakrętki i od spodu podważyć brechą wahacz aż całkiem odskoczy.

7. Wahacz kładziemy na imadło i od spodu musimy rozbić (przeciąć) przecinakiem nadlaną aluminiową osłonę sworznia, wygląda jakby to była integralna część wahacza, ale się tym nie przejmować i spokojnie to rozbić aż zobaczymy cały spód sworznia.

8. Następnie obracamy wahacz do góry nogami i za pomocą przecinaka i młotka wybijamy stary sworzeń, możemy go wyciągać w kawałkach i tak idzie do kosza.

9. Czyścimy otwór na sworzeń papierem ściernym lub małym pilnikiem,

10. Następnie przykładamy nowy sworzeń do otworu i za pomocą młotka wbijamy go na swoje miejsce, tylko z czuciem żeby go nie uszkodzić, ja przyłożyłem na sworzeń klucz nasadkowy 26 i delikatnie w niego uderzając wbiłem sworzeń,

11. Następnie zakładamy z powrotem wahacz na swoje miejsce, z tym że przykręcamy go w odwrotnej kolejności, tzn. najpierw śruby od tulei do karoserii a następnie nakrętki na sworznie.

12. Przykręcamy koło i opuszczamy auto.

TAK WIĘC TO ŻE BMW NA NIE WYMIENNE SWORZNIE TO BAJKA, KTÓRĄ MOŻNA OPOWIADAĆ JELENIOM I LAIKOM.

POZDRAWIAM

_________________
BMW 320d 110KW/150 KM 2002 r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 26 maja 2013, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 40
Lokalizacja: Pietrowice Wielkie
Moje BMW: 330i Tour
Kod silnika: M54B30
lubię to. Jutro zabieram się za montaż zewnętrznych tulei i zobaczymy, czy to da się zrobić :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 26 maja 2013, 16:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Nie rób tego młotkiem!
Zapłać kilkadziesiąt złotych i daj to mechanikowi żeby zrobił to na prasie. Od tego zależy Twoje i innych bezpieczeństwo na drodze.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 27 maja 2013, 18:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
bubba26 napisał(a):
Urywam wszystkie posty.

SWORZNIE WAHACZA W ORYGINALNYCH WAHACZACH SĄ WYMIENNE !!!
Mogę to potwierdzić na 100 %, ponieważ sam sobie dziś wymieniłem sworzeń zewnętrzny w prawym wahaczu.

Oto opis mojej pracy, która zajęła mi ok. 2 godzin:

1. Najpierw trzeba zakupić sam sworzeń, co nie jest aż tak proste jak mogłoby się wydawać. We wszystkich hurtowniach do jakich dzwoniłem, "specjaliści" mówili mi że sworzni nie wymienia się tylko cały wahacz, i to właśnie od takich porad inni użytkownicy forum piszą potem na nim bzdury, jakby się na tym znali. Ale jak ktoś chce wydać 450 zł. na nowy lub 250 na regenerowany wahacz to droga wolna. NIE UFAJCIE TAKIM. POCZYTAJCIE FORUM.

Robisz to na własną odpowiedzialność. Sworzeń wahacza jest częścią niewymienną !!! jak komusz kiedyś zrobisz krzywdę na drodze to sobie sam ukręcisz bat i życzę ci by biegły orzekł twoją głupotę w wymianie sworzni w oryginalnych wahaczach.
Tak to jest jak się kupuje auto, a później nie stać na naprawę. Kup sobie taczki bo tam części tanie, a i o bezpieczeństwo dbać nie trzeba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL